quote:Beste hondenvrienden, het mishandelde Mechelse herder teefje Nissa die een thuis zocht heeft eindelijk haar reddende engel gevonden.
Jammer genoeg in het frans. Maar hieronder beschrijving in het nl die ik erbij kreeg:quote:ette chienne a 8 ans et a été trouvée
Elle se trouve à la SPA de la Louvière en Belgique
Tél 064 22 25 07
Seul un adoptant sûr pour lundi pourra lui éviter la piqure fatale
adoption.franco.belge@gmail.com
Wat vreselijk zielig als die zo moet aflopen voor deze hond.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:34 schreef TechXP het volgende:
[afbeelding]
Meer info: http://adoption-belge.actifforum.com/index.forum
[..]
Jammer genoeg in het frans. Maar hieronder beschrijving in het nl die ik erbij kreeg:
deze hond krijgt maandag( 22-01) haar fatale injektie! Ze heet Bambou (8 jaar) en werd gevonden- wie oh wie....Tél 064 22 25 07 Belgié ( mail zojuist binnen vrijdag 19-01)
Aww, waarom keek ik in die oogjes. Nu ben ik verkocht en dat terwijl ik helemaal geen diertjes meer kan adopterenquote:Op zondag 14 januari 2007 16:34 schreef TechXP het volgende:
Ik krijg geregeld mailtjes over dieren die een tehuis zoeken, dus maar even een topic daarover.
Kruising teefje van 7 jaar oud, gesteriliseerd.
Lief voor andere honden en katten, kan niet met kleine drukke kinderen.
Zoë kan goed alleen thuis zijn, is zindelijk, rijdt graag mee met de auto.
Lief en aanhankelijk, een probleemloos hondje!
Bazuin het eens rond als je wil, wie geïnteresseerd is, kan contact opnemen met An 0476/83 84 41
In principe wel. Als het dier later dan weer ergens anders geplaatst kan worden, dan lijkt het me geen probleem denk ik. Dan is iig het leven van het dier gered.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:23 schreef beestjuh het volgende:
Wat is er mis met Bambou, waarom moet die nou weer dood? Redt een tijdelijk onderdak haar ook van de dood?![]()
Ga je gang als je plaatsen weet waar het bericht nog meer kan. Ik heb niet veel tijd om het overal op internet te plaatsen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:50 schreef vronie het volgende:
Wat vreselijk zielig als die zo moet aflopen voor deze hond.
Kan je niet op verschillende hondenforums in Belgie en Nederland dit bericht plaatsen.
Als je serieus bent, wil ik wel eens kijken of ik kan rijden. Als het nog niet te laat is tenminste?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:23 schreef LadyDanae het volgende:
Als het nou wat dichterbij was had ik hem wel tijdelijk willen opvangen. Verdorie wat oneerlijk!
Kan iemand 'm niet langsbrengen?![]()
Nou mijn aanbod geldt ook voor elk ander dier... het breekt mijn hart maar ik kan er op het moment zelf geen adopteren, zelfs voor tijdelijk wordt heel moeilijk als ik niet de garantie heb dat het dier binnen een paar weken geadopteerd wordt door iemand anders.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:08 schreef TechXP het volgende:
Weet niet... er moet dan iig zo snel mogelijk gereageerd worden!! Weet niet precies wanneer men die ging inslapen.
quote:Liebe TierschutzkollegInnen,
bitte nehmt Bruno mit auf Eure HP und verteilt ihn großzügig!
Vielen Dank
Tanja Kleucker
Tierfreunde Spanien
Bruno ist ein bald 4 Jahre alter Malamute-Rüde, der in seinem bisherigen Leben noch nicht viel Glück hatte. Über 2 Jahre musste er mit seiner Hundefreundin Geisha mehr oder weniger sich selbst überlassen im Garten der Besitzer leben. Im Sommer letzten Jahres haben Tierschützer die beiden verwahrlosten Hunde übernommen und für die Hunde ein schönes Zuhause gesucht. Bruno wurde im Oktober von einer spanischen Familie adoptiert, muss aber nun wieder dort weg, weil die Besitzer sich mit seiner Rüdenunverträglichkeit nicht abfinden können. Sie lassen ihn überall ohne Leine laufen und wundern sich dann, dass Bruno Streit mit anderen Rüden sucht.
Wir suchen nun ein endgültiges Zuhause für Bruno. Er ist bereits kastriert, gechipt, geimpft und hat einen gültigen EU-Heimtierausweis. Die Mittelmeertests auf Leishmaniose, Erlichiose und Filaria fielen negativ aus. Bruno versteht sich prächtig mit Hündinnen und ist kinderlieb, es sollten aber weder Rüden noch Katzen in Brunos zukünftiger Familie leben. Bruno lebt in Sevilla und wir hoffen, wir können ihm das Tierheim ersparen.
Bei Interesse wenden Sie sich bitte an:
Tierfreunde Spanien
Tanja Kleucker
Tierfreunde_Spanien@yahoo.de
www.Tierfreunde-Spanien.de
Tierfreunde Spanien
www.Tierfreunde-Spanien.de
Maar wel lieve schattige kikkersquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:44 schreef Bluezz het volgende:
Tech, Imageshack en FOK! zijn geen vriendjes, dus we zien alleen maar kikkers
Ik ben wel serieus ja. Maar om jou nou helemaal naar Frankrijk/België te laten rijden vind ik ook weer zo wat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:22 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Als je serieus bent, wil ik wel eens kijken of ik kan rijden. Als het nog niet te laat is tenminste?
belgie geloof ik. Frans deel. Sommige in NL.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:21 schreef LadyDanae het volgende:
Als ik het goed begrijp zitten deze honden allemaal in Frankrijk etc.?
info en foto's: http://www.dierenasiel-utrecht.nlquote:In het asiel in utrecht zit een erg lieve Mechelse herder: Pien. Een teefje van 6 jaar. Ze vertoont stereotype gedrag en is dringend opzoek naar een lieve baas!!! We zoeken wel iemand die tijd heeft en het liefst ook ervaring met Mechelaars....
Dus weet je iemand die haar een fijn huisja kan geven? Of kun je dat zelf? Geef dit bericht door aan mensen van wie je denkt dat ze kunnen helpen...bedankt!
quote:Rocky is een reu van 2 jaar die is achtergelaten door de eigenaars in
het asiel.
Hij is heel braaf maar wantrouwig. Hij is aangekomen begin januari en
zijn dagen hangen aan een zijden draad. Nog geen enkele adoptant voor
deze lieve hond.
Kijk naar zijn geterroriseerd koppetje, hij is op zichzelf geplooid,
staart tussen de poten.
Hij gaat sterven in dit asiel als niemand hem wil.
Hij zal weer smaak in het leven vinden als adoptanten hem weer
vertrouwen kunnen geven.
Men weet niet hoe hij zich gedraagt naar andere dieren toe.
Hij is overal te adopteren mits betaling van de kosten gemaakt in het asiel.
Mogelijkheid om met een iemand anders mee te rijden.
/-
http://rescue.forumactif.(...)p1651415.htm#1651415
*Rocky* est un mâle de 2 ans qui a été abandonné au refuge par ses maitres.
Il est très gentil mais méfiant. Il est arrivé début janvier et ses
jours sont vraiment en danger. Pas un seul adoptant n'a posé son regard
sur ce pauvre toutou...
Regardez sa bouille terrorisée, il est recroquevillé, la queue entre les
jambes..
Il va mourir dans ce refuge si personne ne le prend en charge...
Il reprendra goût à la vie si des adoptants dignes de ce nom acceptent
de lui faire confiance...
Nous ignorons son comportement face a d'autres animaux.
Il est adoptable partout contre remboursement de ses frais de sortie SPA.
covoit possible.
Les FA sont acceptées, les refuges peuvent le sortir à condition de
prendre en charge les frais de sorties, et bien entendu, des adoptants
sont les bienvenus!!!
<mailto:adoption.franco.belge@gmail.com>
C'est un chien vraiment très peureux voire très méfiant. Il a vraiment
besoin de reprendre confiance en l'homme, cela demandera du temps mais
je suis sûre qu'avec de la volonté, il sera un parfait compagnon.
Iemand die weet wat voor ras dit is?quote:Pup van 8 weken oud, Sun genaamd, blijft klein vraagt naar een lief baasje.
URGENT URGENT
Petit Chiot croisé bichon, mâle de 8 semaines très mimi, répond déjà a son nom "Sun" pour rester de patite taille, cherche famille d'adoption. Ne suije pas joli ! Qui veux de moi ?
Condition obligatoire "puce électronique"
G.S.M ( 0032-)( 0 ) 476/62 55 95 ou M.S.N laurent_georges@msn.com
Coucou, c'est bien moi " Sun ", ne moublier pas svp !
quote:Goede thuis gezocht voor de 4 beagles Lara, Bob, Tina en Sarah , zij worden vrijgegeven door de universiteit Gent.
Voor meer informatie: zie bijlage.
Heb foto's van slechte kwaliteit.quote:vandaag zijn er weer 4 Beagles voor adoptie vrijgegeven (voor verjonging van het proefdierenaanbod :s ).
Ze zijn alle vier 11 jaar oud, hebben geen ervaring met de buitenwereld, zijn aanhankelijk en sociaal met andere honden: Lara (vrouwelijk gecastreerd), Bob (mannelijk intact) en Tina en Sarah (beide vrouwelijk intact). Ze komen van de afdeling Diervoeding bij ons (ligt niet op onze faculteit) dus ik heb ze nog nooit gezien en weet er ook niet meer gegevens over.
Voor geinteresseerde mensen: Adronie Verbrugghe, Labo Diervoeding tel. 09/2647822
e-mail: Adronie.Verbrugghe@Ugent.be
Foto's: http://hondenbond.spaces.live.com/quote:Ik vind geen thuis voor Spy, de éénogige Duitse herder 2 jaar gecastreerd die mishandeld werd.
Hij is bij mij sinds 3 weken en het is een schat van een hond maar ik ga hem niet veel langer meer kunnen houden : Spy wordt de laatste tijd wat overmoedig en hij domineert mijn Duitse herder Tom. Tom is 10 jaar en ziekelijk door zijn hartprobleem. Hij wordt nu door Spy geplaagd. Tom wil niet meer mee gaan wandelen en wordt treurig. Dat is ook niet de bedoeling. Kan u de mail doorzenden of heeft u tips aub. Of kent u misschien iemand voor tijdelijke opvang buiten het asiel ?
quote:Beste mensen,
Maandag wordt Lady, een prachtige, lieve Golder Retriever naar het asiel gebracht. De eigenaren willen van haar af. Wekenlang is geprobeerd voor haar een goede thuis te zoeken, maar het heeft helaas niet mogen baten. Vandaar mijn smeekbede aan jullie allemaal: wie van jullie kan Lady adopteren? Lady is een fantastisch dier. Het is een teefje (ongesteriliseerd) van 4 jaar, en ze hunkert naar liefde en aandacht. Lang heeft ze gedwongen in een klein hondenkot moeten overleven. Ze zit eenzaam en alleen achter op de koer achter een bakkerij. Geen aandacht, geen wandelingen, geen liefde, helemaal niets.
Mijn zus Ellen doet al wekenlang haar best om haar aan een nieuwe, goede thuis te helpen en het wil maar niet lukken. Dat kan toch niet? Er moeten toch mensen zijn die een hond (extra) willen adopteren? Ellen heeft zelf al 7 katten en 1 hond. Lady kan niet bij katten anders had ze haar allang zelf geadopteerd. Zij en Lady hebben al vele lange wandelingen gemaakt, Lady is vriendelijk voor andere honden, maar kan niet bij katten.
Lady geniet van de knuffels, de aandacht en bloeit helemaal op als ze bij iemand als Ellen is, bij iemand als jou is...
Wie, oh wie kan Lady adopteren?
Interesse? Laat dat dan even weten op dit forum.
Bespreek het thuis en laat ons zo spoedig mogelijk weten of Lady bij jou welkom is.
Met vriendelijke groet,
Ik weet dat er diverse zijn die iig een goed tehuis hebben gevonden. Van sommige weet ik het niet precies.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:31 schreef lady-wrb het volgende:ehm... ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het de bovenstaande honden vergaan? die van eerder dit jaar dus.
Inmiddels nog 1 dag!quote:Potverdorie, gisteren was het bijna rond én nu ziet de dame
er toch vanaf!! Ik baal hier echt vreselijk van.....
Ik had haar een aantal vragen voorgelegd aangaande
het acclimatiseren van zo'n hond , zindelijkheidstraining (
ze IS zindelijk maar moet in het begin veel uitgelaten worden
dit ter herkenning ) én kosten aangaande
sterilisatie; neen : word er toch afgehaakt! Mensen zien snel spoken!
Wel heeft ze voorgesteld dat Lady terecht kan in dierenopvang :
Dierenopvangcentrum de Riet in Opoeteren ! nooit van gehoord
zal dat zo wel weer gaan checken. Ze zegt dat dit wellicht
een optie is..
Iemand wel eens iets gehoord van die opvangcentrum?
Lady, heeft nog precies 2 dagen mensen, 2 dagen de tijd
om een liefdevol persoon, koppel of familie te vinden die wél
in haar willen investeren de eerste periode!
Het is nu erop of eronder voor haar.....vraag vandaag
nog eens in je omgeving- please!
Eénmaal, andermaal.........ASIEL !
quote:Lady was luid aan het blaffen achter de bakkerij
Had ze me stem herkend?
Koel en afstandelijk bekeek ik de bakkerswieven;
of ze nog wel even een bewijs van afstand wilde
ondertekenen mét daarop ook de garantie Lady
nevernooit meer terug te kunnen eisen.
Ze haalden beiden de schouders op, dát was geen
probleem!
Terwijl ik een dolenthousiaste Lady aan de lange
riem klikte, zeide ik tot de "dames": ik hoop dat
jullie nooit meer een dier zullen nemen, een dier
gooi je niet weg gelijk een oude sok: dat je je
verantwoordelijkheid moet nemen.."
De Boma ontpopte zich plotseling als een heuse
feeks: zég wat denkt ge wel...ge gaat ons toch niets
verwijten of wá ......!
Vanochtend was hier al hygiene-inspectie.....?
Zég wat denkt ge wel ( op smerige toon nogmaals) 'zullen
we die hond nog wel afgeven of wá.....gericht tegen die
mooie dochter van haar... ze kan anders wel ergens
in Heers terecht( tja, inene ja......)
Die zeide niet veel, het enigste wat ik nog toevoegde
was dat ik me zeer verbaasde over zoveel verbaal geweld
na alles wat ik tot nu toe had gedaan voor hen en een
harde "goedenmiddaaaaaaaag" ,' kom op Lady weg hier'!
Geen knuffel , geen kus , geen dag lieve hond , geen
interesse wat er met jou verder zou gebeuren. Helemaal
niets.
Ik hoorde de Boma nog verder uitrazen, de dochter "ach
echt zo een typische vuile Hollander".......
Ik beet op mijn lip en terwijl Lady en ik door de regen
de heuvel af het mooie park tegemoet liepen, liet ik
de tranen lopen.
wat een vreselijke mensen! wat een manieren.
Wat een stank als dank.
Heerlijk dwaalde Lady door de Motten ( park)- sprong spontaan
al in een bootje op het vijvertje- en joeg speels de
eenden op.
Daar waren de vrienden mét auto, je liet je gewillig optillen
in de koffer, gaf het kind in de kinderstoel een vriendelijke
lik over het bolletje. Braaf zat je de hele weg achterin.
Op weg naar Sint Truiden.
Terwijl ik de inschrijving deed aan de tafel van het asiel
bracht je spontaan ballen naar de mensen in de hal,
en speelde je met een leuke poedel en vrolijke Bassie
met zijn olijke lijfje. Hélemaal uitgelaten en al !
Het moment was dan daar, ik had er al de hele tijd
zo tegenop gezien.....
Het werd het tweede hok links, daar zat een leuke
jonge bastaardhond- vorige jaar op café kado gedaan
voor de lol -nu jouw lotgenoot.
Na even snuffelen en kwispelen met die hond vond
je het al welletjes, leuk...maar nu weer mee terug
met die Ellen daar..
Je sprong met je poten tegen de tralies op,
en mijn hart brak...
Zoveel blaffende honden en het stonk
er behoorlijk, je mand lag er kaal bij.
De mensen in het asiel werken hard
genoeg, maar de zorg voor zoveel
dieren is to mutch.
Ze doen wat ze kunnen.
Wat ontzettend moeilijk en zó verdrietig,
tranen met tuiten.
Dag lieve Lady, hou je taai lief meisje; het
zal niet gemakkelijk zijn, maar dat was
het leven al niet voor je.
Men zag dat je kot al vrolijk werd afgebroken
kort na ons vertrek in Tongeren.
Nog effe volhouden lieverd, alles zal
hopelijk goedkomen.
Ja, want een asiel is ook geen pretje voor een dier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:26 schreef Harajuku. het volgende:
Hij/zij doet het overkomen alsof ze op een verschrikkelijke plek zit
Nou, de asiels die ik ken zijn beter dan veel huizen voor veel dieren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, want een asiel is ook geen pretje voor een dier.
Ik weet niet hoe jouw asiels eruit zien, maar asiels zijn doorgaands toch echt geen prettige plekken voor dieren. Ok.. het zal ook weer niet uitermate erg zijn in de zin van een ergere situatie (waarbij dieren totaal geen aandacht krijgen etc), maar een asiel is niet goed voor een dier. Zeker niet als ze geen no-kill beleid hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:12 schreef Harajuku. het volgende:
Nou, de asiels die ik ken zijn beter dan veel huizen voor veel dieren.
En sure, een hond wat een huis krijgt zoals mijn huis, dat is heus 100 keer beter. Maar zij brengt het alsof een asiel een onderduikplek in WWII is. Puhlease.
Bij mijn weten maakt geen één asiel in Nederland dieren af.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jouw asiels eruit zien, maar asiels zijn doorgaands toch echt geen prettige plekken voor dieren. Ok.. het zal ook weer niet uitermate erg zijn in de zin van een ergere situatie (waarbij dieren totaal geen aandacht krijgen etc), maar een asiel is niet goed voor een dier. Zeker niet als ze geen no-kill beleid hebben.
Het was beter voor het dier als deze direct een goede plaats gevonden zou hebben.
Bij ons hebben ze een kleinschalige dierenopvang bij de kinderboerderij, voornamelijk katten, maar er stonden ook een stuk of tien papegaaien. Ook zo zielig.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:47 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Er zitten ook heel veel knaagdieren in het asiel! Dus niet meteen naar de dierenwinkel rennen, als je een leuke cavia zoekt, bel eerst je lokale asiel eens.![]()
(Ik was er twee weken terug en ook allerlei vogels en reptielen zochten een nieuw huisje.)
Onze kinderboerderij heeft konijnen in kei kleine hokken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze een kleinschalige dierenopvang bij de kinderboerderij, voornamelijk katten, maar er stonden ook een stuk of tien papegaaien. Ook zo zielig.
Sowieso betreft het hier Belgie. Daarnaast zijn er wel degelijk asielen/opvangplekken die dieren doden. Maar in NL gebeurd het voornamelijk met uitzichtloze situaties.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:30 schreef Harajuku. het volgende:
Bij mijn weten maakt geen één asiel in Nederland dieren af.
Ongetwijfeld is zo'n dier beter af bij een goed baasje, maar 't is geen vluchtelingenkamp of ze heeft wel een heel slecht asiel uitgekozen..
Nu ja, precies wat ik zeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:52 schreef TechXP het volgende:
[..]
Sowieso betreft het hier Belgie. Daarnaast zijn er wel degelijk asielen/opvangplekken die dieren doden. Maar in NL gebeurd het voornamelijk met uitzichtloze situaties.
Zal best. Maar ik vind het zo debiel dat er een keigroot weiland is waar ook een paar konijnen rondlopen, en dat het merendeel dan in kei kleine hokjes moetquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef TechXP het volgende:
Kinderboerderijen brengen sowieso veel dieren naar de slacht.
En dat vindt jij raar?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef TechXP het volgende:
Kinderboerderijen brengen sowieso veel dieren naar de slacht.
maakt niet uit dus. Een asiel is geen goed bestaan voor een dier. Tijdelijk ok.. maar als het dier daar lange tijd zit is het niet prettig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:56 schreef Harajuku. het volgende:
Nu ja, precies wat ik zeg.
Maar kan die dan niet naar een asiel in Nederland ofzo als het daar zo erg is?.
Nee, want ik weet dat het gebeurd. Kinderboerderijen fokken met dieren, omdat kleine jonge dieren publiek trekt. Dan na het 'seizoen' gaan ze naar de slacht.quote:
het is dat ik dit las, anders was ik voor dat kleine lelijke zielig kijkende mormeltje gaan bellen...quote:Op donderdag 6 september 2007 12:31 schreef lady-wrb het volgende:ehm... ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het de bovenstaande honden vergaan? die van eerder dit jaar dus.
Ik kan haar nergens meer terug vinden op de site waar de foto stond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:49 schreef Greys het volgende:
Heeft die al een huisje dan Moussy, die kleine?
Noh, in het asiel zitten dieren van 15 tot 25 jaar hoor in Nederland, dus dat maakt wel degelijk wat uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
maakt niet uit dus. Een asiel is geen goed bestaan voor een dier. Tijdelijk ok.. maar als het dier daar lange tijd zit is het niet prettig.
Jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:11 schreef Greys het volgende:
Ow, zo! Ik begreep het niet, sorryDan hoop ik maar voor haar dat ze een fijn huisje heeft
Zouden ze die honden nou ECHT afmaken in België?
Teveel werkquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:18 schreef Greys het volgende:
In het asiel in Rotterdam zitten momenteel niet eens zo heel veel honden. Die Belgische asiels die dan al dreigend met hun fatale injectiespuiten klaarstaan, kunnen dan toch eens rondbellen in Nederland of er ergens een plekje voor de betreffende hond is in een asiel hier inderdaad? Misschien dat er in Nederland wel mensen zijn die hem/haar willen adopteren. Ik snap dat ook niet zo eigenlijk
Het gaat erom dat het beter is voor een dier als die een goed thuis heeft. Zeker na een kut leven. Dus als die niet eerst naar een asiel hoeft zou dat geweldig zijn. Daar gaat het om.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:13 schreef Harajuku. het volgende:
Noh, in het asiel zitten dieren van 15 tot 25 jaar hoor in Nederland, dus dat maakt wel degelijk wat uit.
Ja doh. Maar in Nederland heeft ie dan toch meer kans, hmm.
Ik weet niet of dat asiel een no-kill beleid heeft of niet. Misschien niet eens.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:18 schreef Greys het volgende:
In het asiel in Rotterdam zitten momenteel niet eens zo heel veel honden. Die Belgische asiels die dan al dreigend met hun fatale injectiespuiten klaarstaan, kunnen dan toch eens rondbellen in Nederland of er ergens een plekje voor de betreffende hond is in een asiel hier inderdaad? Misschien dat er in Nederland wel mensen zijn die hem/haar willen adopteren. Ik snap dat ook niet zo eigenlijk
Ja hallo. In Belgie worden ze snel afgemaakt, hier niet. En niet ieder dier krijgt ineens een huis dus zit ie wel beter in Nederland.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:33 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het beter is voor een dier als die een goed thuis heeft. Zeker na een kut leven. Dus als die niet eerst naar een asiel hoeft zou dat geweldig zijn. Daar gaat het om.
Het is triest dat deze hond helaas nu in het asiel moet, terwijl iemand nog geprobeerd heeft een goede plek te zoeken, zodat die daar niet hoeft te zijn.
In de zin van als die in NL minder snel afgemaakt worden of helemaal niet, dan ja.. Maar qua ruimte enzo niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Ja hallo. In Belgie worden ze snel afgemaakt, hier niet. En niet ieder dier krijgt ineens een huis dus zit ie wel beter in Nederland.
Ik ben tegen het afmaken van dieren. Overigens weet ik niet eens of die in een asiel zit waar ze dieren in laten slapen. Denk het niet, want kan me niet voorstellen dat degene die naar zo een asiel gebracht heeft. Maar ook een dier naar een asiel brengen is niet leuk voor zo een dier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:42 schreef Harajuku. het volgende:
Of heb jij liever dat ie afgemaakt wordt dan een tijdje in een goed Nederlands asiel tot er een huis gevonden wordt, hmm?
Ook als er een oproep is van een dier in een NL/BE asiel die al heel lang een huisje zoekt, dan plaats ik dat gewoon.quote:Op die manier krijgen de dieren in een asiel in Nederland iets minder aandacht.
ik heb er niks op tegen dat je ze plaatst. Het is wel zo dat mensen die hier reageren, niet reageren op het dier zelf van ooh wat een schatje of wat dan ook. Maar meer omdat het zo zielig leven gehad heeft. Ah het verdiend zo veel beter bla bla bla.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:37 schreef TechXP het volgende:
@ook_gek: Deze dieren zijn opgevangen door particulieren die een goed thuis zoeken of door gespecialiseerde opvangplekken en zoeken een tehuis voor ze. Sommige dieren zitten gewoon in een asiel. Maar ik plaats hier oproepen om aandacht te vestigen op deze dieren en meestal zit er nog meer verhalen achter deze dieren. Het is sowieso goed als mensen die verhalen lezen.
Overigens betreft het hier dieren uit Nederland of Belgie. Ik zou niet zo snel oproepen plaatsen van zielige dieren uit griekenland ofzo.
[..]
Ook als er een oproep is van een dier in een NL/BE asiel die al heel lang een huisje zoekt, dan plaats ik dat gewoon.
Ik heb liever dat iemand reageert vanuit compassie dan van 'oh wat lief, die wil ik'. Van het laatste komt alleen maar dierenleed.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:46 schreef ook_gek het volgende:
ik heb er niks op tegen dat je ze plaatst. Het is wel zo dat mensen die hier reageren, niet reageren op het dier zelf van ooh wat een schatje of wat dan ook. Maar meer omdat het zo zielig leven gehad heeft. Ah het verdiend zo veel beter bla bla bla.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |