FOK!forum / Klaagbaak / Ruk service Bijenkorf Floris van Bommel schoenen
apophis4umaandag 15 januari 2007 @ 10:23
Had ik begin december dus een paar schoenen daar gekocht. Begin januari, na nog geen 2 weken erop lopen (wissel af en toe van schoenen wat ook als advies wordt gegeven voor kwaliteitbehoud) laten de zolen dus al los.

Koop je dus een duur merk schoenen bij een dure keten waar nog eens een handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie bij zit, krijg je dit.

Ik dus met hoge verwachtingen terug naar de Bijenkorf om die schoenen terug te brengen, want hier had ik uiteraard geen zin in. Kwam ik in eerste instantie boven bij de klantenservice, krijg ik te horen dat ze al meer mensen langs hadden gehad. Ik had het woord van Bommel schoenen nog niet helemaal uitgesproken of ze begon over de zolen
Leek mij dus alsof ze er aardig bekend mee waren, maar voor service moest ik even naar de afdeling.

Ik daar heen en krijg te horen dat ze ze terug willen sturen. Dit kwam erop neer dat ik eigenlijk 3 weken op sokken mocht gaan lopen en daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan ergens anders naar toe, maar dat konden zij niet...
Hier was ik dus absoluut niet over te spreken, hebben ze er een manager erbij gehaald en die zou persoonlijk contact opnemen met van bommel en mij dan terug bellen.

Goed, ik werd dus terug gebeld en ze hebben toen de service geboden om de schoenen zelf door een schoenmaker te laten repareren en kon ze toen diezelfde week nog ophalen.

Dit afgelopen vrijdag dus gedaan en eind van het weekend waren de zolen dus alweer los

Kan ik dus weer terug en waarschijnlijk een baggerservice van de bijenkorf tegemoetzien. Volgens mij krijgt die medewerker het al benauwd als ik er aan kom lopen met een tas en een paar schoenen.

Mijn klacht; koop je 'kwaliteitsschoenen' bij een 'kwaliteitsketen', is de service die je verwacht en waar je eigenlijk ook voor betaald dus nergens te vinden.....
chirenmaandag 15 januari 2007 @ 10:26
Wheheh van Bommel !!

Dat zijn ook gewoon sierschoenen voor sierpaarden, geen stevige stappers
apophis4umaandag 15 januari 2007 @ 10:28
en waarom zeg je dat nu pas......
D.maandag 15 januari 2007 @ 10:29
Die heb ik ook, voor 'gelegenheden'
Linkmiegelmaandag 15 januari 2007 @ 10:30
ik verwachtte een ander topic na het lezen van de titel.. ik stond op het punt naar de bijenkorf te gaan, ben nu lichtelijk teleurgesteld!
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 10:32
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:29 schreef D.Rose het volgende:
Die heb ik ook, voor 'gelegenheden'
Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)

Als ik jou was zou ik gewoon zelf even naar de fabriek van Van Bommel bellen om iets gedaan te krijgen. Ik denk dat ze de service van de Bijenkorf ook niet zullen waarderen en jou gewoon een fatsoenlijke oplossing aanbieden.
D.maandag 15 januari 2007 @ 10:38
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:32 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)
De kroeg in bedoelde ik dus niet, tenzij daar bijvoorbeeld een bruiloft aan de gang is
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 10:42
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:38 schreef D.Rose het volgende:
De kroeg in bedoelde ik dus niet, tenzij daar bijvoorbeeld een bruiloft aan de gang is
Ik bedoelde het wel serieus, al zou ik never nooit geen plakzolen kopen. M'n goede schoenen doe ik wel aan als ik niet in de kroeg sta.
Lodmaandag 15 januari 2007 @ 10:45
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:26 schreef chiren het volgende:
Dat zijn ook gewoon sierschoenen voor sierpaarden, geen stevige stappers
Ik heb zolang ik me kan herinneren van Bommels en doe daar alles mee. Ik loop er flinke afstanden mee, loop door weilanden, sloten, zandverstuivingen, sneeuw etc. Gebruik ze voor het paardrijden (als het moet) of voor het omgaan met paarden in het algemeen. Met één paar schoenen die ik vrijwel elke dag aanheb doe ik dan ongeveer 4 jaar (met af en toe verzolen (rubber)). En dan zien ze er nog steeds acceptabel uit. Ik vind ze dus niet bepaald sierschoenen.
Het huidige paar is net geen jaar oud. Geen problemen met de zolen, wel met het stiksel.
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 10:45
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:30 schreef Linkmiegel het volgende:
ik verwachtte een ander topic na het lezen van de titel.. ik stond op het punt naar de bijenkorf te gaan, ben nu lichtelijk teleurgesteld!
Ga je trekken op de sexy en gewaagd topics!
apophis4umaandag 15 januari 2007 @ 10:50
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:32 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)

Als ik jou was zou ik gewoon zelf even naar de fabriek van Van Bommel bellen om iets gedaan te krijgen. Ik denk dat ze de service van de Bijenkorf ook niet zullen waarderen en jou gewoon een fatsoenlijke oplossing aanbieden.
Dat had ik me ook al bedacht:
quote:
Mocht u van mening zijn dat er bij uw paar Van Bommel schoenen sprake is van een produktie- of materiaalfout dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw Van Bommel dealer.

Vanwege het persoonlijke contact is uw dealer optimaal in staat uw klacht te beoordelen. Uw dealer zal u van het best mogelijke advies voorzien en u, indien noodzakelijk, terzijde staan bij de verdere afhandeling.
http://www.vanbommel.nl/welkom.htm
Everettmaandag 15 januari 2007 @ 10:53
Van Bommels zijn echt geen sierschoenen. Het zijn over het algemeen gewoon goede schoenen die kwalitatief niets te wensen ovelaten. Behalve bij dit model blijkbaar. Zal wel een produktiefout zijn.
Kan me wel voorstellen dat TS baalt, maar helemaal terecht vind ik het niet. Je hebt garantie op de schoenen en die kriijg je dus ook. Ik neem aan dat er nergens staat (of dat iemand heeft gezegd) dat je ze terug mag brengen en dat je je geld terug krijgt bij gebreken. Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 10:54
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:53 schreef Everett het volgende:
Je hebt garantie op de schoenen en die kriijg je dus ook.
En...
quote:
Ik neem aan dat er nergens staat (of dat iemand heeft gezegd) dat je ze terug mag brengen en dat je je geld terug krijgt bij gebreken. Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
WTF?
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 10:56
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:50 schreef apophis4u het volgende:

[..]

Dat had ik me ook al bedacht:
[..]

http://www.vanbommel.nl/welkom.htm
Niet zeuren maar gewoon naar de schoenfabriek van Van Bommel in Moergestel bellen. Het nummer is +31(0)13-5136973.

Je kan duidelijk aangeven dat de dealer verzuimt om goede service te verlenen en dat het daarmee het schoenenmerk in diskrediet brengt.

En wat heeft F v Bommel een klotesite. Zonder te vergroten kan je het praktisch niet lezen.
Everettmaandag 15 januari 2007 @ 10:56
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:54 schreef veldmuis het volgende:

[..]

En...
[..]

WTF?
Ja, da's ingewikkeld hè
Garantie hoeft niet te betekenen dat je je geld terug krijgt. Kan gewoon betekenen dat ze kosteloos gerepareerd worden binnen een bepaalde periode.
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 10:57
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Everett het volgende:

[..]

Ja, da's ingewikkeld hè
Garantie hoeft niet te betekenen dat je je geld terug krijgt. Kan gewoon betekenen dat ze kosteloos gerepareerd worden binnen een bepaalde periode.
Vandaar dat je zegt
quote:
Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:00
Niet-zo-verkapt "kijk mij eens met mijn dure schoenen met handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie certificaat" topic.
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 11:00
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:
Niet-zo-verkapt "kijk mij eens met mijn dure schoenen met handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie certificaat" topic.
Die rofls kapot gaan!
D.maandag 15 januari 2007 @ 11:01
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik bedoelde het wel serieus, al zou ik never nooit geen plakzolen kopen. M'n goede schoenen doe ik wel aan als ik niet in de kroeg sta.
Dat zeg ik toch
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 11:04
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch
Ik impliceer dat ik van Bommels kutschoenen vindt, en jij zou ze aantrekken naar bruiloften. Ik zie toch echt een verschil.
wisemaandag 15 januari 2007 @ 11:05
kut merk
chirenmaandag 15 januari 2007 @ 11:05
Sierschoenen, goeie schoenen, stevige schoenen, whatever, het blijven bejaardenschoenen

Word ik nu geflamed ?
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:05
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:05 schreef wise het volgende:
kut merk
Maar wel met met handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie certificaat.
Svyatagormaandag 15 januari 2007 @ 11:05
Ik heb vorige week ook F v. Bommels gekocht.

Ik ben benieuwd.
D.maandag 15 januari 2007 @ 11:05
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:04 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik impliceer dat ik van Bommels kutschoenen vindt, en jij zou ze aantrekken naar bruiloften. Ik zie toch echt een verschil.
Ik zeg dat ik mijn goede schoenen niet aan doe al ik naar de kroeg ga, jij zegt hetzelfde
BadKeukenTegelmaandag 15 januari 2007 @ 11:07
Een echte held koopt Santoni, Prada of Dsquared2 ofzo en laat van Bommel . . . links liggen.
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 11:08
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:05 schreef D.Rose het volgende:
Ik zei dat ik mijn goede schoenen niet aan doe al ik naar de kroeg ga, jij zegt hetzelfde
Ik kreeg toch echt het idee dat jij met 'die' in "die heb ik ook voor 'gelegenheden'" van Bommels bedoelde. Dus ik heb het sterke vermoeden dat jij vB als goede schoen bestempelt.

Dat we beide niet met 'goede' schoenen de kroeg in gaan klopt dus. De vraag is wat je een goede schoen noemt.
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:10
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:07 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Een echte held koopt Santoni, Prada of Dsquared2 ofzo en laat van Bommel . . . links liggen.
Eh nee, een echte held:

1) realiseert zich dat het in de gemiddelde kroeg retedonker is zodat niemand kan zien of je nu Wibra of van Bommel draagt
2) realiseert zich dat het echt helemaal niemand een reet kan schelen wat voor leer je aan je poten hebt

en

3) houd dat geld dus lekker in z'n zak en koopt bier in de kroeg, net als normale mensen. .
Lodmaandag 15 januari 2007 @ 11:10
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:08 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dat we beide niet met 'goede' schoenen de kroeg in gaan klopt dus. De vraag is wat je een goede schoen noemt.
Ik noem van Bommels goede schoenen. En één van de weinige merken met een breedtemaat
D.maandag 15 januari 2007 @ 11:11
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:08 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik kreeg toch echt het idee dat jij met 'die' in "die heb ik ook voor 'gelegenheden'" van Bommels bedoelde. Dus ik heb het sterke vermoeden dat jij vB als goede schoen bestempelt.

Dat we beide niet met 'goede' schoenen de kroeg in gaan klopt dus. De vraag is wat je een goede schoen noemt.
Goede schoenen? En paar nette schoenen, geschikt voor het dragen bij een pak, goede kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en helaas meestal behoorlijk aan de prijs
BadKeukenTegelmaandag 15 januari 2007 @ 11:12
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh nee, een echte held:

1) realiseert zich dat het in de gemiddelde kroeg retedonker is zodat niemand kan zien of je nu Wibra of van Bommel draagt
2) realiseert zich dat het echt helemaal niemand een reet kan schelen wat voor leer je aan je poten hebt

en

3) houd dat geld dus lekker in z'n zak en koopt bier in de kroeg, net als normale mensen. .
Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.
D.maandag 15 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.
Hij valt dan ook op mannen, waarschijnlijk Wibrakleding dragende als ik het zo lees
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.
Ik geef het door aan mijn vrouw.
apophis4umaandag 15 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:53 schreef Everett het volgende:
Van Bommels zijn echt geen sierschoenen. Het zijn over het algemeen gewoon goede schoenen die kwalitatief niets te wensen ovelaten. Behalve bij dit model blijkbaar. Zal wel een produktiefout zijn.
Kan me wel voorstellen dat TS baalt, maar helemaal terecht vind ik het niet. Je hebt garantie op de schoenen en die kriijg je dus ook. Ik neem aan dat er nergens staat (of dat iemand heeft gezegd) dat je ze terug mag brengen en dat je je geld terug krijgt bij gebreken. Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
Ik ga er niet vanuit dat het de garantie is dat ik geld terug krijg, ik verwacht dat de bijenkorf een goede service biedt en het probleem niet bij de klant neerlegt, maar kwalitatief slechte schoenen terugneemt en het probleem bij de producent legt.

Heb jij zin om veel geld te betalen voor naar verwachting kwaliteitsschoenen die eigenlijk dus (had het goed mogen blijken) niets meer dan 'gerepareerde' schoenen zijn?
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Hij valt dan ook op mannen, waarschijnl Wibrakleding dragende als ik het zo lees
Deze ook.
paradoXicalmaandag 15 januari 2007 @ 11:13
VanBommel is ook gebonden aan de eisen voor lijm welke gesteld worden door nederland / de eu. De lijm van tegenwoordig is minder krachtig dan die van vroeger door maatregelen de vervuiling terug te dringen.

Loop gewoon niet zo te zeiken, dit soort dingen gebeuren gewoon. Man man wat zijn we met zijn allen een stel zeikerds geworden? Veel plezier met het huilen om een paar schoenen :x
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.
Hij heeft toch al een wèf en een kind? Oh, stijlvol, dat weet ik niet .
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:14
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hij heeft toch al een wèf en een kind? Oh, stijlvol, dat weet ik niet .
Als we net bij de Zeeman zijn geweest zien we er best hendig sjiek uit, v.
BadKeukenTegelmaandag 15 januari 2007 @ 11:14
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik geef het door aan mijn vrouw.
Bastoeniemaandag 15 januari 2007 @ 11:15
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Had ik begin december dus een paar schoenen daar gekocht. Begin januari, na nog geen 2 weken erop lopen (wissel af en toe van schoenen wat ook als advies wordt gegeven voor kwaliteitbehoud) laten de zolen dus al los.

Ik daar heen en krijg te horen dat ze ze terug willen sturen. Dit kwam erop neer dat ik eigenlijk 3 weken op sokken mocht gaan lopen en daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan ergens anders naar toe, maar dat konden zij niet...
Hier was ik dus absoluut niet over te spreken, hebben ze er een manager erbij gehaald en die zou persoonlijk contact opnemen met van bommel en mij dan terug bellen.

Goed, ik werd dus terug gebeld en ze hebben toen de service geboden om de schoenen zelf door een schoenmaker te laten repareren en kon ze toen diezelfde week nog ophalen.

Dit afgelopen vrijdag dus gedaan en eind van het weekend waren de zolen dus alweer los
Je spreekt jezelf tegen, daarbij komt dat je hier gewoon wil pimpen met je van bommeltjes En die service is niets kwaads over te zeggen, ze bieden je aan om het te laten reparen. Verwend snotjong
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 11:17
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als we net bij de Zeeman zijn geweest zien we er best hendig sjiek uit, v.
Hebben ze daar ook stropdassen, J?
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:17
Er was wel een homo bij betrokken, trouwens. Maar of die van Bommel schoenen droeg, weet ik eigenlijk niet.
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:17
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook stropdassen, J?
Stropdassen zijn voor jongetjes die een te kleine piemel moeten compenseren, v.
veldmuismaandag 15 januari 2007 @ 11:18
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Stropdassen zijn voor jongetjes die een te kleine piemel moeten compenseren, v.
Daarom zou ik juist bij de Zeeman een groot assortiment stropdassen verwachten!
apophis4umaandag 15 januari 2007 @ 11:18
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Niet zeuren maar gewoon naar de schoenfabriek van Van Bommel in Moergestel bellen. Het nummer is +31(0)13-5136973.

Je kan duidelijk aangeven dat de dealer verzuimt om goede service te verlenen en dat het daarmee het schoenenmerk in diskrediet brengt.

En wat heeft F v Bommel een klotesite. Zonder te vergroten kan je het praktisch niet lezen.
Ik ga eerst nog een keer langs de bijenkorf kijken wat ze ermee doen en daarna als het me niet aan staat bel ik naar van bommel
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 11:19
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:15 schreef Bastoenie het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, daarbij komt dat je hier gewoon wil pimpen met je van bommeltjes En die service is niets kwaads over te zeggen, ze bieden je aan om het te laten reparen. Verwend snotjong
Dat 'op sokken lopen' is gewoon voor het dramatische effect, niets mis mee. Die reparatie heeft hij laten uitvoeren, en het bleek nog steeds klote. Terecht dat hij na zo'n mislukte poging weinig verdusie heeft in een goede afloop en daarom z'n geld terugvraagt. Evengoed vind ik wel dat hij van Bommel zelf moet informeren nog.
Jarnomaandag 15 januari 2007 @ 11:19
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:18 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Daarom zou ik juist bij de Zeeman een groot assortiment stropdassen verwachten!
Zoals je weet heb ik een hele grote piemel, dientengevolge let ik niet op het assortiment stropdassen.

Groetjes,

J.
Bismarckmaandag 15 januari 2007 @ 11:19
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Ik daar heen en krijg te horen dat ze ze terug willen sturen. Dit kwam erop neer dat ik eigenlijk 3 weken op sokken mocht gaan lopen en daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan ergens anders naar toe, maar dat konden zij niet...
Dacht je dat je vervangende schoenen zou krijgen voor de periode dat de schoenen naar de fabriek worden teruggestuurd 2?

Daarnaast, het is toch niet je enige paar schoenen.
205_Lacostemaandag 15 januari 2007 @ 11:20
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:11 schreef D.Rose het volgende:
Goede schoenen? En paar nette schoenen, geschikt voor het dragen bij een pak, goede kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en helaas meestal behoorlijk aan de prijs
Je spreekt nog steeds in vaagheden. "Goede kwaliteit" en "Behoorlijk aan de prijs" zijn helaas enorm subjectieve begrippen gebleken. Daarmee heb ik nog steeds niet duidelijk of jij vB een goede schoen vindt of niet.
Everettmaandag 15 januari 2007 @ 11:22
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef apophis4u het volgende:

[..]
Ik ga er niet vanuit dat het de garantie is dat ik geld terug krijg, ik verwacht dat de bijenkorf een goede service biedt en het probleem niet bij de klant neerlegt, maar kwalitatief slechte schoenen terugneemt en het probleem bij de producent legt.

Heb jij zin om veel geld te betalen voor naar verwachting kwaliteitsschoenen die eigenlijk dus (had het goed mogen blijken) niets meer dan 'gerepareerde' schoenen zijn?
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
D.maandag 15 januari 2007 @ 11:22
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Je spreekt nog steeds in vaagheden. "Goede kwaliteit" en "Behoorlijk aan de prijs" zijn helaas enorm subjectieve begrippen gebleken. Daarmee heb ik nog steeds niet duidelijk of jij vB een goede schoen vindt of niet.
Ik dacht dat het door mijn eerste post in dit topic al duidelijk was dat ik VB goede schoenen vond
Maikuuulmaandag 15 januari 2007 @ 13:18
Invito pwnt de styl0w
Lodmaandag 15 januari 2007 @ 13:24
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:18 schreef Maikuuul het volgende:
Invito pwnt de styl0w
Is dat de limburgse Wibra?
The_Terminatormaandag 15 januari 2007 @ 15:12
Offtopic verwijderd. Zeuren over homo gedoe doe je maar ergens anders.
vogeltjesdansmaandag 15 januari 2007 @ 15:44
Wat hebben jullie toch tegen het selectiebeleid van van Basten?

Okee flauw.
TC03maandag 15 januari 2007 @ 15:46
Stelletje paupers. Waarom schrijft iedereen 'van Bommel' met een kleine V? Het is gewoon Van Bommel hoor.
TC03maandag 15 januari 2007 @ 15:46
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen het selectiebeleid van van Basten?

Okee flauw.
En dus ook Van Basten.
BadKeukenTegelmaandag 15 januari 2007 @ 15:47
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:46 schreef TC03 het volgende:
Stelletje paupers. Waarom schrijft iedereen 'van Bommel' met een kleine V? Het is gewoon Van Bommel hoor.
Zulke schijtmerken hoef je niet correct te spellen aangezien men toch wel begrijpt over wat voor bagger je het hebt.
SevenWondersmaandag 15 januari 2007 @ 22:00
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:


Koop je dus een duur merk schoenen bij een dure keten waar nog eens een handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie bij zit, krijg je dit.
Je moet je (dure) merkschoenen ook niet bij een toko als de Bijenkorf kopen. Maar bij een fatsoenlijke schoenenwinkel. Daar krijg je vaak wel de service die je verdient.
Senecamaandag 15 januari 2007 @ 22:17
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.
apophis4udinsdag 16 januari 2007 @ 09:44
Ik zal het vrijdag wel weer zien aangezien ik niet eerder de tijd heb weer de stad in te gaan...
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 09:51
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:44 schreef apophis4u het volgende:
Ik zal het vrijdag wel weer zien aangezien ik niet eerder de tijd heb weer de stad in te gaan...
Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.

Ik heb trouwens bij de Bijenkorf geen klagen over de service. Tot 2 keer toe heb ik daar een set bretels kunnen ruilen (rood met blauwe bolletjes) waarvan de blauwe bolletjes begonnen te pillen. De eerste keer ben ik teruggegaan en kreeg gelijk een nieuwe set mee.
Evengoed heb ik met de fabrikant gebeld of dit niet wéér gaat gebeuren. Deze gaf toe dat de zijde die gebruikt was eigenlijk bedoeld was voor dassen, en niet erg geschikt was voor bretels. Evengoed stond de Bijenkorf erop dat zij (Profuomo) deze artikelen toch produceerden in opdracht.
Daarna ben ik weer teruggegaan naar de Bijenkorf met de bretels. Verhaal gedaan en gewoon keurig het geld teruggekregen.
Rens_Wildersdinsdag 16 januari 2007 @ 09:54
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Inderdaad. De Bijenkorf heeft echt niet als doel ontevreden klanten te krijgen.
Pony-Loverdinsdag 16 januari 2007 @ 09:56
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
D.dinsdag 16 januari 2007 @ 10:03
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Ah, weer wat geleerd.

In dat geval, ik heb dus geen Floris'
Everettdinsdag 16 januari 2007 @ 10:03
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef Seneca het volgende:

[..]
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.
Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:05
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.
Senecadinsdag 16 januari 2007 @ 10:05
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Everett het volgende:

[..]

Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?

Op het moment dat een klant aanspraak maakt op de garantie, dan moet de Bijenkorf dat regelen met van Bommel. Zij hebben immers met hun een overeenkomst, en niet jij.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:07
@Seneca

Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Svyatagordinsdag 16 januari 2007 @ 10:09
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Onzin.

F v Bommels zijn doorgaans net zo duur als, zo niet duurder dan gewone Bommels. Ze zijn alleen wat hippiger, op een jonger publiek gericht.
Everettdinsdag 16 januari 2007 @ 10:11
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef Seneca het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?

Op het moment dat een klant aanspraak maakt op de garantie, dan moet de Bijenkorf dat regelen met van Bommel. Zij hebben immers met hun een overeenkomst, en niet jij.
Laten we het erop houden dat we van mening verschillen op dit gebied.
Loddinsdag 16 januari 2007 @ 10:11
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca

Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Maar de Bijenkorf is niet de fabrikant
Senecadinsdag 16 januari 2007 @ 10:12
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca

Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:17
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:12 schreef Seneca het volgende:
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.
Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.

Ik denk dat je als consument geen genoegen hoeft te nemen met een nieuw product dat er door reparatie (waarschijnlijk) gelijk al minder goed uitziet. Er zou in ieder geval compensatie moeten komen (d.w.z. korting op de verkoopprijs of in het ultieme geval de koop ongedaan maken).
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:18
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:11 schreef Lod het volgende:
Maar de Bijenkorf is niet de fabrikant
Als je het niet snapt mag je ook gewoon niets zeggen.
Senecadinsdag 16 januari 2007 @ 10:19
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:17 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.

Ik denk dat je als consument geen genoegen hoeft te nemen met een nieuw product dat er door reparatie (waarschijnlijk) gelijk al minder goed uitziet. Er zou in ieder geval compensatie moeten komen (d.w.z. korting op de verkoopprijs of in het ultieme geval de koop ongedaan maken).
Nou, in principe moet TS de Bijenkorf in de gelegenheid stellen om het product te repareren. Als uiteindelijk blijkt dat de Bijenkorf niet in staat is om een deugdelijk product af te leveren, dan zijn ze voor zover ik weet verplicht een vervangend product van gelijke waarde aan te bieden, of zoals jij zegt, de koop te ontbinden.
Pony-Loverdinsdag 16 januari 2007 @ 10:21
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Svyatagordinsdag 16 januari 2007 @ 10:27
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Mijn fvb's hebben gewoon gestikte zolen hoor.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:42
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).

Het ligt er dus geheel aan welk model je kiest voor welke maakwijze je krijgt. Daarnaast pretendeerde jij dat het een 'budget' merk is, terwijl het nogmaals niet als zodanig gemarked wordt.
apophis4udinsdag 16 januari 2007 @ 10:53
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.
Ik werk fulltime, dus heb niet de tijd tijdens hun dagelijkse openingstijden daar langs te gaan. Vrijdag is het weer koopavond, dus zal het dan moeten regelen.

Een belletje plegen heeft daarnaast geen zin, daar kan nu toch niets mee gedaan worden.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 10:56
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:53 schreef apophis4u het volgende:
Een belletje plegen heeft daarnaast geen zin, daar kan nu toch niets mee gedaan worden.
Ik ben een luie student op 400 meter van de Bijenkorf, dus vergat het even in perspectief te plaatsen

Maar goed, ik zou eerlijk gezegd geen genoegen nemen met gerepareerde schoenen die na een week weer losgaan. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst.

Nu ik wat langer bij stilgestaan heb, bedenk ik me exact dezelfde situatie zelf meegemaakt te hebben. Ik heb destijds echter wel gewoon mijn geld teruggekregen na mislukte reparatiepoging.
Pony-Loverdinsdag 16 januari 2007 @ 12:13
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).

Het ligt er dus geheel aan welk model je kiest voor welke maakwijze je krijgt. Daarnaast pretendeerde jij dat het een 'budget' merk is, terwijl het nogmaals niet als zodanig gemarked wordt.
Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.
205_Lacostedinsdag 16 januari 2007 @ 12:16
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.
Het gaat er bij marketing ook niet om of de productiekosten laag zijn of niet, het gaat erom hoe het in de markt wordt gezet. En dat is zeer zeker NIET het budget-merk, maar juist het trendy-merk. Daarbij worden ook niet alle VB's in Nederland gemaakt.

Je punt over de maakwijze is er nog steeds niet minder slecht om.
apophis4uzaterdag 20 januari 2007 @ 20:56
Goed, gister dus terug gegaan met die schoenen.

Die vogel zag mij aankomen keek me aan van 'jou heb ik eerder gezien' dus hij wist direct waar het over ging.

Hierop zei die dat hij de schoenen terug zou nemen en ik bij de service balie de tegoedbon kon wisselen voor contant geld.
Dat vond ik dan toch wel weer nette service.
Senecazaterdag 20 januari 2007 @ 21:09
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:56 schreef apophis4u het volgende:
Goed, gister dus terug gegaan met die schoenen.

Die vogel zag mij aankomen keek me aan van 'jou heb ik eerder gezien' dus hij wist direct waar het over ging.

Hierop zei die dat hij de schoenen terug zou nemen en ik bij de service balie de tegoedbon kon wisselen voor contant geld.
Dat vond ik dan toch wel weer nette service.
Tja. Een beetje bedrijf heeft ook wel door dat door jou nu deze service te verlenen, je in de toekomst nog wel eens terug zal komen om iets anders te kopen. Dat levert ze uiteindelijk meer op dan als ze nu moeilijk gaan doen over een paar brakke schoenen. Wat dat betreft is goodwill cruciaal voor ieder succesvol bedrijf.
kissyzaterdag 20 januari 2007 @ 21:13
Beetje stennis schoppen, krijg je alsnog je geld terug. (geen genoegen nemen met iets anders)
Senecazaterdag 20 januari 2007 @ 21:51
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:13 schreef kissy het volgende:
Beetje stennis schoppen, krijg je alsnog je geld terug. (geen genoegen nemen met iets anders)
Als een klant stennis gaat schoppen ben ik juist helemaal niet meer geneigd om iets voor die klant te doen. Er kan veel, en er mag ook best gediscussieerd worden, maar als klanten gaan schreeuwen of op andere wijze onbeleefd gaan doen dan is de kous voor mij (en voor mijn baas, for that matter) snel af.
kissyzaterdag 20 januari 2007 @ 23:16
Ik zie dat het gelukkig al is opgelost, maar V&D wil absoluut geen rottigheid in de zaak, slechte reclame, zeker in dit geval als je in je recht staat.
apophis4uzondag 21 januari 2007 @ 12:58
V&D?

Daar ben ik niet geweest volgens mij
205_Lacostezondag 21 januari 2007 @ 14:20
Goh, Kissy heeft echt een nuttige bijdrage geleverd aan dit topic! Eerst al te laat een slechte suggestie, later niet eens weten welke winkel het om ging. Chapeau!
kissymaandag 22 januari 2007 @ 15:35
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
Goh, Kissy heeft echt een nuttige bijdrage geleverd aan dit topic! Eerst al te laat een slechte suggestie, later niet eens weten welke winkel het om ging. Chapeau!
Ik wist dat de schoenen van de Bijenkorf vandaan kwamen hoor.
Net zoals ik weet dat ze bij V&D liever geld terug geven dan dat er een rel ontstaat.
Sorry dat het bij jou verkeerd overkwam, gelukkig begreep de rest het wel.
Maak nu zelfs nog een uitzondering om het voor jou nog een keertje uit te leggen.
Svyatagormaandag 22 januari 2007 @ 16:07
Vanavond zit Floris van Bommel bij de Wereld Draait Door, voor als de TS rotte tomaten naar zijn tv wil gooien.
apophis4udinsdag 23 januari 2007 @ 10:02
Welke studio is dat?

Het is toch in om mensen daarbuiten neer te schieten als je ze niet mag?
Svyatagordinsdag 23 januari 2007 @ 10:11
De Plantage in Amsterdam. Maar dat was gisteren.