quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:39 schreef ivosnivo het volgende:Dude, ik heb er een keer een programma over gezien (niet over de daad zelf gelukkig). En de meesten bleven volhouden dat het dier hun verleid had. Ik bedoel dat kan helemaal niet, dan zit er echt wel een steekje los.
Oh ja?
En waarom worden dolfijnen dan wel erkend in het initiatief nemen van sex naar mensen?
Er zijn zoveel verhalen daarover dat het niet meer te ontkennen valt.
(Niet dat mensen altijd even blij met dat soort advances waren... but hey we are not the only one!)
quote:
En dat een dier het misschien toestaan, zegt meer over de verhouding tussen mens en dier (mens staat er vaak boven). Je weet niet of een dier het wil, en daarom is het ziek.
Dat is geheel jou mening.
Tevens is deze gebaseerd op heel weinig data en daarom vrij krom IMO.
Ik weet uit ervaring dat een dier heel goed weet wat deze wil of niet wil.
Zeker omdat sexueele advances iets heel persoonlijks is waar vertrouwen voor nodig is, en het niet iets is dat een dier vaak tegen komt of gewend is bij een mens.
Ik merk dat de meeste mensen puur beredeneren op data gevoed door de volgende sources:
- Opvoeding
- Samenleving (meelopen met de groep daar de meerderheid er toch al tegen is.)
- Negatieve berichten over dierenneukers in het nieuws inc. de zware psycho cases
- De ranzige media op het internet dat een compleet verkeerd beeld geeft en tevens twee dingen door elkaar laat halen: bestialiteit en zoophile's
Laat ik maar helemaal niet beginnen over consent of animals and interspecies sex want dat gaat toch niet werken hier denk ik.
Als ik zeg dat dieren emoties, gevoel en vooral (zelf)bewustzijn hebben word er eerder vaak gelachen.
Ze zijn daarbij Universeel gelijk aan de mens desondanks dat wij dan misschien wat meer intelligentie hebben (nou joepie... wat zijn wij slim zeg!)
Daarbij zijn dieren net als mensen: sommige dieren moeten niks van sex met andere soorten weten, en de andere kijkt er weer heel anders tegen aan.
Net als mensen mastruberen de meeste dieren soorten zelfs!
En niet dat ik bewijs heb... maar naast dolfijnen zijn er tevens meer soorten en verhalen van dieren die mensen verlijden of hebben verlijd.
Of het waar is... I don't know.
Maar een paar interessante cases kun je zowiezo terug vinden in het boek van Midas Dekkers: Lief Dier.
Een geweldig boek geheel gewijd over dit onderwerp en de geschieddenis.
Want mag ik trouwens even iedereen hier eraan herinneren dat dit niks nieuws is???
Sommige mensen reageren nog echt alsof het iets nieuws en schokkends is en dat onmiddelijk verboden moet worden en dit en dat.
Yeah right... like that is going to help and change things.
Interspecies erotica bestaat al sinds de mens grot schilderingen heeft leren maken.
Het is nu ondertussen 2007.
Wist je trouwens dat het voornamelijk door de komst van de Christelijke kerk komt dat mensen hier zo vies over denken?
It's true!
Je moest een weten hoe relatie tussen mens en dier is veranderd (over het algemeen gezien) sinds de Christelijke kerk.
Ach... ik ratel weer door.
Like I said.
Ieder zijn mening en ik denk dat mijn visies en diepe studie's in dit gehele onderwerp en alles daar omheen alleen nut voor mijzelf hebben gehad desondanks dat ik een paar gedachtenspinsels heb neer gekwakt.
Het is een discussie die geen winner gaat uitkiezen of laten kennen.
Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven.
Net als een discussie tussen de wel en niet gelovigen: mensen willen elkaar niet snappen en blijven bij hun standpunten.
Je kan elkaar enkel respecteren daarin of (geirriteerd) weglopen.
Maar meer ook niet.
Waarom ik er toch open over ben en erover discussier?
Geen idee... het blijft een leuk onderwerp om over te sparren.
Tevens ben ik een van de weinige denk ik die zo open erover is als zoo zijnde.
Ik weiger om onder een steen weggedoken te gaan leven omdat de samenleving er zo op tegen is.
Dus stil ben ik er ook niet over... het is geen onbekend onderwerp en stiekum (negatief of positief) prikkelt dit onderwerp mensen toch steeds weer: het bekende dubbele iets van de mens. ik wil het niet weten maar toch stiekum weer wel.
[ Bericht 7% gewijzigd door Darkwolf op 19-01-2007 07:58:17 ]