Bron: www.trouw.nlquote:[b]Januari stevent af op extreem warmterecord/b]
(Novum) - Het nieuwe jaar begint waarmee het vorige eindigde: met warme temperaturen. Als de komende weken geen sterke veranderingen optreden in de temperatuur, eindigt januari 2007 als de warmste januarimaand ooit gemeten. De gemiddelde temperatuur ligt deze maand tot nu toe op 9,0 graden, meldt het KNMI zondag. Gemiddeld wordt het in de eerste maand van het jaar 2,8 graden.
Het KNMI sprak al aan het begin van de maand de verwachting uit dat januari warm zou worden. Het instituut denkt dat de komende anderhalve week voornamelijk zacht weer oplevert, wat inhoudt dat de gemiddelde temperatuur niet sterk zal dalen. De warmste januarimaanden tot dusver werden gemeten in 1983, 1975 en 1921, toen het kwik op gemiddeld 6,2 graden uitkwam.
Ook de meteorologische winter, de maanden december, januari en februari, laat een uitschieter naar boven zien wat betreft de gemiddelde temperatuur. Op de helft van de winter ligt de temperatuur volgens het weerinstituut op gemiddeld 7,3 graden. Het record van de warmste winter werd gemeten in 1990, toen de temperatuur uitkwam op 6,0 graden. Normaal wordt het in de wintermaanden gemiddeld 3,3 graden.
Denk het niet. Vanwege de warme zomer en voorwinter is het noordzeewater nog lauw. Kennelijk is dat de ideale snelweg voor depressies. Verklaar ik hierbij met mijn boeren-weer-kennis.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:23 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik verklaar nu dat we alsnog een strenge winter krijgen, leg de winterkleren maar alvast klaar !
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:42 schreef gronk het volgende:
Overigens, aangezien dit NWS is, wacht ik op de eerste fok!ker die zegt dat 't de schuld is van buitenlanders die niet tegen hollandse winters kunnen, en daarom heel veel CO2 in de atmosfeer brengen.
Ja, klopt. Omdat die lui niet mogen vliegen van hun geloof ('een vakantievlucht brengt net zoveel CO2 in de lucht als tweeduizend huishoudens in een heel jaar'), maar wel in een warm land willen wonen, gaan ze stiekum in hun achtertuin biologische koeien houden. En iedereen weet dat die koeien de hele tijd methaangas staan te ruften, wat een veel erger broeikasgas is dan CO2.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:48 schreef du_ke het volgende:
[..]Het is ook nog een complot van de milieumaffia.
quote:LOS ANGELES - De Amerikaanse staat Californië kampt met een ongebruikelijke koudegolf uit het noorden. Temperaturen daalden tot onder het vriespunt. Ook viel er lichte sneeuw.
Enkele dagen geleden steeg het kwik in Los Angeles nog tot 25 graden boven nul. Gouverneur Arnold Schwarzenegger waarschuwde in een verklaring voor extreem gevaar door de extreme koude, meldden Amerikaanse media zaterdag.
Door het afkondigden van de noodtoestand maakte hij geld vrij voor hulpverlening, bijvoorbeeld aan daklozen.
Landbouwers vrezen gevolgen voor het citrusfruit. De oogst van sinaasappels, mandarijnen en citroenen vertengwoordigt een waarde van bijna een miljard dollar.
En dat de temperatuur elk jaar stijgt is een grapje?quote:Op zondag 14 januari 2007 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
broeikaseffect is een hoax
Het broeikaseffect is een natuurlijk proces waardoor leven op deze planeet mogelijk is.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
broeikaseffect is een hoax
Nee, dat is een feit. Versterktquote:Op zondag 14 januari 2007 23:20 schreef Steenarend het volgende:
[..]
En dat de temperatuur elk jaar stijgt is een grapje?
Ik ga stug door met de erwtensoep!quote:Op zondag 14 januari 2007 22:43 schreef gronk het volgende:
Ik ben nog vergeten te zeggen dat het broeikaseffect een Links Complot is, die bedoeld is om alle Ware Nederlanders de das om te doen (want ja, wie gaat er nou Hollandsche stamppot eten bij +14'C ?)
De broeikasontkennende kutkneuzen ja sorry hoor denken dat zij 't beter weten dan een paar duizend klimatologen met een bende supercomputers, een honderdtal jaar meteorologische wetenschap en nog zo wat details, omdat zij Een Bron hebben die zegt dat het allemaal gelul is.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:25 schreef Monidique het volgende:
Evolutie ook niet...
Het broeikaseffect wordt versterkt door menselijk handelen, daar is de wetenschap het inmiddels wel over eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |