abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45331694
Je moet wel een beetje kunnen rekenen als je gaat darten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 14 januari 2007 @ 00:25:18 #52
19194 Oversight
◢◤
pi_45331786
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:21 schreef Lucille het volgende:
[CENTRAAL] Kleine ergernissen
◢◤
pi_45332053
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:25 schreef Oversight het volgende:

[..]

[CENTRAAL] Kleine ergernissen
Doe eens niet.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_45332058
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:56 schreef TrenTs het volgende:
Darten een sport.
!
Barneveld.. wat een tok
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_45333272
quote:
Het woordenboek:

"sport" (de ~, ~en)
een lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

"spel" (het ~, ~len, ~en, ~en)
een bezigheid ter ontspanning volgens vaste regels met elementen als verbeelding, competitie, behendigheid, inzicht en kans

Conclusie: het element kans (zoals bijvoorbeeld het gooien van een dobbelsteen, of het trekken van een kaart o.i.d.) ontbreekt, en dus voldoet darten niet aan de definitie "Spel", maar wel aan de definitie "Sport".

Jurisprudentie:

In 1908 werd er een beslissing genomen door de magistraten in Leeds, Engeland, dat darts een als erkende sport werd beschouwd en niet meer als kansspel. Kansspelen waren toendertijd verboden in publieke huizen (pubs). Een kroegbaas genaamd 'Foot' Anakin werd beschuldigd van het organiseren van illegale kansspelen in zijn horeca gelegenheid. Foot bracht echter ter verweer dat darts geen kansspel was, en vroeg de rechter waarvoor hij verschijnen moest permissie een dartbord in de rechtszaal op te hangen. Foot Anakin wierp drie darts in de 20 en vroeg aan de rechters hetzelfde te doen. De uitdaging werd aangenomen en geen der magistraten lukte hetzelfde te gooien, waarmee aangetoond werd darts een sport van oefening was en geen kansspel waardoor de zaak nietig verklaard werd.

Darten is dus een sport.
pi_45333325
Darten is een leuk spelletje om te doen en om naar te kijken, elke 10 minuten wel een spannend moment, dat kan je niet van veel andere sporten zeggen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_45333360
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:21 schreef Lucille het volgende:
Daar heb je toch die spreekstalmeester voor die naast het bord staan? ("one hundred and eeeeeiiiiiightyyyyy!!!!!)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_45333378
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:42 schreef GasTurbine het volgende:
Speerwerpen is voor echte mannen!
Nee man, speervángen!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_45333379
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Daar heb je toch die spreekstalmeester voor die naast het bord staan? ("one hundred and eeeeeiiiiiightyyyyy!!!!!)
Ik wist niet dat ze darten in een circus?
pi_45333405
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ze darten in een circus?
Het heeft er wel veel van weg, als ik zie wat voor olifanten er met die pijltjes stunten. Olifanten die nog kunnen roken en zuipen ook nog. Is het nou een circus of niet?
pi_45333437
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het heeft er wel veel van weg, als ik zie wat voor olifanten er met die pijltjes stunten. Olifanten die nog kunnen roken en zuipen ook nog. Is het nou een circus of niet?
Als je kijkt wat voor maloten er soms in het publiek zitten met oranje moletjes op hun hoofd

Maar toch blijft het spel zelf erg leuk
pi_45333925
ik vind enorm triest dat ze darten uitzenden en heel weinig poolen of snooker... alleen al om het feit dat poolen meer inzicht vergt
Nothing to see here, carry on
pi_45334129
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:47 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Toch vereist snooker meer tactisch inzicht dan poolen.
Nee ik vind van niet.... er ontstaan in een snookerframe veel minder problemen dan in een poolframe, waar je veel meer te kampen hebt met ontoegankelijke ballen. Je moet verder vooruit denken. En voor een safety zal je toch nog een band moeten raken, waar je bij snooker slechts lichtjes een bal aantikt. Feit blijft dat een bal potten een stukkie moeilijker is bij snooker, en effect spelen idem.
  zondag 14 januari 2007 @ 02:21:39 #64
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_45334230
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:27 schreef Agiath het volgende:
Darten is een leuk spelletje om te doen en om naar te kijken, elke 10 minuten wel een spannend moment, dat kan je niet van veel andere sporten zeggen.
Vooral de partij Niels de Ruiter-Phil Nixon.

Maar basketbal blijft één van de meest boeiende sporten, omdat er altijd spanning in de strijd vanwege de vele punten en omdat je nooit zeker kunt zijn van de overwinning.
pi_45334296
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:02 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind enorm triest dat ze darten uitzenden en heel weinig poolen of snooker... alleen al om het feit dat poolen meer inzicht vergt
Snooker komt morgen(eigenlijk vandaag) weer op bbc/eurosport, the masters
pi_45334303
Ja die partij van groningen tegen boz was indd erg spannend
pi_45334593
Het zijn vooral van de zweterige boeren.Altijd gel in het haar,gouden ketting en een blonde doos met krullen.Darten
  zondag 14 januari 2007 @ 02:57:17 #68
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45334663
nog triester zijn de mensen die naart darts kijken.

je ziet dikke zwetende mannen en vrouwen die 80% man zijn.

allemaal ongezonde life-time losers die me bij het zien al misselijk maken.

staan ze als een dom getrainde aap pijltjes te gooien op een bord.
iedere mongool die elke dag 8 uur lang, want het meeste van dat tuig werkt toch niet, pijltjes gooit verslaat die losers.

en met mongool bedoel ik dus ook echt iemand met het down syndroom aangezien elk gezond mens met een iq boven de 90 na 2 uur pijltjes gooien op een rond vilten bord wel gezien heeft.
ik ben lief :)
pi_45334670
Volgens mij kan je duimworstelen nog populair maken als je het zo bombastisch brengt als met het darten gedaan wordt...

Ik vind trouwens wel dat je het op een bepaald punt over een sport kan hebben.... 8 uur trainen per dag etc... heb je wel doorzettingsvermogen voor nodig.
pi_45334676
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:57 schreef A_L_N_F het volgende:

iedere mongool die elke dag 8 uur lang, want het meeste van dat tuig werkt toch niet, pijltjes gooit verslaat die losers.

en met mongool bedoel ik dus ook echt iemand met het down syndroom aangezien elk gezond mens met een iq boven de 90 na 2 uur pijltjes gooien op een rond vilten bord wel gezien heeft.
  zondag 14 januari 2007 @ 04:36:52 #71
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_45335312
true...
haat het niet dan schaad het niet...
pi_45335325
Ok, nu er 2 enge oude mannetjes in de finale staan denk ik ook; waar heb ik in allahsnaam naar gekeken de afgelopen dagen
Ik ging er toch echt vanuit dat Niels de Ruiter in de finale zou staan...
pi_45335807
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:15 schreef Knoekie het volgende:
Poolen is ook voor josti's, echte mannen snookeren
O? Ik dacht dat echte mannen bier dronken....

Maar on topic: De hele hype rond het darten en klagende mensen over het feit dat de wedstrijd tussen Pietje Puk en Kabouter Piggelmee niet doorgaat op TV omdat een andere doelgroep van halve zolen ijsdansen moet kijken heb ik inderdaad nooit begrepen. HET IS EEN SPELLETJE !
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 14 januari 2007 @ 12:49:23 #74
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_45339383
In een cafe moet je niet gaan "sporten" maar bier drinken, lol maken met je maten en tjiks versieren
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  zondag 14 januari 2007 @ 12:50:49 #75
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_45339428
Darten een sport noemen
FCT
pi_45339587
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:50 schreef Mojave het volgende:
Darten een sport noemen
Als je darten geen sport mag noemen is schaken, dammen, snooker, poolen, bowlen etc. ook geen sport vind ik dan...
pi_45339615
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:57 schreef A_L_N_F het volgende:

Mensen die hun lul posten op internet vind ik eigenlijk nog wat triester
  zondag 14 januari 2007 @ 14:09:52 #78
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_45341725
darten is gaaf
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 14 januari 2007 @ 16:14:46 #79
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_45345648
Mwoah van Barneveld had wel mooi ff ¤ 150.000,00 verdiend met een week pijltjes gooien en bierdrinken.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_45346655
dat komt omdat er veel van die losers zijn die er naar kijken, hoe meer publiek hoe meer geld er te verdienen is. Kijk maar naar voetbal... en het verschil bij dammen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')