abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:14:40 #226
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52816657
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen

je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:

A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
en toch voldoe ik aan alles behalve E
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52816833
Ik weet te tegenwoordigen zeer goed te redden met Imigran. Ben echt blij met dat spul. Je wordt er wel behoorlijk wazig van net nadat je het hebt genomen, maar het werkt de hele dag door bij mij. Ik hoef nooit meer een dag te verzuimen wegens migraine.

Ik ben gestopt met hormonale anticonceptie. Ik lijk nu minder aanvallen te hebben.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:22:52 #228
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52816877
Dat geeuwen voor een aanval herken ik ook heel erg, ik heb het niet dagen van tevoren maar wel de dag zelf. Als ik een zeer oog heb én ik geeuw veel, is de kans groot dat er een migraineaanval aan gaat komen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:25:46 #229
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_52818801
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:22 schreef MaLo het volgende:
Dat geeuwen voor een aanval herken ik ook heel erg, ik heb het niet dagen van tevoren maar wel de dag zelf. Als ik een zeer oog heb én ik geeuw veel, is de kans groot dat er een migraineaanval aan gaat komen.
Ik heb dan inderdaad ookeen beetje een druk aan de zijkant van mijn oog, maar dat geeuwen dat is af en toe echt erg, me vriend zegt altijd kan het wat minder, het is echt geen gezicht dan. Maar beschaafd geeuwen is er dan echt niet bij.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_52818939
Re, ik wil ff zeggen dat ik heel veel heb aan jouw informatie
Informatie werkt ook goed naar werkgevers toe heb ik in de loop der jaren gemerkt.
Als ik weer eens gevloerd lag, en er een beetje lullig werd gereageerd alsof ik 'alleen' maar een hoofdpijntje had, printte ik weer wat uit en legde het in de koffiekamer
Langzamerhand kwam er dan het begrip... kan je nagaan, ik werk in een ziekenhuis
pi_52978759
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.
Thuis maar gelijk bed in gedoken, 2 uur geslapen en toen ging het wel weer.
Heb nu nog steeds wat last van wazig zien en traanogen...

wanneer kmt er eens een definitieve oplossing....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:01:48 #232
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52979071
ik heb er nog geen last weer van gehad zaterdag had ik even weer een stijve nek, maar dat kwam omdat ik kut had gelegen op de bank. (Ik was in slaap gevallen ).

Ik heb nu enkel wel telkens (4x per week? ) soms pijnscheuten achter mn linker oog. Maar goed, die duren maar 5 min
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:01:09 #233
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_53018660
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.

Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_53081103
geen idee eigenlijk. Mijn huisarts zei altijd zodra je het op voelt komen gelijk eentje nemen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 10 september 2007 @ 21:59:54 #235
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53082592
Met slikken van imigran heb ik geen ervaring. Met spuiten is het bij mij zo dat ik pas moet spuiten als de blinde vlekken weg zijn, en het aura duidelijk zichtbaar is zoals op de tekening hieronder. Ik denk dat dat weleens per persoon zou kunnen verschillen, wat het juiste tijdstip is.

http://www.ned.univie.ac.at/Data/5/169/afb9.jpg

[ Bericht 9% gewijzigd door tonja op 10-09-2007 23:01:32 (linkje van plaatje gemaakt) ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 september 2007 @ 22:06:06 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53082798
quote:

vraag anders eens voor een ander middel
bij mij hielp dat, door de imigran sloeg de migraine vaak nog door
terwijl ik de zaak met naramig wel onder controle kan houden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53082886
Aaah Tonja, ik kan gewoon niet goed naar die tekening kijken
Brrrrrrr
  maandag 10 september 2007 @ 23:02:20 #238
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53084282
sorry
pi_53085113
Tnxx
Er zullen wel mensen denken : aanstellert, maar ik deinsde echt achteruit
  maandag 10 september 2007 @ 23:35:34 #240
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53085263
Ik had het de eerste keer dat ik zo'n plaatje zag ook. Ik snap het dus wel.
pi_53087992
ik heb er last van sinds de bevalling gelukkig maar eens in de 3 manden ofzo

ik zie altijd sterretjes met 1 oog alsof je vol in de zon hebt gekeken ze gaan pas na een half uur weg een half uur nadat ze zijn weg getrokken begint de hoofdpijn aan de andere kant als dat ik de sterretjes zag. als ik niks inneem ga ik overgeven en word de hoofdpijn zo erg dat zelfs ademhalen pijn doet ik kan niks meer alleen nog maar in bed liggen.

ik heb tegenwoordig een neusspray voor de misselijkheid en dan een zuigtablet voor e pijn werkt vrijwel direct. nu als ik die sterretjes zie begin ik meteen met de medicatie en heb ik nergens last van...
  zondag 16 september 2007 @ 17:33:05 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53222954
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:01 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.
het is iig aangetoond dat imigran of enig andere triptaan tijdens de aura fase de daadwerkelijke migraine aanval niet stopt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 16 september 2007 @ 18:32:29 #243
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_53224270
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:06 schreef Vicky het volgende:
geen idee eigenlijk. Mijn huisarts zei altijd zodra je het op voelt komen gelijk eentje nemen..
Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  zondag 16 september 2007 @ 18:38:01 #244
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_53224378
Ik heb ook neussprays, deze neem ik alleen in uiterste nood, als ik bijv op mijn werk ben.
Ik laat de aura eerst helemaal uitwerken, ik krijg niet altijd hoofdpijn na een aura, kan ook pas uren later zijn, maar als ik wel direct hoofdpijn krijg dan neem ik een spray, het helpt dan toch wel binnen een kwartier.
Ik zonder me op zo'n moment even af, moet even rust zoeken, maar dan kan ik het wel volhouden.
De migraines waar ik soms mee wakker wordt zijn erger, dat is echt bonken en kotsen. Sorry voor vieze praat.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:59:23 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53277348
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:32 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.
tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dus
pi_53291396
quote:

Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.
Je zou toch zeggen dat je dan zo ontspannen bent, dat het niet kan opkomen.

Gelukkig had ie nu van de huisarts medicijnen gekregen, die genomen en vanmorgen ging het al weer iets beter...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 08:16:40 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53291458
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:09 schreef Koningin het volgende:

[..]

Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.
Je zou toch zeggen dat je dan zo ontspannen bent, dat het niet kan opkomen.

Gelukkig had ie nu van de huisarts medicijnen gekregen, die genomen en vanmorgen ging het al weer iets beter...
juist dan, op t moment dat je rust krijgt, heeft je lichaam de mogelijkheid om het te uiten. tenminst dat gebeurt bij mij wel. als alle druk van de ketel is, rust om me heen en feest
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 september 2007 @ 09:04:19 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53292087
een trigger voor migraine is een abrupte verandering in de omgeving, dus een weekje stress en dan een weekendje relaxen of andersom kan er voor zorgen dat in een migraine patient de serotonine veranderingen niet goed worden gecompenseerd (er treed een overshoot op waardoor bloedvaten extra samenknijpen waardoor er weer een overshoot plaats vind om diezelfde bloedvaten te verwijden, de daadwerkelijke migraine aanval)
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:40:18 #249
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_53369125
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:59 schreef Re het volgende:

[..]

tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dus
Ja inderdaad, ik draaide het per ongeluk om, het moet eigenlijk "verwijdfase" zijn.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:04 schreef Re het volgende:
een trigger voor migraine is een abrupte verandering in de omgeving, dus een weekje stress en dan een weekendje relaxen of andersom kan er voor zorgen dat in een migraine patient de serotonine veranderingen niet goed worden gecompenseerd (er treed een overshoot op waardoor bloedvaten extra samenknijpen waardoor er weer een overshoot plaats vind om diezelfde bloedvaten te verwijden, de daadwerkelijke migraine aanval)
Hoe ontstaan die serotonineveranderingen en hoe worden die normaal gecompenseerd? Waarom leidt een compensatie met overshoot tot vaatverwijding?
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:12:43 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53369975
serotonine veranderingen worden door de hersenen aangestuurd en volgen een normaal golvend patroon van ups en downs, nou zorgt serotonine voor zowel bloedvat verwijding (indirect) als voor bloedvat vernauwing (ingewikkeld verhaal met verschillende receptoren en systemen, geloof me ik heb mijn thesis erover moeten schrijven ), waarom die overcompensatie optreedt is niet geheel bekend maar het is dus een neurologische afwijking, in 'normale' personen wordt er normaal gecompenseerd als er fluctuaties optreden, in de migraine patient niet. Een normale compensatie op bijvoorbeeld een bloevatvernauwing wordt dan gevolgd door een te grote afgifte van vosodilatoren die een soort onstekingsreactie in gang zetten (bloedvaten lekken allerlei stoffen die de pijncentra activeren etc.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')