quote:
Ik ben niet meer helemaal objectief tegenover deze titel. Sinds de demo kijk ik al uit naar deze game en hij heeft mij nog niet teleurgesteld. De moeilijkheidsgraag die de demo had, heeft de volledige game nóg niet. Maar ik heb wel sterk het gevoel dat ik nog niet alles er in een keer uit haal. In level 3 heb je bijvoorbeeld een enorm monster. Het belangrijkste is om dan in leven te blijven. Je kunt dan kiezen voor rennen (heb ik dus gedaan) of voor vechten. Totaal nutteloos voor de voortgang, maar je scoort wel een achievement én het gevoel dat je bij Ninja Gaiden had nadat je een eindbaas had verslagen. Als een game me dat gevoel geeft, vind ik het al goed. Bij wijze van.
Verder zijn tot dusver de levels behoorlijk verschillend van lengte. jammer is wel dat het pad behoorlijk vast lijkt te liggen. Met een grappling hook, nodig je spelers uit om even over een muurtje te kijken. Maar dan kom je al vrij snel tegen onzichtbare muren aan.
Dan nog even een pluspunt en een minpunt. Het grootste pluspunt is dat de game online ontzettend gebalanceerd is (ja er zijn wel wat bugs, maar dat terzijde). Die diepgang live heb ik eigenlijk lange tijd niet meer gezien. De tools als de grappling hooks, de transformerende robots, de varieteit aan wapens, dit geeft zoveel meer ruimte voor persoonlijke verbetering in de game, dat je jezelf met elke online game ziet verbeteren. Als je het vergelijkt met een game als Streetfighter II, dan heb je daar diezelfde finesse in de gameplay. Er is een groot onderscheid in de mensen die het spel begrijpen en buttonbashers. Als je die vergelijking doortrekt naar nu, dan is Gears of War voor de buttonbashers en Lost Planet heeft dat niet.
Dat grote pluspunt is voor live tegelijkertijd een minpunt voor de Single player. Daar ga je relatief snel doorheen en biedt minder balans. Maar hey, dat heeft Halo 2 ook. Desondanks vind ik de Single player wel erg cool om te doen. Het pad is behoorlijk afwisselend en ook de voertuigen die je naar de eindbaas brengen, bieden veel afwisseling.
Tot slot, dit heb ik ook al hierboven aangegeven, zijn er op Live vooral veel amerikanen en japanners aanwezig. En wat zijn die japanners toch goed. Amerikanen zijn nog wel te verslaan, maar de Japanners hebben al weken langer kunnen oefen en je ziet dan ook dat hun score 4 á 5 keer zo hoog liggen dan bij ons. Alleen dat al geeft aan dat er nog ruimte zit in verbetering. De maps zijn ook niet eenvoudig om te leren en zijn er behoorlijk wat mogelijkheden om elk level aan te passen. Wil je dus echt goed worden zul je alle maps moeten leren, alle mogelijke locaties van wapens en powerups (pods) en zul je bij voorkeur ook nog iemand moeten vinden die je kan helpen met verdedigen en dus diezelfde kennis heeft.
Al met al, I luv it!