abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45340636
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:07 schreef DeRCT14 het volgende:
Dan ga je iets verder op staan?
rot op hun willen roken dan gaan hun maar ergens anders staan
Every war is different, every war is the same.
pi_45340710
ROKEN

Er zijn veel meer nadelen dan voordelen aan roken.
Het is slecht voor je gezondheid, slecht voor je conditie, het kost veel geld, je krijgt er hoestbuien van, je kan er longkanker van krijgen, het stinkt en je kan er gele vingers en tanden van krijg-en.

Tabaksrook
In tabaksrook zitten 40 kankerverwekkende stoffen, de gevaarlijkste zijn teer, nicotine en koolmonoxide.

Teer
De teer uit sigaretten verlamt de trilhaartjes en deze zullen na een tijdje afsterven.
Het slijm komt nu niet meer naar buiten, maar verstopt de longblaasjes.
Alleen door flink te hoesten kan het slijm los komen.
Maar door dit hoesten knappen de longblaas-jes.

Nicotine
Als nicotine via de longen in het bloed komt gaan de bloedvaten zich op den duur vernauwen.
Hierdoor gaat het bloed moeilijker stromen. En moet je hart dus harder gaan kloppen om tochgenoeg zuurstof door je lichaam te verspreiden. In het ergste geval kan dit leiden tot ernstige bloedvaten vernauwing en loop je kans op gevaarlijke hartklachten.

Koolmonoxide
Koolmonoxide wordt makkelijker door het bloed opgenomen dan zuurstof.
Dus om toch voldoende zuurstof binnen te krijgen moet het hart dan weer harder kloppen.
Dit is nodig om genoeg zuurstof door je lichaam te verspreiden. De wanden van je bloedvaten worden hierdoor beschadigd.

Roken
Iemand die rookt heeft steeds weer een sigaret nodig om zich prettig te voelen.
Ieder keer als je een sigaret opsteekt komen er z`n200 schadelijke stoffen in je lichaam waarvan er 40 kankerverwekkend zijn.
Bijna iedereen die begint met roken raakt er aan verslaafd.
Iedere sigaret die je rookt kan je 4 minuten van je leven kosten. Gemiddeld leven mensen die roken 13 korter als mensen die niet roken. Ook minder roken is slecht voor je gezondheid. Door 5 sigaretten per dag treden er al schadelijke veranderingen in je lichaam op.

Roken en sport
Niet-rokers zijn lichamelijk fitter als rokers. Dat komt omdat rokers koolmonoxide in hun bloed krijgen. Daardoor kan het bloed minder zuurstof opnemen.
Daardoor worden rokers sneller moe en hebben minder uithoudingsvermogen. Top sporters zul je dan ook niet snel zien roken.

Roken en je uiterlijk
Van roken krijg je aanslag en gele vlekken op je tanden en vingers. Je huid kan er vroeg rimpelig van worden. Vooral bij je mondhoeken en ogen is dit het geval.
Als je rookt kan je lichaam minder zuurstof opne-men en daardoor word je huid vaak bleek. Verder blijft de reuk van sigaretten lang hangen. Dan ruik je in huis en in je auto.
Aan je kleren en haren en meestal ook je adem dus dat is ook best nadelig. Dus als je alle nadelen op een rijtje zet kun je beter niet beginnen aan roken. Want als je er eenmaal aan begint is het moeilijk om er vanaf te komen. Omdat roken nou eenmaal erg verslavend is.
pi_45340727
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

ja oprotten met hun en hun stinkzooitje
pi_45340744
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:34 schreef rednajt het volgende:
gelul over dat roken slecht is
dankje voor je bijdrage
pi_45340821
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:34 schreef rednajt het volgende:
ROKEN

Er zijn veel meer nadelen dan voordelen aan roken.
Dus, je bent een vaste bezoeker van www.boy4ever.nl. Da's mooi.

Maar denk je werkelijk dat er nog rokers zijn die niet bekend zijn met de risico's en gevolgen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 januari 2007 @ 13:39:32 #56
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_45340848
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

Tegenwoordig moet je overal buiten roken. Rookt er iemand buiten, is het weer niet goed. Wat willen jullie nu?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_45340867
Hallo iedereen!

Ik vind het prima als mensen roken ... dat mogen ze lekker voor zichzelf bepalen.

Maar ....
Ik heb zelf longproblemen en dus maken rokers mij het wel heel lastig door overal te roken. Dit doen ze niet bewust natuurlijk! Maar heel wat rokers zeggen gewoon dat ze geen zin hebben om rekening met niet-rokers te houden.

Om het voor niet-rokers en mensen die er echt serieuze gezondheidsproblemen door krijgen makkelijker te maken uit eten te gaan en ook eens lekker naar een discotheek te kunnen enz vind ik het een goed plan om alle openbare gebouwen gewoon rookvrij te maken .. dus ook de horeca!
Altijd blijven lachen!!
pi_45340930
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:40 schreef BattleLies het volgende:
Hallo iedereen!

Ik vind het prima als mensen roken ... dat mogen ze lekker voor zichzelf bepalen.

Maar ....
Ik heb zelf longproblemen en dus maken rokers mij het wel heel lastig door overal te roken. Dit doen ze niet bewust natuurlijk! Maar heel wat rokers zeggen gewoon dat ze geen zin hebben om rekening met niet-rokers te houden.

Om het voor niet-rokers en mensen die er echt serieuze gezondheidsproblemen door krijgen makkelijker te maken uit eten te gaan en ook eens lekker naar een discotheek te kunnen enz vind ik het een goed plan om alle openbare gebouwen gewoon rookvrij te maken .. dus ook de horeca!
mee eens,

roken bij bukhokjes en treinstations moet ook verboden worden

Acijns op rookartikelen moet flink omhoog.....betalen zullen ze!
pi_45340934
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

Tegenwoordig moet je overal buiten roken. Rookt er iemand buiten, is het weer niet goed. Wat willen jullie nu?
Ga lekker thuis roken. Met je kop onder de afzuigkap. .
pi_45340958
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:40 schreef BattleLies het volgende:
In restaurants is het tegenwoordig een stuk makkelijker om uit de rook te zitten en rookvrije café's zijn er ook wel.

En gewoon vragen of een roker de sigaret weer wil doven of even ergens anders kan gaan staan, is altijd een optie, toch? Ik zou het zelf iig niet in m'n hoofd halen om daar geen gehoor aan te geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 januari 2007 @ 13:44:09 #61
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45340989
Rokers zijn wel lekker goedkoop omdat ze snel doodgaan en veel accijnzen betalen.
lege ton
pi_45341034
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:44 schreef nonzz het volgende:
Rokers zijn wel lekker goedkoop omdat ze snel doodgaan en veel accijnzen betalen.
das een goeie
pi_45341043
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:42 schreef rednajt het volgende:
Op stations kan je precies zien waar wèl en niet gerookt mag worden. Ga dan als niet-roker niet bij zo'n rookpaal staan.

Bij bushokjes zie ik het probleem niet zo. Je hebt toch een mond om te vragen of ze ergens anders kunnen gaan staan roken?
  zondag 14 januari 2007 @ 13:45:57 #64
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_45341049
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:42 schreef rednajt het volgende:
Zeg eens eerlijk, heb jij als klein kind een keer een ontiegelijke klap op je hoofd gehad?
lucifer FTW!!!!
pi_45341113
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:45 schreef Jordy-B het volgende:

Bij bushokjes zie ik het probleem niet zo. Je hebt toch een mond om te vragen of ze ergens anders kunnen gaan staan roken?
"Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben! ."

But seriously, folks. Hoeveel rokers zouden serieus hun sigaret uitmaken of elders gaan staan wanneer iemand bij een bushokje hen dat vraagt? .
pi_45341141
quote:

[..]

Op stations kan je precies zien waar wèl en niet gerookt mag worden. Ga dan als niet-roker niet bij zo'n rookpaal staan.

treinstations okej maar bij bushokjes zeggen ze soms zo als jullie zeggen rot toch lekker op
pi_45341158
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als ik dit soort reacties zie, ben ik altijd blij dat ik niet in de randstad woon.
pi_45341167
quote:

[..]

jij gelooft nog in sprookjes als je echt gelooft dat als je 5 van die hangjongeren staan bij een bus of een tramhokje die allemaal een peuk in hun mond hebben en als je ze dan gaat vragen of ze dat effe willen uitdoen ...dat ze dat gelijk gaan doen
pi_45341177
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als ik dit soort reacties zie, ben ik altijd blij dat ik niet in de randstad woon.
ik woon in zeeland maar dan nog zij ze gewoon assosiaal hor
  zondag 14 januari 2007 @ 13:50:21 #70
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_45341200
quote:

But seriously, folks. Hoeveel rokers zouden serieus hun sigaret uitmaken of elders gaan staan wanneer iemand bij een bushokje hen dat vraagt? .
Waarom zouden ze dat niet doen? Als je het gewoon vraagt en verteld waarom je er niet tegen kan, zal de roker daar echt wel begrip voor hebben.
lucifer FTW!!!!
pi_45341206
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:43 schreef Jordy-B het volgende:
In restaurants is het tegenwoordig een stuk makkelijker om uit de rook te zitten en rookvrije café's zijn er ook wel.

En gewoon vragen of een roker de sigaret weer wil doven of even ergens anders kan gaan staan, is altijd een optie, toch? Ik zou het zelf iig niet in m'n hoofd halen om daar geen gehoor aan te geven.
Het klopt inderdaad dat er in veel restaurants tegnewoordig een hoekje 'rookvrij' is gemaakt. Maar dit is in de praktijk niet meer dan een paar tafeltjes waar een bordje verboden te roken op staat. Aan de tafeltjes naast de roovrije tafels mag wel gewoon gerookt worden. Zo'n rookvrij tafel stelt dus eigenlijk niks voor!!

Voor een longpatient (zelfs voor de kleinste vorm van astma) heeft een heel klein beetje rook al veel effect op de ademcapaciteit!
Als iemand aan de andere kant van de eetzaal een sigaret rookt kan een longpatient al naar de medijnen moeten grijpen. Ik weet niet of je wel eens benauwd geweest bent? Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je dan niet lekker kan eten hoor!

Enne vragen? Je wilt niet weten hoevaak ik dat geprobeerd heb! Maar rokers hebben toch veelal zoiets van: flikker op! Ik heb zin in een sigaret dus ik rook hem op!!
Altijd blijven lachen!!
pi_45341216
quote:

[..]

geen enkele ...je wordt waarschijnlijk met een kwade blik aangekeken want alle lucht is van hun
pi_45341231
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen? Als je het gewoon vraagt en verteld waarom je er niet tegen kan, zal de roker daar echt wel begrip voor hebben.
maar van die kut hangjongeren niet hor (dan ben ik zelf nog maar 16 en dan hoor ik ook nog bij de jongeren) het zijn gewoon KUT lui
pi_45341278
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:48 schreef dekkered het volgende:

[..]

treinstations okej maar bij bushokjes zeggen ze soms zo als jullie zeggen rot toch lekker op
Da's dan natuurlijk ook een optie. Ligt er een beetje aan wat de situatie is. Als de roker er eerst stond, lijkt het me duidelijk dat je daar dan niet tegenaan gaat staan vervolgens van de roker verwacht of 'ie even ophoepelt. Maar als iemand naast jou komt staan en vervolgens een sigaret opsteekt, kan je toch gewoon vragen of diegene even ergens anders gaat staan? Zonder dat je gelijk een grote bek krijgt.
pi_45341304
quote:
Nou ja, ik dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')