abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45410376
Ik organiseer een pokertoernooi voor de tweede keer. De eerste keer hebben we gewoon voor geld gespeeld.
Natuurlijk is dit ook de bedoeling voor de tweede keer. Het pokeren is illegaal als er voor geld gespeeld wordt.
Nu willen we op de een of andere manier het toernooi toch legaal krijgen. Als het niet lukt dan gewoon maar illegaal

Stel nu bijvoorbeeld dat we een pokertoernooi houden. Iedereen betaald geld (zeggen dat het voor de onkosten is voor de lokatie en voor de hapjes). Tot nu toe is het dus gewoon een feest waarop gepokerd wordt, niet voor geld en dus nog niet illegaal.

Als we nu om een beker spelen. De nummer 1 t/m 3 krijgen een beker, omdat ze gewonnen hebben. De organisatie komt hierna de beker terug voor een bedrag wat eigenlijk de speler gewonnen zou hebben. Is dit nu illegaal?
En als de speler de beker nu verkoopt aan een hele andere organisatie?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:08:45 #2
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_45410421
Pfoe misschien iets voor WGR!?
Ik zou het niet weten eigenlijk, denk dat prijzengeld uitkeren op welke manier dan ook niet mag, maar de mazen in de wet ken ik niet.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:10:27 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45410468
Nee, daar kom je niet onderuit met zelfbedachte constructies. Het gaat gewoon om geld, dat weet iedereen die meedoet en de rechter zal dat ook zeggen.
pi_45410502
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:10 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, daar kom je niet onderuit met zelfbedachte constructies. Het gaat gewoon om geld, dat weet iedereen die meedoet en de rechter zal dat ook zeggen.
Oja en dat weet jij?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 januari 2007 @ 17:16:21 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45410634
Hoe officieel word dat tournooi van je ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:16:53 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45410645
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:11 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Oja en dat weet jij?
je vraagt er om
pi_45410648
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe officieel word dat tournooi van je ?
Sorry, maar hoe bedoel je dit? Het is toch of illegaal of legaal?
pi_45410661
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

je vraagt er om
nouja, wel onderbouwt natuurlijk he
pi_45410692
Wat voor pokertoernooi? Texas hold'em? Zo ja, waar?

En wordt een tournooi met geld niet pas beschouwd als illegaal wanneer de prijzenpot in totaal groter is dan 454 euro? (bedrag gebasseerd op de gulden: 1000 gulden).

Edit: als dat niet zou zijn, hoeveel illegale bingoparties zijn er dan wel niet gehouden in al die bejaardentehuizen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:20:12 #10
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45410734
Zeg gewoon een vast bedrag aan inzet, koop daar zoveel mogelijk bier voor als kan, deel vervolgens gratis fiches uit en verkoop het bier weer voor een aantal fiches.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:20:19 #11
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_45410736
Ik weet niet hoor, maar waarom mag je wel een tennistoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot maar mag je geen pokertoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot?

Als iedereen een zweetbandje omdoet en sportschoenen aantrekt ben je al een heel eind toch?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_45410738
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:18 schreef Cornelis83 het volgende:
Wat voor pokertoernooi? Texas hold'em? Zo ja, waar?
Texas hold'em ja. Waar? Wil je komen dan?
quote:
En wordt een tournooi met geld niet pas beschouwd als illegaal wanneer de prijzenpot in totaal groter is dan 454 euro? (bedrag gebasseerd op de gulden: 1000 gulden).
Geen idee. Waar staat dit precies?
pi_45410770
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:20 schreef Allantois het volgende:
Ik weet niet hoor, maar waarom mag je wel een tennistoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot maar mag je geen pokertoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot?

Als iedereen een zweetbandje omdoet en sportschoenen aantrekt ben je al een heel eind toch?
Nee helaas, het is gokken
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:21:57 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45410788
sorry, TR verkeerd gelezen
---> WGR
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45410818
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:20 schreef bolletje_25 het volgende:
Zeg gewoon een vast bedrag aan inzet, koop daar zoveel mogelijk bier voor als kan, deel vervolgens gratis fiches uit en verkoop het bier weer voor een aantal fiches.
Kijk dit is al een idee om een pokertoernooi legaal te krijgen. Het gaat bij ons wel om een toernooi met een pot tot ongeveer ¤500,-.

Nu is alleen het jammere dat iedereen bier krijgt op het laatst i.p.v. geld. En ¤300,- voor de eerste plaats aan bier is best veel
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:25 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45410831
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:17 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Sorry, maar hoe bedoel je dit? Het is toch of illegaal of legaal?
Het is illegaal ja.

Maar als je dit in huiselijke kring organiseert dan boeit dat allemaal toch niet
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_45410880
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het is illegaal ja.

Maar als je dit in huiselijke kring organiseert dan boeit dat allemaal toch niet
Het wordt in een zaal in een café gehouden. Mensen laten aan ons weten of ze interesse hebben en wij nodigen ze uit. Kan dit als privé feest worden omschreven volgens de wet?
pi_45410885
Ik ben wel fan van Texas hold'em dus als de locatie geschikt is, dan is het een overweging waard.

En waar ik die gegevens vandaan heb, is van horen zeggen van mijn moeder die bij de belastingdienst werkt (als slachtoffer die al die verschrikkelijke verhalen. Maar om dat zeker te weten, zou ik een keer moeten navragen.
pi_45410976
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:25 schreef Cornelis83 het volgende:
Ik ben wel fan van Texas hold'em dus als de locatie geschikt is, dan is het een overweging waard.

En waar ik die gegevens vandaan heb, is van horen zeggen van mijn moeder die bij de belastingdienst werkt (als slachtoffer die al die verschrikkelijke verhalen. Maar om dat zeker te weten, zou ik een keer moeten navragen.
al die verschrikkelijke verhalen...wat?
pi_45411106
oh, mensen die onterecht moeten betalen omdat die stumpers van de belastingdienst weer een fout hebben gemaakt (zorgtoeslag, huurtoeslag, dat soort zaken) en dus gaan ze klagen bij de belastingtelefoon

Maar terug OT:
Ik heb wel al een linkje gevonden van de kamer van koophandel: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39486§ieID=59

en dit lijkt me ook wel interessant: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
pi_45411402
paar dingen:

- Onder een bepaald bedrag mag je gewoon bingo's en loterijen organiseren. Zoek maar even, het is wel te vinden. Waarschijnlijk geldt dat bedrag voor de totale prijsuitkering van de hele avond, dus je komt er niet onderuit door 3 tournooitjes op één avond te spelen.
- Toeval? Er is nét een rechtszaak in Engeland over of poker nu een gokspel is of niet. Je kunt idd winnen op puur geluk maar er is ook inzicht nodig. http://www.newscientist.com/blog/shortsharpscience/

- De wet op de kansspelen zegt dat een vergunning voor een loterij wordt verleend als het prijzengeld onder de 4500 blijft en de opbrengst een goed doel dient. Misschien kun je de opbrengst van het toernooi minimaliseren (en daarmee de uitbetaling maximaliseren); en ff uitzoeken of je kansspelbelasting moet betalen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:43:01 #22
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45411515
Hier staat heel duidelijk uitgelegd dat wat jij wil, illegaal is
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:43:59 #23
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45411545
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:23 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Kijk dit is al een idee om een pokertoernooi legaal te krijgen. Het gaat bij ons wel om een toernooi met een pot tot ongeveer ¤500,-.

Nu is alleen het jammere dat iedereen bier krijgt op het laatst i.p.v. geld. En ¤300,- voor de eerste plaats aan bier is best veel
Oh, het is serieus Ik dacht dat je gewoon een leuke avond wou hebben
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:44:50 #24
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45411574
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:43 schreef L4mpje het volgende:
Hier staat heel duidelijk uitgelegd dat wat jij wil, illegaal is
He lars Kom je vanavond ook hier? Maikel wou wel wat doen.

Maikel wou pokeren. Heul niet offtopic dus
pi_45411653
Wet op de kansspelen verbied het, dus illegaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')