Haar optreden van Liveshow 3.quote:Het thema van de derde Liveshow is FILM. We weten inmiddels wat de favoriete films van de kandidaten zijn. Maar hoe zit het met de levens van onze sterren zelf? Zijn die geschikt voor een blockbuster in de bioscopen? De internetredactie ging op pad en stelde de vraag ‘Hoe zou een film over jouw leven er uitzien en wie zou de hoofdrol mogen spelen?’ aan de overgebleven kandidaten van X FACTOR.
Dorine
“Een actrice die in een film over mijn leven zou spelen zou ik moeten samenstellen uit een paar verschillende vrouwen: Ella Fitzgerald, Doris Day, Jeanne Moreau, Adèle Bloemendaal en Meryl Streep. Het zou een tragi-komedie zijn, met de titel ‘Door, de winterharde laatbloeier gaat door’, of zoiets. Ik laat daarin mijn zoektocht zien naar écht oud en écht wijs worden zien, met de onverschrokken moed en vrolijkheid van een meisje. En wat er ook zeker in naar voren moet komen is dat ik sowieso altijd zal blijven zingen. En aan het einde komt alles natuurlijk goed!”
Doet ze dat niet aan het begin van bijna elk nummerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef BVO het volgende:
Laat d´r maar eens acapella zingen.
Het was een leuk pakje, met Chinese invloedenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:08 schreef Woelli het volgende:
In dat apenpakkie van haar?
Dat van die armen kan over het algemeen tegen iedereen wel gezegd wordenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:10 schreef PeRi het volgende:
Ik vond Dorine echt leuk vanavond, qua doen en laten. Het optreden kon beter en ze moet op dr armen letten, maar ik vond haar zeker niet slecht. Ook hoe ze goed omging met het commentaar.
Nee ik vond dat maar niks.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het was een leuk pakje, met Chinese invloeden.
quote:Dorine
De tweede Oudere Solist die op het podium verschijnt is Dorine. Zij brengt met haar vertolking van David Bowies ‘Nature Boy’ herinneringen aan de film Moulin Rouge naar boven. Zelf is de zangeres na afloop niet echt tevreden.
Het jurycommentaar
Henk moet zich bij de 67-jarige zangeres aansluiten: “Ze was eventjes de weg kwijt. Ze zat zóver in het nummer, ze was even helemaal weg. De stem zat verder goed en ze zag er prachtig uit.”
Henkjan legt de nadruk op iets anders: “Ik vond dat slippertje geen probleem, dat hoort wel bij Dorine. Ik begin er wel steeds meer aan te twijfelen of ze een superster is. Ik wil er voor waken dat de mensen haar als een lachertje gaan zien, ik wil dat haar breekbaarheid serieus genomen wordt.”
Marianne deelt de angst die Henkjan uitspreekt, maar is toch ook positief over het optreden: “Dorine weet de luisteraar alweer te boeien door de manier waarop ze haar tekst vertelt.”
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:51 schreef shiNinG_staR het volgende:
Haar stem klonk alleen iets minder zuiver. Maar goed genoeg om door te gaan.
Het was wel treffend.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:50 schreef zwambtenaar het volgende:
Toffe dame! Ik vond het walgelijk hoe Henk Jan haar na deed. Dat je haar wilt behoeden voor de mogelijkheid dat ze als een clown wordt gezien, maar niet serieus wordt genomen, kan ik mij voorstellen. Maar moet dat dan op die manier? Hij deed haar na alsof ze een mongool is.
Dat heb ik nu al behoorlijk, ze doet het op een eigen wijze allemaal, maar dit hoef ik geen weken meer te zien. Het is leuk geweest. Het is dat er nog mindere deelnemers zijn, dat ze nog wel veel rondes overleeft na deze week.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:05 schreef Woelli het volgende:
Dan val ik denk ik zeker weten in slaap
The X-factor gaat over de x-factor en dat is niets anders dan iets over je hebben dat het grote publiek aanspreekt. Aangezien ze nog steeds niet is weggestemd (zelfs niet op het randje), zal ze goed in de smaak liggen en heeft ze dus een x-factor.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:01 schreef existenz het volgende:
Jazz kan ze zeker zingen, maar voor de rest dient ze er natuurlijk snel uit te liggen... Het hele x-factor gebeuren gaat uiteindelijk over popmuziek en niet over de stijlen die Dorine wel kan zingen.
volgens mij ging Idols over popidolen en gaat de Xfactor júist over mensen die iets anders, iets aparts, iets méér hebben. De X-factor dus... Vandaar dat er ook mensen mee mogen doen die ouder zijn dan de gemiddelde popmuzikantquote:Op zondag 14 januari 2007 00:01 schreef existenz het volgende:
Jazz kan ze zeker zingen, maar voor de rest dient ze er natuurlijk snel uit te liggen... Het hele x-factor gebeuren gaat uiteindelijk over popmuziek en niet over de stijlen die Dorine wel kan zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |