Nee daarom schrok ik ook zo.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vandale zit daar in fout.
Zonder sex is het een pedofiel, met sex is het een pedosexueel.
Maar kan je je wel voorstellen dat je ouders not amused zijn?
Jij bent 20, je studeert of je bent al bezig met het leven.quote:
Inderdaad, de kans bestaat dan ook dat het even snel aan als uit is. Ik denk eerlijk gezegd dat het aan jezelf zal liggenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent 20, je studeert of je bent al bezig met het leven.
Zij is 15, ze begint haarzelf net te ontwikkelen, op alle gebieden is zij veel en veel minder ver dan jij, ze moet met het meeste nog beginnen en dat duurt nog wel even. Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Of niet natuurlijk. wellicht is ze een stuk ouder en zelfstandiger voor haar leeftijd. En zitten ze meer op 1 lijn dan je uit de OP kunt halen. Gooi alles in het open dan kunnen je ouders je ook van niets beschuldigenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Van Dale zit hardstikke goed.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vandale zit daar in fout.
Zonder sex is het een pedofiel, met sex is het een pedosexueel.
Maar kan je je wel voorstellen dat je ouders not amused zijn?
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn ouders stonden er eerst ook afwijzend tegenover, maar hij heeft haar toch aan hen voorgesteld. Het meisje bleek vrij volwassen voor haar leeftijd. (ze was 14, hij 21) en de ouders hebben het toch geaccepteerd. Deze twee zijn nu, na 7 jaar, nog steeds bij elkaar.quote:Efebofilie is de seksuele voorkeur van een volwassene voor pubers. Ongeveer vanaf twaalf jaar houdt de psychiatrische grens van pedofilie op en begint efebofilie. De seksuele voorkeur voor rijpende meisjes of maagden wordt ook wel parthenofilie genoemd. Voorwaarde is dat degene met deze voorkeur zelf duidelijk de adolescentie ontstegen is; hij of zij moet tenminste midden twintig zijn. Efebofilie is evenals pedofilie een parafilie; of het ook een psychische aandoening betreft staat niet geheel vast.
Over het algemeen wordt efebofilie evenals pedofilie maatschappelijk afgekeurd, maar dat is in mindere mate het geval dan bij pedofilie.
De Nederlandse wet schrijft bij geslachtsverkeer met kinderen van twaalf tot zestien jaar aanzienlijk lagere straffen voor, en de rechter moet in elk geval zelf beslissen of de oudere partner strafbaar is (dit is bijvoorbeeld niet het geval als een puber een wat oudere vriend(in) heeft).
Het leeftijdsverschil is er, dat weet ik maar hiervoor heb ik het topic niet aangemaakt. Ik heb namelijk nog geen relatie met haar. Het gaat mij puur om het feit of ik nou wel een relatie of geen relatie met haar heb ik wil wel gewoon haar kunnen uitnodigen bij mij thuis.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef poepeneesje het volgende:
Ik kan je vertellen dat het leeftijdsverschil op dit moment veel uitmaakt. Jij bent al veel verder in je ontwikkeling (zowel geestelijk als lichamelijk) dan zij. Het lijkt en is minder erg als jullie straks allebei wat ouder zijn. Maar ik zou het niet doen.
Tot hier geef ik je gelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent 20, je studeert of je bent al bezig met het leven.
Zij is 15, ze begint haarzelf net te ontwikkelen, op alle gebieden is zij veel en veel minder ver dan jij, ze moet met het meeste nog beginnen en dat duurt nog wel even.
Hier is alleen totaal geen sprake van, als dit het was dan zou ik nou ook bij mezelf denken van "waarom ga ik met haar om?". Zelf vind ik het ook heel raar want normaal moet ik niets hebben van jongere meisjes, maar als ik met haar ben dan heb ik dat gevoel totaal niet.quote:Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Ik wil je niet van je geloof stoten, maar er zijn zát meiden van 15 die meer ervaring hebben dan je maar kunt vermoeden. Of dat iets goeds is? Wat mij betreft niet, maar goed, daar ging het niet over.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef Vodka_Lime het volgende:
vind het TE groot. alles is hierboven al gezegd. jij 20 studie al flink ervaring. zij 15, 0,0 ervaring. vin het beetje vieze gedacht. 17 of 18 ok. maar net 15. 2de klas middelbare school hoor..
Ok dank je dit neem ik mee.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:42 schreef Natalie het volgende:
Ga een goed gesprek aan met je moeder en leg haar uit dat je geen geil monster bent die erop uit is om een 15jarig meisje te bespringen. Vertel haar dat jullie momenteel vrienden zijn en er nog helemaal geen sprake is van een relatie.
(Sowieso vind ik het best schokkend dat je moeder je kennelijk niet voldoende vertrouwt om iemand mee naar huis te nemen)
14 en 21 is toch wel raar vind ik.. 15 en 20 kan voor mijn gevoel netquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Dungeonmaster het volgende:
Strikt genomen zou het Efebofilie kunnen zijn. Als je echter de onderstaande tekst leest is het dat in dit geval niet. Het is ook niet strafbaar:
[..]
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn ouders stonden er eerst ook afwijzend tegenover, maar hij heeft haar toch aan hen voorgesteld. Het meisje bleek vrij volwassen voor haar leeftijd. (ze was 14, hij 21) en de ouders hebben het toch geaccepteerd. Deze twee zijn nu, na 7 jaar, nog steeds bij elkaar.
Okay dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry hiervoor.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:48 schreef sk888er het volgende:
[..]
Het leeftijdsverschil is er, dat weet ik maar hiervoor heb ik het topic niet aangemaakt. Ik heb namelijk nog geen relatie met haar. Het gaat mij puur om het feit of ik nou wel een relatie of geen relatie met haar heb ik wil wel gewoon haar kunnen uitnodigen bij mij thuis.
Weet je toevallig ook hoe hij haar heeft voorgesteld? In wat voor situatie bedoel ik dan.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Dungeonmaster het volgende:
Strikt genomen zou het Efebofilie kunnen zijn. Als je echter de onderstaande tekst leest is het dat in dit geval niet. Het is ook niet strafbaar:
[..]
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn ouders stonden er eerst ook afwijzend tegenover, maar hij heeft haar toch aan hen voorgesteld. Het meisje bleek vrij volwassen voor haar leeftijd. (ze was 14, hij 21) en de ouders hebben het toch geaccepteerd. Deze twee zijn nu, na 7 jaar, nog steeds bij elkaar.
Ja sorry staat een beetje verkeerd in de OP moeten natuurlijk 2 verschillende relaties zijn, eerste relatie was bijna 3 jaar 2de relatie kwam er vlak na en duurde bijna 2 jaar.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:53 schreef Soho het volgende:
Ik vind het raarder dat je 5 jaar lang 2 relaties hebt gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |