heeft er niets mee te makenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:33 schreef Sebasser het volgende:
Je weet dat je ook anoniem de politie kan bellen?
En nee, niet dat ik weet..
En daar gaat het dus nu precies omquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:33 schreef Sebasser het volgende:
Ja, de provider waarschijnlijk wel..
Dat kan alleen als ik KPN bel of ook als ik willekeurig met jan en alleman bel?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan uitgezocht worden denk ik.
Elk toestel heeft een uniek nummer. Als je verbinding maakt, heeft de provider dat nummer te pakken. Dan kunnen ze wellicht kijken welke fabrikant dat nummer heeft uitgegeven en op welk type toestel
Als KPN je provider is wel ja.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan alleen als ik KPN bel of ook als ik willekeurig met jan en alleman bel?
Je provider kan het altijd uitzoeken. De gegevens van gesprekken worden gewoon vastgelegd. Dat zijn providers verplicht te doen. Maar een normaal persoon komt er natuurlijk nooit achterquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:37 schreef Frutsel het volgende:
Dat kan alleen als ik KPN bel of ook als ik willekeurig met jan en alleman bel?
Dus als ik KPN bel om mijn sms bundel aan te passen, zonder dat ik daarbij typegegevens/serienr's doorgeven en dus alleen mijn adres.. dan weten ze of ik met een Samsung bel of met een Nokia?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:38 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Als KPN je provider is wel ja.
Niet jan en alleman.
en wat bengeltje zegt.
mogelijk welquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:47 schreef __Saviour__ het volgende:
maar waarom? ben je iets stouts van plan?
Zoals je kan lezen in mijn laatste post heeft niemand getekend.. en ook mijn buurman heeft het niet eens in ontvangst genomen, hij was ook niet thuis. Het pakje is in zijn brievenbus gedumpt (is iets groter dan de mijne) en dat pakje stak er half uit en hij heeft hem 's avonds laat toen hij thuis kwam van het werk gevonden. Alleen 'vergeten' mij in te lichten.. Niemand heeft dus getekend... of iemand gezien....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:14 schreef redboyonline het volgende:
ik zou zeggen spreek maar vlug tegen je buurman want ze zullen zeker ook contact met hem opnemen
degene die het mobieltje moest afleveren zal wel zeggen dat ie het bij de buurman heeft afgeleverd
de vraag is alleen heeft de buurman ervoor getekend of niet en dan nog kan de buurman niet in jou plaats tekenen normaal dus zal eerder woord van de buurman zijn tegen het woord van de bezorger en zien wie dat kpn 'geloofd'
indien er niks getekend is zou ik me van de domme houden
@ TS je mag hem altijd verkopen aan je zuiderbuur voor en klein prijsje
hou je dan maar van de domme en mag je ook ineens deze topic verwijderen voor de veiligheidquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen in mijn laatste post heeft niemand getekend.. en ook mijn buurman heeft het niet eens in ontvangst genomen, hij was ook niet thuis. Het pakje is in zijn brievenbus gedumpt (is iets groter dan de mijne) en dat pakje stak er half uit en hij heeft hem 's avonds laat toen hij thuis kwam van het werk gevonden. Alleen 'vergeten' mij in te lichten.. Niemand heeft dus getekend... of iemand gezien....
Het is meer een principekwestie geworden. Ben gewoon benieuwd welke stappen KPN gaat ondernemen.. en of ik er nog iets van ga horen... Pas dan wil ik ze eigenlijk wijzen op 'fouten'... want zo zie ik het. Owee als ik hem eens terugstuur voor een reparatie en wat voor shit ik er dan mee krijg.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:13 schreef wimmel_1 het volgende:
In theorie is het vrij simpel om een IMEI (het serienummer van een GSM) te traceren omdat iedere GSM zichzelf met dat nummer aanmeldt bij de zend/ontvangst masten, echter wegen de kosten van dat traceren niet op tegen de economische waarde van een mobieltje.
Zelfs in het geval van zwaardere misdaden wordt er zelden naar zo'n traceer actie gegrepen.
Op zijn minst eens bij hun "vervoerder" aankloppen dat dit niet kan? Zonder handtekening etc?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:30 schreef Gunner het volgende:
Netjes vind ik het niet. Wat kan KPN er aan doen dat de PTT/TPG/TNT er een zootje van maakt? Niet de verantwoordelijkheden verschuiven natuurlijk.
dat is het hem juist KPN gaat gewoon contact opnemen met hun en dat bedrijf zal die telefoon dan vergoedenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:30 schreef Gunner het volgende:
Netjes vind ik het niet. Wat kan KPN er aan doen dat de PTT/TPG/TNT er een zootje van maakt? Niet de verantwoordelijkheden verschuiven natuurlijk.
dat is toekomstpolitiekquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:32 schreef broer het volgende:
Je zou ook gewoon even kunnen bellen en zeggen: "Joh, dat hebben jullie vreselijk stom aangepakt, en dat is niet de service die ik van jullie gewend ben. Maar het ding is terecht, dus ik kan weer bellen."
Wat is er mis met de openingsvraag? dat de rest afwaait kan ik niets aan doen...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:35 schreef tonks het volgende:. bij elke user zou dit topic meteen gesloten worden, nu is het een moderator en mag het opeens wel.
Dus je laat een hoop mensen werk voor niks doen en je zadelt jezelf met een hoop extra gedoe op, enkel om een punt te maken dat je ook met één telefoontje kunt maken?quote:
dan naaien ze hem terug als ie vraagt om supportquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:38 schreef broer het volgende:
[..]
Dus je laat een hoop mensen werk voor niks doen en je zadelt jezelf met een hoop extra gedoe op, enkel om een punt te maken dat je ook met één telefoontje kunt maken?
Goeie aanpak. [afbeelding]
"hey, ik wil de kpn oplichten, zou ik daar mee wegkomen?"quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat is er mis met de openingsvraag?
ja precies! sinds wanneer is dat verboden!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:42 schreef roelofjan het volgende:
[..]
"hey, ik wil de kpn oplichten, zou ik daar mee wegkomen?"
Ik snap ook niet wat daar mis mee is hoor.
nee met een 'nieuwe' 'huis'vervoerder...quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:56 schreef men_in_red het volgende:
Vast verstuurd met TNT? Die maken er altijd een zooitje van. Of meestal de lui waaraan ze het uitbesteden. Laatst had een pakketje van ons een week in zo'n busje gelegen omdat hij toevallig niet in de buurt hoefde te zijn. Op track n trace stond dat het wel twee keer was aangeboden, terwijl er toen de hele week iemand thuis was. Of ze bellen 1 keer aan, wachten 5 seconden en rijden dan weg.
Liever UPS![]()
![]()
ja ze moeten sowieso een handtekening hebben, anders kan kpn het bedrag mooi verhalen op die lui.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nee met een 'nieuwe' 'huis'vervoerder...![]()
en daar zijn de laatste tijd vaker problemen mee hoorde ik.
En het is dus niet aangeboden, maar gewoon gedumpt in een postbus...
Nouja, als jij vindt dat jij recht hebt op een tweede telefoon omdat KPN een hoerig kutbedrijf is wat slecht omgaat met je is dat jouw mening, daar bemoei ik me niet mee.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:20 schreef Frutsel het volgende:
zoals al enkele malen gezegd is dat niet de insteek, maarja, dat maakt toch niemand wat uit hierHet was en blijft een principe kwestie en de vraag: wat kunnen ze eigenlijk achterhalen
Ik was benieuwd wat ze nu wel of niet konden zien
![]()
Er is maandag al contact geweest met de provider.... maar ja![]()
Hoe noemde jij zwansen?!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:42 schreef Frutsel het volgende:
ROG, bedankt voor je uitleg... ik begrijp dat er bepaalde wegen zijn waardoor die toestellen in elk geval traceerbaar zijn. Dat scheelt dan al. Of het wel of geen geld kost boeit mij niet, maar ik hoop dat ze d'r werk aan hadden gehad.
Feit is dat het toestel boven water is en zij er vanaf weten en ik inmiddels schriftelijk bericht hebt met de bevestiging daarvan en ik excuses krijg voor de laksheid van hun vervoerder.
Verder hypothetisch reageren heeft geen zin, de lol is er af en dat was ook niet de insteek en dan merk je gelijk wat voor kleuterzwansen het hier soms is.
Bedankt in elk geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |