abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45410513
Ook in Grunn hebben ze ene paar extreemrechtsen .
quote:
Extreem‑rechtse Groningers hielpen Wilders

Gepubliceerd op 16 januari 2007, 08:01

groningen -
De stad‑Groninger Jan L. (52) is één van de 34 rechtsextremisten die de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders hebben geholpen om deel te nemen aan de Tweede‑Kamerverkiezingen. Ze ondertekenden ondersteuningsverklaringen die de PVV nodig had om zich in de kieskringen in het land te kunnen inschrijven. Een medewerker van de PVV had op rechtsextremistische internetsites om die steun verzocht.

Jan L. bedreigde directeur John van Tilborg van de Groningse vluchtelingenorganisatie Inlia met de dood. Volgens hem was het tijd voor een nekschot voor Van Tilborg, die naar aanleiding van de bedreiging enige tijd door de politie is beveiligd. L. werd gepakt en vorig jaar door de rechter veroordeeld tot 220 euro boete.

De rechtsextremistische steun voor Wilders en zijn PVV is in kaart gebracht door de antifascistische onderzoeksgroep Kafka. Kafka vindt het verbazingwekkend dat Wilders, die zelf wegens bedreigingen wordt beveiligd, zich laat steunen door iemand als Jan L.

Lees het volledige bericht in de papieren Dagblad van het Noorden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45415947
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:12 schreef du_ke het volgende:
Ook in Grunn hebben ze ene paar extreemrechtsen .
[..]
"Tijd voor een nekschot" is geen bedreiging hoor.

Mensen die dat beweren doen me altijd denken aan een stukje van Hans Teeuwen, waarin hij allerlei uitdtukkingen letterlijk neemt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45416197
Geert Wilders is vanavond te gast bij Andries Knevel, om 21:19 op Nederland 2.
pi_45416400
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mensen die dat beweren doen me altijd denken aan een stukje van Hans Teeuwen, waarin hij allerlei uitdtukkingen letterlijk neemt.
Ach Wilders heeft een belangrijk deel van z'n succes te danken aan dergelijke bedrijgingen.
En blijkbaar was het ernstig genoeg om tot een veroordeling te komen.
pi_45417861
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

woensdag 17 januari 2007 @ 14:29:55 #156
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45437413
quote:
Leon Winter

De demonisering van Geert Wilders is in volle omvang losgebroken. NRC Handelsblad heeft zich in hem vastgebeten, en zondagavond had Zembla een programma over jongeren die sympathie hadden voor Wilders. Dit laatst werd voorgesteld als een groot gevaar. Ook de Volkskrant doet aan de hetze mee.

Op Radio 1 hoorde ik de presentator schamper reageren op Wilders’ verbijstering dat er op radicaal-rechtse sites reclame voor zijn partij was gemaakt. Gesuggereerd werd dat Wilders die verbijstering slechts speelde, en diep in zijn hart zelf een rechtse radicaal is.

Kunt u zich voorstellen dat Zembla een programma wijdt aan al die mensen die op de SP hebben gestemd ? Welke collectieve ziekte of afwijking zou aan het succes van de SP ten gronde liggen?

Zulke vragen over de SP, een radicaal-revolutionaire partij, worden niet gesteld, maar over Wilders wordt veel gesuggereerd. Waarom? Om van hem een rechtse extremist te maken.

Heeft Wilders dat verdiend?

Janmaat
Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat – die een lachwekkende fascistoïde xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas.

Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken, en dus iemand met een imagoprobleem in de overwegend linkse media.

Over de groep die hij voorzit, kan ik geen uitspraken doen. De meeste kamerleden van zijn partij ken ik niet, en er schijnt een man tussen te zitten (zoals gemeld door NRC) die niet geheel brandschoon is.

Wilders beweert terecht over die man dat hij nooit veroordeeld is en dus onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, en dat vind ik ook, maar een kamerlid dient aan nog hogere voorwaarden te voldoen dan leden van een klooster (ja, ik ken de verhalen over het Haagse matras en de zwijgzaamheid van de media ten aanzien van de escapades van ons politieke establishment).

Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.

Le Pen
Als Wilders een Jean-Marie le Pen was geweest, had ik hem hier of elders al lang aan de paal genageld, maar zo’n figuur is hij niet. Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief. Maar hij vertegenwoordigt wel onomwonden een breed gevoelde zorg over de diepe veranderingen die ons land momenteel ondergaat.

In een rapport over Rotterdam las ik dat op dit moment meer dan 40 procent van de bevolking van Rotterdam allochtoon is. Over tien jaar is de meerderheid van die stad allochtoon.

Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is. Er bestaan diepgaande culturele en religieuze verschillen, en er is een onderklasse ontstaan van mensen die niet alleen een zwakke sociaal-economische positie delen, maar ook culturele en religieuze kenmerken.

Als dat laatste ontstaat, een groep van gedepriveerde mensen met loyaliteiten die buiten het centrum van de burgerlijke samenleving liggen, dan heb je een hardnekkig en potentieel gevaarlijk probleem.

Aandachtsgroepen
De gevolgen in Rotterdam voor onderwijs, woningbouw, ziekenzorg, voor zo ongeveer alles wat een gemeenschap kenmerkt, zijn enorm. In dat rapport werden allochtone groepen ‘aandachtsgroepen’ genoemd, wat weer een leuke ambtelijke term is voor een probleem dat de bestuurselites niet willen benoemen. Maar hoe je het ook noemt, de transformaties gaan diep, en zijn dus pijnlijk.

Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.

Eerder berichtte deze site:

'Ook wil de lijsttrekker [Wilders] geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.

Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.

Verder wil Geert Wilders de bouw van nieuwe moskeeën verbieden. 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'

Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?

Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen, maar de venijnige media-aanvallen gaan veel verder: zij willen hem delegitimeren.

Geert Wilders leeft inmiddels al jaren achter een cordon van beveiligers. Dat zijn we normaal gaan vinden in Nederland. En dit is het echte opmerkelijke rond Wilders: dat we onze schouders zijn gaan ophalen over een gekozen volksvertegenwoordiger die vanwege zijn mening voor zijn leven moet vrezen.

Dat is het echte schandaal.
Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:31:14 #157
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45437453
Foutje. Kan iemand dit naar POL zetten?
pi_45437693
Ach dit is toch al langer aan de gang en toch heeft hij meer stemmen gekregen dan iedereen had verwacht. Het is misschien allemaal niet zo netjes, maar ik krijg nou niet het gevoel dat hij hier directe schade van ondervindt.
pi_45438402
Nog niet zo heel lang geleden schreef De Winter de column Wie op de PvdA stemt, steunt de rassenhaat. Elsevier had kort voor de verkiezingen een groot artikel over het maoïstische verleden van de SP. Als het om links gaat is alles veroorloofd, maar oh wee als hun politieke idool Wilders of De Winters vriendinnetje Ayaan worden aangepakt...

[ Bericht 11% gewijzigd door Kozzmic op 17-01-2007 15:20:42 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:13:50 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45439066
Wat nou... hij is toch ook eng en gevaarlijk en vooral: dom !

(Leon de Winter)

Trouwens Wilders ook.
Gelukkig zonder haar
pi_45439158
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor". Zo'n reportage is echt totaal ondenkbaar op de Publieke Omroep als bijvoorbeeld de PvdA 8 zetels zou winnen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:24:12 #164
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_45439311
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden schreef De Winter de column Wie op de PvdA stemt, steunt de rassenhaat. Elsevier had kort voor de verkiezingen een groot artikel over het maoïstische verleden van de SP. Als het om links gaat is alles veroorloofd, maar oh wee als hun politieke idool Wilders of De Winters vriendinnetje Ayaan worden aangepakt...
Precies... Alles tegen de PvdA etc is geoorloofd, maar als er ook maar iets over Wilders wordt gezegd, moet je je bek houden. ALS dat gezeik en gezuig mag richting de linkse kant, waarom dan ook niet richting Rechts?
put
your
clothes
on!
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:48:00 #165
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_45440159
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:29 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Leon de Winter heeft het goed gezien. De Publieke omroepen (NOS, VARA, NPS), NRC en Volkskrant zijn gewoon een ordinaire laagbijdegrondse hetze tegen Wilders en zijn PVV gestart. Het doet mij allemaal ook erg denken aan hoe in de jaren '80 Janmaat en zijn CD door de zelfbenoemde politiekcorrecte moraalridders van de media werd behandeld. Dit heeft he-le-maal niks meer met democratie op basis van inhoudelijke discussie te maken, zoals het wel zou moeten zijn. Dit heeft alles met zwartmaken op grond van halfslachtige insinuaties en veelvuldige associaties te maken. En dit alles volgens een vooropgezette smaadcampagne. Kortom: Misbruik door de vierde macht (=de dominante media). Poetin kan hier in Nederland nog een lesje komen leren hoe hij via bevriende media zijn politieke tegenstanders in eigen land het beste kan afbranden zonder ook maar één inhoudelijk argument te gebruiken en zonder bloed aan zijn handen te krijgen.
Je stukje is een beetje halfslachtig: enerszijds veroordeel je de vermeende demonisatie van Janmaat, anderzijds vind je dat De Winter het goed gezien had. Terwijl De Winter Janmaat toch lekker demoniseert, dacht ik zo: "Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat - die een lachwekkende fascistoide xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas."

I am a black hole shitting into the void
pi_45440226
Leon de Winter. Leon de Whiner zal je bedoelen. Puh-lease.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45440439
Wat leon de Winter zelf zegt:
quote:
Heeft Wilders dat verdiend?

Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken.
iets met bal en kaatsen
quote:
Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.
De Winter heeft bijvoorbeeld 'zeker' de berichtgeving over de PvdA kamerleden die de Turkse Genocide ontkenden gemist?
quote:
Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief.
Die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was haatzaaiend, onjuist. Contra-productief is een under-statement.
quote:
Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is.
Wie zijn toch die 'allemaal'?
quote:

Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.
Maar De Winter vindt dus blijkbaar dat we het daar maar niet over moeten hebben.
quote:
Eerder berichtte deze site:

'Ook wil de...... 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'

Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?

Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen,
Wat is het nou? Loopt Wilders nou te blaten of heeft ie gelijk.
quote:
Dat is het echte schandaal.
Stuitend is ook een mooi woord.
pi_45440618
Het getuigt nogal van zwakte om in ellenlang betoog je beklag te doen over de demonisering (hét modewoord van dit decennium) van Wilders, terwijl je tegelijkertijd de SP als een radicaal-revolutionaire partij neerzet. Je klaagt dus over demonisering, omdat Wilders niet radiciaal mag worden genoemd, en doet dan in één adem hetzelfde met de SP. En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.

Ook het simplistische, ietwat zielige links-rechts-denken is allesbehalve bevorderlijk voor de discussie. Als je zo oppervlakkig over politiek meent te moeten praten, met dooddoeners als 'de media is links', druk je Wilders alleen nog maar verder in de rechtse hoek. Maar dat is precies wat mensen als De Winter nodig hebben. Anders hebben ze niks meer om over te schrijven.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:09:02 #169
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45440927
quote:
En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.
De SP ook gewoon een radicaal-revolutionaire partij en Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland.
pi_45441061
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

De SP ook gewoon een radicaal-revolutionaire partij en Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland.
Nietus! Lekker puh!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45441077
Demonisering

Je kon er op wachten tot dat woord viel.

Leon
pi_45441118
Het viel mij ook op dat NRC wel erg veel naar buiten bracht over de PVV. Maar een hetze van de "linkse media" gaat mij veel te ver. De Volkskrant besteed juist erg veel aandacht aan rechtse politici. (positieve aandacht)
lollig
pi_45441177
Leon, de joodse moslimhater, zou zijn naam onder zijn artikelen moeten zetten en niet erboven. Ik was van plan het te lezen, totdat ik zijn naam er boven zag staan. Jammer. Inhoudelijk had ik er ook best op willen reageren.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:18:46 #174
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45441263
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:49 schreef Jarno het volgende:
Leon de Winter. Leon de Whiner zal je bedoelen. Puh-lease.
Wat hij zegt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45441767
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor". Zo'n reportage is echt totaal ondenkbaar op de Publieke Omroep als bijvoorbeeld de PvdA 8 zetels zou winnen.
En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert maar ook totaal onrealistische plannen heeft die bijvoorbeeld de economie zouden beschadigen. Geen hoogopgeleide immigranten meer, de gulden terug, bye bye handelsvoordelen van de EU. Verder zijn verworvenheden als de verzorgingsstaat, en het relatief goede onderwijs en ziekenzorg wel erg moeilijk te financiëren middels het belastingstelsel dat Wilders voorstaat, waarbij er belachelijk weinig belasting wordt geheven.

Als deze partij serieuze invloed zou krijgen zou dat de gehele maatschappij, inclusief Wilders' eigen achterban, schade berokkenen. De stem op een partij als deze komt daarom ook vrijwel altijd voort uit een primitieve emotie. Dat lijkt mij zeker zorgwekkend.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_45442140
Heb bijna medelijden met gekke Geertje .
pi_45442300
Maar komt het in de hersentjes van onze moslimhatende vrinden niet op dat jullie idool gewoon een stel malloten omzich heen heeft verzameld?
pi_45443303
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:

[..]

En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert
Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enige
quote:
Als deze partij serieuze invloed zou krijgen zou dat de gehele maatschappij, inclusief Wilders' eigen achterban, schade berokkenen. De stem op een partij als deze komt daarom ook vrijwel altijd voort uit een primitieve emotie. Dat lijkt mij zeker zorgwekkend.
Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...
dan komt een stem op de SP voort uit de emotie "ik wil gratis geld". en zou een kabinet met de SP de hele economie verpesten en dus ook de luie mensen die op de SP stemmen schade berokkenen....
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:14:59 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_45443434
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:11 schreef Daggerspine het volgende:

[..]

Ik ben "politiek correct" anders ondertussen wel zat, en ik ben echt niet de enige
[..]

Als we toch gaan generaliseren en non-argumenten aanroepen...
dan komt een stem op de SP voort uit de emotie "ik wil gratis geld". en zou een kabinet met de SP de hele economie verpesten en dus ook de luie mensen die op de SP stemmen schade berokkenen....
wat vind je dan zo goed aan Wilders omdat je niet politiek correct wilt zijn?
banaal en schreeuwlelijkheid vind ik andere richtingen dan politiek incorrect hoor...
put
your
clothes
on!
pi_45443678
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Tikorev het volgende:
Die uitzending van Zembla was inderdaad te schandalig voor woorden. Een keurig democratische partij haalt 16 zetels bij de scholierenverkiezingen en meteen volgt de Publieke Omroep met een reportage over de vraag: "Wat is er mis met de jeugd en waar zijn ze bang voor".
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.
pi_45443738
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:13 schreef SCH het volgende:
Demonisering

Je kon er op wachten tot dat woord viel.
Wilders wordt gedemoniseerd hoor .
pi_45443826
Prachtige uitzending van Zembla, respectvol gemaakt en best onthullend. Was niks demoniserends aan volgens mij.
pi_45443854
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Wilders wordt gedemoniseerd hoor .
Denk dat hij zelf blij is met elke splinter (zelfs de negatieve) aandacht.
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 17:33:03 #184
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45444087
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:26 schreef SCH het volgende:
Prachtige uitzending van Zembla, respectvol gemaakt en best onthullend. Was niks demoniserends aan volgens mij.
Ik heb er ook weinig demoniserend in kunnen ontdekken. Ze interviewden gewoon wat jongeren van het platte land waar misschien 1 verdwaalde Turk zit en vragen zich af waarom die dan op zo'n partij zouden willen stemmen.
Carpe Libertatem
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:38:03 #185
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45444246
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik kan dat alleen maar toejuichen. Wilders speelt alleen maar in op de onderbuikgevoelens.
Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?
pi_45444288
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing wil voor het moslimprobleem?
Zo wordt hij zeker niet neergezet. Hitler was een stuk snuggerder en had een betere organisatie achter zich staan .

Eerder als een soort van Hollandse Haider of LePen.
pi_45444371
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:59 schreef dVTB het volgende:
Het getuigt nogal van zwakte om in ellenlang betoog je beklag te doen over de demonisering (hét modewoord van dit decennium) van Wilders, terwijl je tegelijkertijd de SP als een radicaal-revolutionaire partij neerzet. Je klaagt dus over demonisering, omdat Wilders niet radiciaal mag worden genoemd, en doet dan in één adem hetzelfde met de SP. En je presenteert dat zelfs ook nog alsof het een feit is.

Ook het simplistische, ietwat zielige links-rechts-denken is allesbehalve bevorderlijk voor de discussie. Als je zo oppervlakkig over politiek meent te moeten praten, met dooddoeners als 'de media is links', druk je Wilders alleen nog maar verder in de rechtse hoek. Maar dat is precies wat mensen als De Winter nodig hebben. Anders hebben ze niks meer om over te schrijven.
Nee. Het gaat de Winter erom dat de Media in Winter een haatsymbol schijnen te heben gevonden , terwijl de SP met handschoentjes wordt aangepakt en daarme heeft hij gelijk. Dat het NRC hieraan meedoet past goed in het plaatje welke deze ,ooit qualiteitskrant , de laatste 2 jaar van zich heeft gegeven.

Wanneer iemand Widlers als Exreem positioneert, moet je ook iets over de SP zeggen, want die zijn in veel belangen veel extremer. Het zwijgen over de SP is echter oorverdovend.

Niets meer , niets minder zegt De winter.
pi_45444549
Over de SP komt vast ook vanalles naar buiten maar die hebben een wat steviger organisatie dan Wilders.
En Wilders heeft een paar figuren de kamer ingejaagd die op z'n minst discutabel zijn dan is het logisch dat dit veel aandacht krijgt.

Denk je echt dat het NRC zou zwijgen als ze een goede tip over een SP, GL, PvdA of D66 kamerlid binnen zouden krijgen?
pi_45444567
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:34 schreef retteketet het volgende:

[..]

En terecht, aangezien de betreffende scholieren hebben gestemd op een partij die niet alleen ethisch besef ontbeert maar ook totaal onrealistische plannen heeft die bijvoorbeeld de economie zouden beschadigen. Geen hoogopgeleide immigranten meer, de gulden terug, bye bye handelsvoordelen van de EU. Verder zijn verworvenheden als de verzorgingsstaat, en het relatief goede onderwijs en ziekenzorg wel erg moeilijk te financiëren middels het belastingstelsel dat Wilders voorstaat, waarbij er belachelijk weinig belasting wordt geheven.
Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 17:49:27 #190
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45444590
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:41 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer iemand Widlers als Exreem positioneert, moet je ook iets over de SP zeggen, want die zijn in veel belangen veel extremer. Het zwijgen over de SP is echter oorverdovend.

Niets meer , niets minder zegt De winter.
Elk medium is gekleurd. Het is toch niet vreemd dat er in het ene blad meer tegen een bepaalde politieke partij bericht wordt dan in de andere? Elsevier staat bomvol met SP-bashen. Ze moeten, met het afnemende aantal lezers, de lezers die ze nog over hebben tevreden houden.

Je hoort de Winter toch ook niet steeds de PVV bashen?

Ik vind het overigens wel uitermate triest, maar dat schijnt nogal aan rechts vast te plakken, dat ze altijd, maar dan ook altijd als een kleuter met het vingertje gaan wijzen: "maar hun doen ook stom!". Ga gewoon in op de beschuldigingen en lever daar commentaar op of weerleg het, maar hou het wel bij het onderwerp.
Carpe Libertatem
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:51:04 #191
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45444635
Wat weer een Calimero gezever zeg!
Als WIlders zelf nu altij zo netjes is over andere politieke partijen; andere mensen en andere culturen dan had ie misschien nog enigzins recht van spreken (of de Winter dan); maar meneer doet net zo hard mee aan die tegendemonisering met uitspraken over tsunami's enzo.
Niet dat ik alles goedkeur; maar populistjes moeten niet gaan lopen huilen wanneer ze op grond van hun uitspraken aangepakt worden.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:12:05 #192
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45445231
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:47 schreef du_ke het volgende:

Denk je echt dat het NRC zou zwijgen als ze een goede tip over een SP, GL, PvdA of D66 kamerlid binnen zouden krijgen?
Ja want het NSB Handelsblad heeft zijn voorkeuren.
  Eindredactie Games woensdag 17 januari 2007 @ 18:24:36 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45445568
wie de reportage heeft gezien, die snapt waarschijnlijk dat half limburg (extreem) rechtse ideeën nahoud sinds het sluiten van de mijnen. dat maakt niks uit op zich, alleen is het jammere dat het altijd jongetjes zijn van 16 met een lagere opleiding en altijd een potje op hebben
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_45445572
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:48 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal persoonlijke meningen van jou. Geen feiten. Als de persoonlijke mening van een links iemand voor de media de reden is om zo'n haathetze tegen Wilders te beginnen is er iets goed fout denk ik. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die dezelfde opvattingen hebben over de plannen van bijvoorbeeld de PvdA, GroenLinks of de SP. Zo een negatieve reportage over de vraag wat een PvdA stemmer toch bezielt om op de PvdA te stemmen is echt ondenkbaar bij de Publieke Omroep.
Nee, hoor. Dit komt allemaal uit het programma van onze geverfde vrind.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_45445723
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Kan je ook maar iets aantonen of blijft het weer eens bij ongefundeerde beschuldigingen ?
pi_45445809
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:12 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Oh en als je met dit soort termen strooit vind je het zeker ook niet gek als gekke Geertje en z'n aanhang op z'n tijd wat WO2 vergelijkingen over zich heen krijgt of wel?
pi_45446907
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dus dan zetten we hem maar neer als de nieuwe Führer die een gepaste oplossing heeft voor het moslimprobleem?
Dat moet Leon de Winter ook niet doen, dat kun je hem wel kwalijk nemen inderdaad.
pi_45446929
Klein rechts begint weer verdrietig rechts te worden: op inhoud geen vuist kunnen maken en dan weer in de slachtofferrol kruipen. Ik had zo gehoopt dat die kleuterfase eens voorbij zou zijn.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:12:28 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45447024
Ik zal dit topic zo laten mergen met het hoofdtopic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:16:38 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45447160
Zo even eerst een reactie: je kon wachten op het D-woord, maar als je het eerste stukje wegdenkt van de column van De Winter dan is het eigenlijk een heel evenwichtig normaal-kritische column met voors en tegens. Hij smijt een conclusie erin, maar komt er niet op terug. Onnavolgbare column.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')