Ja, dat weet ik.. Maar zie dit stuk:quote:Op maandag 15 januari 2007 18:19 schreef -En4Cer- het volgende:
Het is erg duur vergeleken met veel andere landen.
Ja, maar ik ben echter geen sportmens. Ik kan altijd geld bij elkaar sprokkelen om te kunnen studeren, en me ouders leggen natuurlijk ook bij. Ik wil me graag verdiepen in Economie.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:41 schreef Wackyduck het volgende:
Als je goed bent in een bepaalde sport kan je kijken of je een beurs kan krijgen en daar gewoon lekker gaan sporten. Een andersoortige beurs is anders ook misschien een optie.
Jaquote:Op maandag 15 januari 2007 18:50 schreef Wackyduck het volgende:
http://www.studyusa.com/
Zoek je zoiets?
Ook het enige haalbare met VMBO volgens mij.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:44 schreef Repeat het volgende:
"Community college" is volgens mij nog de goedkoopste vorm
Ah, ik zit nu bij de University at Albany (ook een onderdeel van New York State University). Maar bij de meeste masters hier krijg je en salaris en collegegeld betaald (mits je deeltijd werkt en deeltijd studeert)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:25 schreef Rock-shocker het volgende:
(Terug Vind Post)
Ik zou graag mijn master gaan doen aan New York State University in Binghamton, omdat de sociologie-sectie mij daar erg aanspreekt. Daar zitten een paar hoogleraren en onderzoekstinstituten die precies aansluiten bij mijn interessen. Zal wel een hels geregel zijn om daar binnen te komen, maar goed, we gaan het zien...
Ik ben hier nu op stage vanuit mijn hogeschool.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:14 schreef Rock-shocker het volgende:
Hmmkay, hoe ben jij daar verzeild geraakt?
Ik zou eerst kijken of deze universiteit aan een soort van uitwisselingsproject meedoet (denk het eigenlijk niet). Maar reken er iig op dat je referenties moet aanvragen bij docenten, toefl test moet maken om te kijken of je engels goed genoeg is (is heel goed te doen). Een statement of purpose moet schrijven: in jouw geval kan je daar wel heel iets "moois" van maken, omdat je het doet vanwege de hoogleraren en onderzoeksinstituten. En verder zou je op zoek moeten gaan naar een beurs.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:25 schreef Rock-shocker het volgende:
(Terug Vind Post)
Ik zou graag mijn master gaan doen aan New York State University in Binghamton, omdat de sociologie-sectie mij daar erg aanspreekt. Daar zitten een paar hoogleraren en onderzoekstinstituten die precies aansluiten bij mijn interessen. Zal wel een hels geregel zijn om daar binnen te komen, maar goed, we gaan het zien...
Mocht je al buitenland ervaring hebben (minstens 1 jaar op een engelstalig instituut/bedrijf) hoef je deze test niet meer te doen, even dat je het weetquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:31 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zou eerst kijken of deze universiteit aan een soort van uitwisselingsproject meedoet (denk het eigenlijk niet). Maar reken er iig op dat je referenties moet aanvragen bij docenten, toefl test moet maken om te kijken of je engels goed genoeg is (is heel goed te doen). Een statement of purpose moet schrijven: in jouw geval kan je daar wel heel iets "moois" van maken, omdat je het doet vanwege de hoogleraren en onderzoeksinstituten. En verder zou je op zoek moeten gaan naar een beurs.
Binnenkomen is eigenlijk je eerste prioriteit en vooral op de website kijken wat er allemaal opgestuurd moet worden. Ik zou ook vragen of bureau internationalisering van de universiteit je kan helpen.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:34 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Mocht je al buitenland ervaring hebben (minstens 1 jaar op een engelstalig instituut/bedrijf) hoef je deze test niet meer te doen, even dat je het weet![]()
Engels is zo'n beetje mijn tweede moedertaal dus dat moet lukkenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:31 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zou eerst kijken of deze universiteit aan een soort van uitwisselingsproject meedoet (denk het eigenlijk niet). Maar reken er iig op dat je referenties moet aanvragen bij docenten, toefl test moet maken om te kijken of je engels goed genoeg is (is heel goed te doen).
Vooral die beurs...quote:Een statement of purpose moet schrijven: in jouw geval kan je daar wel heel iets "moois" van maken, omdat je het doet vanwege de hoogleraren en onderzoeksinstituten. En verder zou je op zoek moeten gaan naar een beurs.
Thanksquote:Binnenkomen is eigenlijk je eerste prioriteit en vooral op de website kijken wat er allemaal opgestuurd moet worden. Ik zou ook vragen of bureau internationalisering van de universiteit je kan helpen.
Dat moet je dus wel kunnen bewijzen anders moet je nog die toefl test doen...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:43 schreef Rock-shocker het volgende:
Engels is zo'n beetje mijn tweede moedertaal dus dat moet lukken
TOEFL wel, SAT zou je universiteit moeten vragen. Denk het eigenlijk niet, maar omdat je niet met een uitwisseling mee doet, kan het wel weer een vereiste zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:56 schreef EddyMR het volgende:
Hey ik wil volgend jaar een paar maanden ergens in Amerika een paar blokken (Law of ecomics denk ik) lopen voordat ik hier aan mijn master begin, alleen regelt mijn uni alleen uitwisselingprogramma's naar oost europa (tenzij je alleen tienen haalt-> helaas). Financieel kan ik het allemaal wel rondkrijgen, dus mijn vraag is eigenlijk vooral of iemand een tip heeft voor een leuke university? Aangezien ik het dus allemaal zelf moet regelen, lijkt dat me een mooi uitgangspunt.
Nog een vraag; moet je altijd de SAT's (en TOEFL) maken, ook als je slecht enkele maanden op een amerikaanse university wil studeren?
Nog niet, ik ga in augustus weg voor een semester. Ik ben de afgelopen maanden heel erg veel zelf bezig geweest met voorbereiden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar waar heb jij in de VS gestudeerd Avani?![]()
Niemand???quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:56 schreef EddyMR het volgende:
Hey ik wil volgend jaar een paar maanden ergens in Amerika een paar blokken (Law of ecomics denk ik) lopen voordat ik hier aan mijn master begin, alleen regelt mijn uni alleen uitwisselingprogramma's naar oost europa (tenzij je alleen tienen haalt-> helaas). Financieel kan ik het allemaal wel rondkrijgen, dus mijn vraag is eigenlijk vooral of iemand een tip heeft voor een leuke university? Aangezien ik het dus allemaal zelf moet regelen, lijkt dat me een mooi uitgangspunt.
Nog een vraag; moet je altijd de SAT's (en TOEFL) maken, ook als je slecht enkele maanden op een amerikaanse university wil studeren?
Waarom geen echte universiteit?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:36 schreef Proper_fucked het volgende:
TVP, lees het morgen even allemaal door. Kan wellicht ook wel wat beantwoorden.
Ik ben zelf ook al heel lang bezig, mijn bedoeling is om te gaan waterpoloën op zo'n school en dus een scholarship verdienen die het allemaal wat makkelijker maakt. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik volgend jaar aan Grossmont College(ook een community college) in San Diego studeren.
Heb niet veel tijd om allemaal uit te leggen, maar het komt erop neer dat de echte universiteiten(Brigham Young Hawaii, University of the Pacific) me niet genoeg geld konden geven, en dus te duur werd. Grossmont kan dat wel, en is sowieso al goedkoper. Dus vooral financieel aspect, en de lessen op Grossmont zijn ook prima, dus daarom...quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waarom geen echte universiteit?
Nee toch? Het is geen volwaardige universiteit, maar je kan wel associate degrees e.d. halen..quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Maar je weet dat community college ongeveer MBO niveau is?
Ik heb een uitwisseling gedaan met de University of Toronto (Canada weliswaar) en hoefde geen TOEFL te doen, omdat er wederzijds verondersteld wordt dat de Nederlandse studenten genoeg Engels spreken om de lessen te volgen en de tentamens te maken. Dat hangt dus af van de universiteit of het college waar je mee wilt uitwisselen en of deze contact/ervaring hebben met jouw eigen school. Het lijkt me dat als je op eigen houtje ergens heen wilt, dat het dan wel moet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:38 schreef EddyMR het volgende:
Weet iemand toevallig of al die toefl/sat-tests ook nodig zijn als je al in het bezit bent van een bachelor?
Dat universities onderling verschillen wist ik ja, heb met verschillende scholen gesproken waarvan 1 met het afraden om te komen omdat ik waarschijnlijk het niveau niet trok(helemaal in combinatie met de sport). Mijn contactpersoon, de waterpolo coach, op Grossmont College vertelde mij dit:quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nouja je moet het zo zien, een university in de VS kan qua niveau heel erg verschillen. Sommigen zitten op ongeveer HBO niveau, anderen boven WO niveau. Een associate degree is geen bachelor degree en voor zover ik weet kun je met een associate degree ook geen master doen.
Daarbij is er tussen een community college en een university vaak een groot niveauverschil. Het verschil tussen bijvoorbeeld University at Albany en Hudson Valley Community College was erg groot te noemen.
Dit alles hoeft niet per se slecht te zijn, maar ik zou het goed in je oren knopen als ik jou was.
Het is dus vast een lager niveau dan een 'echte' universiteit, maar MBO lijkt me vrij laag genomen. Ik hoef geen SAT te doen, alleen de TOEFL. Ik zal eens kijken wat de toelatingseisen zijn, misschien kunnen we daar beetje het niveau van de school op afzien.quote:Community College (we do not usually call them junior college) are two year colleges that offer academic curriculum that transfers to any four year university. Community Colleges also offer vocational training and ESL (English as a Second Language).
Misschien rare vraag, maar heb jij bij HZZIAN aan waterpolo gedaan? Geheel offtopic, maar je komt me bekend voor en ik heb daar aan wedstrijdzwemmen gedaan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:07 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Dat universities onderling verschillen wist ik ja, heb met verschillende scholen gesproken waarvan 1 met het afraden om te komen omdat ik waarschijnlijk het niveau niet trok(helemaal in combinatie met de sport). Mijn contactpersoon, de waterpolo coach, op Grossmont College vertelde mij dit:
[..]
Het is dus vast een lager niveau dan een 'echte' universiteit, maar MBO lijkt me vrij laag genomen. Ik hoef geen SAT te doen, alleen de TOEFL. Ik zal eens kijken wat de toelatingseisen zijn, misschien kunnen we daar beetje het niveau van de school op afzien.
Het hoeft van mij ook niet te moeilijk te zijn, aangezien ik veel moet gaan sporten(en dat wil ik juist daar, geweldig. Helemaal in california). Maar het moet natuurlijk ook weer niet zo makkelijk zijn dat ik er echt niets mee op schiet, behalve m'n engels verbeter... Mooie tussenweg
Grootste voordeel is dat het gewoon(in vergelijking) geen reet kost. Bijvoorbeeld bij University of the Pacific in Stockton betaal je $28.000 voor schoolgeld, inwoning, boeken, maaltijden(3x per dag) en gebruik van faciliteiten(internet, televisie, fitness, etc). Hier kon ik dan een scholarship van $8.000 krijgen, dus zeg $20.000 voor een jaar studeren. Bij grossmont betaal je voor 2 semesters $4.224(+ zo'n $500 aan boeken), hier krijg ik dan wel geen beurs en moet ik zelf een kamer huren en boodschappen doen enzo, maar dan nog scheelt het zo een paar duizend dollar. En san diego is natuurlijk gewoon![]()
![]()
Avani, waar ga je heen?![]()
chicago is heftigquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:56 schreef Avani het volgende:
[..]
Misschien rare vraag, maar heb jij bij HZZIAN aan waterpolo gedaan? Geheel offtopic, maar je komt me bekend voor en ik heb daar aan wedstrijdzwemmen gedaan.
Blijf jij daar echt 2 jaar studeren of een jaar? Ik zelf weet nog niet waar ik heen ga, half maart weet ik het... top 3 was San Jose in California, Chicago en een plaats in St. Petersburg in Florida, dus ik hoop dat ik geluk heb.![]()
Nee, vzcquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:56 schreef Avani het volgende:
[..]
Misschien rare vraag, maar heb jij bij HZZIAN aan waterpolo gedaan? Geheel offtopic, maar je komt me bekend voor en ik heb daar aan wedstrijdzwemmen gedaan.
Blijf jij daar echt 2 jaar studeren of een jaar? Ik zelf weet nog niet waar ik heen ga, half maart weet ik het... top 3 was San Jose in California, Chicago en een plaats in St. Petersburg in Florida, dus ik hoop dat ik geluk heb.![]()
Chicaco is full of shit man, wat klep je nou. Koud, winderig en lelijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |