Niet dus. Er is zelfs zwerferbier diet einz is!quote:Op woensdag 17 januari 2007 01:18 schreef Djarum het volgende:
de naam.. dûh...
Missschien dat ze het in TRU wete?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:02 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil antwoorden!!
Mijn Hollandia wat doe jequote:Op woensdag 17 januari 2007 13:10 schreef remlof het volgende:
Cat II is voor paupers zoals cerror en skiczukie en cat I voor mensen die wel om kwaliteit geven...
Nonsens dus!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:10 schreef remlof het volgende:
Cat II is voor paupers zoals cerror en skiczukie en cat I voor mensen die wel om kwaliteit geven...
1 is dus beter als 2quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:11 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nonsens dus!
Heineken en Amstel en zelfs nóg viezere bieren zijn Cat I terwijl mijn veel en veel betere zwerversbieren Cat II zijn....
Ik wilde dit net typen, maar jij deed het dus al.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:04 schreef Tarmelane het volgende:
Het heeft te maken met het stamwortgehalte.
In Nederland kent men het categorieënstelsel. Dit is een methode om het bier in groepen met een bepaald stamwortgehalte te plaatsen. We kennen de volgende categorieën:
Cat. Stamwortgehalte
1 1 t/m 4
2 7 t/m 9.5
3 11 t/m 13.5
S 15.5 en hoger
Het stamwortgehalte:
Het stamwortgehalte is het vaste-stofgehalte van het ongegiste wort. Het wordt uitgedrukt in graden Plato (perc. suiker) Het stamwortgehalte van bier geeft niet altijd aan hoeveel alcohol er in het bier zit.
Het alcoholgehalte is afhankelijk van de vergistingsgraad. Als vuistregel kan gelden dat het gew.% alcohol ongeveer 1/3 deel is van het aantal graden Plato. Dit gaat niet op bij bieren met een hogere vergistingsgraad, tot soms wel 95%. Deze vergistingsgraad verkrijgt men door i.p.v. mout, suikers te gebruiken (suiker is 100% vergistbaar).
Aldus http://www.prikpagina.nl/read.php?f=193&i=4871&t=4863
Ik snap het niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:04 schreef Tarmelane het volgende:
Het heeft te maken met het stamwortgehalte.
In Nederland kent men het categorieënstelsel. Dit is een methode om het bier in groepen met een bepaald stamwortgehalte te plaatsen. We kennen de volgende categorieën:
Cat. Stamwortgehalte
1 1 t/m 4
2 7 t/m 9.5
3 11 t/m 13.5
S 15.5 en hoger
Het stamwortgehalte:
Het stamwortgehalte is het vaste-stofgehalte van het ongegiste wort. Het wordt uitgedrukt in graden Plato (perc. suiker) Het stamwortgehalte van bier geeft niet altijd aan hoeveel alcohol er in het bier zit.
Het alcoholgehalte is afhankelijk van de vergistingsgraad. Als vuistregel kan gelden dat het gew.% alcohol ongeveer 1/3 deel is van het aantal graden Plato. Dit gaat niet op bij bieren met een hogere vergistingsgraad, tot soms wel 95%. Deze vergistingsgraad verkrijgt men door i.p.v. mout, suikers te gebruiken (suiker is 100% vergistbaar).
Aldus http://www.prikpagina.nl/read.php?f=193&i=4871&t=4863
Oettinger Bierquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:33 schreef VandenBerg het volgende:
Nee gek, dat cheape blikken pils van de Liddl is top. Kost niks, en is vele malen beter dan bijvoorbeeld Amstel, of Brand.
Amstel( smaakt naar caramel )
Brand( gemaakt van het meest onzuivere water, dus katerpils )
quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:04 schreef M-I-L-F het volgende:
Grolsch, alleen maar Grolsch drinken, dan is het goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |