Superquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef senesta het volgende:
Dit was mijn basjoo van de zomer:
[afbeelding]
Ik ga even een tropische tuinplanten topic openen.
Done: Tropische planten in de nederlandse tuin
Ik ga even kijken naar je tips, luis is niet hetzelfde als spint maar misschien dat deze oplossingen voor spint ook bruikbaar zijn![]()
Ik ga vanmiddag toch even naar het tuincentrum, ik wil een nieuwe banaan voor in de huiskamer.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:39 schreef Bluezz het volgende:
Senesta, heb je ook een nieuwe pot genomen? En zoveel mogelijk uitgegraven en nieuwe aarde erbij gedaan ?
Die basjoo is mooi zeg
Die heb ik ook.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben gisteren mijn enorme ficus die de tuinkamer opleukte weggemieterd.
Daarmee een soort tijdsperk weggegooid, ik kocht hem toen ik bij de vader van mijn kids wegging, en ik 3/4 jaar in een bezemhok heb gewoond![]()
Bleef uitvallen (nee geen herfst), volgepiest inmiddels door poesliefZag er niet meer uit. RIP dus
Staat inmiddels een nieuw versch ficusje![]()
[afbeelding]
Palm doet het prima, 1 nieuw blad per half jaar ongeveer :
[afbeelding]
Kweetniethoehijheetplant, ik heb van 2 planten 1 gemaakt
Verder heb ik al eens eerder in F&F een foto geplaatst van vetplanten die enorm gegroeid zijn, die ga ik ff zoeken
Die heb ik ook. Het zijn dankbare planten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Zo. Nieuwe planten gekocht
[afbeelding]
[afbeelding]
(lekker is die linkse plant)
Oh, en die staat dus in bloeiquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Zo. Nieuwe planten gekocht
[afbeelding]
[afbeelding]
(lekker is die linkse plant)
Hele hele late reactie:quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:56 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]
Dit is de enige (levende) plant die wij hebben, hij staat in de keuken op de magnetron.
Dank jequote:Op maandag 25 juni 2007 21:20 schreef Susanne81 het volgende:
Wat een grappige plant Senesta!
De meeste planten hebben een hekel aan natte voeten, controleer dus eerst even of de grond niet te nat is. In een plantenencyclopedie las ik dat de Ficus ook graag af en toe besproeid wil worden met lauw water.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Een enorme kickmaar ik heb een huiskamerplantpatient waar ik me ernstig zorgen over maak.
Het is een ficus australis (zie hier) en hij laat zoveel blad vallen dat het wel herfst lijkt. Ik geef hem twee keer per week water en heb er nu een paar keer wat voeding bij gedaan. Maar nog steeds blijven er bladeren vallen.
Hij staat in de halfschaduw, niet op de tocht en maakt gelukkig wel heel veel jonge blaadjes aan.
Iemand een idee?
Ziet er leuk uit.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:39 schreef senesta het volgende:
Zo ziet hij eruit in zijn geheel:
[ afbeelding ]
Inmiddels is hij verpot en doet het verder goed, maar zou wel wat over standplaats en hoeveelheid water willen weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |