abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45428999
Vertaling: Een aantal artsen in New York verwachten een baarmoedertransplantatie uit te kunnen voeren. Dit geeft hoop voor miljoenen vrouwen over de hele wereld die geen baarmoeder meer hebben toch nog een kind te krijgen. Het transplantaat zou afkomstig moeten zijn van overleden vrouwen. Een baarmoedertransplantatie is al eens eerder geprobeerd in Saoedie Arabie, maar dat is mislukt vanwege afstotingsverschijnselen.
De artsen in New York denken wel succes te zullen hebben en zijn bezig met proeven. Naar verwachting zullen baarmoeders in de toekomst op de zelfde manier gedoneerd kunnen worden als het hart, nieren of de lever.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6269791.stm
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:36:31 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45429100
En het nut van een baarmoedertransplantatie is?
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:38:30 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45429136
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:36 schreef freako het volgende:
Dat vrouwen die om een of andere reden hun baarmoeder zijn kwijtgeraakt alsnog zelf een baby kunnen voldragen, misschien?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_45429142
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:36 schreef freako het volgende:
Vrouwen te helpen te graag een kind willen, maar daar technisch niet (meer) toe in staat zijn.
pi_45429163
Wow. Wat een tovenaars zijn het soms ook. Geweldig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45429168
Interessant. Is afstoting alleen niet iets wat altijd voorkomt en wat voor een eventueel kind zelfs bijzonder gevaarlijk kan zijn?
pi_45429187
Wel vreemd... zon surrogaatbaarmoeder...
Fools rush in where angels fear to tread...
pi_45429192
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:40 schreef Weizz het volgende:
Wel vreemd... zon surrogaatbaarmoeder...
Het is niet surrogaat. Alleen wel van iemand anders..
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:44:55 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45429259
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:39 schreef Alicey het volgende:
Interessant. Is afstoting alleen niet iets wat altijd voorkomt en wat voor een eventueel kind zelfs bijzonder gevaarlijk kan zijn?
Ja. Lijkt me wel. De (zware) medicijnen die moeten worden geslikt tegen afstoting, zouden die eigenlijk geschikt zijn om te slikken tijdens een zwangerschap?
pi_45429292
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:44 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Lijkt me wel. De (zware) medicijnen die moeten worden geslikt tegen afstoting, zouden die eigenlijk geschikt zijn om te slikken tijdens een zwangerschap?
Ook dat is de vraag. Sowieso lijkt het mij niet goed voor het immuunsysteem van de baby..
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:51:32 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45429387
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:46 schreef Alicey het volgende:

Sowieso lijkt het mij niet goed voor het immuunsysteem van de baby..
Moet het immuunsysteem van een baby niet pas op gang komen NA de geboorte?
pi_45429400
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:51 schreef freako het volgende:

[..]

Moet het immuunsysteem van een baby niet pas op gang komen NA de geboorte?
Zit ook iets in. Voor de geboorte heeft het nat. alle anti-stoffen van de moeder. Verkeerde redenatie van mij.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:55:56 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45429486
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zit ook iets in. Voor de geboorte heeft het nat. alle anti-stoffen van de moeder. Verkeerde redenatie van mij.
Probleem is dan wel weer dat de moeder geen/minder antistoffen produceert door die afweeronderdrukkende medicijnen.
pi_45429621
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:55 schreef freako het volgende:

[..]

Probleem is dan wel weer dat de moeder geen/minder antistoffen produceert door die afweeronderdrukkende medicijnen.
Hoe dan ook zal het vast niet gezond zijn.
pi_45429641
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe dan ook zal het vast niet gezond zijn.
Er zal vast over nagedacht zijn, en wellicht is e.e.a. op te vangen door langdurige borstvoeding te geven na de geboorte.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_45429667
Sorry hoor, maar wát nutteloos! Adopteren, anyone?
pi_45429688
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er zal vast over nagedacht zijn, en wellicht is e.e.a. op te vangen door langdurige borstvoeding te geven na de geboorte.
Ik ben vooral benieuwd hoe overal een oplossing voor wordt bedacht. Uit het niets zullen ze het niet doen, maar toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er geen flinke risico's zijn..
pi_45429690
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Toeps het volgende:
Adoptie is natuurlijk prachtig, maar amper vergelijkbaar met zelf een kind voldragen en geboren laten worden.
pi_45429728
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd hoe overal een oplossing voor wordt bedacht. Uit het niets zullen ze het niet doen, maar toch kan ik me moeilijk voorstellen dat er geen flinke risico's zijn..
De eerste baby's die op deze wijze geboren worden zullen dan ook zeer nauwlettend in de gaten gehouden worden gok ik zo. Het is een nieuw iets, er zal een beperkte groep voor in aanmerking komen en de risico's zullen er ook naar zijn. Maar daar kies je dan zelf voor. De eerste hartrtansplantaties stonden ook bol van de risico's en kijk waar we nu zijn op dat vlak...
pi_45429765
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Toeps het volgende:
Eigen kinderen hebben is niet te vergelijken met kinderen adopteren. Hoe liefdevol je een geadopteerd kind ook zal opvoeden, een kind van jezelf en je partner is echt iets anders.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45429812
Al die risico's lopen, om maar je "eigen" kind te hebben.
pi_45429841
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:09 schreef Toeps het volgende:
Het zit in ons DNA om kinderen te 'willen' hebben. Daar is niks vreemds aan hoor.
pi_45429990
quote:
Kun je je dat nu echt niet voorstellen dat die gevoelens bij veel vrouwen aanwezig zijn? Hoe zie je trouwens jezelf in dit licht?
pi_45430023
quote:
Wat, wilde jij voor anderen uitmaken of dat waardevol is, of geef je nu alleen je eigen waarde-oordeel eraan?
pi_45430176
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:17 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wat, wilde jij voor anderen uitmaken of dat waardevol is, of geef je nu alleen je eigen waarde-oordeel eraan?
Het is m.i. misbruik maken van de geneeskunde, zo iets. Het is onnodig. Bij een niertransplantatie heb je nog een medische oorzaak, maar een baarmoeder dient niet echt enig nut. Nou ja, "eigen" kinderen krijgen dan.

Persoonlijk zou ik nooit zo ver gaan voor kinderen, ik heb een lichtelijke afkeur tegen mensen die het hebben van kinderen zien als een grondrecht, en bijna over lijken gaan om ze te krijgen. En dat terwijl er in de wereld zo veel kinderen zijn zonder ouders, die wachten om geadopteerd te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')