Kun je dat onderbouwen?quote:
Niet per se. Ik denk niet dat je gewoon kan zeggen dat die persoon schuldig is. Wel zou ik, als het mijn kliko was, de aansprakelijkheid op mij nemen en het regelen met verzekering. Maar mensen met minder fatsoen hoeven dat niet te doen, denk ik.quote:
Dat zou ik ook doen, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit in eerste instantie zou zitten.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:19 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Niet per se. Ik denk niet dat je gewoon kan zeggen dat die persoon schuldig is. Wel zou ik, als het mijn kliko was, de aansprakelijkheid op mij nemen en het regelen met verzekering. Maar mensen met minder fatsoen hoeven dat niet te doen, denk ik.
Eerst de aansprakelijkheid op je nemen en vervolgens pas je verzekering bellen.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:19 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Niet per se. Ik denk niet dat je gewoon kan zeggen dat die persoon schuldig is. Wel zou ik, als het mijn kliko was, de aansprakelijkheid op mij nemen en het regelen met verzekering. Maar mensen met minder fatsoen hoeven dat niet te doen, denk ik.
Inderdaad. Nooit doen. Dat vinden verzekeraars overigens ook niet leuk....quote:Op maandag 15 januari 2007 22:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Eerst de aansprakelijkheid op je nemen en vervolgens pas je verzekering bellen.
Ik zou het niet aanraden.![]()
Je kunt twee dingen doen:quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef Henkmanz het volgende:
Maar wat wél dan?
Die 2e optie lijkt me dan inderdaad het meest netjes, althans, dat zou ik dan gedaan hebben. Doen alsof er niks aan de hand vind ik ook zo watquote:Op maandag 15 januari 2007 22:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je kunt twee dingen doen:
* wachten totdat de tegenpartij jou aansprakelijk stelt en dan naar je verzekeraar gaan of de aansprakelijkheid gewoon betwisten
* zeggen dat het vervelend is en dat je het gaat voorleggen bij je verzekeraar.
Nooit aangeven dat je aansprakelijk bent, ook al lijkt dat voor 100% zo te zijn.
Het is JOUW (PERSOONS, A) ROMMEL, dat is JOUW verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:18 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen?
De gemeentereiniging heeft immers de kliko zojuist geleegd. En los van het feit hoe die soms worden teruggezet kan de eigenaar van de kliko er niet altijd per direct voor zorgen dat de kliko weer op eigen terrein staat.
Aansprakelijkheid niet erkennen, want de zaak is dubieus en ligt volgens mij ook aan de omstandigheden. Als de vuilnismannen de kliko op een andere plek dicht langs de weg hebben gezet en jij was de hele dag niet thuis, dan zou het wel eens kunnen zijn dat je aansprakelijkheid ontloopt. Het is iets anders als je de hele dag thuis bent, weet dat er storm komt en je lui dat ding aan de weg laat staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:38 schreef Henkmanz het volgende:
Maar wat wél dan?
In de wet staat expliciet dat je aansprakelijk bent voor je dieren. (art. 6:179 BW). Dat staat er niet in voor kliko's, dus de vergelijking gaat niet op.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het is JOUW (PERSOONS, A) ROMMEL, dat is JOUW verantwoordelijkheid.
Dus de eigenaar van de kliko is aansprakelijk.
Als je hond op straat rent en een bus moet uitwijken waardoor die bus een bank binnen rijdt. Dan ben je in theorie ook aansprakelijk.
En het verschil is misschien dat mijn eventuele hond een levend object is en mijn kliko nietquote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als je hond op straat rent en een bus moet uitwijken waardoor die bus een bank binnen rijdt. Dan ben je in theorie ook aansprakelijk.
Je zou eens moeten kijken wat er af en toe ín dat ding zit, dan heb je het niet meer over "niet levend"quote:Op maandag 15 januari 2007 22:50 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
En het verschil is misschien dat mijn eventuele hond een levend object is en mijn kliko niet.
Edit: hierboven beantwoord.
En of de kliko gemotoriseerd was of niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je zou eens moeten kijken wat er af en toe ín dat ding zit, dan heb je het niet meer over "niet levend"![]()
Maar OT: er is ook nog zoiets als overmacht en wellicht heeft de bestuurder niet uitgekeken. Gewoon allemaal zaken die mee kunnen spelen.
En de eigenaar zal zeggen dat hij niet in staat was de kliko eerder binnen te zetten of dat de windvlaag overmacht is. De gemeente(reiniging) zal natuurlijk zeggen dat de kliko gewoon netjes is neergezet enz.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar OT: er is ook nog zoiets als overmacht en wellicht heeft de bestuurder niet uitgekeken. Gewoon allemaal zaken die mee kunnen spelen.
Dus als er een dakpan van jouw huis op iemands hoofd valt en die persoon blijft dood hierdoor dan ga jij voor moord de bak in?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:39 schreef beelz het volgende:
De kliko is niet jouw eigendom maar van de gemeente. Dus de gemeente is in principe aansprakelijk maar die geven jou de schuld. Jij geeft dan de vuilnisophalers de schuld en die weten niets dus geven geen antwoord. Omdat de gemeente weet dat zij verantwoordelijk zijn duurt het 54 jaar voor het slachtoffer geld krijgt dankzij bureaucratie. Ondertussen zit je overbuurman naakt in zijn woonkamer met een Edammerkaas tussen zijn knieën te rukken terwijl hij temptation island kijkt op zijn televisie met ambilight.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |