En om het compleet te maken:quote:Revealed: preachers' messages of hate
Muslim worshippers are being urged by radical clerics to ignore British law
Jamie Doward
Sunday January 7, 2007
The Observer
An undercover investigation has revealed disturbing evidence of Islamic extremism at a number of Britain's leading mosques and Muslim institutions, including an organisation praised by the Prime Minister.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft
Lieg dan niet zoquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag, hypocriete kneus.
Kijk voor de lol even naar de bronnen, dan zie je dat dit wat meer voorstelt dan de gebruikelijke "Aah, enge Moslims!" berichtjes.quote:
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Is dit nou gewoon echt een uitzondering? Of stiekem toch wel een meer verspreid probleem in westerse moskeeen? Deze moskee stond ook als positief en populair bekend...
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerlingquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dus
voor de rest is het wat je denk ik kon verwachten .. na de aanslag in London en de rest van de strubbelingen zijn de spanningen opgelopen, moslims worden met een scheef oog aangekeken en veroordeelt voor dingen die ze niet hebben gedaan en waar ze niet achter staan .. de ideale voedingsbodem voor een nieuwe ronde ronselen toch ?
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef A_L_N_F het volgende:
wat me wel opvalt is dat rechts er gewoon voor uit komt dat ze een bloedhekel hebben aan de islam (en terecht) maar dat de moslim lekker schijnheilig zegt dat hij geintegreerd is maar ondertussen het westen haat.
moslims zijn radicaal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
actie-reactie .. ooit van gehoord ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:03 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerling
Moeten we ze maar niet zo scheef aankijken, tja dan is het logisch dat ze radicaliseren en gaan sympathiseren met terroristen.
- Opm DH : Verwijdert : Generaliseren is ook een kunst -
Uit deze docu blijkt (wederom) dat dat ook niet altijd even makkelijk te zien is. Sommige mensen leven kennelijk met twee gezichten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
ik durf overtuigd te beweren dat moslim niet per definitie radicaal is.quote:
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:20 schreef A_L_N_F het volgende:
moslims zijn radicaal.
oh ja, die 20 moslims die zich gematigd voordoen is representatiever dan die docu.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?
een intelligent mens weet wanneer er een actie is waar een reactie op zou kunnen geven worden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
actie-reactie .. ooit van gehoord ?
heeft niets te maken met schuld of whatever .. dat is gewoon een gegeven waar een intelligent mens rekening mee hoort te houden wil je een vicieuze cirkel voorkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |