Dat vrouwen die om een of andere reden hun baarmoeder zijn kwijtgeraakt alsnog zelf een baby kunnen voldragen, misschien?quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:36 schreef freako het volgende:
En het nut van een baarmoedertransplantatie is?
Vrouwen te helpen te graag een kind willen, maar daar technisch niet (meer) toe in staat zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:36 schreef freako het volgende:
En het nut van een baarmoedertransplantatie is?
Het is niet surrogaat. Alleen wel van iemand anders..quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:40 schreef Weizz het volgende:
Wel vreemd... zon surrogaatbaarmoeder...
Ja. Lijkt me wel. De (zware) medicijnen die moeten worden geslikt tegen afstoting, zouden die eigenlijk geschikt zijn om te slikken tijdens een zwangerschap?quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:39 schreef Alicey het volgende:
Interessant. Is afstoting alleen niet iets wat altijd voorkomt en wat voor een eventueel kind zelfs bijzonder gevaarlijk kan zijn?
Ook dat is de vraag. Sowieso lijkt het mij niet goed voor het immuunsysteem van de baby..quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:44 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Lijkt me wel. De (zware) medicijnen die moeten worden geslikt tegen afstoting, zouden die eigenlijk geschikt zijn om te slikken tijdens een zwangerschap?
Moet het immuunsysteem van een baby niet pas op gang komen NA de geboorte?quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:46 schreef Alicey het volgende:
Sowieso lijkt het mij niet goed voor het immuunsysteem van de baby..
Zit ook iets in. Voor de geboorte heeft het nat. alle anti-stoffen van de moeder. Verkeerde redenatie van mij.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:51 schreef freako het volgende:
[..]
Moet het immuunsysteem van een baby niet pas op gang komen NA de geboorte?
Probleem is dan wel weer dat de moeder geen/minder antistoffen produceert door die afweeronderdrukkende medicijnen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zit ook iets in. Voor de geboorte heeft het nat. alle anti-stoffen van de moeder. Verkeerde redenatie van mij.
Hoe dan ook zal het vast niet gezond zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:55 schreef freako het volgende:
[..]
Probleem is dan wel weer dat de moeder geen/minder antistoffen produceert door die afweeronderdrukkende medicijnen.
Er zal vast over nagedacht zijn, en wellicht is e.e.a. op te vangen door langdurige borstvoeding te geven na de geboorte.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe dan ook zal het vast niet gezond zijn.
Ik ben vooral benieuwd hoe overal een oplossing voor wordt bedacht. Uit het niets zullen ze het niet doen, maar toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er geen flinke risico's zijn..quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zal vast over nagedacht zijn, en wellicht is e.e.a. op te vangen door langdurige borstvoeding te geven na de geboorte.
Adoptie is natuurlijk prachtig, maar amper vergelijkbaar met zelf een kind voldragen en geboren laten worden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Toeps het volgende:
Sorry hoor, maar wát nutteloos! Adopteren, anyone?
De eerste baby's die op deze wijze geboren worden zullen dan ook zeer nauwlettend in de gaten gehouden worden gok ik zo. Het is een nieuw iets, er zal een beperkte groep voor in aanmerking komen en de risico's zullen er ook naar zijn. Maar daar kies je dan zelf voor. De eerste hartrtansplantaties stonden ook bol van de risico's en kijk waar we nu zijn op dat vlak...quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe overal een oplossing voor wordt bedacht. Uit het niets zullen ze het niet doen, maar toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er geen flinke risico's zijn..
Eigen kinderen hebben is niet te vergelijken met kinderen adopteren. Hoe liefdevol je een geadopteerd kind ook zal opvoeden, een kind van jezelf en je partner is echt iets anders.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Toeps het volgende:
Sorry hoor, maar wát nutteloos! Adopteren, anyone?
Het zit in ons DNA om kinderen te 'willen' hebben. Daar is niks vreemds aan hoor.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:09 schreef Toeps het volgende:
Al die risico's lopen, om maar je "eigen" kind te hebben.
Kun je je dat nu echt niet voorstellen dat die gevoelens bij veel vrouwen aanwezig zijn? Hoe zie je trouwens jezelf in dit licht?quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:09 schreef Toeps het volgende:
Wat, wilde jij voor anderen uitmaken of dat waardevol is, of geef je nu alleen je eigen waarde-oordeel eraan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:09 schreef Toeps het volgende:
Het is m.i. misbruik maken van de geneeskunde, zo iets. Het is onnodig. Bij een niertransplantatie heb je nog een medische oorzaak, maar een baarmoeder dient niet echt enig nut. Nou ja, "eigen" kinderen krijgen dan.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:17 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat, wilde jij voor anderen uitmaken of dat waardevol is, of geef je nu alleen je eigen waarde-oordeel eraan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |