zowaar een kink in mij kabel, nog niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:56 schreef Falanx het volgende:
je moet alleen wel opletten met het opsturen geloof ik. daar moet je toch invoerrechten over betalen? misschien de belastingdienst even een telefoontje geven.
Je kan best een camera in de VS aanschaffen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:52 schreef ableton het volgende:
Kan dit topic als zelfstandig doorgaan, met een schop naar centraal topic kom ik nog niet verder.
Weet trouwens al welke camera het wordt, dus heb geen hulp nodig bij WELKE camera
Welke praktische redenen zijn er te verzinnen tegen het kopen van mijn camera online bij een Amerikaanse internetwinkel?
Het enige dat ik echt kon bedenken, was dat de oplader waarschijnlijk een amerikaanse stekker heeft, wat makkelijk te verhelpen is via een adapter of gewoon een nieuwe lader kopen...
Het voordeel, wat in mijn ogen een MEGA-UBER-GIGA-VAN ALLES voordeel is, is dat je op het moment voor elke 100 euro, omgerekend ongeveer 77 dollar betaald wat bij mijn totale kostenplaatje van iets minder dan 2000 dollar neerkomt om een Europese rekening van 1540 euro, plus 60 euro verzendkosten.
Als een echte gat-in-de-hand-ga-ik-door-het-land kan ik die 400 euro weer mooi uitgeven aan iets anders, natuurlijk wel op weer een amerikaanse site, aangezien ik dat gescheelde geld dan weer verder kan spenderen
Wat denkt men hier op het alwetende FOK forum?
Fok zij met ons.
Fok mag het weten.
Tijd voor een nieuw groen boekje lijkt mij.
Ja dat is heulen met den vijand ja.. Lees mijn stukje ook effe..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:58 schreef ableton het volgende:
[..]
zowaar een kink in mij kabel, nog niet aan gedacht.
belastingdienst bellen... is dat niet iets als heulen met de vijand![]()
Dank HMquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:03 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja dat is heulen met den vijand ja.. Lees mijn stukje ook effe..
En jij denkt dat de vriendjes bij de douane hier niet intrappenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:02 schreef HMaster-II het volgende:
Het is beter iemand van Fok!/FOT aan te schieten die de camera in de VS voor je koopt en die cam dan om zijn nek hangt en zo de controle door loopt.. Boekjes en verpakking in zijn/haar koffer verstopt.![]()
wat ik zeg. ff bellenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:09 schreef ableton het volgende:
[..]
Dank HM
Hmm dilemma's, dillema's.
Las net iets op internet over, geen douaneheffing maar wel NL BTW over het amerikaanse bruto bedrag, en over de bruto vrachtkosten.
Iemand een idee of het dan nog zin heeft?
Heeft evenveel zin als ene zeepje laten vallen in de bajes.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:09 schreef ableton het volgende:
[..]
Dank HM
Hmm dilemma's, dillema's.
Las net iets op internet over, geen douaneheffing maar wel NL BTW over het amerikaanse bruto bedrag, en over de bruto vrachtkosten.
Je kan er dan dus 19% bij optellen hequote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:09 schreef ableton het volgende:
Ja en dan komen de invoerrechten er ook nog bij....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan er dan dus 19% bij optellen heReken het uit zou ik zeggen
Da's 1600 EUR x 1.19 = 1900 EUR
![]()
^ WHZ ^quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:37 schreef freud het volgende:
Je kan vragen of ze op de invoice de camera als 'gift' kunnen aanduiden, maar bij controle ben je dan wel de l*l en betaal je de hoofdprijs. Ook met garantie moet je even opletten. Als de dealer bijvoorbeeld Canon international seller is, dan heb je werldwijde garantie. Anders heb je wel garantie, maar moet je de onderzoekskosten wel zelf betalen. Dit kan wel per merk verschillen denk ik.
Mijn voorstel zou zijn om met de offerte van de amerikaanse toko, eens bij een nederlandse winkel langs te gaan, en het hem gewoon voorleggen. "Joh, ik ben zoveel goedkoper uit als ik naar de states ga, kan jij mij overtuigen toch hier de boel aan te schaffen.
.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:44 schreef pirke het volgende:
Electronica wordt er meestal wel uitgepikt bij de douane, als je pech hebt ben je zelfs duurder uit dan als je het in een goedkope NL webwinkel aanschaft, plus het gezeik met garantie enzo. En dan niet alleen dat het moeilijker is om die te claimen, maar reken ook heel wat weekjes verzendtijd en verzendkosten elke keer.
Adapterprobleem heb je weer andere adapters voor, handig is het niet maar valt mee te leven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |