abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10029687
midnight vultures is een fantastische plaat. die plaat klinkt als een soort op hol geslagen flipperkast. erg psychedelisch ook, ontdekte ik bij toeval.

als je midnight vultures goed te verteren vind moet je ook absoluut naar fantasma van cornelius luisteren. dat is net zo'n gestoord meesterwerk en ergens lijken deze twee platen enorm op elkaar.

overigens vind ik de laatste plaat van beck erg matig, ik heb hem niet gekocht.

pi_10067231
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:35 schreef Deceiver_Of_Fools het volgende:
Is Diamond Dogs ook niet van Beck????
Ja en nee.

Diamond Dogs is oorspronkelijk van David Bowie.

Beck heeft wel een cover gemaakt van Diamond Dogs, te vinden op de soundtrack van Moulin Rouge (geproduceerd door Timbaland, ook apart)

*access denied*
pi_10067277
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:31 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

is er overigens een live CD te verkrijgen van Beck?

Nee.. Tenminste.. Niet officieel uitgebracht.

(wel de nodige bootlegs natuurlijk)

*access denied*
pi_10087624
Beck is een fantastisch originele artiest. Hij weet de meest uiteenlopende stijlen aan elkaar te koppelen.
Soms resulteert dat in een album met een megelmoes aan stijlen (b.v. Mellow Gold en de nog experimentele oudere opnames), maar zijn meeste albums hebben toch wel iets coherentys (hiphop-folk copmbinatie van Odelay, americana van Mutations, Electro-Funk van Midnite Vultures en de langzame depri-ballads van Sea Change).

Mijn favoriet is Mutations: Beck's muzikaliteit op z'n best. Midnite Vultures is ook een erg prettig album. Voor Sea Change moet je in de goede bui zijn. Odelay is goed maar niet m'n favoriet en Mellow Gold is erg leuk en spontaan, maar luister ik bijna nooit.

Beck in concert is trouwens ook altijd een belevenis!

-dennis-

Homo Sapiens have outgrown their use.
-David Bowie ('Oh! You Pretty things', Hunky Dory, 1971)
pi_10087775
Ik vind het een beetje slappe muziek, sorry
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 29 april 2003 @ 11:57:54 #31
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10089341
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:36 schreef Dezz het volgende:
Ik vind het een beetje slappe muziek, sorry
Luister ff naar Midnite Vultures, is een vette plaat!
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_10099922
Beck is leuk, met een compleet bandje en/of electronica tenminste. Lost Cause en dergelijke laatste liedjes zijn niet tof .
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 30 april 2003 @ 09:22:57 #33
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10108127
Zijn muziek spreekt me niet aan. Voor mij is de man overhyped.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10148685
quote:
Op woensdag 30 april 2003 09:22 schreef sjun het volgende:
no way, zo veel hype heeft ie sowieso al niet, maar hetgene wat hij krijgt heeft hij dubbel en dwars verdiend!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 2 mei 2003 @ 03:32:54 #35
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10149013
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 02:03 schreef MadScientist het volgende:

[..]

no way, zo veel hype heeft ie sowieso al niet, maar hetgene wat hij krijgt heeft hij dubbel en dwars verdiend!

geslachtsziekte?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10738341
quote:
Op woensdag 30 april 2003 09:22 schreef sjun het volgende:
Give me a break. Beck is erg getalenteerd. Prachtige melancholische nummers afgewisseld door frisse breaks.'Zowel het luchtige als het zware..het is lastig dat beiden zo goed te combineren als Beck kan.
Topnummers blijven voor mij End of the day en Tropicalia. Juist het verschil tussen die 2 is de grote kracht van Beck. Soms erg betrokken, soms verre van geinteresseerd. Vind het super ze dit jaar op ll te zien.
.
  woensdag 28 mei 2003 @ 18:08:17 #37
32740 Luka
Schop kont!
pi_10738494
Ben geen Beck kenner, ik heb maar één cd en dat is Odelay en die vind ik fantastisch
It's my world...you're just livin' in it!!!
  woensdag 28 mei 2003 @ 18:58:07 #38
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_10739398
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:27 schreef dennisjv het volgende:

Beck in concert is trouwens ook altijd een belevenis!

Geweldig ja! Heb hem gezien in de melkweg een jaar of 8 geleden denk ik ongeveer. Erg goed en leuk, vooral een nummer dat hij deed over het doodschieten van zijn manager bij de MacDonalds. Hij sprong op een gegeven moment ook op een versterker of zo en ging daarbij gigantisch onderuit, waarna na een paar tellen een heel droog " auw" klonk en een lachje. Iedereen werd een beetje in het losse en leuke sfeertje meegetrokken, een van de betere en leukere concerten waar ik ben geweest.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_11748789
Even een schopje. Was op zoek njaar Pia Beck (niet te vinden) en kwam uit bij Beck. Mijn nieuwsgierigheid won en ik hebn een paar nummers gedownload. Het riekt naar meer. Verschillende nummers, verschillende stijlen, en het bevalt me wat ik hoor. Nog geen idee waar het me aan doet denken.
It's in the air tonight
  zaterdag 29 november 2003 @ 15:53:01 #40
31381 BeniFreak
¡No soy un perdedor!
pi_15022185
Mooi, er komt eindelijk een Beck DVD uit van zijn laatste CD. Ik hoop dat ie ook hiero te krijgen is. En in 5.1 sound ....ik ben benieuwd

:::::: 11.21.03: Sea Change 5.1 DVD ::::::
Sea Change will be getting a 5.1 Surround Sound DVD release just in time for the holidays on December 16th, 2003. Here are the details:

Regular DVD players:
- 5.1 Surround Sound (48kHz/24-bit Dolby Compressed) of Sea Change Album
- 6 Music Videos in 5.1

DVD-Audio Players:
- 5.1 Surround Sound (88.2kHz/24-bit MLP 'Loss-less' Encoding) of Sea Change Album with Sea Change Art Gallery while music plays
- 6 Music Videos in 5.1

The 6 music videos, 5 of which have NEVER been seen are in 5.1 Surround Sound (A first for any Universal DVD-A). Here are the videos and their directors:

Lost Cause - Garth Jennings ("Falling Beck" version)
Guess Im Doing Fine Spike Jonze
Little One Michael Palmieri
Round the Bend Jeremy Blake
Lonesome Tears Jason Lee
The Golden Age Steven Hanft

donderdag 22 juli 2004 @ 21:16:32 #41
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20795856
NME:

BECK IN BUSINESS!

BECK is planning to release his new album in the autumn, produced by THE DUST BROTHERS and TONY HOFFER.

The record, the follow-up to 2002’s ’Sea Change’ has been recorded in LA and is currently being mixed.

Working titles for songs on the album include ‘Guero’, ‘E-Pro’, ‘Scarecrow’ and ‘Chain Reaction’.

An exact release date and live shows are to be confirmed.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_20795883
Loser is wel een relaxed nummer
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Trouwste user 2022 donderdag 22 juli 2004 @ 21:46:02 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_20796380
Z'n eerste twee albums zijn niet door te komen, wilde m'n verzameling compleet hebben dus heb ze toch maar gebrand.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20796432
Beck is fijn .
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:08:14 #45
13973 ranja
image means nothing
pi_20796854
Ik heb Stereopathic soulmanure, daar staan wel geinige dingen op. Is meer een geluidscollage af en toe dan een liedjesalbum. Pink noise is wel gaaf.

Hele abum doet meer aan Sebadoh in de begintijd denken dan aan de danceklanken van Mellow gold.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:35:02 #46
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24671131
Beck Reveals Details of New Album, Guero

Matt Amis reports:
After months of build-up and a forehead-slapping delay late in 2004, concrete details are finally surfacing regarding the long-awaited eighth Beck album (yes, Stereopathic Soulmanure counts). Mr. Hansen's official website has revealed that his new album will be called Guero and will be released in the U.S. on March 29.
The follow-up to 2002's acoustic-heavy Sea Change was produced by former Beck collaborators the Dust Brothers and, according to several reports, will mark an attempted return to Beck's signature 'junkyard-funk' sound. But you totally don't have to wait two months-- the album's lead single is "E-Pro", and it'll be at radio stations (and presumable for sale, although we don't have confirmed details on b-sides or release dates there) sometime next month. Of course, whether they play it is something else altogether. How long have you been waiting for this tracklist, baby? Oh yeah:

01 E-Pro
02 Que Onda Guero
03 Girl
04 Missing
05 Black Tambourine
06 Earthquake Weather
07 Hell Yes
08 Broken Drum
09 Scarecrow
10 Go it Alone
11 Farewell Ride
12 Rental Car
13 Emergency Exit

Despite a few songs having already leaked into the lawless quagmire that is the online music-swapping community (who leaks this shit anyway?), the album's release date has not and will not be brought forward. Beck did, however, make an appearance earlier this week at the tsunami benefit gig at the Wiltern LG theater in Los Angeles, where he performed a few songs. Then "Lost Cause" began, Will Ferrell dipped on stage in a red body suit, and he started humping Beck's pump organ.

And yes, we wish we were kidding.

Bron: Pitchfork
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_25666063
Heeft nog niemand deze plaat beluisterd? Ik luister er nu naar en ik vind hem best wel fijn eigenlijk! Ik heb hem gedownload, aangezien ik niet heel erg onder de indruk was van Sea Change, maar wellicht weet het album me de komende tijd toch over te halen om hem te gaan halen.

Hij is gemaakt met de the Dust Brothers meende ik. In ieder geval zit het album wel weer vol samples en geluidjes .
pi_25668742
Heb nog nooit iets van 'm gehoord Daarom nu maar even Loser aan't downloaden.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_25669004
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 00:11 schreef Cheiron het volgende:
Ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')