Leon de Winter snapt er blijkbaar helemaal niets van:
quote:
Leon Winter
De demonisering van Geert Wilders is in volle omvang losgebroken. NRC Handelsblad heeft zich in hem vastgebeten, en zondagavond had Zembla een programma over jongeren die sympathie hadden voor Wilders. Dit laatst werd voorgesteld als een groot gevaar. Ook de Volkskrant doet aan de hetze mee.
Op Radio 1 hoorde ik de presentator schamper reageren op Wilders’ verbijstering dat er op radicaal-rechtse sites reclame voor zijn partij was gemaakt. Gesuggereerd werd dat Wilders die verbijstering slechts speelde, en diep in zijn hart zelf een rechtse radicaal is.
Kunt u zich voorstellen dat Zembla een programma wijdt aan al die mensen die op de SP hebben gestemd ? Welke collectieve ziekte of afwijking zou aan het succes van de SP ten gronde liggen?
Zulke vragen over de SP, een radicaal-revolutionaire partij, worden niet gesteld, maar over Wilders wordt veel gesuggereerd. Waarom? Om van hem een rechtse extremist te maken.
Heeft Wilders dat verdiend?
Dus omdat over de een wel gezegd wordt dat ie rechts radicale ideeën heeft en over de ander niet, wordt je meteen gedemoniseerd?
Leon heeft duidelijk de term "demonisering" niet helemaal begrepen. Als gezegd wordt dat Wilders rechts radicale ideeën heeft en vervolgens worden die ook nog eens genoemd dan is ie gewoon rechts radicaal. De waarheid mag gezegd worden, klaar.
Ik noem een opschorting van de vrijheid op geloofsovertuiging, door tegengaan van islamisering, wat dus op niets anders neerkomt dan discriminatie op geloofsovertuiging, wat we ook terug zien in zijn standpunt artikel 1 GW (Anti discriminatie wet!) te schrappen en te vervangen door een artikel die het Joods-Christelijke geloof boven andere geloofsovertuigingen plaatst.
Ik noem een opschorting van de vrijheid van onderwijs door een verbod op islamitische scholen
Ontneming van persoonlijke vrijheid, als men ook maar een
vermoeden heeft dat je iets met terrorisme te maken hebt. Van Wilders mag je dan meteen, zonder enige vorm van proces of wat dan ook, voor onbepaalde tijd achter de trallies verdwijnen.
Lijkt me meer dan voldoende om als extreem rechts bestempeld te worden.
quote:
Janmaat
Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat – die een lachwekkende fascistoïde xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas.
Dat is ie dus wel. Hij is alleen geen botte. Hij weet dat slimmer te brengen, maar beweer nou niet dat Wilders geen xenofoob is
quote:
Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken, en dus iemand met een imagoprobleem in de overwegend linkse media.
Wilders! Liberaal! KOM OP ZEG! Hij wil niets anders dan
vrijheden beperken. De naam van zijn partij doet me elke keer weer kokhalsen. Hij wil niet meer vrijheid, hij wil MINDER vrijheid.
quote:
Over de groep die hij voorzit, kan ik geen uitspraken doen. De meeste kamerleden van zijn partij ken ik niet, en er schijnt een man tussen te zitten (zoals gemeld door NRC) die niet geheel brandschoon is.
Het enige waar ik het mee eens ben, ik ken de rest van die partij ook niet, kan daar dus ook geen uitspraken over doen.
quote:
Wilders beweert terecht over die man dat hij nooit veroordeeld is en dus onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, en dat vind ik ook, maar een kamerlid dient aan nog hogere voorwaarden te voldoen dan leden van een klooster (ja, ik ken de verhalen over het Haagse matras en de zwijgzaamheid van de media ten aanzien van de escapades van ons politieke establishment).
Ja ja, totdat het woord terrorisme valt, dan mag je van Wilders meteen achter de tralies verdwijnen en gelijk levenslang ook! Of geldt dat niet voor zijn eigen vriendjes, mmmm?
quote:
Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.
Huilie gedrag
![]()
Misstanden van leden van andere partijen worden in de media ook genoemd, Leon, niet alleen over Wilders.
quote:
Le Pen
Als Wilders een Jean-Marie le Pen was geweest, had ik hem hier of elders al lang aan de paal genageld, maar zo’n figuur is hij niet. Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief. Maar hij vertegenwoordigt wel onomwonden een breed gevoelde zorg over de diepe veranderingen die ons land momenteel ondergaat.
Ja ja, je buren hebben een ander idee over geloof dan jij, oei, vreemd, eng, zorgelijk, maar
wel een basisrecht in een
vrije maatschappij, Leon!
quote:
In een rapport over Rotterdam las ik dat op dit moment meer dan 40 procent van de bevolking van Rotterdam allochtoon is. Over tien jaar is de meerderheid van die stad allochtoon.
Nou en? Zijn dat geen Nederlanders? Zijn die minder dan jij en ik?
quote:
Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is. Er bestaan diepgaande culturele en religieuze verschillen, en er is een onderklasse ontstaan van mensen die niet alleen een zwakke sociaal-economische positie delen, maar ook culturele en religieuze kenmerken.
Dus? Is het in een, daar hebben we hem weer,
VRIJE maatschappij geen individueel recht er andere gewoonten en religie op na te houden? Is dat niet iets wat je in een
vrije maatschappij lekker helemaal zelf mag uitmaken?
quote:
Als dat laatste ontstaat, een groep van gedepriveerde mensen met loyaliteiten die buiten het centrum van de burgerlijke samenleving liggen, dan heb je een hardnekkig en potentieel gevaarlijk probleem.
Maar pak je dan hun zwakke sociaal-economische positie aan, met andere woorden, richt je je dan op het helpen van die mensen aan een betere scholing, op zelfstandigheid en een beter leven, of richt je je dan op het beperken van, ja ja, hun
vrijheid door ze in jouw kurslijfje van de Joods-Christelijke tradities te dwingen?
quote:
Aandachtsgroepen
De gevolgen in Rotterdam voor onderwijs, woningbouw, ziekenzorg, voor zo ongeveer alles wat een gemeenschap kenmerkt, zijn enorm. In dat rapport werden allochtone groepen ‘aandachtsgroepen’ genoemd, wat weer een leuke ambtelijke term is voor een probleem dat de bestuurselites niet willen benoemen. Maar hoe je het ook noemt, de transformaties gaan diep, en zijn dus pijnlijk.
Nogmaals: Wat is het probleem? Hun geloof of hun maatschappelijk zwakke positie, Leon?
quote:
Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.
Hij noemt het verkeerde probleem, dat moge duidelijk zijn. De groep die hij benoemt klopt, het probleem niet.
quote:
Eerder berichtte deze site:
'Ook wil de lijsttrekker [Wilders] geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.
Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.
Verder wil Geert Wilders de bouw van nieuwe moskeeën verbieden. 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'
Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?
Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen, maar de venijnige media-aanvallen gaan veel verder: zij willen hem delegitimeren.
Leon, zijn dit niet allemaal mooie plannetjes die niets anders doen dan individuele
vrijheid beperken?
quote:
Geert Wilders leeft inmiddels al jaren achter een cordon van beveiligers. Dat zijn we normaal gaan vinden in Nederland. En dit is het echte opmerkelijke rond Wilders: dat we onze schouders zijn gaan ophalen over een gekozen volksvertegenwoordiger die vanwege zijn mening voor zijn leven moet vrezen.
Dat is niet normaal, maar iemand die vrijheden van een ander wil inperken, moet niet raar opkijken dat sommige idioten daar op een idiote manier op reageren. Wilders mag best zijn mening hebben, dat mag iedereen, toch? Of wacht, die allochtonen niet?
quote:
Dat is het echte schandaal.
Het echte schandaal is dat een partij die zich "De Partij voor de Vrijheid" noemt, uitsluitend voor
vrijheidsbeperkende maatregelen pleit, Leon.
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:29 schreef Haaglander het volgende:[..]
Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.
En jij begrijpt er, net als Leon, dus ook geen ene flikker van