quote:Op maandag 15 januari 2007 10:58 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Bier!. Oh nee. Essay! Laatste dag, laatste loodjes.
Wie ben jij dan weer?quote:Op maandag 15 januari 2007 11:44 schreef Tjabbo het volgende:
ehhhh
sjoewe blaauw? damn ik mis wat tegenwoordig
quote:Op maandag 15 januari 2007 11:53 schreef Richboy het volgende:
[..]
Ah, je hoort dus bij die Breezer Motormuizen.
Het Romeinse rijk begon ook ooit als een klein dorpje...quote:
jeah en daar is ook niets van over.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:11 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Het Romeinse rijk begon ook ooit als een klein dorpje...![]()
dat moet ook want ze gooien niet je oude motorolie er weer op 14.gifquote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef M5 het volgende:
fok. blijkt dat er een half jaar geleden verkeerde motorolie in m'n auto gepleurd is
nou ja. verkeerd.. 't is iets anders dan wat er al in zat.![]()
Ach het heeft 1000 jaar gestaanquote:Op maandag 15 januari 2007 12:20 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
jeah en daar is ook niets van over.
10W40 is geen 5W40, dat bedoel ik eigenlijk.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dat moet ook want ze gooien niet je oude motorolie er weer op 14.gif
en dat merk je nu door...??quote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef M5 het volgende:
fok. blijkt dat er een half jaar geleden verkeerde motorolie in m'n auto gepleurd is
nou ja. verkeerd.. 't is iets anders dan wat er al in zat.![]()
gooi jij er 5w40 in?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:35 schreef M5 het volgende:
[..]
10W40 is geen 5W40, dat bedoel ik eigenlijk.Maar goed, nu zit er een gratis litertje in van 't goede soort.
hoe bedoel je merken? 'k stond ergens met 'n laag olie pijl en had geen idee wat de garage waar ik ehm gekocht heb er in had gepleurd, dus ging er 10W40 in. Vandaag stond het pijl weer aan de lage kant en blijkbaar hadden ze er dus 5W40 in gedaan. Aan de auto merk je het verder niet, maar ik heb het niet zo op het mengen van verschillende oliesoorten.quote:
ja juist. ik rij dus op volsyntheetquote:Op maandag 15 januari 2007 12:43 schreef BoJo het volgende:
10W40 half syntheet is standaard heur.
is niets mis meequote:
ah zo. mja, zou best kunnen. maar 't was gratis van de keerquote:Op maandag 15 januari 2007 12:47 schreef vlad het volgende:
[..]
is niets mis meevind het alleen onnodig in nederland, en daarom te duur. Als je bij de garage komt wordt er standaard 10W40 ingegooid, en soms zelfs 15W40.
mja, wordt wel afgeraden, omdat de dopes elkaar kunnen gaan bijtenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:44 schreef BoJo het volgende:
wat voor de W staat kan je ook mixen zonder al te veel problemen.
oeh dat is wel fout ja als ze van vol synth terug gaan naar half.quote:
no shitquote:Op maandag 15 januari 2007 12:35 schreef M5 het volgende:
[..]
10W40 is geen 5W40, dat bedoel ik eigenlijk.![]()
mooi meegenomenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:48 schreef M5 het volgende:
[..]
ah zo. mja, zou best kunnen. maar 't was gratis van de keer
niet dat ik weet.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:51 schreef vlad het volgende:
[..]
mooi meegenomenmaar is 5W niet vrij dun voor je tor van het zomer?
nope, geen probleemquote:Op maandag 15 januari 2007 12:51 schreef vlad het volgende:
[..]
er is dus een keer iets minder dan een liter 10W40 in gegaan. ruim een half jaar geleden. tot nu toe iig nog nergens last van gehad.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:05 schreef BoJo het volgende:
[..]![]()
ik heb aardig wat blokken stuk zien gaan waar eerst half syntheet in zat en daarna vol.
Elke motorolie moet mengbaar zijn met andere motorolie. Anders krijg een fabrikant problemen.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:48 schreef vlad het volgende:
mja, wordt wel afgeraden, omdat de dopes elkaar kunnen gaan bijten![]()
Dit slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:51 schreef vlad het volgende:
klopt, bedacht me net ook al dat er iets achter stond. was weer te gehaastquote:Op maandag 15 januari 2007 13:45 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Elke motorolie moet mengbaar zijn met andere motorolie. Anders krijg een fabrikant problemen.![]()
Er blijft ook bij het verversen zeker meer dan een halve liter achter in je blok.
Zou toch jammer zijn als hij daardoor in de soep liep.![]()
[..]
Dit slaat gewoon nergens op.Het getal achter de W is de index voor de olie op bedrijfstemperatuur.
Zou dit een W30 zijn, dan kom je wat kort.......![]()
[afbeelding]
wordt nog steeds niet aangeraden, maar je tor gaat er niet stuk doorquote:Op maandag 15 januari 2007 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Vol- en halfsyntheet olie kunnen NIET bij elkaar, de een tast de filmlaag van de ander aan ofzo, ik weet ook niet precies waarom, maar ik heb al 10.000 keer gehoord dat dat niet gaat....
10W40 en 5 of 15W40 kan wel gewoon bij elkaar, als het maar hetzelfe type olie is.....
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:53 schreef vlad het volgende:
klopt, bedacht me net ook al dat er iets achter stond. was weer te gehaastben de laatste tijd nogal bezig met single grade olie, vandaar
![]()
Een maat van mij werkt bij het testlaboratorium van olie in Nederland.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Vol- en halfsyntheet olie kunnen NIET bij elkaar, de een tast de filmlaag van de ander aan ofzo, ik weet ook niet precies waarom, maar ik heb al 10.000 keer gehoord dat dat niet gaat....
10W40 en 5 of 15W40 kan wel gewoon bij elkaar, als het maar hetzelfe type olie is.....
mja, olie is een vak apart inderdaad.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:05 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Bij deze gerectificeerd.
![]()
[..]
Een maat van mij werkt bij het testlaboratorium van olie in Nederland.
En die zegt dat ook volsyntheet gemengd kan worden.(en alle verschillende diktes..)
Heeft er ook voor op school gezeten.
Ik wist zelf al aardig wat van olie als olie fetisjist, maar als hij gaat praten verlies ik al gevoel voor werkelijkheid.![]()
En nog zo'n misverstand.. de filmlaag van minerale olie is zelfs veel iets sterker dan die van synthetische.quote:
ik zelf niet zoveel. Maar we zijn momenteel wat tests aan het uitvoeren met een generator die normaal gesproken in het noorden van Canada staan. En daar wordt singlegrade olie in toegepastquote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En nog zo'n misverstand.. de filmlaag van minerale olie is veel sterker dan die van synthetische.![]()
Alleen degradeert het veel sneller.![]()
Wat moet jij met single grade olie?![]()
![]()
Leuk.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:34 schreef vlad het volgende:
ik zelf niet zoveel. Maar we zijn momenteel wat tests aan het uitvoeren met een generator die normaal gesproken in het noorden van Canada staan. En daar wordt singlegrade olie in toegepast![]()
Dank.quote:( En als ik je juist heb ingeschat, hoef ik de reden daarvan niet uit te leggen)
Op zoek naar een parkeerplaats date?quote:Op maandag 15 januari 2007 14:54 schreef Alexxxxx het volgende:
rij je met je brakke kop een rondje door de provincie, om dingen te zoeken die er niet zijn, ligt eer vlak bij je huis ineens een fietser midden op de weg met ambulance en twee pliesies er bij
...die jij aangereden hebt of..??quote:Op maandag 15 januari 2007 14:54 schreef Alexxxxx het volgende:
rij je met je brakke kop een rondje door de provincie, om dingen te zoeken die er niet zijn, ligt eer vlak bij je huis ineens een fietser midden op de weg met ambulance en twee pliesies er bij
Nee, op zoek naar wat kratten voor opslagg van mn tijdschriften, en mn navigatrice was gewoon meequote:Op maandag 15 januari 2007 14:55 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Op zoek naar een parkeerplaats date?![]()
Verder kan dat overal gebeuren. Ook als je gewoon koffiedrinkend aan het fokken bent.
Of misschien is het jouw schuld.. was het niet gebeurd als je gewoon thuis gebleven was.![]()
Ik zie het al, je hebt een boxter dan zou ik ook gemeen doen tegen motormuizen hoor. Telkens uitgelachen worden bij stoplichtsprintjes is best kut lijkt mequote:Op maandag 15 januari 2007 11:53 schreef Richboy het volgende:
[..]
Ah, je hoort dus bij die Breezer Motormuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |