abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45397907
Door een stom ongelukje heb ik mijn kleine teen gebroken. De eerste dag heb ik op de bank doorgebracht met mijn pootje de lucht in maar ik heb 2 kinderen en een vent met een drukke baan, dus ik moet weer op de been zijn.
Binnenshuis lopen gaat eigenlijk best goed, maar buitenshuis gaat ruk!
Als ik een schoen aan heb schuift mijn voet bij het lopen wat voor extra pijn zorgt.
Het is ook niet echt weer nu om met teenslippers te lopen
Wat is handig om te doen? Ik spreek heel veel mensen die zeggen dat ze wel eens een teen hebben gebroken maar niemand geeft tips hoe er mee om te gaan.
En die pijn, hoe lang duurt dat ongeveer? Na een week ben ik het wel alweer zat
Saartje
pi_45398039
een oude schoen aan de voorkant open knippen?
erg veel sokken aan maar geen schoen..?
Hajeto!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:44:30 #3
104367 Thrackan
new and improved
pi_45398055
heb je geen schoen die wat beter past dan? sportschoenen of zo?
Doe anders een extra sok aan zodat je goed stevig vast in je schoen komt... Dan maar een beetje zweten hoor!
Eigenlijk is het natuurlijk sowieso niet handig als je gaat lopen, maar goed
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_45398121
Nee ik weet dat het niet handig is, maar de kinderen 3 weken thuis laten en droog brood eten is ook niet handig
Schoen los doet pijn door het schuiven, schoen stevig vastveteren doet pijn wegens klemzitten en wrikken bij het lopen. Argh!
Saartje
pi_45398210
sandalen, zodat je aan de voorkant veel ruimte hebt? evt met dikke sokken aan?
zit zelf met gebroken sleutelbeen, waardoor ik geen veters kan strikken, dus doe nu buiten sandalen aan. is wel wat frisjes aan de voeten, dat wel.
in a crowd you lose humanity
pi_45398288
Ben je er wel mee naar de huisarts geweest en heeft die je dan niet door gestuurd?
maar een slipper met dikke sokken is misschien het enige waar je geen last van heeft
Neem aan dat je met krukken moet lopen om je voet/teen te ontlasten.
Salsa Espańola
pi_45398346
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:57 schreef Salsagirl het volgende:
Ben je er wel mee naar de huisarts geweest en heeft die je dan niet door gestuurd?
bij een fysiotherapeut vragen kan misschien helpen idd, of huisarts natuurlijk
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 10:06:22 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45398506
Een kleine teen wordt niet gezet, maar als ie inderdaad zwaar gekneust of gebroken is, kun je hem vasttapen aan je 'ringteen' :;) , dat verlicht het zeker.

Het heeft bij mij geholpen en het advies kwam van een arts in opleiding.

Sterkte.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_45398507
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:57 schreef Salsagirl het volgende:
Wordt niets mee gedaan met een gebroken teen Moet uit zichzelf herstellen, ook als ze weten dat het gebroken is kan je er vrij weinig mee doen.

Wat wel een optie is, is de kleine teen vasttapen aan de andere teen, zo heeft die iets meer steun. Voor de rest een kwestie van even doorbijten en zorgen dat je makkelijke schoenen aan hebt.
pi_45398521
Juist wel de ruimte geven (als je 'm in een schoen klemt, kan 'ie krom groeien) dus toch teenslippers aan. Kou valt enorm mee als je de rest van je lijf lekker warm houd en misschien heb je nog van die beenwarmers om aan te doen? Als je verder warm bent, blijft je voet ook warm, net als je handen.

En 't is lastig dat het winter is maar 't is zo zacht geweest, goede kans dat je als je op 't platteland woont toch nog wel ergens een smeerwortel kan vinden.

Graaf een stuk wortel uit, maak een stukje fijn en doe er een beetje koud water bij. Na een aantal uur heb je een slijmerig aftreksel. Hier doop je een kleine stukjes keukenpapier of katoen in, leg die op je teen. De werkzame stoffen in de smeerwortel worden al eeuwen, zo niet langer, gebruikt bij kneuzingen & breuken, plus als 't opdroogt wordt het hard dus dan geeft 't ook een beetje steun (draai het niet strak om de teen heen, doe 't of alleen bovenop, of losjes, net als met elk verband om teen of vinger oppassen dat je niets afknelt!). Rest van 't mengsel in de ijskast zetten, 't blijft een paar dagen goed. Ik ververste 't bij mij elke dag even. Ik heb een paar keer m'n kleine teen gebroken (een keertje toen ik met twee geiten liep en ze net bij de deur & een gemeen klein paaltje heel hard wegsprongen/trokken, een keertje toen ik de stofzuiger midden in m'n kamer had laten staan & 'm snachts terugvond toen ik naar de toilet ging) en ik heb er nooit een stap minder om gezet -ik moet veel lopen voor m'n werk-, altijd met smeerwortel en altijd met blote voeten (ik draag al tien jaar nooit schoenen of zelfs maar slippers).
pi_45398537
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:06 schreef belsen het volgende:
Een kleine teen wordt niet gezet, maar als ie inderdaad zwaar gekneust of gebroken is, kun je hem vasttapen aan je 'ringteen' :;) , dat verlicht het zeker.

Het heeft bij mij geholpen en het advies kwam van een arts in opleiding.

Sterkte.
Dit dus doen ja
pi_45399083
tapen inderdaad is het enige wat een beetje werkt!
pi_45400121
vasttapen ja, deed ik ook, ook met m'n vingers . En ergens iets van een wandelstok ofzo vandaan halen voor steun, dan gooi je niet al je gewicht op die voet. En geen knellende schoenen, als je na het lopen je schoen weer uittrekt wil je echt je teen eraf hakken.
Tap tap tap
pi_45400561
Ik heb wel krukken omdat ik een bij tijd en wijle opspelende handicap heb. De pest is alleen dat iedereen je voor aansteller uitmaakt omdat je met 'alleen maar' een gebroken teen naar krukken grijpt. Zelfs bij de huisartsenpost zeiden ze dat wel een beetje voorbarig te vinden

Maar goed, ik ga de bosjes in, struinen naar smeerwortel (ik woon in het buitengebied dus kans zat denk ik) en verder ff iemand extra dikke sokken laten kopen en badslippers.

Leukoplast heb ik geprobeerd trouwens, maar daar trok m`n teen krom van Wat is de handigste manier dat te doen?

Het houdt me nogal bezig, zo`n wurm van een paar centimeter
Saartje
pi_45400933
Je kleine teen is best belangrijk bij het lopen, als je gewoon de hele dag kon zitten was er geen probleem geweest . Ik heb mijn tenen destijds ingetaped met een of ander stofje, geen pleisters ofzo want dat voelt verrot als je het er weer af wilt halen. Het is alweer tien jaar geleden dus ik weet het niet meer. Fietsen ging destijds wel wonderbaarlijk goed .
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 11:44:48 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45400991
Als je nou eens een paar goedkope gympies koopt (van die stoffen dingen) dan kun je gewoon het voorste deel eraf knippen, maar dan zo dat de zool blijft zitten. Ik heb een tijdje met mijn grote teen in een spalk moeten lopen en dat heb ik ook zo opgelost. Ging prima. Alleen keken mensen me raar aan omdat ik met twee verschillende schoenen liep
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45400993
kan je ze niet intapen je tenen met een verbandgaasje? dat houdt hem ook recht maar is minder irriterend en drukken dan tape..

en dan een dikke sok aan en een slipper...

en als krukken beter voelt met lopen dan begruik je die toch gewoon? moet je helemaal zelf weten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45401010
Ja fietsen lukt altijd wel
Misschien ga ik vanmiddag ff lansg de apotheek om advies te vragen
Saartje
pi_45401042
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:44 schreef DarkElf het volgende:
kan je ze niet intapen je tenen met een verbandgaasje? dat houdt hem ook recht maar is minder irriterend en drukken dan tape..

en dan een dikke sok aan en een slipper...

en als krukken beter voelt met lopen dan begruik je die toch gewoon? moet je helemaal zelf weten
Verbandgaasje ertussen! Dat ik daar niet op ben gekomen
Dan wordt hij niet zo naar de zijkanrt getrokken. Bedankt!
Saartje
pi_45401043
ik deed het gewoon met sporttape
pi_45401235
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Als je nou eens een paar goedkope gympies koopt (van die stoffen dingen) dan kun je gewoon het voorste deel eraf knippen, maar dan zo dat de zool blijft zitten. Ik heb een tijdje met mijn grote teen in een spalk moeten lopen en dat heb ik ook zo opgelost. Ging prima. Alleen keken mensen me raar aan omdat ik met twee verschillende schoenen liep
Oh ja dan neem ik wel zwarte en dan zwarte sokken er in ofzo, dan valt het niet zo op

Iemand een idee hoe lang het duurt, gemiddeld gezien? Dan weet ik waar ik me op in moet stellen
Saartje
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:29:49 #22
104367 Thrackan
new and improved
pi_45402157
paar weekjes voordat het weer een beetje goed is aangegroeid, zeker als het niet goed op elkaar zit
kan best zijn dat ie nog eventjes zwak blijft en zo, net zoals een normale botbreuk
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_45402164
Voor herstel denk ik dat je moet rekenen op zo'n 6 weken
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:36:59 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45402324
Ik zit dit echt met gekromde tenen te lezen.
Gewoon omdat je weet hoe zeer het doet als je je teentje stoot en dat dan dus met een factor X vergroot. Brrr...
pi_45402985
boodschappen laten brengen door albert, verder geen adviezen....
pi_45403073
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:30 schreef Bastoenie het volgende:
Voor herstel denk ik dat je moet rekenen op zo'n 6 weken
voor een teen? toen ik een breuk in mn elleboog had mocht ik na een week al uit het drukverband....
pi_45403437
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:06 schreef men_in_red het volgende:

[..]

voor een teen? toen ik een breuk in mn elleboog had mocht ik na een week al uit het drukverband....
teen is beweeglijker + kleiner, dan zou het langer kunnen duren

toen ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis lag te wachten op mijn operatie, kwam er even een man naast me op de kamer. die had zijn vinger gebroken. was 4 weken in hard gips geweest, twee weken in ondersteunend gips. dat was er nu af. ze hadden gekeken of 't geopereerd moest worden, bleek niet nodig. fysiotherapeut zei dat 'ie er nog wel een week of 4 mee zoet was voor 't weer redelijk normaal was.

de ene breuk is de andere niet
pi_45403493
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:54 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Oh ja dan neem ik wel zwarte en dan zwarte sokken er in ofzo, dan valt het niet zo op

Iemand een idee hoe lang het duurt, gemiddeld gezien? Dan weet ik waar ik me op in moet stellen
heeft de dokter het niet gezegd?
gemiddeld bij een breuk is het tussen de 4 en 8 weken dat het weer volledig hersteld is, maar kan sterk afhangen van de aard van de breuk, je leeftijd en conditie
pi_45403657
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

teen is beweeglijker + kleiner, dan zou het langer kunnen duren

toen ik afgelopen donderdag in het ziekenhuis lag te wachten op mijn operatie, kwam er even een man naast me op de kamer. die had zijn vinger gebroken. was 4 weken in hard gips geweest, twee weken in ondersteunend gips. dat was er nu af. ze hadden gekeken of 't geopereerd moest worden, bleek niet nodig. fysiotherapeut zei dat 'ie er nog wel een week of 4 mee zoet was voor 't weer redelijk normaal was.

de ene breuk is de andere niet
tering, mijn vinger is gezet, vastgetaped aan de andere vinger, verbandje eromheen die er na twee weken weer af mocht, et voila .
Hij staat nog steeds scheef, dat wel .
Tap tap tap
pi_45403719
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

tering, mijn vinger is gezet, vastgetaped aan de andere vinger, verbandje eromheen die er na twee weken weer af mocht, et voila .
Hij staat nog steeds scheef, dat wel .
die van hem stond recht, dat dan weer wel
maar zo zie je maar, het kan per breuk enorm verschillen
pi_45407686
Ik trek er nog wel een week of 4 voor uit dus. Bedankt voor de tips allemaal!
Oh en Wombcat, de dokter zei er niks over Ik kwam daar binnen gestrompeld, hij keek ernaar en zei 'Zo, dus jij denkt dat ik daar wel wat aan kan doen?'
En toen mocht ik weer gaan
Saartje
pi_45407904
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh en Wombcat, de dokter zei er niks over Ik kwam daar binnen gestrompeld, hij keek ernaar en zei 'Zo, dus jij denkt dat ik daar wel wat aan kan doen?'
ja, zo zijn doktoren soms
bij mij is donderdag een plaat gezet op mijn gebroken sleutelbeen. werd half 5 afgevoerd richting operatiekamer, was om 9 uur weer op de zaal. was dus wss best een lange operatie, want bijkomen duurt normaal maximaal een uur begreep ik van mijn schoonzus, die verpleegster is. hoe je toch een twee uur over voor de operatie, lijkt me zo.
volgende ochtend wel van de dokter gehoord dat de operatie geslaagd was, en dat ik over twee weken terug moet komen voor controle, maar niks details over de operatie. nou ja, nog wel fysiotherapeut langsgeweest met wat meer uitleg over wat ik wel en niet mag (ik mag er nu niet op vallen, nou dat had ik zo ook wel door dat dat geen goed idee was).
ben vooral benieuwd hoelang die operatie nu duurde, of ze het opnieuw moesten breken (want het was al dik twee weken daarvoor gebroken) en hoe dat nu precies zit met die plaat.
pi_45408031
Niet op vallen
Ik zou zulke dingen toch vragen bij de nacontrole, vind ik zelf altijd wel fijn om te weten
Saartje
pi_45408110
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niet op vallen
Ik zou zulke dingen toch vragen bij de nacontrole, vind ik zelf altijd wel fijn om te weten
ja, dat was ik ook al van plan. ik wil de foto's die ze vrijdagochtend gemaakt hebben ook wel zien. ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet.

behalve dat niet op vallen had 'ie ook nog wel nuttiger tips, dat wel hoor
pi_45408961
Ik ben zo blij dat ik toen niet geopereerd hoefde te worden aan m'n gebroken sleutelbeen . Al zit er nu wel een deukje bovenop m'n schouder . Was ook m'n eigen schuld gewoon.
Tap tap tap
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:30:21 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45409235
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat is vrij normaal ja. Ik heb ook eens e.e.a. gebroken toen er een container vol drank over mijn voeten reed, maar daar was ook weinig aan te doen. Een pleister tegen het bloeden en hopen op de goede afloop, ongeveer. Maar ik had er ook weinig last van, ik ben ook eerst nog 2 uur door gaan werken en pas later die dag eens de huisarts gaan bellen omdat het toch wel wat vervelend was.

Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe lang ik het gemerkt heb. Maar bij mij was het naast gebroken tenen ook nog een kapotte nagel en wat schaafwonden en bloeduitstortingen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45465957
Ergste ongemak is met een paar dagen of een weekje ofzo wel voorbij, op vlakke grond loopt 't al best snel weer gewoon. Maar 't blijft nog wel een hele tijd dat als je op ongelijke grond loopt, als je 'm dus raar buigt, dat 't nog wel een wat pijn doet. En wel ruim zes weken echt *helemaal* nergens tegen stoten; zelfs een klein stootje wat je normaal nauwelijks zou merken, tegen een losliggende tas die meegeeft bijvoorbeeld, blijft nog eng lang zeer doen. Spullen opruimen dus (hypocriet advies van een enorme sloddervos die in een absoluut overvolle kamer woning tussen bergen boeken, tassen en dozen woont... alleen die stofzuiger ruim ik wel op. )

Oh ja, als je op blote voeten loopt is je voet soepeler, dan kan je met je grote teen/binnenkant van de bal vd voet afzetten ipv normaal afwikkelen waarbij de kleine teen ook buigt. Denk dat ik daarom ook door kon lopen ook de eerste dag enzo... hoewel ik 't niet op schoenen geprobeerd heb kan ik me voorstellen dat 't dan lastiger is om alleen de kleine teen te ontlasten, omdat de schoenzool stugger is dan de voetzool & de tenen dus eigenlijk gedwongen worden hetzelfde te doen, of allemaal afwikkelen of allemaal recht houden. Misschien als je je voet iets schuin plaatst, dat je dan ook met schoen meer over je grote teen kan afwikkelen ipv over de hele voorvoet?

[ Bericht 30% gewijzigd door Sheriam op 18-01-2007 12:01:12 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:53:22 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45466145
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef Sheriam het volgende:
En wel ruim zes weken echt *helemaal* nergens tegen stoten; zelfs een klein stootje wat je normaal nauwelijks zou merken, tegen een losliggende tas die meegeeft bijvoorbeeld, blijft nog eng lang zeer doen. Spullen opruimen dus
Ja, ik ben blij dat ik al die tijd kisten droeg. Had ik dat nu ook maar gedaan op de dag dat ze een container drank over mijn voet reden (die was er dan niet overheen gegaan), maar nee, ik had haast en ging op mijn sportschoenen werken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2007 @ 12:03:28 #39
70532 loveli
N
pi_45466467
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb wel krukken omdat ik een bij tijd en wijle opspelende handicap heb. De pest is alleen dat iedereen je voor aansteller uitmaakt omdat je met 'alleen maar' een gebroken teen naar krukken grijpt.
Wat is erger: vier weken voor aansteller te worden uitgemaakt of een teen waar je jaren later nog last van hebt omdat die niet goed geheeld is? Ik heb een jaar of 10 geleden de kiezen op elkaar geklemd en doorgelopen met zoiets, nu heb ik nog steeds last met bepaalde schoenen.
Sterkte enzo.
crap in = crap out
pi_45480733
Ik heb het ook eens gehad, inderdaad teen vastgeplakt en een prop watten in m'n schoen.
pi_45480799
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is erger: vier weken voor aansteller te worden uitgemaakt of een teen waar je jaren later nog last van hebt omdat die niet goed geheeld is? Ik heb een jaar of 10 geleden de kiezen op elkaar geklemd en doorgelopen met zoiets, nu heb ik nog steeds last met bepaalde schoenen.
Sterkte enzo.
Goed, dat was even de eye-opener die ik nodig had.
Bedankt! *krukken weer gepakt heeft*
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')