ja, duitsquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:19 schreef INViCTuS het volgende:
Zur Wochenmitte nimmt der Wind deutlich an Stärke zu. Am Mittwoch ist an den Küsten schon mit ersten schweren Sturmböen, in Gipfellagen der nördlichen Mittelgebirge sogar mit Orkanböen bis 120 km/h zu rechnen. Am Donnerstag droht dann in ganz Deutschland eine Sturmlage. Im Norddeutschen Tiefland erreicht der Wind Stärke 8 bis 9, an der Küste Stärke 10, in Hochlagen sogar Stärke 12 im Mittel. An der See und im äußersten Norden sind Orkanböen bis 130 km/h, auf dem Brocken im Oberharz schwere Orkanböen bis 180 km/h zu erwarten!
Im Binnenland erreicht der Südwest- bis Westwind Stärke 6 bis 8, es muss auch im Flachland mit schweren Sturmböen, teils auch mit orkanartigen Böen von 90 bis 110 km/h gerechnet werden. Mit einer Kaltfrontpassage am Abend und in der Nacht zum Freitag sind dann auch Orkanböen von 120 bis 130 km/h möglich!
Durch den Sturm ist mit Behinderungen durch umherfliegende Gegenstände, mit herunterstürzenden Ästen und Dachziegeln sowie mit umstürzenden Bäumen zu rechnen. Schäden an Gebäuden sind nicht auszuschließen. Von einer Fahrt durch bewaldete Gebiete ist dringend abzuraten! Zudem fällt besonders im Norden und Westen intensiver Regen, der örtlich zu Überschwemmungen führen kann. Am Freitag bleibt es windig, wobei dann orkanartige Böen und Orkanböen nur noch in den Hochlagen auftreten.
beetje scholier of student weet wel wat er staat
Vorige week stond er ook een 10 aan de kust (Vlissingen) en landinwaarts (Zestienhoven R'dam) een windkracht 9.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat zwaarder weer is dan vorige week, windkracht 10 tipt bijna aan de westkust. Maar er wordt heel veel regen voorspeld, dat is echt minder als je dan langs de zee loopt.
ik ook op de wetteronline forum zeggen ze zelfs dat er een orkaan komt hierquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:04 schreef aloa het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor waarschuwing er morgen staat
[afbeelding]
Tuurlijkquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ik ook op de wetteronline forum zeggen ze zelfs dat er een orkaan komt hier![]()
'Hollland weiter voll im Orkan drin!''quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tuurlijkdikke 9 a 10 momenteel, maar ach, morgen nog 2 boven op en je hebt er 1
![]()
Profetische woorden. Kunnen jullie trouwens ook altijd slecht slapen als er zwaar weer op komst is? Zeker morgen zal het wel erg zijn, als de verwachtingen nog wat aangescherpt worden. Nog iets sneller uitdiepend laag en zuidelijker.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:07 schreef michiel_merk het volgende:
ik ook op de wetteronline forum zeggen ze zelfs dat er een orkaan komt hier![]()
Straks krijgen ze nog gelijk ookquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
'Hollland weiter voll im Orkan drin!''idd overdreven maargoed duitsers he
![]()
Nu is het ook nieuwswaardig en is er ook een sticky-gesloten topic in [NWS], met een verwijzing deze kant op.quote:Bron : Nu.Nl
KNMI waarschuwt voor storm en regen
Uitgegeven: 16 januari 2007 19:14
AMSTERDAM - Nederland krijgt donderdag voor de tweede keer in korte tijd te maken met een storm. Dat meldt het KNMI. Het instituut verwacht zeer onstuimig weer met zeer zware windstoten van meer dan 100 kilometer per uur.
Een verschil met de storm van vorige week donderdag is dat er nu veel regen gaat vallen.
Weeralarm
Het KNMI komt woensdag mogelijk met een voorwaarschuwing van een weeralarm voor de zuidwesterstorm. Op zijn vroegst twaalf uur van tevoren wordt zo'n weeralarm afgegeven, omdat dan voor minstens negentig procent zeker is dat er extreem weer komt. Vorige week werd er al een weeralarm afgegeven.
De VerkeersInformatieDienst (VID) verwacht dat het weer van donderdag grote invloed zal hebben op het verkeer op de snelwegen. De ochtendspits ondervindt donderdag volgens de VID nog niet zoveel hinder, maar in de loop van de dag zal het weer een steeds grote rol gaan spelen. De dienst verwacht een zeer zware avondspits.
Zelfmoord?quote:Op woensdag 17 januari 2007 01:23 schreef -skippybal- het volgende:
100% zeker nu dat ik in Scheveningen zitHeb zin an!
Neuh, pure tofheid!quote:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)a/guidance_ecmwf.phpquote:Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is zeer consistent. Zowel in de storingen voor donderdag en zaterdag als de meridionalisering op de Oceaan en het vervolg daarvan. De onzekerheid voor donderdag v.w.b. de stormdepressie met ZUIDWESTERSTORM en grote kans op ZEER ZWARE WINDSTOTEN wordt steeds kleiner. De kans op grond van de verdeling in de Eps Uitvoer ligt voor zeer zware windstoten op voor De Kooy en Vlissingen op 40%, voor de landinwaarts gelegen stations tussen 15 en 20%. De kans op 9 Bft is voor de kuststations verrassend laag (ca 10%). Dit heeft mogelijk meer met de resolutie van de Uitvoer te maken dan met de optredende gradiënt. Ten opzichte van de Uitvoer van vorige runs is de kans op zeer zware windstoten, resp. storm wel verminderd.
hehe viel me iets op wat er tussenstond op die site:quote:Op woensdag 17 januari 2007 04:50 schreef Keromane het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/waarsc(...)a/guidance_ecmwf.php
nou geloof ik niet in het de-goden-verzoeken, maar nu is het echt een Telegraaf-kop die titel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 07:20 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens mij gaat het tegenvallen, zeker met een TT als deze
Lijkt mij dat er daarna wel een voorwaarschuwing gaat volgen.quote:Om 11 uur vanochtend vindt een bijeenkomst van het expertteam Weeralarmen plaats.
titel is onzinnig tot het KNMI met een voorwaarschuwing/alarm komtquote:Op woensdag 17 januari 2007 07:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou geloof ik niet in het de-goden-verzoeken, maar nu is het echt een Telegraaf-kop die titel.
Overigens:
[..]
dat denk ik ook wel ja..quote:Lijkt mij dat er daarna wel een voorwaarschuwing gaat volgen.
waarom niet? Eindhoven is niet gesloten hoor..quote:Op woensdag 17 januari 2007 07:22 schreef Maisnon het volgende:
Nu ben ik ook wel benieuwdmaar Tilburg valt altijd redelijk mee. Wel hoerig dat ik net morgen naar Eindhoven wou, zit er dus niet meer in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |