abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45445584
wat is mode (dragen van bepaalde kleding, je kent het wel; engelse woord fashion) nu precies, en vooral waarom is het er? ik vroeg mij laatst dit eens af. voor mij geeft mode (of het volgen daarvan) blijk van een gebrek aan consistentie, creativiteit(inspiratie zo je wilt) en zelfvertrouwen.

hoe kun je in het t.o.v. jezelf verklaren dat je de ene keer dit mooi vind en de andere keer dat? er moet toch wel een rode draad zijn in wat je zelf leuk vind en wat niet. ik kan die bij de mode van dit jaar en vorig jaar nauwelijks overeenkomsten vinden. daarnaast, als je mode volgt, ben je erg leidzaam. je hebt zelf niet zozeer een idee van wat je leuk vind.

als laatste krijg ik het gevoel dat het ook heel erg voorkomt uit een noodzaak om zelfvertrouwen te hebben/creeeren. men spreekt metelkaar af dat als je dit en dit draagt, dat je dan 'cool' bent. dus als je dat gaat dragen, verschaft je dat een bepaalde positie/status. veel mensen hebben dit nodig om zich goed te voel of om zelfvertrouwen te hebben. het rare hieraan is dat mensen die de mode niet volgen vaak af worden gedaan als loosertjes (kijk maar eens op de gemiddelde middelbare school, of op wat voor mannen vrouwen vallen. vaak zijn dit de modieuze typen). ik stel heel andere eigenschappen als wenselijk in een persoon.

ik vraag me nu af hoe jullie hier tegenover staan. het komt mij voor als een heel raar concept.
pi_45446447
Misschien meer een discussie voor LIF?

Ik houd er zelf nooit zo'n rekening mee. Het bepaalt alleen wel het aanbod van het moment, dus je wordt er hoe dan ook wel mee geconfronteerd..
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:13:05 #3
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45447047
Je doet er altijd wel onbewust aan mee; want je koop toch dingen in de winkels meestal zeg maar he
Persoonlijk zal de mode mij niet zo veel interesseren; zolang ik het maar mooi vind (cliche maar waar), maar het is een vreemd iets dat iets in de mode is en dat je dan vervolgens -hoe lelijk het er ook uitziet zoals bontlaarsjes en blouses met schuine strepen - half Nederland erin ziet lopen...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45447663
Vrouwen doen aan mode, mannen niet.
pi_45447817
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:29 schreef k3vil het volgende:
Vrouwen doen aan mode, mannen niet.
Gelukkig wel! Lang leve Fashion TV
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45448911
Mode= een voorbijgaand gebruik
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_45453218
@alicey
ik zou willen beweren dat het zoeken naar de aard/herkomst/oorsprong van mode filosofisch van aard is.
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:02 schreef Vierkantblokje het volgende:
Mode= een voorbijgaand gebruik
verklaar je eens nader... ik denk niet dat het een voorbijgaan gebruik is. in de tijd van de romeinen is er zelfs al spraak van mode (het dragen van toga's op een bepaalde manier, of bepaablde kleuren etc... google maar eens wat). nu, pak 'em beet, 2000 jaar later kennen we het fenomeen nog steeds
pi_45453265
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Gelu het volgende:
@alicey
ik zou willen beweren dat het zoeken naar de aard/herkomst/oorsprong van mode filosofisch van aard is.
Dan staat-ie hier prima inderdaad.
pi_45453703
Mode is wat anderen willen dat je draagt.

PS: laatst een subliem stukje gezien in de film "the devil wears prada", waar Streep keihard de invloed van mode uitlegt aan iemand die denkt dat het triviaal is

EDIT: misschien is mijn reactie wat kort door de bocht, maar zo zie ik het. Anderen bepalen wat jij moet dragen (zoals kledingconcerns, peers etc.). Je hebt altijd de keuze om iets anders mooi te vinden, maar in bepaalde groepen weet je dat dat sociale zelfmoord betekent. Gelukkig niet overal.

[ Bericht 35% gewijzigd door StupidByNature op 17-01-2007 22:22:48 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:42:03 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_45455014
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:25 schreef Gelu het volgende:
hoe kun je in het t.o.v. jezelf verklaren dat je de ene keer dit mooi vind en de andere keer dat? er moet toch wel een rode draad zijn in wat je zelf leuk vind en wat niet. ik kan die bij de mode van dit jaar en vorig jaar nauwelijks overeenkomsten vinden. daarnaast, als je mode volgt, ben je erg leidzaam. je hebt zelf niet zozeer een idee van wat je leuk vind.
Dit is nonsens, niet alle soorten kleren zijn altijd te koop. De mode vernieuwt zichzelf voortdurend, dingen van een stroming die je leuk vindt zijn er misschien nooit geweest, of zijn een paar maanden later niet meer te koop. Zodra je dan je leuke kleren versleten hebt (of je bent erop uitgekeken, kan ook goed wanneer je juist de durf hebt gewaagdere dingen te dragen), ben je aangewezen op de dan heersende mode.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:44:06 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_45455114
Ik durf zelfs wel te stellen dat de mensen die een consistente lijn hebben, alleen kleren kunnen kopen die altijd te koop zijn. Dit zijn vaak de goedkopere, standaard 'op safe' spelende kleren. Deze mensen hebben nou juist geen lef om gewaagde dingen te dragen, en ontberen het zelfvertrouwen om in de spotlight te staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45457012
@speknek
het argument wat jij aanvoert is inderdaad valide en daar heb ik in mijn stukje geen rekening mee gehouden. niet alle soorten kleren zijn te koop.
over het stuk over zelfvertrouwen, de mensen (groepering) die jij oppert zijn inderdaad nog weer een gradatie erger waar het hun zelfvertrouwen betreft dan wat ik stel. dit echter neemt nog niet weg dat er wel degelijk een relatie (of iig, volgens mij) is tussen mode en zelfvertrouwen. het is slechts een mogelijkheid om een groter (beter? sorry, ik ben geen neerlandicus) zelfvertrouwen te krijgen. niet iedereen ziet deze mogelijkheid, of wil deze mogelijkheid benutten, of wil uberhaupt zijn zelfvertrouwen veranderen. maar nog steeds denk ik dat het voor veel mensen wel een bepaald zelfvertrouwen schept.
@stupidbynature
die film moet ik nog zien. zal ik nu zeker binnenkort doen
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:28:35 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_45457098
Ja, dat is wel waar hoor. Ik geloof ook dat er absoluut mensen zijn die zich enkel op een manier kleden om geaccepteerd te worden. Ik dacht alleen ook even leuk om te chargeren .
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:31:41 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_45457207
Mode is net zoiets als een TV,
heb je het nieuwste van het nieuwste, wordt er al een 'betere' (nieuwere) gemaakt

het kan worden gezien als een middel om..
1. identiteit ('je bent wat je draagt ) te tonen; dit ben ik, hier voel ik mij prettig bij..
2. aantrekkelijkheid verhogen (was er niet iemand die zei dat alles wat wij doen gebaseerd is op
het aantrekken van de andere sexe?)
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_45458447
De reden dat er telkens nieuwe mode is, is natuurlijk vanwege economische belangen. Om de zoveel tijd moet er gewoonweg iets nieuws zijn, iets dat de consument prikkelt om weer te consumeren.

Maar goed, sociale acceptatie natuurlijk is het maar slechts één motief waarom wij kleding kopen. Er zijn nog tig andere.
pi_45461371
Mode is een uitvinding van de commercie om telkens weer nieuwe kleren, meubels etc. te verkopen.
Echt nieuwe dingen komen er maar zelden op modgebied. Als je je kleding ongeveer 30 jaar bewaart is het weer modern.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45465449
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Gelu het volgende:
verklaar je eens nader... ik denk niet dat het een voorbijgaan gebruik is. in de tijd van de romeinen is er zelfs al spraak van mode (het dragen van toga's op een bepaalde manier, of bepaablde kleuren etc... google maar eens wat). nu, pak 'em beet, 2000 jaar later kennen we het fenomeen nog steeds
Mode betekent letterlijk voorbijgaand gebruik.
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_45477877
Dit klinkt misschien heel gek, maar de echt goede (volgens de insiders dan he) modeontwerpers (denk Miuccia Prada) bepalen wat de rest van de wereld de komende seizoenen draagt. Dat lijkt idioot, en dat is het misschien ook wel, maar onbewust ga je toch mee met de stroom. Ook al zeg je tegen jezelf dat je dat niet doet, je bent toch aangewezen op kledingwinkels die nu juist die kleren verkopen (of al dan niet slechte kopieën daarvan).
Over het vernieuwingsidee: ik denk dat het heel menselijk is (of wellicht menselijk is geworden) om zichzelf te versieren en daarmee steeds te vernieuwen (kijk naar de oude beschavingen). Daar moet je je ook niet tegen willen verzetten, dat zou onnatuurlijk zijn.
En dat uiterlijk een rol speelt kan niemand ontkennen...
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:01:44 #19
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45477931
mode is iets waar je als academicus beter niet te veel in mee moet gaan.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45480987
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:25 schreef Gelu het volgende:
hoe kun je in het t.o.v. jezelf verklaren dat je de ene keer dit mooi vind en de andere keer dat? er moet toch wel een rode draad zijn in wat je zelf leuk vind en wat niet.
Toen ik 10 was vond ik andere kleren leuk dan nu ik 21 ben. En ik zal me (hopelijk) over 10 jaar weer anders kleden dan dat ik nu doe. Daarnaast is mijn smaak ook niet iets wat vaststaat, dat kan ook veranderen in de loop van de tijd. Vroeger liep ik graag op gympen/sportieve schoenen, die draag ik nu nog steeds wel, maar toch wel wat netter over het algemeen. En soms moet je ook gewoon even wennen aan bepaalde (nieuwe) kleren. Zoals de vrouwen die een jaar terug ineens massaal met de laarzen over de spijkerbroek gingen lopen. Toen kotste ik erover, nu denk ik
quote:
ik kan die bij de mode van dit jaar en vorig jaar nauwelijks overeenkomsten vinden. daarnaast, als je mode volgt, ben je erg leidzaam. je hebt zelf niet zozeer een idee van wat je leuk vind.
Tsja, als je mode volgt.. Ik ben natuurlijk wel redelijk afhankelijk van wat er in de winkels hangt. Ik zal niet snel met gerafelde, onder-de-verf-zittende Replay-broeken van ¤400 lopen, of die niet-zo-hele-mooie schuin-gestreepte bloesjes, maar over het algemeen moet ik mijn kleren toch érgens vandaan halen, dus of je het wilt of niet: je doet altijd wel een beetje mee met de mode.
quote:

als laatste krijg ik het gevoel dat het ook heel erg voorkomt uit een noodzaak om zelfvertrouwen te hebben/creeeren. men spreekt metelkaar af dat als je dit en dit draagt, dat je dan 'cool' bent. dus als je dat gaat dragen, verschaft je dat een bepaalde positie/status. veel mensen hebben dit nodig om zich goed te voel of om zelfvertrouwen te hebben. het rare hieraan is dat mensen die de mode niet volgen vaak af worden gedaan als loosertjes (kijk maar eens op de gemiddelde middelbare school, of op wat voor mannen vrouwen vallen. vaak zijn dit de modieuze typen). ik stel heel andere eigenschappen als wenselijk in een persoon.
Dit is het hele buitenkant / binnenkant verhaal. Dat kan je ook toepassen op het uiterlijk van mensen (zonder kleren zeg maar, hun 'schoonheid'). Ik vind het niet verkeerd als je er graag netjes en verzorgd uit wilt zien en misschien geldt voor sommige mensen dan ook dat ze er graag 'up to date' (als in: modebewust) willen uitzien. En ik geef je zeker gelijk dat veel mensen zich modebewust kleden om zelfverzekerder over zichzelf te zijn, maar ik zie niet zo goed wat daar mis mee is.
pi_45481006
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:01 schreef pmb_rug het volgende:
Verklaar u nader mon ami.
pi_45481416
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:00 schreef GiGra het volgende:Over het vernieuwingsidee: ik denk dat het heel menselijk is (of wellicht menselijk is geworden) om zichzelf te versieren en daarmee steeds te vernieuwen (kijk naar de oude beschavingen). Daar moet je je ook niet tegen willen verzetten, dat zou onnatuurlijk zijn.
En dat uiterlijk een rol speelt kan niemand ontkennen...
Waarom willen mensen zich eigenlijk versieren met kleding en sieraden (make-up, model van het haar)? Waarom vinden we onszelf niet gewoon "mooi genoeg" en hebben we dit (kennelijk) nodig om schoonheid te zien?
pi_45482501
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:30 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Waarom willen mensen zich eigenlijk versieren met kleding en sieraden (make-up, model van het haar)? Waarom vinden we onszelf niet gewoon "mooi genoeg" en hebben we dit (kennelijk) nodig om schoonheid te zien?
om zich te onderscheiden? of wellicht uit verveling...ik weet het eigenlijk ook niet. Waarom wordt het één maatschappelijk wel mooi gevonden en het andere niet? Het schijnt iets te maken te hebben met de gulden snede...
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:01:32 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45482614
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:01 schreef pmb_rug het volgende:
Hoezo? Ik zie het op de faculteit genoeg inderdaad, maar ik volg graag de mode.
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:41:12 #25
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45484163
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zie het op de faculteit genoeg inderdaad, maar ik volg graag de mode.
Het gaat meer om de formele kleding.

Een zwart/blauw/grijs pak (liefst effen of een heel dun streepje), zwarte schoenen/sokken, effen overhemd (of met een heel rustig motief) en een sprekende das. Mooie lange wollen jas erover en je bent het heertje.

Voor casual volstaat een net overhemnd, nette broek (spijker, danwel stof) met eventueel een hippe inslag en bruin leren schoenen.

ps. ik prefeer overigens wel over hippe kleding tov totaal foute kleding. maar geen van beide is wmb wenselijk.
?Porque no te calles?
  donderdag 18 januari 2007 @ 22:32:36 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45491712
Maar ook in de formele kleding bestaan 'rages' en modes. Zo zijn streepjes de laatste jaren meer in dan voorheen, kan er gespeeld worden met schoenen etc etc.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:56:20 #27
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45498307
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:32 schreef pfaf het volgende:
Maar ook in de formele kleding bestaan 'rages' en modes. Zo zijn streepjes de laatste jaren meer in dan voorheen, kan er gespeeld worden met schoenen etc etc.
en die streepjes zijn bij uitstek DE manier om uit de bocht te vliegen.
?Porque no te calles?
pi_45526443
Mode heeft niet alleen betrekking op kleding. Ook opvattingen, kunstvormen en stijlen, politieke ideeën en zelfs wetenschappelijke stromingen kunnen in de mode zijn.
Het fenomeen mode is daarom misschien wel erg bepalend voor de loop van de geschiedenis.
pi_45527600
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 03:28 schreef spoor4 het volgende:
Mode heeft niet alleen betrekking op kleding. Ook opvattingen, kunstvormen en stijlen, politieke ideeën en zelfs wetenschappelijke stromingen kunnen in de mode zijn.
Het fenomeen mode is daarom misschien wel erg bepalend voor de loop van de geschiedenis.
Mee eens-Hulde!
  maandag 22 januari 2007 @ 09:43:38 #30
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45571376
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 03:28 schreef spoor4 het volgende:
helemaal mee eens.
ik ging er voor het gemak vanuit dat we het over kleding hadden :)
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 09:55:47 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_45571575
Er gisteren een modeshow geweest die de aankomende Nederlandse mode in kaart brengt. Deze zomer zijn de korte denim en minirokjes helemaal in. Hoe kun je nou nog tegen mode zijn .
  maandag 22 januari 2007 @ 10:14:36 #32
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45571914
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:55 schreef speknek het volgende:
Er gisteren een modeshow geweest die de aankomende Nederlandse mode in kaart brengt. Deze zomer zijn de korte denim en minirokjes helemaal in. Hoe kun je nou nog tegen mode zijn .

gelukkig ga ik naar latijns amerika
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 10:15:25 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_45571926
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:14 schreef pmb_rug het volgende:

gelukkig ga ik naar latijns amerika
Goed punt. Daar is de minirok nooit uitgeraakt.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:19:26 #34
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45572025
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Goed punt. Daar is de minirok nooit uitgeraakt.
voordeel daar is dat veel vrouwen in veel landen erg dik zijn van achteren. laat dat nou mijn grootste turn off zijn. ik ga gelukkig niet naar colombia, daar zijn ze oogverblindend schoon...
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 10:27:50 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45572200
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:19 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

voordeel daar is dat veel vrouwen in veel landen erg dik zijn van achteren. laat dat nou mijn grootste turn off zijn. ik ga gelukkig niet naar colombia, daar zijn ze oogverblindend schoon...
Ik ruik hier een beetje dat het de schuld van vrouwen is dat jij je evt. laat verleiden.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:50:10 #36
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45572711
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ruik hier een beetje dat het de schuld van vrouwen is dat jij je evt. laat verleiden.
wellicht een beetje. tja, als vrouwen hun tieten/kont er half uit laten hangen is het bijna onmogelijk om daar geen notie (met alle gevolgen van dien) van te nemen. maar daarmee wil ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet ontkennen.
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 10:55:31 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45572829
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:50 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

wellicht een beetje. tja, als vrouwen hun tieten/kont er half uit laten hangen is het bijna onmogelijk om daar geen notie (met alle gevolgen van dien) van te nemen. maar daarmee wil ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet ontkennen.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.. Maar is het aan de andere kant erg als je er notie van neemt (en er verder niets mee doet)?
  maandag 22 januari 2007 @ 10:59:38 #38
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45572923
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.. Maar is het aan de andere kant erg als je er notie van neemt (en er verder niets mee doet)?
het brein gaat er hoe dan ook mee aan de slag. ik heb een verlangen om puur en zuiver te zijn voor mijn (toekomstige) vrouw, daar passen dat soort gedachten niet in. Het gaat mij niet om de fysieke daden maar om het hart
quote:
De wet van Mozes zegt: ‘U mag geen overspel plegen.’ Maar Ik zeg: Wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
te vergelijken met het verlangen van Job:
quote:
1 Ik heb een verbond gesloten met mijn ogen:
nooit zal ik naar jonge vrouwen kijken.
.....
9 Als mijn hart zich door een vrouw heeft laten lokken
en ik geloerd heb bij mijn buurmans deur,
10 laat mijn vrouw dan koren malen voor een vreemde,
laat anderen maar bij haar liggen,
11 want het zou een schanddaad zijn,
een misdrijf dat bestraft moet worden,

[ Bericht 22% gewijzigd door pmb_rug op 22-01-2007 11:05:52 ]
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 11:12:07 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45573229
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:59 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het brein gaat er hoe dan ook mee aan de slag. ik heb een verlangen om puur en zuiver te zijn voor mijn (toekomstige) vrouw, daar passen dat soort gedachten niet in. Het gaat mij niet om de fysieke daden maar om het hart
[..]

te vergelijken met het verlangen van Job:
[..]
Het lijkt mij dat je iets wil dat niet mogelijk is (je gedachten beinvloeden). Denk niet aan een paarse olifant! Uiteindelijk gaat het denk ik om wat je doet met gedachten en niet zo zeer om die gedachten zelf. Iedereen heeft wel slechte gedachten. Die komen spontaan op en wordt niet voor gekozen. Het proces waarbij je van gedachte naar handelen gaat is iets waar je weer wel veel invloed op hebt..

Ik denk ook niet dat gedachten die je hebt iets zeggen over het hart. Het is iets wat ook niet controleerbaar is. De precieze gedachten die door iemands hoofd gaan kent geen mens..
  maandag 22 januari 2007 @ 11:15:59 #40
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45573324
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je iets wil dat niet mogelijk is (je gedachten beinvloeden). Denk niet aan een paarse olifant! Uiteindelijk gaat het denk ik om wat je doet met gedachten en niet zo zeer om die gedachten zelf. Iedereen heeft wel slechte gedachten. Die komen spontaan op en wordt niet voor gekozen. Het proces waarbij je van gedachte naar handelen gaat is iets waar je weer wel veel invloed op hebt..
je kunt je ogen wel sturen. dit soort gedachten zijn een vicieuze cirkel die door je ogen in gang worden gezet. als je de input minimaliseert, minimaliseer je ook die gedachten. al is uitroeien praktisch onmogelijk, mee eens. ik gezel mezelf ook niet als het gebeurd
quote:
Ik denk ook niet dat gedachten die je hebt iets zeggen over het hart. Het is iets wat ook niet controleerbaar is. De precieze gedachten die door iemands hoofd gaan kent geen mens..
het wil maar zeggen dat puurheid niet alleen expliciet is, in daden, maar ook in hart en geest.
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 11:18:57 #41
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45573379
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:15 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

je kunt je ogen wel sturen. dit soort gedachten zijn een vicieuze cirkel die door je ogen in gang worden gezet. als je de input minimaliseert, minimaliseer je ook die gedachten. al is uitroeien praktisch onmogelijk, mee eens. ik gezel mezelf ook niet als het gebeurd
Dat is wel zo.. Maar toch nemen je ogen onbewust alles op (Bij mij wel in ieder geval).
quote:
het wil maar zeggen dat puurheid niet alleen expliciet is, in daden, maar ook in hart en geest.
Als je zo strikt puurheid van hart en geest ziet, is er niemand meer puur..
  maandag 22 januari 2007 @ 11:20:52 #42
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45573411
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is wel zo.. Maar toch nemen je ogen onbewust alles op (Bij mij wel in ieder geval).
je kunt de gewoonte aanleren om je ogen te 'bouncen'
toegegeven, het is heel moeilijk. maar de moeite waar wmb.
quote:
[..]

Als je zo strikt puurheid van hart en geest ziet, is er niemand meer puur..
nee idd, maar dat is niet erg. het gaat om je wil, je verlangen. je misstappen worden je vergeven.
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 11:22:56 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45573455
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:20 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

je kunt de gewoonte aanleren om je ogen te 'bouncen'
toegegeven, het is heel moeilijk. maar de moeite waar wmb.
Dat zou wel kunnen idd.
quote:
nee idd, maar dat is niet erg. het gaat om je wil, je verlangen. je misstappen worden je vergeven.
Hmm k.. Lijkt me alleen voor een deel wel weer frustrerend als je van bepaalde gedachten af wilt komen..
  maandag 22 januari 2007 @ 11:51:14 #44
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45574190
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen idd.
[..]

Hmm k.. Lijkt me alleen voor een deel wel weer frustrerend als je van bepaalde gedachten af wilt komen..
dat is het ook soms, maar ik heb de zekerheid dat ik gesteund/gezegend word en bovendien vergeven wanneer het ff niet lukt. die zekerheid is nodig, anders wordt je gek van jezelf.
?Porque no te calles?
  maandag 22 januari 2007 @ 11:56:38 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45574357
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:51 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat is het ook soms, maar ik heb de zekerheid dat ik gesteund/gezegend word en bovendien vergeven wanneer het ff niet lukt. die zekerheid is nodig, anders wordt je gek van jezelf.
Lijkt me dan ook wel ja.. Je hebt er zo weinig invloed op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')