abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45435355
Om te beginnen dit is geen standaard leeftijdsverschil topic.
Ben zelf bijna 20 en woon nog gewoon bij mn ouders. Sinds mn 13e (misschien zelfs langer maar dat is zolang ik me kan herineren) hebben mn ouders zich niet echt met mn leven bemoeid aangezien ze zelf wel zagen dat ik zelf mn doelen had die ik ook daadwerkelijk haalde.
Heb ook de afgelopen 5 jaar aan 1 stuk door 2 relaties gehad en daar deden ze ook absoluut niet moeilijk. Maar nu ben ik afgelopen week in contact gekomen met iemand die net een maand 15 is geworden. Aan die kant van de familie doet er niemand moeilijk dat ik een stuk ouder ben.
Nu heb ik met haar film gekeken bij mij en nu kreeg ik naderhand een preek van mn moeder dat ze het niet goed vind dat ik met een 15 jarig meisje om ga, dat was de eerste preek die ik kreeg sinds hele lange tijd. Ik schrok van haar reactie en nu durf ik haar niet meer mee naar huis te nemen. Nu is het zo dat de kans op een relatie binnen een bepaalde tijd eraan zit te komen, maar dan wil ik er wel gewoon mee naar huis kunnen nemen. Hoe moet ik dit aan pakken?

Edit na een aantal reacties:
Ik heb nog GEEN relatie met haar.
Ik heb GEEN sex en heb ook nog NIET de neiging om sex met haar te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door sk888er op 17-01-2007 14:59:20 ]
pi_45435454
Zijn jouw ouders precies even oud dan? Nou, hierbij zijn ze uitgeluld
pi_45435519
-knip.

Maar kan je je wel voorstellen dat je ouders not amused zijn?

[ Bericht 79% gewijzigd door Nosh op 17-01-2007 22:29:52 ]
pi_45435615
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vandale zit daar in fout.
Zonder sex is het een pedofiel, met sex is het een pedosexueel.

Nee daarom schrok ik ook zo.
pi_45435646
Ik kan je vertellen dat het leeftijdsverschil op dit moment veel uitmaakt. Jij bent al veel verder in je ontwikkeling (zowel geestelijk als lichamelijk) dan zij. Het lijkt en is minder erg als jullie straks allebei wat ouder zijn. Maar ik zou het niet doen .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:35:31 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45435663
19 en 15 dus. Zo'n ramp is dat niet vind ik.
pi_45435698
Ach 15 is jong maar aan de andere kant zou het leeftijdsverschil niks uit mogen maken. ben zelf ook 9 jaar ouder dan mijn vriendin. Kijk als jullie 2 echt hoteldebotel zijn moet je dat uitleggen aan je moeder en eventueel je vriendin uitnodigen en voorstellen. Kan je moeder voor zichzelf vaststellen hoe de vork in de steel zit en dat jij geen misbruik maakt van haar.
pi_45435707
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef sk888er het volgende:

[..]

Nee daarom schrok ik ook zo.
Jij bent 20, je studeert of je bent al bezig met het leven.
Zij is 15, ze begint haarzelf net te ontwikkelen, op alle gebieden is zij veel en veel minder ver dan jij, ze moet met het meeste nog beginnen en dat duurt nog wel even. Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
pi_45435755
Het klinkt/is misschien beetje raar maar:
20 / 25 is heel anders dan 15 / 20.

Veel dames denken ( of het wordt ook over het algemeen gezegd ) dat ze ouder zijn dan hun leeftijd. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn en de buitenwereld kijkt daar vaak heel anders tegenaan.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:42:15 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45435898
Ga een goed gesprek aan met je moeder en leg haar uit dat je geen geil monster bent die erop uit is om een 15jarig meisje te bespringen. Vertel haar dat jullie momenteel vrienden zijn en er nog helemaal geen sprake is van een relatie.

(Sowieso vind ik het best schokkend dat je moeder je kennelijk niet voldoende vertrouwt om iemand mee naar huis te nemen)
(Un)masking for the greater good.
pi_45435901
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zij is 15, ze begint haarzelf net te ontwikkelen, op alle gebieden is zij veel en veel minder ver dan jij, ze moet met het meeste nog beginnen en dat duurt nog wel even. Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Inderdaad, de kans bestaat dan ook dat het even snel aan als uit is. Ik denk eerlijk gezegd dat het aan jezelf zal liggen Als jullie het willen proberen dan moet je dat gewoon doen, maar reken er maar op dat je raar aangekeken wordt. Het ligt er dan ook nog weer aan of het meisje in kwestie er ouder uitziet en hoe zij is qua gedrag, of jij natuurlijk

Ik scheel 3,5 jaar met mijn vriendin en heb ook sinds d'r 15de met haar, zijn nu 2 jaar en nog wat maand verder en het is bij mij nog aan
pi_45435903
20 en nét 15 is best veel idd.. mja, je moet gewoon doen waar je zin in hebt, je bent volwassen. Tuurlijk, je ouders mogen een mening hebben, maar jij moet beslissen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_45435927
quote:

[..]

Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Of niet natuurlijk. wellicht is ze een stuk ouder en zelfstandiger voor haar leeftijd. En zitten ze meer op 1 lijn dan je uit de OP kunt halen. Gooi alles in het open dan kunnen je ouders je ook van niets beschuldigen
pi_45435980
vind het TE groot. alles is hierboven al gezegd. jij 20 studie al flink ervaring. zij 15, 0,0 ervaring. vin het beetje vieze gedacht. 17 of 18 ok. maar net 15. 2de klas middelbare school hoor..
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_45435997
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vandale zit daar in fout.
Zonder sex is het een pedofiel, met sex is het een pedosexueel.

Van Dale zit hardstikke goed.
Een voorkeur voor sexueel verkeer hebben wil niet zeggen dat je het hebt
als je het hebt ben je pedosexueel

En verder heeft je moeder gelijk.
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:45:47 #16
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45436020
Strikt genomen zou het Efebofilie kunnen zijn. Als je echter de onderstaande tekst leest is het dat in dit geval niet. Het is ook niet strafbaar:
quote:
Efebofilie is de seksuele voorkeur van een volwassene voor pubers. Ongeveer vanaf twaalf jaar houdt de psychiatrische grens van pedofilie op en begint efebofilie. De seksuele voorkeur voor rijpende meisjes of maagden wordt ook wel parthenofilie genoemd. Voorwaarde is dat degene met deze voorkeur zelf duidelijk de adolescentie ontstegen is; hij of zij moet tenminste midden twintig zijn. Efebofilie is evenals pedofilie een parafilie; of het ook een psychische aandoening betreft staat niet geheel vast.

Over het algemeen wordt efebofilie evenals pedofilie maatschappelijk afgekeurd, maar dat is in mindere mate het geval dan bij pedofilie.

De Nederlandse wet schrijft bij geslachtsverkeer met kinderen van twaalf tot zestien jaar aanzienlijk lagere straffen voor, en de rechter moet in elk geval zelf beslissen of de oudere partner strafbaar is (dit is bijvoorbeeld niet het geval als een puber een wat oudere vriend(in) heeft).
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn ouders stonden er eerst ook afwijzend tegenover, maar hij heeft haar toch aan hen voorgesteld. Het meisje bleek vrij volwassen voor haar leeftijd. (ze was 14, hij 21) en de ouders hebben het toch geaccepteerd. Deze twee zijn nu, na 7 jaar, nog steeds bij elkaar.
Rescuer of the distressed damsel
pi_45436107
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef poepeneesje het volgende:
Ik kan je vertellen dat het leeftijdsverschil op dit moment veel uitmaakt. Jij bent al veel verder in je ontwikkeling (zowel geestelijk als lichamelijk) dan zij. Het lijkt en is minder erg als jullie straks allebei wat ouder zijn. Maar ik zou het niet doen .
Het leeftijdsverschil is er, dat weet ik maar hiervoor heb ik het topic niet aangemaakt. Ik heb namelijk nog geen relatie met haar. Het gaat mij puur om het feit of ik nou wel een relatie of geen relatie met haar heb ik wil wel gewoon haar kunnen uitnodigen bij mij thuis.
quote:

[..]

Zij is 15, ze begint haarzelf net te ontwikkelen, op alle gebieden is zij veel en veel minder ver dan jij, ze moet met het meeste nog beginnen en dat duurt nog wel even.
Tot hier geef ik je gelijk.
quote:
Als jullie met elkaar praten, dan zitten jullie toch ook al op totaal verschillende lijnen
Hier is alleen totaal geen sprake van, als dit het was dan zou ik nou ook bij mezelf denken van "waarom ga ik met haar om?". Zelf vind ik het ook heel raar want normaal moet ik niets hebben van jongere meisjes, maar als ik met haar ben dan heb ik dat gevoel totaal niet.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:49:22 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45436130
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef Vodka_Lime het volgende:
vind het TE groot. alles is hierboven al gezegd. jij 20 studie al flink ervaring. zij 15, 0,0 ervaring. vin het beetje vieze gedacht. 17 of 18 ok. maar net 15. 2de klas middelbare school hoor..
Ik wil je niet van je geloof stoten, maar er zijn zát meiden van 15 die meer ervaring hebben dan je maar kunt vermoeden. Of dat iets goeds is? Wat mij betreft niet, maar goed, daar ging het niet over.
(Un)masking for the greater good.
pi_45436143
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:42 schreef Natalie het volgende:
Ga een goed gesprek aan met je moeder en leg haar uit dat je geen geil monster bent die erop uit is om een 15jarig meisje te bespringen. Vertel haar dat jullie momenteel vrienden zijn en er nog helemaal geen sprake is van een relatie.

(Sowieso vind ik het best schokkend dat je moeder je kennelijk niet voldoende vertrouwt om iemand mee naar huis te nemen)
Ok dank je dit neem ik mee.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:50:58 #20
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45436168
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Dungeonmaster het volgende:
Strikt genomen zou het Efebofilie kunnen zijn. Als je echter de onderstaande tekst leest is het dat in dit geval niet. Het is ook niet strafbaar:
[..]

Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn ouders stonden er eerst ook afwijzend tegenover, maar hij heeft haar toch aan hen voorgesteld. Het meisje bleek vrij volwassen voor haar leeftijd. (ze was 14, hij 21) en de ouders hebben het toch geaccepteerd. Deze twee zijn nu, na 7 jaar, nog steeds bij elkaar.
14 en 21 is toch wel raar vind ik.. 15 en 20 kan voor mijn gevoel net

vraag me niet om argumenten
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45436208
Ik zie het probleem niet zo.
De broer van mijn beste vriendin was 22 en kreeg verkering met een meisje van 13.
Ze hebben gewacht tot zij 18 was en zijn toen getrouwd: dat is nu zeker 30 jaar geleden, en ze zijn nog steeds getrouwd.

In mijn huidige omgeving ken ik zeker vijf meisjes die tussen hun 13 en hun 16 verkering kregen met een jongen van twintigplus. En dan wachten ze gewoon tot het meisje achttien is en daarna trouwen ze. Is toch redelijk normaal hier tussen de ultra christelijken.

Een relatie met zo'n jong meisje houdt natuurlijk wel in dat je heel rustig en terughoudend moet zijn in je relatie. Jij zal je aan haar leeftijd moeten aanpassen, zij niet aan die van jou. Echte liefde laat zich daar niet door tegenhouden. Als je gewoon met een leuke meid een leuke tijd wil hebben zou ik op zoek gaan naar een ouder en gelijkwaardiger exemplaar.
pi_45436246
Ik vind het raarder dat je 5 jaar lang 2 relaties hebt gehad.
pi_45436287
Yes! ik wist niet dat 15 en 20 nog gewoon kan.
Maar goed mijn zusjes vriendje is 18 en zij is 15 en dat werkt ook gewoon prima, ik denk dat het meer aan het gedrag van de personen ligt. Als het meisje heel volwassen is en de jongen wat kinderachtig dan kan het prima maar als de jongen van 20 al uit huis woont en een auto en een baan heeft en het meisje in de 3e klas zit vind ik het wel raar.
pi_45436367
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:48 schreef sk888er het volgende:

[..]

Het leeftijdsverschil is er, dat weet ik maar hiervoor heb ik het topic niet aangemaakt. Ik heb namelijk nog geen relatie met haar. Het gaat mij puur om het feit of ik nou wel een relatie of geen relatie met haar heb ik wil wel gewoon haar kunnen uitnodigen bij mij thuis.
Okay dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry hiervoor.

Ja, ik vind dat je wel gewoon vrienden moet kunnen zijn met iemand die veel jongerof ouder is dan jij. Maar ik snap de reactie van je moeder ook wel, misschien moet je het haar gewoon even uitleggen dat je er geen bedoelingen mee hebt en dat je alleen maar een gezellige avond met een vriendin wil hebben
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_45436368
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]

Weet je toevallig ook hoe hij haar heeft voorgesteld? In wat voor situatie bedoel ik dan.
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:53 schreef Soho het volgende:
Ik vind het raarder dat je 5 jaar lang 2 relaties hebt gehad.
Ja sorry staat een beetje verkeerd in de OP moeten natuurlijk 2 verschillende relaties zijn, eerste relatie was bijna 3 jaar 2de relatie kwam er vlak na en duurde bijna 2 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')