abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 januari 2007 @ 20:34:16 #1
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45385120
Vorige deel: Borstvoeding deel 26

FAQ

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 15 januari 2007 @ 20:40:45 #2
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45385395
Ik schreef dus dat dat misschien wel niet zo sexy was... tepels met spruw... Misschien moet ik es leren mijn typ te houden nu en dan...

Anyways... het valt me tegen hoeveel vrouwen spruw hebben (en er meestal ook nog laat achter komen ook!).
Iedere golf van de zee,
  maandag 15 januari 2007 @ 20:55:00 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45385947
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:40 schreef Neuk het volgende:
Ik schreef dus dat dat misschien wel niet zo sexy was... tepels met spruw... Misschien moet ik es leren mijn typ te houden nu en dan...
Was net een dichtgooipost te maken, toen Fok zei dat ik niet in een dicht topic kon posten, dus je was me voor!
quote:
Anyways... het valt me tegen hoeveel vrouwen spruw hebben (en er meestal ook nog laat achter komen ook!).
Ik ga toch maar de arts bellen hier. Het wordt niet erger, maar ook niet beter. De pijn links, flinke steken zo nu en dan en ook links een wittig stukje op mijn tepel, alsof alle kleurstof eruit getrokken is.
Soms ook een beetje paarse stukjes, maar dat wijt ik eigenlijk aan het zuigen. Ook laat Simon nogal eens los.

Neuk, lastig, dat melkvraagstuk. Tot nu toe is hier oppas thuis geweest en stond er nog extra melk in de koeling die ik dan pas 's avonds invroor als het er nog stond. Misschien kun je een ijsklontjeszak met bv bij je oppas laten in de vriezer, als Brent dan nog (een beetje) honger zou hebben zijn die klontjes vlugger ontdooid dan een hele voeding?

Vandaag voor het eerst gewerkt en gekolfd. Ik zit dus op zolder daar, afsluitbaar maar zonder water (1 verdieping lager wel). Maar, ik heb een tv daar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45386102
Mijn blaar is gisteren pas zwart geworden
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45386210
zwart?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45386281
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:01 schreef snoopy het volgende:
zwart?
Hoort bij het genezingsproces Geloof ik... 'k zal 't 'ns opzoeken
pi_45387150
Ja had ik ook zwarte puntjes op mijn tepel, dus klopt een blaar wordt zwart. De LK zei dat hij dan goed aan het helen is. De pijn was ook meteen weg.
pi_45387304
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:24 schreef Randa_v het volgende:
Ja had ik ook zwarte puntjes op mijn tepel, dus klopt een blaar wordt zwart. De LK zei dat hij dan goed aan het helen is. De pijn was ook meteen weg.
Dus toch
pi_45392309
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:55 schreef PM-girl het volgende:
Ik ga toch maar de arts bellen hier.
Hehe....
Al hoop ik voor jou van harte dat het geen spruw is, het klínkt wel zo...
quote:
Vandaag voor het eerst gewerkt en gekolfd. Ik zit dus op zolder daar, afsluitbaar maar zonder water (1 verdieping lager wel). Maar, ik heb een tv daar!
Wow, ik had niet in de gaten dat je vandaag al was begonnen!

En heb jij ál die tijd die blaar gehad PV?
Daar was al dat gedoe natuurlijk mee begonnen....

Manman, wat een tietenellende wordt hier toch af en toe besproken!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45395224
nog nooit gehoord dat een blaar zwart word. brrrr moet er niet aan denken.
mama van 3 kids!
pi_45396697
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:40 schreef Moonah het volgende:

En heb jij ál die tijd die blaar gehad PV?
Daar was al dat gedoe natuurlijk mee begonnen....

Ja, die heeft er al die tijd gezeten. Ook tijdens het kolven had ik er last van. En nu pas geneest de blaar. Kun je je voorstellen dat ik misschien al die tijd met de blaar rechtstreeks had moeten voeden?...
Ben blij dat de kolf bestaat.
pi_45396833
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:40 schreef Moonah het volgende:

Zeg dat wel, en dan te bedenken dat het allemaal zo makkelijk zou moeten zijn

PM, ik had ook niet door dat je alweer aan de slag bent gegaan. Sterkte ermee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45397852
Dat heeft lang geduurd PV. Ik heb alleen blaren op mijn voeten gehad, die werden nooit zwart geloof ik, maar dit is vast een andere categorie.

Ik vind het zo grappig dat je hier veel meer bespreekt dan irl. (met spruw had ik overigen niet zozeer paarse, wel kapotte, gescheurde leek het, tepels). Net als op de meet, ik heb nooit eerder mijn hechtingen besproken.

Dat is leuk die tv PM! Kun je video's van Simon meenemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:21:21 #14
94046 PM-girl
pi_45401952
Morgen naar de ha, om 14:00 uur.
Ik wilde eigenlijk eerst niet bellen, het ging immers weer goed vanmorgen. Maarja, anders wordt Moonah boos, dus toch maar gebeld
Ik heb het verhaal verteld aan de assistente, die ook zelf onlangs nog een babytje heeft gehad volgens mij. Die vond het slim toch even naar de arts te gaan, helaas weer een andere invaller. Zit nu even te twijfelen of ik niet liever dan een dagje wacht en naar de andere arts ga.

En YPPY, inderdaad! Op de meet vroeg ik je naar de verstopping en dat voelde zo raar, hier vraag je maar en vertel je maar en toen voelde het best wel bezwaard om er naar te vragen. Gek he!

Niemand overigens die onze theorie over het krimpen van bevroren melk ondersteunt?
*
pi_45402091
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:21 schreef PM-girl het volgende:
Niemand overigens die onze theorie over het krimpen van bevroren melk ondersteunt?
pm goed dat je gebeld hbet beter voor de zekerheid wel gaan hoor.
tja en voor moonha moet je echt uitkijken

krimpen van bevroren melk? het is toch dat als je het invriest dat er ook zoveel uit komt tenzij je het verhit.
maar mm mag je niet koken dus het lijkt me onlogisch dat het krimpt. maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.
mama van 3 kids!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:49:32 #16
94046 PM-girl
pi_45402627
Het viel mij een tijdje terug op, 150 gekolfd, 150 dus ingevroren, later weer ontdooid en in de fles gaf het maar 140 aan.
Getest met water, of er misschien ergens een foute maatverdeling op stond, maar daar bleef het 150 mee.
YPPY herkende het ook, dus daarom vroeg ik het me af! Mijn vader riep een term als vriesdroog, maar verder kon ook hij niets bedenken.
*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:10:29 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45403164
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:21 schreef PM-girl het volgende:
Ik wilde eigenlijk eerst niet bellen, het ging immers weer goed vanmorgen. Maarja, anders wordt Moonah boos, dus toch maar gebeld
Mooi, mijn gezag strekt zich zelfs over internet uit!

Maar even serieus PM, wel verstandig hoor, dat je eindelijk een afspraak hebt gemaakt. Wellicht is het niets (ernstigs) maar dan weet je dat ook. En mocht het wél iets zijn (bv spruw) dan kun je het tenminste behandelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45403920
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:33 schreef YPPY het volgende:
Dat heeft lang geduurd PV. Ik heb alleen blaren op mijn voeten gehad, die werden nooit zwart geloof ik, maar dit is vast een andere categorie.

Ik vind het zo grappig dat je hier veel meer bespreekt dan irl. (met spruw had ik overigen niet zozeer paarse, wel kapotte, gescheurde leek het, tepels). Net als op de meet, ik heb nooit eerder mijn hechtingen besproken.

Dat is leuk die tv PM! Kun je video's van Simon meenemen.
Ik geloof ook dat het met het type blaar of de locatie van de blaar te maken heeft.

En ik ben over het algemeen heel open tegenover mensen. Maar ik let altijd op dat andere mensen zich niet ongemakkelijk gaan voelen. Ik weet gewoon bij wie ik wel en bij wie ik niet open kan zijn.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:17:53 #19
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45407073
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mooi, mijn gezag strekt zich zelfs over internet uit!
Ik durf het bijna niet te vertellen...
ik ben het vergeten vanochtend. 1000x sorry Moonah!
Iedere golf van de zee,
pi_45428039
Hey meiden, ik ga jullie hier weer verlaten. Ik heb eergisteren nog BV gegeven aan Jenna, welke direct weer gespuugd werd. Gisteren niet gedaan en heb 0,0 stuwing gehad en nu nog steeds niet.. Ben nu overgegaan op de fles want dit blijft er wel in. Vrijdag heb ik sowieso een afspraak staan bij de HA om te kijken of er spruw is. Succes met de BV allemaal en als het echt allemaal goed gaat, is het een zoiets moois En iedereen bedankt voor de tips en bemoedigde woorden!
pi_45428081
Zozo, dat is dan snel gegeaan Stiekemurd! Helemaal geen harde plekken?? Heb ik iets gemist?
Succes!
pi_45428120
Nee helemaal niks....
pi_45428170
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 08:31 schreef Stiekemurd het volgende:
Nee helemaal niks....
en jij denkt dat het door spruw komt? 'k Zou het ook niet weten hoor..
pi_45428277
Nopes. Maar zoals je al zei je hebt een stukje gemist
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:43:39 #25
94046 PM-girl
pi_45462578
Nieuwe ervaring, ben voor het eerst naar de dokter geweest zonder iets onder de leden te hebben! Maw, geen spruw!
Gevoeligheid kan er zijn en blijven, maar zolang er niets te zien is op mijn tepel en in Simons mondje, hoef ik niet te komen.
Wel bood ze aan me nog te zien als ik gestopt ben (over heeeel veeel maanden hoop ik) om te kijken hoe het dan ermee staat, omdat een gevoelige borst dan ook eerder kans heeft op problemen.

Simon heeft wat nieuws ingebouwd bij het drinken, nadat de grootste honger gestild is, ziet hij ineens wat er om hem heen allemaal is en duurt het zo'n 5 tot 10 minuten voordat hij weer geïnteresseerd is in drinken. (eerder wegleggen heeft huilen tot gevolg).
Onder dat koekeloeren naar lampjes, schaduwen en gezichten verteld hij vanalles, o-o-o-o-o-o-o-o-owwww enz. enz. En dan ineens weer HAP!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')