Najaa, absurd, ik zie de voordelen wel maar zou voelt het toch steeds meer of je getrackt en traced word als een TGP/TNT pakketjequote:Op donderdag 18 januari 2007 01:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ach, heb ik bij de videotheek ook
is handig, mijn vinger heb ik immers altijd bij me
Beetje kortzichtig he, het heeft meer te maken met dat organisaties die niet direct biometrische informatie (zeker die coffee shop) nodig hebben redelijk eenvoudig informatie kunnen uitwisselen. Het is gewoon zonde dat het nodig is en eigenlijk een reflectie van de maatschappij.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:16 schreef thedude0 het volgende:
kut, een sportschool heeft mijn vingerafdruk
mijn leven is voorbij
gelukkig hebben ze buiten hun eigen beveiligingsapparatuur helemaal niets aan mijn vingerafdruk dus ze gaan hun gang maar. en dude, het is een sportschool, who gives a shitquote:Op donderdag 18 januari 2007 01:19 schreef milfoid het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig he, het heeft meer te maken met dat organisaties die niet direct biometrische informatie (zeker die coffee shop) nodig hebben redelijk eenvoudig informatie kunnen uitwisselen. Het is gewoon zonde dat het nodig is en eigenlijk een reflectie van de maatschappij.
Ja en wie zegt dat die gegevens daar blijven? Daar gaat het om, het is een stukje direct indentificeerbaar eigendom wat direct tot een persoon lijdt waarvan niet gegarandeerd kan worden dat het daar blijft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:22 schreef thedude0 het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze buiten hun eigen beveiligingsapparatuur helemaal niets aan mijn vingerafdruk dus ze gaan hun gang maar. en dude, het is een sportschool, who gives a shit![]()
dus niet sporten. punt uit. t wordt wel eng zo. jammer dat t wel soms nodig is, al die cams leveren toch vaak daders op. een brute overval heeft meer gevolgen voor t slachtoffer als de dader,quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:20 schreef DoorBell het volgende:
Mag niet zomaar. Wet op privacy en zo. Weiger je toch, ze kunnen je hoogstens royeren.
Ik denk dat het wel mee valt, want je kan niet met die sleutel 2x tegelijk aanwezig zijn, en t is onbeperkt sporten, dus dat zou betekenen dat er alleen zou kunnen uitgewisseld worden per individue. Dat vind ik geen reden genoeg om airport security in te stellen. En ik zit inderdaad te overwegen om bij een andere sportschool te gaan, maar eerst even vragen wat hun erzelf van vinden en wat voor een clausule ze hebbenquote:Op donderdag 18 januari 2007 01:23 schreef Mikkie het volgende:
Tsja, dat is dus om tegen te gaan dat er de afgelopen jaren zoveel misbruik van is gemaakt. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. En als 't je niet bevalt, dan zoek je een andere sportschool
Nou niet helemaal, want het is moeilijker iemand op centrale schaal automatisch te laten indentificeren middels een foto dan met een vingerafdruk. Uit een vingerafdruk komt gewoon een uniek nummer uit die verschillende organisaties aan jou naam plakken. Daardoor is het heel eenvoudig je te tracen, en je op te slaan in een centrale database.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:29 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Bij mij staat mijn foto op het pasje. Das eigenlijk precies hetzelfde, vind je niet?
You'd better get a tissue.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:43 schreef cerror het volgende:
The future is comming!
Ik denk dat de sportschool graag wil voorkomen dat er meerdere mensen op één lidmaatschap komen sporten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:
dit gaat te ver, veel te ver, laat je vingerafdrukken achter op een crimineel pad, kun je niet eens gaan sporten om bij te komen van de stress die een overval met zich meebrengt, ongeloofelijk,
Ben je niet instaat om gewoon naar je sportschool te fietsen? Als je dat nou gewoon doet, dan hoef je niet meer naar binnen... scheelt ook geld.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:13 schreef milfoid het volgende:
Nou ben ik niet crimineel of iets dergelijks maar ik vond het toch enigzins frapant dat sinds kort mijn sportschool in Alkmaar (victorie plaza, voorheen goedeveld sports) vingerafdruk indentificatie heeft alvorens je naar binnen mag.![]()
Zoiezo heb je zo'n tgs sleutel nodig maar daar bovenop komt nog eens die biometrische indentificatie. Nu vroeg ik mij af, mag dat zo maar? Mogen ze zomaar al je gegevens plus biometrische gegevens opslaan? Als iemands iets weet hoor ik het graag![]()
Nee ik heb net een rijbewijs, nu ga ik principieel dr niet heen fietsen. Plus dat me dat minstens 20 minuten kosttequote:Op donderdag 18 januari 2007 08:57 schreef Masta-t het volgende:
[..]
Ben je niet instaat om gewoon naar je sportschool te fietsen? Als je dat nou gewoon doet, dan hoef je niet meer naar binnen... scheelt ook geld.
Hier raak je wel de kern. Het is de vraag wat er met die vingerafdruk gedaan wordt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:17 schreef milfoid het volgende:
[..]
Najaa, absurd, ik zie de voordelen wel maar zou voelt het toch steeds meer of je getrackt en traced word als een TGP/TNT pakketje
Dus, je weet eigenlijk nog niet veel. Het antwoord is; nee, dat mag men niet zomaar.quote:[..]De melding biedt geen garantie dat de verantwoordelijke in overeenstemming met de WBP persoonsgegevens verwerkt. Opname van de melding in het register betekent ook niet dat het CBP de verwerking rechtmatig acht.[..]
En waarschijnlijk nog verder weg?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:55 schreef Florian_ het volgende:
je kunt natuurlijk ook bij de meent gaan fitnessen, das dr vlakbij![]()
Je foto laat geen sporen achter.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:29 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Bij mij staat mijn foto op het pasje. Das eigenlijk precies hetzelfde, vind je niet?
Met een pasfoto help je dat probleem de wereld uit. Daar heb je geen vingerafdrukken voor nodig.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:24 schreef Fliepke het volgende:
Hoeveel mensen gaan er wel niet op het pasje van een ander. Ik snap het volkomen
Moet je wel iemand hebben die dat controleert de hele dagquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met een pasfoto help je dat probleem de wereld uit. Daar heb je geen vingerafdrukken voor nodig.
Bij de ingang, wat tegelijk de bar is. Sim-pel.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Moet je wel iemand hebben die dat controleert de hele dag
Ja dat klopt. Er loopt toch personeel rond op die sportscholen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:46 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Moet je wel iemand hebben die dat controleert de hele dag
Tuurlijk, maar die kun je beter inzetten om mensen te begeleiden dan zoiets simpels waarvoor je ook een vingerafdruk computer voor kunt gebruiken...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Er loopt toch personeel rond op die sportscholen?
Nou dr staat al een camera waarmee ze je kunnen zien als je je sleutel tegen het poortje houdt. Als nu het stukkie software even omschrijven dat ze de bijbehorende foto laat zien ben je klaar toch? Net zo goed als n vingerafdruk.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:56 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar die kun je beter inzetten om mensen te begeleiden dan zoiets simpels waarvoor je ook een vingerafdruk computer voor kunt gebruiken...
Maar veel duurder. Dat weet je nu ook al zeker.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:37 schreef milfoid het volgende:
[..]
Nou dr staat al een camera waarmee ze je kunnen zien als je je sleutel tegen het poortje houdt. Als nu het stukkie software even omschrijven dat ze de bijbehorende foto laat zien ben je klaar toch? Net zo goed als n vingerafdruk.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:16 schreef thedude0 het volgende:
kut, een sportschool heeft mijn vingerafdruk
mijn leven is voorbij
Ja, waar zijn die belsletjes eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:05 schreef Maikuuul het volgende:
Idd mensen die huilen als hun gegevens worden opgeslagen.
Goh zo erg ... maar zich niet afvragen waarom die belsletjes je elke avond bellen voor een voordelig abbonnement
Ja regelmatig dan denken ze ineens dat ik niet betaald heb voor die maand, bastards!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Wel heel modern zeg. Gaat t wel eens mis met het herkennen? Dat je plotseling als een heel ander persoon wordt aangemerkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |