en toch voldoe ik aan alles behalve Equote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen
je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:
A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
Ik heb dan inderdaad ookeen beetje een druk aan de zijkant van mijn oog, maar dat geeuwen dat is af en toe echt erg, me vriend zegt altijd kan het wat minder, het is echt geen gezicht dan. Maar beschaafd geeuwen is er dan echt niet bij.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:22 schreef MaLo het volgende:
Dat geeuwen voor een aanval herken ik ook heel erg, ik heb het niet dagen van tevoren maar wel de dag zelf. Als ik een zeer oog heb én ik geeuw veel, is de kans groot dat er een migraineaanval aan gaat komen.
Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.
Thuis maar gelijk bed in gedoken, 2 uur geslapen en toen ging het wel weer.
Heb nu nog steeds wat last van wazig zien en traanogen...
wanneer kmt er eens een definitieve oplossing....
vraag anders eens voor een ander middelquote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.
het is iig aangetoond dat imigran of enig andere triptaan tijdens de aura fase de daadwerkelijke migraine aanval niet stoptquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:01 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.
Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 september 2007 21:06 schreef Vicky het volgende:
geen idee eigenlijk. Mijn huisarts zei altijd zodra je het op voelt komen gelijk eentje nemen..
tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dusquote:Op zondag 16 september 2007 18:32 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.
Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
juist dan, op t moment dat je rust krijgt, heeft je lichaam de mogelijkheid om het te uiten. tenminst dat gebeurt bij mij wel. als alle druk van de ketel is, rust om me heen en feestquote:Op woensdag 19 september 2007 08:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.
Je zou toch zeggen dat je dan zo ontspannen bent, dat het niet kan opkomen.
Gelukkig had ie nu van de huisarts medicijnen gekregen, die genomen en vanmorgen ging het al weer iets beter...
Ja inderdaad, ik draaide het per ongeluk om, het moet eigenlijk "verwijdfase" zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:59 schreef Re het volgende:
[..]
tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dus
Hoe ontstaan die serotonineveranderingen en hoe worden die normaal gecompenseerd? Waarom leidt een compensatie met overshoot tot vaatverwijding?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:04 schreef Re het volgende:
een trigger voor migraine is een abrupte verandering in de omgeving, dus een weekje stress en dan een weekendje relaxen of andersom kan er voor zorgen dat in een migraine patient de serotonine veranderingen niet goed worden gecompenseerd (er treed een overshoot op waardoor bloedvaten extra samenknijpen waardoor er weer een overshoot plaats vind om diezelfde bloedvaten te verwijden, de daadwerkelijke migraine aanval)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |