abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45463847
Hier donderde net een kliko tegen een auto.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:38:12 #52
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45463856
Bij het Belgieplein net een brandweerman gewond geraakt
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45463885
nu al een gewonde, dat gaat snel dus..

waar volg jij dat trouwens?
pi_45463938
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:38 schreef Againzender het volgende:
Bij het Belgieplein net een brandweerman gewond geraakt
Wat is er ingestort?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_45463952
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ]
701181040240102998 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
701181040240101304
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ] BRW Amsterdam RVhv ( Coördinator Rampenorganisatie )
701181040240101304 0101304 BRW Amsterdam RVhv ( Coördinator Rampenorganisatie )
701181040240101059
10:40:24 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) (NB HV: grip,1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 593 669 056 690 992 994 ]
701181040240101059 0101059 BRW Amsterdam ( Voorlichting )
701181040240101058 0101058 BRW Amsterdam ( HOVD )
701181040240100759 0100759 BRW Amsterdam Nico ( Hoofd Piket Ac )
701181040240100104 0100104 BRW Amstelveen ( OvD Spoed )


die instorting is niet niks
pi_45463968
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:35 schreef Qwea het volgende:
ik vraag me af of de auto van mn vriend het overleeft die staat in Den Helder bij het station

Neem aan van wel,zoveel bomen zijn daar bij dat station niet geloof ik
Ze noemen het bij het station ook wel 'het bos van Den Helder' Dus zou het niet onderschatten.
pi_45463992


Ja ja zoals je ziet gaat het weer helemaal goedkomen bij ons
quote:
Storm Forecast
Valid: Thu 18 Jan 2007 08:00 to Fri 19 Jan 2007 06:00 UTC
Issued: Thu 18 Jan 2007 07:52
Forecaster: GATZEN

SYNOPSIS

Delta of strong westerly polar jet is present over Europe, with a trough over central Mediterranean, another over southern Scandinavia, and a subtropical high over Iberian Peninsula. At 300 hPa, a 100 m/s jet streak that has formed over western Atlantic rapidly spreads into western and central Europe during the period, providing strong DCVA at its northern flank, where cyclogenesis is forecast. Associated intense surface low is expected over the Baltic States on Thursday. At low levels, a tongue of very moist maritime air mass is advected into Europe ahead of a cold front that will cross British Isles, Germany, and Poland during the period.

DISCUSSION

British Isles to Poland

Strong cyclogenesis is expected in these affected areas, with intense precipitation in the WAA regime, very moist air mass and very strong LLS/SRH in the warm sector, strongly forced convection along the cold front, dry intrusion above the cold front/cold sector air mass, as well as some convection in the range of the following surface trough and embedded back-bent occlusion. Latest satellite images show an impressive dry intrusion making its way to the east. Surface observation from British Isles indicate dewpoints of about 11..12 C in the warm sector air mass and relatively deep moisture. Following the ingredients-based theory of severe convection, it seems that an outbreak of severe convection may be possible, but it is more likely that instability will not be sufficient for such a scenario.

Low-level moisture in the warm sector air mass as well as in the convectively mixed polar air mass W of the cold front will be sufficient for weak instability given neutral lapse rates at least. Favorable vertical wind shear of about 25 m/s LLS, 60 m/s DLS, around 600 J/K 0-1 km SRH will be present E of the cold front as well as in the range of the following short-wave trough and embedded back-bent occlusion. Additionally, strong forcing will likely occur especially along the cold front. Great uncertainty exists about mid-level lapse rates that will be rather poor in the warm sector initially and are expected to improve significantly when the dry intrusion of the low reaches the warm sector ahead of the following trough.

Current thinking is that at least weak instability will be present sufficient to allow a strongly-forced convective line along the cold front that moves eastward over southern/central British Isles, northern France, Benelux, northern Germany, and northern Poland. Given that forcing and vertical wind shear will be maximized from Benelux to northern Poland, thunderstorms are expected especially in this region, where models show a narrow region of low LIs. To the south, cold front will likely become parallel to the flow. Increasing distance to the trough center and dry intrusion will likely lead to rather shallow instability and chance for thunderstorms will be lower.

Given up to 50 m/s winds @ 850 hPa and around 35 m/s winds @ 950 hPa, vertical momentum transport inside of the downdrafts along the convective line will likely produce severe wind gusts at the surface, even when convection will not be well-organized. Expect a strongly-forced convective line, we decide to issue a level 2 that implies the widespread character of severe wind gusts along the cold front as a combination of strong synoptic-scale pressure gradient and convection.

A second scenario may come true when steep lapse rates of the dry intrusion will spread across the warm sector, leading to significant CAPE. This is now shown by latest GFS00 model run. Convection that forms may merge into a well-organized linear MCS as strong vertical wind shear will be able to balance the forming cold pool. Such a convective line may produce even higher wind gusts due to mesoscale low-level jets in the range of the cold pool. This scenario includes widespread severe wind gusts as well as a couple of very high wind gusts of more that 40 m/s. This will mean that the highest gusts of this event will occur along the cold front over most places. An upgrade may be warranted when such a system evolves during the afternoon/evening hours.

In both scenarios, high low-level SRH values will be present in the warm sector. Embedded mesocyclones may form along the convective line, capable of producing isolated large hail and tornadoes. There is also a chance for non-supercell tornadoes along the leading gust front given high background helicity and locally favorable low-level buoyancy.

In the range of the following trough, slight instability in the convectively mixed air mass may be sufficient for a few convective cells. Given strong vertical wind shear and helicity underneath the trough, showers and thunderstorms will likely organize into mesocyclones and/or bowing lines capable of producing severe wind gusts and possibly tornadoes. However, latest models guidance seems to indicate relatively stable conditions in the range of the back-bent occlusion, and development of convection is questionable at this time.

Southern Scandinavia to Baltic States

Short-wave trough over southern Scandinavia rapidly propagates eastward ahead of the approaching jet streak. In the range of this trough, convectively mixed air mass is present that will likely produce showers and thunderstorms over southern Sweden and the Baltic States during the day. Given rather high low-level wind shear and helicity, organized convection capable of producing strong wind gusts and possible tornadoes may develop. Convective activity is expected to weaken further inland.
Nu maar hopen dat er weinig schade zou zijn
Mom, can I go out and kill today ?
| Canon 50D & BG-E2N | FanCier WT6300s Tripod |
| Canon 17-85 IS USM | Pentacon 135mm 2.8 |
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:44:21 #59
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464002
Belgiepleini is het een flinke zooi, wordt een ruime afzetting gemaakt nu, extra personeel gaat die kant op.

Als die gevel op flinke hoogte stuk is kan het puin natuurlijk ver weg waaien.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45464010
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:37 schreef Suijk het volgende:
Hier donderde net een kliko tegen een auto.
Storm + Kliko = 'Aanrijding'. .
Secrets never die. Only people.
pi_45464023
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
grip 1 was dat niet het hoogste? of juist het laagste?
Grip1 geven ze ook bij grote branden enzo, dus het hoogste.
pi_45464028
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:44 schreef Againzender het volgende:
Belgiepleini is het een flinke zooi, wordt een ruime afzetting gemaakt nu, extra personeel gaat die kant op.

Als die gevel op flinke hoogte stuk is kan het puin natuurlijk ver weg waaien.
Grip1 is het al.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:45:26 #63
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_45464029
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
grip 1 was dat niet het hoogste? of juist het laagste?
GRIP 1 is het laagste, GRIP 4 het hoogste
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_45464052
quote:
Daarnaast zegt de GRIP iets over bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Deze zijn vast gelegd per GRIP-klasse, tijdens een incident is zo onmiddellijk duidelijk wie er gealarmeerd moet worden en wat zijn/haar taak is. GRIP is onderverdeeld in vier fasen die lopen van grip 1 tot grip 4.

GRIP 1
Er is een brongebied waar zich een groter incident heeft afgespeeld. Van alle operationele diensten zijn meer mensen en middelen nodig. De inzet gaat langere tijd duren. De burgemeester van de betreffende gemeente wordt op de hoogte gesteld.
En Grip 4 is over meerdere gemeenten.

GRIP 1 Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 2 Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 3 Ramp / zwaar ongeval in één gemeente
GRIP 4 Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten
GRIP 5 Ramp / crisis in meerdere provincies / landen
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:46:26 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45464053
Er gaan vast nog wel meer klikos ervandoor .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45464060
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef Suijk het volgende:

[..]

Wat is er ingestort?
Google zegt dat er op Belgieplein 102 een Kruidvat zit.
pi_45464073
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

GRIP 1 is het laagste, GRIP 4 het hoogste
Grip 0 heb je nog, dagelijks optreden van hulpdiensten.
Secrets never die. Only people.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:47:33 #70
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45464085
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef Impry het volgende:

[..]

Grip1 geven ze ook bij grote branden enzo, dus het hoogste.
Fout.
A.F.C. Ajax
pi_45464089
Personen te water in Amsterdam?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_45464098
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:47 schreef SoupNazi het volgende:

[..]

Fout.
Ja, was in de war met PRIO
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:53:08 #73
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_45464214
Storm veroorzaakt schade in de stad
18-1-2007 Op diverse plaatsen in de stad heeft de storm al schade aangericht.
Enkele voorbeelden: - Op het Belgiëplein in Nieuw-Sloten is de gevel van een bank eruit gewaaid. Een brandweerman raakte hierbij gewond. - Op de KNSM-laan is een boom op een auto gevallen. - Op het Scheldeplein in de Rivierenbuurt is een omgewaaide boom op drie auto's terechtgekomen. - Op de Ruysdaelkade in De Pijp is een verkeerslicht omgewaaid.

bron AT5
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_45464272
10:53:08 18-01-07 4 G BRAN PRIO 1 Auto te water, toch maar uitrukken. SCHIEVEN 3 ASSEN
701181053080502999 0502999 BRW Drenthe ( Monitorcode )
701181053080502535 0502535 BRW Assen ( WO 21-52 )
701181053080502532 0502532 BRW Assen ( HA 21-41 )
701181053080502530 0502530 BRW Assen ( TS 21-11 )
701181053080501604 0501604 BRW Smilde ( Duikploeg )
701181053080501602 0501602 BRW Smilde ( Bevelvoerder )
701181053080501601 0501601 BRW Smilde ( Blusgroep B )
701181053080500318 0500318 BRW Assen ( Kazerne Techniek )
701181053080500316 0500316 BRW Assen ( Chauffeurs C )
701181053080500308 0500308 BRW Assen ( Duikploeg )
701181053080500305 0500305 BRW Assen ( OvD Midden )
701181053080500304 0500304 BRW Assen ( Bevelvoerder )
701181053080500302 0500302 BRW Assen ( Blusgroep C )
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:56:01 #76
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464303
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:47 schreef Suijk het volgende:
Personen te water in Amsterdam?
Houtmankade, tegenover het politiebureau zo ongeveer, volgens mij zag de politie het gebeuren en die riepen gelijk de brandweer op.

Hoofdbureau is zo druk dat ze geen tijd hebben om telefoontjes van collega's aan te nemen. Het lijkt mij raadzaam om in Amsterdam binnen te blijven.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45464332
deze wel PRIO1

10:55:55 18-01-07 1 G BRAN contact ac prio 1
701181055550102998 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:57:20 #78
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464346
Op de A10 hangt een kabel van een bouwkeet over de weg, niet zo handig....

Erg veel meldingen rondvliegende dakpannen, wegwaaiende reclameborden en dat soort spul.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45464356
Vermissingen in zee

10:56:07 18-01-07 27 G KNRM Prio 1 Zuidelijk havenhoofd mensen vermist in zee Houtrustweg GV
701181056071500999 1500999 KNRM Scheveningen ( Monitorcode )
701181056071500995 1500995 KNRM Scheveningen ( KHV Wipperploeg )
701181056071500994 1500994 KNRM Scheveningen ( Reddingsboot Jan van Engelenburg )
pi_45464361
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef Impry het volgende:

[..]

En Grip 4 is over meerdere gemeenten.

GRIP 1 Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 2 Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 3 Ramp / zwaar ongeval in één gemeente
GRIP 4 Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten
GRIP 5 Ramp / crisis in meerdere provincies / landen
Maar ik ben toch gripper
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:58:34 #81
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45464376
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Maar ik ben toch gripper
A.F.C. Ajax
pi_45464456
Er waait hier net een boom om...Kon het zien gebeuren.
Capelle aan den IJssel, ligt midden op de straat.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_45464457
wegverkeer is erg gevaarlijk, vliegende stenen, verkeersborden en bomen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:02:52 #86
111843 Cassius
Something's fucky
pi_45464492
Hier in Groningen nog geen stormgerelateerde P2000-meldingen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:06:12 #87
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464586
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:01 schreef indahnesia.com het volgende:
wegverkeer is erg gevaarlijk, vliegende stenen, verkeersborden en bomen.
ik hoorde de verkeersinfo net, wat een hoop troep is er al de snelwegen opgewaaid.

Treinen rijden hier nog in ieder geval, die populieren die hier naast het spoor staan kunnen wel tegen een stootje
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:07:11 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45464616
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:55 schreef Mindlight het volgende:
10:53:08 18-01-07 4 G BRAN PRIO 1 Auto te water, toch maar uitrukken. SCHIEVEN 3 ASSEN
701181053080502999 0502999 BRW Drenthe ( Monitorcode )
701181053080502535 0502535 BRW Assen ( WO 21-52 )
701181053080502532 0502532 BRW Assen ( HA 21-41 )
701181053080502530 0502530 BRW Assen ( TS 21-11 )
701181053080501604 0501604 BRW Smilde ( Duikploeg )
701181053080501602 0501602 BRW Smilde ( Bevelvoerder )
701181053080501601 0501601 BRW Smilde ( Blusgroep B )
701181053080500318 0500318 BRW Assen ( Kazerne Techniek )
701181053080500316 0500316 BRW Assen ( Chauffeurs C )
701181053080500308 0500308 BRW Assen ( Duikploeg )
701181053080500305 0500305 BRW Assen ( OvD Midden )
701181053080500304 0500304 BRW Assen ( Bevelvoerder )
701181053080500302 0500302 BRW Assen ( Blusgroep C )
puh,het waait hier heul nog niet hard in drenthe
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_45464622
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Againzender het volgende:

Treinen rijden hier nog in ieder geval, die populieren die hier naast het spoor staan kunnen wel tegen een stootje
Dat gaat ook veranderen...

10:59 uur Amersfoort<->Schiphol Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Schiphol en Duivendrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Intercity's rijden tussen Schiphol en Amersfoort via een andere route en stoppen niet in Duivendrecht.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_45464633
Tilburg begint ook!
quote:
11:05:50 18-01-07 17 G BRAN PRIO 2 6751 KOESTRAAT/KORTE NIEUWSTRAAT TILBURG STORMSCHADE (INC: 02)
701181105501201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
701181105501201975 1201975 BRW Tilburg-Centrum ( Lichtkrant )
701181105501201336 1201336 BRW Tilburg-Centrum ( Kazernetechniek )
701181105501201332 1201332 BRW Tilburg-Centrum ( HW )
701181105501200819 1200819 BRW Tilburg-Centrum ( Kazernealarm )
701181105501200817 1200817 BRW Tilburg-Centrum ( Springbemanning )
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:08:21 #91
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45464647
Ik wou net zeggen, met de treinen kan het ook niet lang meer goed gaan.
A.F.C. Ajax
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:08:59 #92
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464668
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:07 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat gaat ook veranderen...

10:59 uur Amersfoort<->Schiphol Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Schiphol en Duivendrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Intercity's rijden tussen Schiphol en Amersfoort via een andere route en stoppen niet in Duivendrecht.
ah, die worden dan waarschijnlijk hierlangs omgeleid

Camper op de Bilderdijkkade drijgt het water in te waaien, politiekraan gaat dit proberen te voorkomen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:10:02 #93
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45464698
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Advies: blijf thuis als niet noodzakelijk om weg te gaan.
maar ik heb geen eten

Hier in Delft, nog geen schade zover ik kan zien
The line is a dot to you!
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:10:09 #94
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464703
Steeds meer steigers willen aan de wandel.....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45464716
Hier voor de deur in Amsterdam waaide net een hoge koelkast om die bij de vuilnis stond.
pi_45464748
Op buienradar.nl staat in Vlissingen een verfrissende windkracht 9
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:14:10 #97
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45464801
Ik hoor de brandweer

Koningin Wilhelminaplein zullen die dan wel heen gaan
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45464847
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Op buienradar.nl staat in Vlissingen een verfrissende windkracht 9
thv amsterdam & den haag nu ook hier in rdam lijkt de wind ook iets aan te trekken
pi_45464876
quote:
11:15:37 18-01-07 12 G BRAN Prio 3 WEIDEZOOM 50 MOORDRECHT ( MDT ) Hulpverl. Stormoverlast 62647
701181115371503900 1503900 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode )
701181115371503357 1503357 BRW Moordrecht ( Korpsalarm )
Prio 3 dus dat is een goede?
pi_45464908
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Againzender het volgende:
Ik hoor de brandweer
Ik ook, maar volgens p2000 ligt er iemand onder de tram
Dus geen stormschade.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2007 11:20:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')