Ik denk niet dat het weer zich daar veel van aantrekt...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:19 schreef flugeltje het volgende:
Ergens heb ik het idee dat het allemaal wel weer naar beneden bijgesteld zal worden. Heftige stormen heb je maar eens in de tien jaar. We hadden 1990, we hadden 2002... Eigenlijk nog iets te vroeg dus...
Dat niet, maar het is een behoorlijk uitzonderlijke situatie. De voorspellingen worden al naar beneden bijgesteld. Vorige week zijn we hier in Brabant niet eens op windkracht 7 uitgekomen, dus ik verwacht niet veel anders voor overmorgen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:22 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het weer zich daar veel van aantrekt...
Waar heb je dat gehoord dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:48 schreef bommel17 het volgende:
het valt allemaal wel weer mee hoor ik. als die storm net zo was al 11 jan.. vind ik het nog wel meevallen.. helaaas
Vorige week is er in grote delen van brabant toch echt windkracht 7 gemeten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is een behoorlijk uitzonderlijke situatie. De voorspellingen worden al naar beneden bijgesteld. Vorige week zijn we hier in Brabant niet eens op windkracht 7 uitgekomen, dus ik verwacht niet veel anders voor overmorgen.
Wanneer komt de volgende run?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:01 schreef 61neorej het volgende:
Vergleken met de 06 juist weer iets toegenomen.
kracht 10 is nog steeds goed mogelijk aan de kust en in het binnenland een 8.
Vergleken met gisteravond wel ietsjes verzwakt, maar dat was ook een zeer extreme run.
Windstoten zijn overigens nauwelijks veranderd.
Dat is vrijwel altijd hier, ook met neerslag e.d. Het lijkt een soort van bubbel te zijn waar we inzittenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Vorige week is er in grote delen van brabant toch echt windkracht 7 gemeten.
Alleen in de regio tilburg leek een soort windluw gat te liggen. vraag me af hoe dat kon
Ik zeg ook niet dat het niet stevig zal zijn... Voor mijn gevoel is een hele harde woei gewoon geen storm. 27 oktober 2002, dát was een storm voor mij. Al viel het hier in Tilburg toen ook best wel mee in vergelijking met de rest van het land. Juist doordat we hier met die bubbel zitten moet het allemaal nét ff harder om ook hier voor aktie te zorgen. Natuurlijk zit ook ik niet op gewonden of misschien wel erger te wachten, maar ik hou wel behoorlijk van het geweld dat de natuur kan veroorzaken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:18 schreef 61neorej het volgende:
Volgende run van GFS begint rond half 11.
Mjh windkracht 7 is voor het binnenland toch al behoorlijk veel meer moet je buiten de zeer extrreme gevallen hier niet verwachten. En donderdag kan het nog steeds een 8 worden. Toch wel wat zwaarder dus, bovendien lijken de windstoten nu nog veel gevaarlijker te worden.
maar zonder storm is het maar een glaasje water..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is vrijwel altijd hier, ook met neerslag e.d. Het lijkt een soort van bubbel te zijn waar we inzitten
Ik verwacht dan ook dat het a.s. donderdag van hetzelfde laken een pak zal zijn.
Overigens valt windkracht 7 bij mij niet direct onder een storm waar ik mezelf druk over maak. Ik vond de modellen van eerder deze week veelbelovender dan die van nu. En als men dan ook nog eens gaat melden dat het een soortgelijke storm zal zijn als vorige week zet ik m'n glaasje water alvast klaar.
Maaaaar, je moet niet de windsnelheden op 850hpa vergeten, zulke snelheden was er vorig week niet, dit maakt het juist nu extra gevaarlijk!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is een behoorlijk uitzonderlijke situatie. De voorspellingen worden al naar beneden bijgesteld. Vorige week zijn we hier in Brabant niet eens op windkracht 7 uitgekomen, dus ik verwacht niet veel anders voor overmorgen.
Er bestaat niet zoiets als regelmaat in het weer hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:11 schreef fok_king_me het volgende:
stel je niet aan het duurt nog 1,5 dag er nog veel gebeuren..
en een storm die jij denkt te hebben kunnen krijgen kom eens in de 10 jaar voor de laatste was in '02 en daarvoor in 1990
Ik wel, als alles veilig blijft wordt het leven zo mat.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:28 schreef 61neorej het volgende:
Maar als je kijkt wat er in 90 gebeurd is wil je zo'n storm niet eens.
quote:
Grappig. In die ene zin haal je gelijk al je theorie onderuitquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:11 schreef fok_king_me het volgende:
en een storm die jij denkt te hebben kunnen krijgen kom eens in de 10 jaar voor de laatste was in '02 en daarvoor in 1990
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |