abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:52:55 #1
140050 ableton
stereotyped invader
pi_45399579
Kan dit topic als zelfstandig doorgaan, met een schop naar centraal topic kom ik nog niet verder.
Weet trouwens al welke camera het wordt, dus heb geen hulp nodig bij WELKE camera

Welke praktische redenen zijn er te verzinnen tegen het kopen van mijn camera online bij een Amerikaanse internetwinkel?

Het enige dat ik echt kon bedenken, was dat de oplader waarschijnlijk een amerikaanse stekker heeft, wat makkelijk te verhelpen is via een adapter of gewoon een nieuwe lader kopen...

Het voordeel, wat in mijn ogen een MEGA-UBER-GIGA-VAN ALLES voordeel is, is dat je op het moment voor elke 100 euro, omgerekend ongeveer 77 dollar betaald wat bij mijn totale kostenplaatje van iets minder dan 2000 dollar neerkomt om een Europese rekening van 1540 euro, plus 60 euro verzendkosten.

Als een echte gat-in-de-hand-ga-ik-door-het-land kan ik die 400 euro weer mooi uitgeven aan iets anders, natuurlijk wel op weer een amerikaanse site, aangezien ik dat gescheelde geld dan weer verder kan spenderen

Wat denkt men hier op het alwetende FOK forum?
Fok zij met ons.
Fok mag het weten.
Tijd voor een nieuw groen boekje lijkt mij.
arthur bostrom : held voor het leven!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:56:12 #2
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_45399658
je moet alleen wel opletten met het opsturen geloof ik. daar moet je toch invoerrechten over betalen? misschien de belastingdienst even een telefoontje geven.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:58:08 #3
140050 ableton
stereotyped invader
pi_45399700
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:56 schreef Falanx het volgende:
je moet alleen wel opletten met het opsturen geloof ik. daar moet je toch invoerrechten over betalen? misschien de belastingdienst even een telefoontje geven.
zowaar een kink in mij kabel, nog niet aan gedacht.
belastingdienst bellen... is dat niet iets als heulen met de vijand
pi_45399813
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:52 schreef ableton het volgende:
Kan dit topic als zelfstandig doorgaan, met een schop naar centraal topic kom ik nog niet verder.
Weet trouwens al welke camera het wordt, dus heb geen hulp nodig bij WELKE camera

Welke praktische redenen zijn er te verzinnen tegen het kopen van mijn camera online bij een Amerikaanse internetwinkel?

Het enige dat ik echt kon bedenken, was dat de oplader waarschijnlijk een amerikaanse stekker heeft, wat makkelijk te verhelpen is via een adapter of gewoon een nieuwe lader kopen...

Het voordeel, wat in mijn ogen een MEGA-UBER-GIGA-VAN ALLES voordeel is, is dat je op het moment voor elke 100 euro, omgerekend ongeveer 77 dollar betaald wat bij mijn totale kostenplaatje van iets minder dan 2000 dollar neerkomt om een Europese rekening van 1540 euro, plus 60 euro verzendkosten.

Als een echte gat-in-de-hand-ga-ik-door-het-land kan ik die 400 euro weer mooi uitgeven aan iets anders, natuurlijk wel op weer een amerikaanse site, aangezien ik dat gescheelde geld dan weer verder kan spenderen

Wat denkt men hier op het alwetende FOK forum?
Fok zij met ons.
Fok mag het weten.
Tijd voor een nieuw groen boekje lijkt mij.
Je kan best een camera in de VS aanschaffen.
Maar je moet wel letten op een paar zaken..
- adapter (had je al gemeld)
- garantie (ik denk dat ze moeilijk doen met een claim uit dat landje Europa, wat ligt in het Oostblok)
- invoerheffingen/BTW (je kan geluk hebben, dat de douane het pakketje aan jouw verzonden niet gesteekproefd wordt en je dus wel met de 400 euries voordeel zit. Pakken ze jouw pakketje er wel uit, dan kan je alsnog de BTW en invoerheffingen gaan afdragen aan de Nederlandshe Belaestinghen)

Het is beter iemand van Fok!/FOT aan te schieten die de camera in de VS voor je koopt en die cam dan om zijn nek hangt en zo de controle door loopt.. Boekjes en verpakking in zijn/haar koffer verstopt.
(zo doen ze dat namelijk ook met Laptops die in een niet nader te noemen Oosters Land gekocht zijn voor collega's in Nederland )
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_45399836
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:58 schreef ableton het volgende:

[..]

zowaar een kink in mij kabel, nog niet aan gedacht.
belastingdienst bellen... is dat niet iets als heulen met de vijand
Ja dat is heulen met den vijand ja.. Lees mijn stukje ook effe..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:09:17 #6
140050 ableton
stereotyped invader
pi_45399987
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:03 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ja dat is heulen met den vijand ja.. Lees mijn stukje ook effe..
Dank HM
Hmm dilemma's, dillema's.
Las net iets op internet over, geen douaneheffing maar wel NL BTW over het amerikaanse bruto bedrag, en over de bruto vrachtkosten.

Iemand een idee of het dan nog zin heeft?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:10:44 #7
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_45400028
ja ik laat ook wel eens flitsers oversmokkelen uit niet nader te noemen aziatische landen. ik denk dat de douane wel 2x kijkt als ze een paket tegenkomen dat van een amerikaanse electronica/camera zaak afkomstig is.
pi_45400043
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:02 schreef HMaster-II het volgende:
Het is beter iemand van Fok!/FOT aan te schieten die de camera in de VS voor je koopt en die cam dan om zijn nek hangt en zo de controle door loopt.. Boekjes en verpakking in zijn/haar koffer verstopt.
En jij denkt dat de vriendjes bij de douane hier niet intrappen Ik zou de verpakking dan wegmikken en de boekjes via de post naar huis verschepen en tevens daar het aankoopbewijs bij doen Verder zou ik ook ff letten op eventuele amerikaanse aanduidingen op de camera en zo die kunnen verraden waar-ie vandaan komt En als de douane het niet vertrouwt, zijn ze volgens mij best in staat de camera achter te houden tot je op komt draven met je NL-aankoopbewijs
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:11:24 #9
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_45400047
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:09 schreef ableton het volgende:

[..]

Dank HM
Las net iets op internet over, geen douaneheffing maar wel NL BTW over het amerikaanse bruto bedrag, en over de bruto vrachtkosten.

wat ik zeg. ff bellen
pi_45400077
quote:

[..]

Dank HM

Heeft evenveel zin als ene zeepje laten vallen in de bajes.

Nee effe seriues... Je moet goed de kosten en voordelen tegen elkaar afwegen net als de nadelen erbij betrekken..

Het is jouw keuze..
pi_45400104
quote:

Je kan er dan dus 19% bij optellen he Reken het uit zou ik zeggen Da's 1600 EUR x 1.19 = 1900 EUR
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45400108
Kan het ook niet voorkomen dat je te maken hebt met instellingen voor maten, het feet vs. meter-aanduidingen e.d..

Waarschijnlijk is dat bij digitaal vrij eenvoudig te switchen, maar ik kan me voorstellen dat dat een issue zou kunnen zijn.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:23:26 #13
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_45400389
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je kan er dan dus 19% bij optellen he Reken het uit zou ik zeggen Da's 1600 EUR x 1.19 = 1900 EUR
Ja en dan komen de invoerrechten er ook nog bij....
Die 19% is alleen de BTW
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 januari 2007 @ 11:37:39 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45400785
Je kan vragen of ze op de invoice de camera als 'gift' kunnen aanduiden, maar bij controle ben je dan wel de l*l en betaal je de hoofdprijs. Ook met garantie moet je even opletten. Als de dealer bijvoorbeeld Canon international seller is, dan heb je werldwijde garantie. Anders heb je wel garantie, maar moet je de onderzoekskosten wel zelf betalen. Dit kan wel per merk verschillen denk ik.

Mijn voorstel zou zijn om met de offerte van de amerikaanse toko, eens bij een nederlandse winkel langs te gaan, en het hem gewoon voorleggen. "Joh, ik ben zoveel goedkoper uit als ik naar de states ga, kan jij mij overtuigen toch hier de boel aan te schaffen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45400969
Electronica wordt er meestal wel uitgepikt bij de douane, als je pech hebt ben je zelfs duurder uit dan als je het in een goedkope NL webwinkel aanschaft, plus het gezeik met garantie enzo. En dan niet alleen dat het moeilijker is om die te claimen, maar reken ook heel wat weekjes verzendtijd en verzendkosten elke keer.

Adapterprobleem heb je weer andere adapters voor, handig is het niet maar valt mee te leven
dus
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:49:52 #16
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_45401124
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:37 schreef freud het volgende:
Je kan vragen of ze op de invoice de camera als 'gift' kunnen aanduiden, maar bij controle ben je dan wel de l*l en betaal je de hoofdprijs. Ook met garantie moet je even opletten. Als de dealer bijvoorbeeld Canon international seller is, dan heb je werldwijde garantie. Anders heb je wel garantie, maar moet je de onderzoekskosten wel zelf betalen. Dit kan wel per merk verschillen denk ik.

Mijn voorstel zou zijn om met de offerte van de amerikaanse toko, eens bij een nederlandse winkel langs te gaan, en het hem gewoon voorleggen. "Joh, ik ben zoveel goedkoper uit als ik naar de states ga, kan jij mij overtuigen toch hier de boel aan te schaffen.
^ WHZ ^

Ga je bv naar een winkel zoals megamax die zijn zo "slim" om iets in de trend van laagste prijs garantie te doen. En met een beetje bluffen en ouwehoeren kom je een heel eind bij dat soort winkels.

Afdingen op dure electronica is een sport
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:35:23 #17
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_45402289
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:44 schreef pirke het volgende:
Electronica wordt er meestal wel uitgepikt bij de douane, als je pech hebt ben je zelfs duurder uit dan als je het in een goedkope NL webwinkel aanschaft, plus het gezeik met garantie enzo. En dan niet alleen dat het moeilijker is om die te claimen, maar reken ook heel wat weekjes verzendtijd en verzendkosten elke keer.

Adapterprobleem heb je weer andere adapters voor, handig is het niet maar valt mee te leven
.
Met levertijden heb ik nooit problemen gehad,
Gemiddeld vanuit de VS binnen 4 dagen.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_45406140
kweenie of ze serienummers checken maar je zou dus in nederland een bon van iemand kunnen lenen en dan in de states dezelfde cam aanschaffen waarna je bij de douane doodleuk de nederlandse bon laat zien (kopietje is toegestaan dacht ik)

wel eerst even een patatje eten waarna je je camera ff goed beetpakt, dan ziettie er ook niet meer zo nieuw uit

owja, bon en verpakking natuurlijk opsturen

edit:
weet alleen niet of ze moeilijk doen over de naam op de bon
(geleend? 2de hands gekocht? op bedrijfsnaam?)
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_45407416
Als je kennissen hebt in de unaaitmesteets zou het wat makkelijker gaan.Ík haal zo regelmatig spullen en heb nooit gezeik met btw, douane enzo, mits het handzame pakketten zijn (een motorfietsframe gaat wat moeilijker..)

Sommige winkels zijn bereid spullen te verzenden met als opschrift; gift, of bijvoegen van een reparatiefactuur maar ben bang dat het met een camera met VS-serienummers niet zo makkelijk gaat......
In ieder geval nooit cam en doos/gebruikershandleiding in 1 pakket of naar hetzelfde adres laten verzenden...

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_45410763
De douane is net een loterij.... In mijn vriendenkring zijn er die regelmatig zelf kleding en poppen 'importeren' uit Japan en China. Het gaat dan om bedragen tussen de 100 tot 500 euro. Je kan geluk hebben dat de douane het gewoon doorlaat en je geen naheffingen op je bord krijgt. Maar het kan ook zo zijn dat ze de boel openmaken en zélf de waarde gaan bepalen.

Zaken versturen als "gift" is geen sluitende oplossing, aangezien ook geschenken boven de 42 euro heffingsplichtig zijn. "Samples" zijn inprinciepe waardeloos, maar de douane is niet helemaal achterlijk en zelfs dan kan je nog tegen naheffingen aanlopen.

Als je het zelf gaat halen, of laat meenemen let dan een beetje op de vrijstellingslimieten (verdelen over koffers van meerdere personen) en de landeigen type aanduidingen. Bijvoorbeeld de 'Digital Rebels' van Canon. Ik zag gister op het tv-programma radar dat ze een oproep hebben gedaan naar mensen die problemen hebben gehad met tax-free aankopen en douane heffingen. Zij zullen binnenkort wel een item hieraan gaan wijden. iets om in de gaten te houden dus.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:17:28 #21
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_45421410
Veel modellen hebben buiten Europa een andere naam. Minolta verkocht bijvoorbeeld z'n Dynax camera's als Maxxum in de VS en Alpha in Japan. Hou er dus rekening mee dat je iedere keer dat je op Schiphol staat hier gedonder mee kan krijgen, niet alleen wanneer je aankoop voor de eerste keer naar Nederland komt.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')