Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enigequote:Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert
Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...quote:Als deze partij serieuze invloed zou krijgen zou dat de gehele maatschappij, inclusief Wilders' eigen achterban, schade berokkenen. De stem op een partij als deze komt daarom ook vrijwel altijd voort uit een primitieve emotie. Dat lijkt mij zeker zorgwekkend.
wat vind je dan zo goed aan Wilders omdat je niet politiek correct wilt zijn?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:11 schreef Daggerspine het volgende:
[..]
Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enige
[..]
Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...
dan komt een stem op de SP voort uit de emotie "ik wil gratis geld". en zou een kabinet met de SP de hele economie verpesten en dus ook de luie mensen die op de SP stemmen schade berokkenen....
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor".
Wilders wordt gedemoniseerd hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:13 schreef SCH het volgende:
Demonisering
Je kon er op wachten tot dat woord viel.
Denk dat hij zelf blij is met elke splinter (zelfs de negatieve) aandacht.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Wilders wordt gedemoniseerd hoor![]()
.
Ik heb er ook weinig demoniserend in kunnen ontdekken. Ze interviewden gewoon wat jongeren van het platte land waar misschien 1 verdwaalde Turk zit en vragen zich af waarom die dan op zo'n partij zouden willen stemmen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:26 schreef SCH het volgende:
Prachtige uitzending van Zembla, respectvol gemaakt en best onthullend. Was niks demoniserends aan volgens mij.
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.
Zo wordt hij zeker niet neergezet. Hitler was een stuk snuggerder en had een betere organisatie achter zich staanquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing wil voor het moslimprobleem?
Nee. Het gaat de Winter erom dat de Media in Winter een haatsymbol schijnen te heben gevonden , terwijl de SP met handschoentjes wordt aangepakt en daarme heeft hij gelijk. Dat het NRC hieraan meedoet past goed in het plaatje welke deze ,ooit qualiteitskrant , de laatste 2 jaar van zich heeft gegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:59 schreef dVTB het volgende:
Het getuigt nogal van zwakte om in ellenlang betoog je beklag te doen over de demonisering (hét modewoord van dit decennium) van Wilders, terwijl je tegelijkertijd de SP als een radicaal-revolutionaire partij neerzet. Je klaagt dus over demonisering, omdat Wilders niet radiciaal mag worden genoemd, en doet dan in één adem hetzelfde met de SP. En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.
Ook het simplistische, ietwat zielige links-rechts-denken is allesbehalve bevorderlijk voor de discussie. Als je zo oppervlakkig over politiek meent te moeten praten, met dooddoeners als 'de media is links', druk je Wilders alleen nog maar verder in de rechtse hoek. Maar dat is precies wat mensen als De Winter nodig hebben. Anders hebben ze niks meer om over te schrijven.
Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert maar ook totaal onrealistische plannen heeft die bijvoorbeeld de economie zouden beschadigen. Geen hoogopgeleide immigranten meer, de gulden terug, bye bye handelsvoordelen van de EU. Verder zijn verworvenheden als de verzorgingsstaat, en het relatief goede onderwijs en ziekenzorg wel erg moeilijk te financiëren middels het belastingstelsel dat Wilders voorstaat, waarbij er belachelijk weinig belasting wordt geheven.
Elk medium is gekleurd. Het is toch niet vreemd dat er in het ene blad meer tegen een bepaalde politieke partij bericht wordt dan in de andere? Elsevier staat bomvol met SP-bashen. Ze moeten, met het afnemende aantal lezers, de lezers die ze nog over hebben tevreden houden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:41 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer iemand Widlers als Exreem positioneert, moet je ook iets over de SP zeggen, want die zijn in veel belangen veel extremer. Het zwijgen over de SP is echter oorverdovend.
Niets meer , niets minder zegt De winter.
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:47 schreef du_ke het volgende:
Denk je echt dat het NRC zou zwijgen als ze een goede tip over een SP, GL, PvdA of D66 kamerlid binnen zouden krijgen?
Nee, hoor. Dit komt allemaal uit het programma van onze geverfde vrind.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.
Kan je ook maar iets aantonen of blijft het weer eens bij ongefundeerde beschuldigingenquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.
Oh en als je met dit soort termen strooit vind je het zeker ook niet gek als gekke Geertje en z'n aanhang op z'n tijd wat WO2 vergelijkingen over zich heen krijgt of wel?quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.
Dat moet Leon de Winter ook niet doen, dat kun je hem wel kwalijk nemen inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |