Vitaminedrol (lekker praatje) die horen ze eigenlijk uit hun anus te eten,soms doen ze het van de vloer en als ze te dik zijn kunen ze er soms niet meer bij en eten ze ze ook niet meer.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:41 schreef heaven7 het volgende:
Keutels zijn altijd goed overigens. Heel zelden zie ik iets liggen met een staartje, een soort spermacel achtig iets
Ja wij hadden ook eerst kilo voor een euro ,maar sinds we over zijn is hij veel levendiger,rui gaat beter .quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:40 schreef heaven7 het volgende:
Ah oké, dat maar eens proberen dan. Ik heb nu idd goedkoop spul van de dierenwinkel op de hoek (was meer uit nood toen). Je denkt dat dit kan helpen bij het rommelbuikprobleem?
Wij meten het af op een weegschaaltje,en altijd om vaste tijden eten .quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:49 schreef heaven7 het volgende:
Dat van dat boekje is wel handig ja.
Die blindedarmkeutels (zo heten ze dacht ik) eten ze altijd op, gelukkig kan zelfs de dikkert er nog bij. Ik had begrepen dat ze 1 zo'n bakje biks per dag per konijn mochten hebben (Melusine vertelde me dit dacht ik) dus ik dacht ze al de helft minder te geven..
Ze vallen ook elke keer het eten (wat dan ook) aan alsof ze nooit iets krijgen van me
Ik heb wel eens geprobeert 1 in een apart hokje te zetten met wat eten maar dan wordt er gewoon niets gegeten. Dus toch maar weer bij elkaar.. maargoed, ik ben nu al een tijd geleden overgestapt op biks ipv gemengd voer en brood of andere lekkernijen krijgen ze dus al niet meer, dikkert valt niet af..
Ik ga morgen Russel rabbit halen
Nee,hooi is erg afhankelijk van jaargetijde.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:54 schreef heaven7 het volgende:
.
Is er nog een bepaald soort hooi het beste?
Nee,wat het apart eten afvallen zou ik even geen oplossing weten .quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:04 schreef heaven7 het volgende:
Hehe. Ik heb zo'n bal met een belletje hangen en daar gaat gewoon hooi in op het moment dat het op isIk merk wel dat ze echt even moeten wennen aan een nieuw soort hooi, het één vinden ze lekkerder dan het andere.
Maar dankjewel voor al je hulp iig! Nog tips voor het apart laten eten/afvallen?
Daarom mogen cavia's ook geen slaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:22 schreef Snotslak het volgende:
Waarschijnlijk ligt het aan een teveel aan luizen op de sla. Immers luizen dragen zeer veel schimmels met zich mee, ook gistschimmels. Die laatste veroorzaken het zogenaamde Syndroom van Prosky, wat weer als bijwerking extreme gasvorming heeft. Daarbij wordt met enige regelmaat rommeling in de buik waargenomen. Prosky treedt ook op bij cavia's. Hamsters en muizen kunnen geen last van Prosky krijgen.
Prosky is op te lossen door groenvoer zeer goed te wassen onder een lauwe waterstraal. Daarna dient de groente zeeer goed gedroogd te worden. Houd dit 14 dagen vol en jouw konijntje is weer oppie-toppie. De klachten van Prosky lossen zich meestal reeds na 6 a 7 dagen op, maar het konijntje dient extra weerstand op te bouwen. Daarom: blijf de groente zeer goed, lauw spoelen en goed drogen! Prosky gaat meestal nooit vanzelf over, maar is niet dodelijk. Jouw konijntjen gaat het redden, je weet toch?
Mijn konijn heeft ook jarenlang op "dierenwinkelvoer" geleefd, maar sinds ik via de groothandel konijnen/caviavoer koop, ben ik daar meer tevreden over. Het is net wat je zelf wil (en kwijt kan, want die zak is 25 kilo!).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 03:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Mijn konijn krijgt voer uit een dierenwinkel of de supermarktGeen problemen mee
Overigens werd mij verteld dat een konijn een handje voer per dag moet
Ik zou niet eens weten hoe ik bij een groothandel komquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn konijn heeft ook jarenlang op "dierenwinkelvoer" geleefd, maar sinds ik via de groothandel konijnen/caviavoer koop, ben ik daar meer tevreden over. Het is net wat je zelf wil (en kwijt kan, want die zak is 25 kilo!).
Medium konijnen mogen 2x een eierdopje voer hebben en meer hoeft niet.
De meeste mensen denken dat dat veel te weinig voer is, maar voor een konijn is dat echt een hele grote maaltijd. (soms is de verhouding een beetje zoek).
Tenzij je een vlaamse reus hebt, die mogen natuurlijk meer.
Verder is hooi erg belangrijk voor de spijsvertering en je kan eventueel wat stro in het hok leggen puur voor de "knabbel."
Het is meer een veevoerbedrijf met als extra stro, hooi en bodembedekking (in bulkverpakking) verkoop. Het is eigenlijk meer voor paarden bedoeld (die zijn er hier heel veel), maar ik kan het ook voor mijn dieren gebruiken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:21 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten hoe ik bij een groothandel kom
Klein handje zei ze inderdaad. Soms krijgt ie stiekem wel wat meer
Hooi en stro zijn natuurlijk altijd aanwezig. Maar dat weet iedereen toch wel lijkt me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |