abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45294010
wat is nou beter? als je vet wilt verbranden?

eerst cardio (en na hoelang gaat je verbranding nu echt aan de gang?) en dan kracht?
Of andersom?

Als je op internet zoekt krijg je zoveel verschillende info..(hier zal dat dus ook wel ) maar ik vroeg het me nu gewoon echt af

dus wie oh wie kan deze Mod raad geven (0nderbouwd )

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45294573
voor vet te verbranden is het aangeraden om vooral cardio te doen bij lage hartslag(65-70% MaximaleHR) en met lange duur (>20minuten).

de lengte is omdat er een glucose voorraad is in de spieren die eerst worden aangesproken. Dus vooralleer de vetverbranding op gang komt moet er eerst nood aan zijn.

De intensiteit is omdat bij hogere intensiteiten er meer verbranding van glucose. Trage energie afgave vet+O² verbranding, snelle energie afgave suikerverbranding.
dus bij hoge intensiteiten ga je sneller energie verbruiken en dus moet deze sneller geleverd worden.

Vermits krachtraining enorm zuur opbouwend is. kun je best je eigenlijke cardio ervoor doen en erna een korte cardiotraining aan zeer lage intensiteit
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:38:37 #3
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_45295866
Als je eerst krachttraining doet is de energie (glucose) uit je lichaam al voor een gedeelte weg, als je daarna wat cardio doet zal je lichaam sneller het vet aanspreken en dat verbranden.

Maar het beste blijft voor het ontbijt een half uurtje te hardlopen. Verbrand je het meeste vet mee omdat je lichaam dan volledig zonder energie zit en je dus bijna direct vet gaat verbranden.
pi_45297067
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:38 schreef Fugie het volgende:
Als je eerst krachttraining doet is de energie (glucose) uit je lichaam al voor een gedeelte weg, als je daarna wat cardio doet zal je lichaam sneller het vet aanspreken en dat verbranden.

Maar het beste blijft voor het ontbijt een half uurtje te hardlopen. Verbrand je het meeste vet mee omdat je lichaam dan volledig zonder energie zit en je dus bijna direct vet gaat verbranden.
met het laatste ga ik ook niet akkoord. is zelfs ongezond
maar wat jij bedoelt is een vetloop. Maar dat doe je door savonds 45minutjes te gaan joggen. en tijdens en erna enkel water te nuttigen. Hetzelfde doe je smorgens en ook enkel water nuttigen en daarna ontbijt. gaat ook het lichaam stimuleren om sneller over te gaan op vetverbranding.

Echter valt een vetloop nog altijd onder de noemer van gevaarlijk. En gaat men noooit aanraden als je niet over een zeer goede conditie beschikt. Mag ook niet meer dan 1 keer per week. (kan zelfs zijn dat de periode langer is, weet ik niet zeker).
pi_45311964
ik doe meestal 60 min crosstrainen op 70% van mijn max hartslag ongeveer...
en daarna nog krachttraining... (als ik heel erg in de the mood ben wil ik daarna soms nog wel eens 20 min fietsen/lopen of crosstrainen..)

Dit doe ik drie keer per week
Maar omdat je overal tegenstrijdige berichten leest wist ik eigenlijk niet zo goed wat nu het beste zou zijn...

(op mijn sportschool adviseren ze idd eerst cardio (60-75% max hartslag) en daarna kracht)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45314171
is goed hoor. Alleen als je je conditie wilt oprkikken zal je de lengte van je crosstrainen moeten verhogen
  FOK!fotograaf vrijdag 19 januari 2007 @ 08:40:21 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45498165
Ik doe zelf eerst ongeveer 20 minuten krachttraining (rug-, buik bil-, en beenspieren), en daarna doe ik mijn cardio ronde. Cardio doe ik dan ongeveer 45-60 minuten op hoge hartslag (80-90%). Als je langer cardio doet op hoge intensiteit, dan verbeter je je conditie en verbrand je ook vet. De vetverbranding komt alleen later op gang. Als ik de tijd heb, varieer ik daarom, zodat mijn hartslag af en toe tegen de 85% zit voor een minuut of 10, en daarna weer naar zo'n 65-70% laten zakken. Dat is wat beter vol te houden.

Als cardio doe ik meestal crosstrainer en roeien, omdat beide veel spieren inschakelen, en je dus meer verbrand als bijvoorbeeld fietsen of steppen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45498544
ik dacht altijd dat als je op echt flink hoge hartslag cardio-ot dat je vooral je conditie trainde en nietzozeer vet aan het verbranden was.

verwarrend allemaal hoor, al die tegenstrijdige berichten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45498822
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:13 schreef DarkElf het volgende:
ik dacht altijd dat als je op echt flink hoge hartslag cardio-ot dat je vooral je conditie trainde en nietzozeer vet aan het verbranden was.

Wat ik meestal deed, als ik met vetverbranding bezig was, is 20 minuten cardio (fietsen/steppen/hardlopen), vervolgens krachttrainen (niet zwaar, maar lichte en langere setjes) en daarna weer een half uur hardlopen/fietsen/steppen.

Conditioneel kon ik gewoon niet meer aan, vanwege een vervelende (chronische) beenblessure.
Probleem bij cardio, is dat je toch vaak de kracht van je benen nodig hebt.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 januari 2007 @ 09:49:09 #10
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45499114
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:13 schreef DarkElf het volgende:

Mja, het is allebei waar (nog meer verwarring). Wat ik begreep is dat je het eerste half uur ongeveer meer conditie traint, en dat na dat half uur ook de vetverbranding op gang komt. Hoge hartslag is dus alleen nuttig als je langer cardio doet. Als je puur vetverbranding doet, moet je lagere hartslag houden. Bij mij is het ook conditie opbouw, omdat ik ernaast ook nog squash. Daar is ook mijn fitness op gericht, om meer power te hebben in bepaalde spiergroepen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45542431
de beste vetverbranding krijg je door minder eten in meer portier te eten.

Cardio is een aanvulling, geen middel. 30 minuten cardio verbrand ongeveer 1 mars
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_45543344
ja euhm d'uh dat snap ik van dat eten...

ik heb het hier gewoon over sporten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 08:16:26 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45570378
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:21 schreef Calyptus het volgende:
de beste vetverbranding krijg je door minder eten in meer portier te eten.

Cardio is een aanvulling, geen middel. 30 minuten cardio verbrand ongeveer 1 mars
Mars is 267 calorieen, met crosstrainer doe ik dat per 10 minuten... Beetje onzin dus, omdat je verschillende soorten cardio hebt. Maar goed, niet gelijk na het sporten eten helpt ook, omdat je lichaam na het sporten nog een tijdje op hogere verbranding doordraait, en dus verbrand. Ga je gelijk eten, dan worden die stoffen aangesproken, ipv aanwezige reserves. Ik probeer ongeveer pas na 1 uur weer te eten. Wel goed drinken natuurlijk!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45570541
in een uur na je training kale kwark eten of kale yoghurt kom je wel vaak tegen... voor de eiwitten....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:54:06 #15
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_45651363
tvp
pi_45653852
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:38 schreef DarkElf het volgende:
in een uur na je training kale kwark eten of kale yoghurt kom je wel vaak tegen... voor de eiwitten....
alleen nuttig als je gaat krachttrainen, cardio belast je spieren niet dusdanig dat het nodig is om extra eiwitten in te nemen.
pi_45654564
cardio zorgt wel voor een catabole staat van je lichaam dus ik zou wel eiwitten nemen als je je spieren wilt behouden

Indien je enkel wilt afvallen hoeft het niet
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_45664474
mm op de sportschool zeggen ze dat het helpt je spieren te herstellen na de kracht / en na de cardio om te zorgen dat je niet je spieren inteert? (of zoiets ) daarom adviseren ze mag kwark als je thuiskomt...

(sowieso beter dat dan iets anders vind ik aangezien ik honger krijg van sporten )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator donderdag 25 januari 2007 @ 16:13:56 #19
18653 crew  D.
pi_45664618
Cardio is om vet te verbranden, kracht niet
Kracht is om spieren te kweken

Wil je beide doen moet je eerst kracht doen dan cardio, maar niet meer dan 30/40 minuten cardio, anders verbrand je naast vet ook nog spieren.
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:46:58 #20
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45856510
Mijn vriend en ik gaan binnenkort beginnen met fitness.
Ik wil het deels voor mijn conditie doen maar voornamelijk om wat af te vallen.
ik sport nu 2 keer in de week (streetdance wedstrijd training) en daarnaast gaan we straks 1x per week naar de sportschool.
Welke oefeningen / apparaten kan ik gebruiken om (voornamelijk) mijn buikspieren te trainen?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_45861520
beste oefeningen om een muur van buikspieren te krijgen zijn deadlifts en squats, als je maar 1 maal per week traint zou ik die er zeker bijnemen, maar het zijn wel zowat zwaarste die er zijn.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:02:56 #22
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_45867997
zelf houd ik eigenlijk meer van zwemmen, fitness heb ik eigenlijk nooit echt voluit gedaan (vroegah op school wel eens op zo'n machine gezeten). Hier in onze buurt kun je een combi abbo nemen fitness/zwemmen.

mijn vraag is dus eigenlijk: waarmee verbrand je meer vet: fitness (zal wel cardio worden) of zwemmen, of is een combi ook goed te doen (bv half uurtje cardio, half uurtje zwemmen)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:15:48 #23
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_45868445
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef DarkElf het volgende:
mm op de sportschool zeggen ze dat het helpt je spieren te herstellen na de kracht / en na de cardio om te zorgen dat je niet je spieren inteert? (of zoiets ) daarom adviseren ze mag kwark als je thuiskomt...

(sowieso beter dat dan iets anders vind ik aangezien ik honger krijg van sporten )
Ga alstjeblieft naar het bodybuilding topic voor advies. Wat je hier krijgt heb je niets aan

Antwoord op je vraag: Eerst krachtraning voluit, dus niet op de huisvrouwen manier daarna zo nodig nog 20 minuutjes cardio
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_45868616
TTT!!
TVP
  Moderator donderdag 1 februari 2007 @ 09:22:38 #25
18653 crew  D.
pi_45874639
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:21 schreef Rejected het volgende:
TTT!!
Daar stond ie al
  FOK!fotograaf donderdag 1 februari 2007 @ 09:48:48 #26
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45875047
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 14:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Mijn vriend en ik gaan binnenkort beginnen met fitness.
Ik wil het deels voor mijn conditie doen maar voornamelijk om wat af te vallen.
ik sport nu 2 keer in de week (streetdance wedstrijd training) en daarnaast gaan we straks 1x per week naar de sportschool.
Welke oefeningen / apparaten kan ik gebruiken om (voornamelijk) mijn buikspieren te trainen?
Als je je buikspieren traint moet je ook je rugspieren niet vergeten he? Voor de apparaten zou ik ook gewoon even in de sportschool vragen. Niet overal hebben ze dezelfde apparaten namelijk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45911080
Ik train vijf keer per week en volg daarbij een soort dieet waarbij je 5 keer per dag eet: Ontbijt, snack, lunch, snack, diner, snack. Verder drink ik 2 a 2,5 liter minimaal. Voor iedere training drink ik een halve liter water weg en na de training ook. Ik eet een uur na de training.

Die vijf trainingen zien er ongeveer zo uit:

Maandag: cardio ( 45 minuten crosstraining op 60/70% HF), rug, buikspieren
Dinsdag: Borst en schouders
Woensdag: rustdag
Donderdag; cardio (20 minuten crosstraining op 75/80% HF), benen, buikspieren
Vrijdag: triceps, biceps icm borst
Zaterdag: rustdag
Zondag: Borst

Mijn advies zou zijn voor iedereen die gaat fitnessen: eerst met cardio je conditie op een fatsoenlijk peil krijgen, dan je voedingspatroon langzaam aanpassen voor een snellere verbranding en vetopbouw, dan schouders, borst en armen (in die volgorde).
Verbaal terrorist
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:23:57 #28
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_45911280
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:

Mijn advies zou zijn voor iedereen die gaat fitnessen: eerst met cardio je conditie op een fatsoenlijk peil krijgen, dan je voedingspatroon langzaam aanpassen voor een snellere verbranding en vetopbouw, dan schouders, borst en armen (in die volgorde).
Zo te horen heb je er dan ook de ballen verstand van... Schouders, borst, armen? Waar is de grootste spiergroep van je bovenlichaam? De rug dus. En waar het om gaat is dat je lichaam in balans blijft, dus allee spiergroepen traint. Je begint je training met de grote spiergroepen en eindigt met de kleinenere. Je traint 3 keer per week je borst, daar heb je dus geen zak aan. Je hele training zuigt aan alle kanten

Voor 5 keer per week kan ik wel wat effectievers verzinnen

Edit: Ik zie dat je rug en benen wel traint maar de balans is er totaal niet

[ Bericht 8% gewijzigd door JoeyT op 02-02-2007 11:29:47 ]
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_45913407
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:23 schreef JoeyT het volgende:
En waar het om gaat is dat je lichaam in balans blijft, dus allee spiergroepen traint. Je begint je training met de grote spiergroepen en eindigt met de kleinenere. Je traint 3 keer per week je borst, daar heb je dus geen zak aan. Je hele training zuigt aan alle kanten

Voor 5 keer per week kan ik wel wat effectievers verzinnen

Edit: Ik zie dat je rug en benen wel traint maar de balans is er totaal niet
Misschien moet je eens beter kijken inderdaad en nee ik heb niet alle oefeningen en alles erbij gezet. Ik heb daar namelijk gewoon geen zin in nu, ik ben gewoon ff lui.

Het probleem met fitness is dat er teveel mensen tegelijkertijd de ballen en niet de ballen verstand van hebben, waardoor iedereen maar wat roept en bijna niemand wat zegt. Ik zeg niet dat mijn bovengenoemde training perfect is, maar een training baseer je op een lichaam en niet andersom. Het ligt er ook maar aan wat je wil trainen.

Voor een algemene training is dit een begin, maar is natuurlijk nog wel afhankelijk van WAT je wil trainen. Ik train mijn borstgroep inderdaad nu veel en dan begin je bij het versterken van je rug/schouders. Ik train zo omdat dit voor mij werkt en ik hier en daar al gespierd WAS. Overigens probeer ik WEL al mijn spiergroepen afwisselend te trainen. Suggesties zijn overigens welkom, maar dat gelul van bullshit/geen balans ... daar heb ik geen boodschap aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Verloren_onschuld op 02-02-2007 12:48:28 ]
Verbaal terrorist
pi_45913655
Eigenlijk snap ik je trainingsopbouw ook totaal niet

Je traint 3 x je borst en alle andere groepen slechts 1 maal.
Ik zou dan 1 x borst omruilen met nog een keer rug.
Dat is al veel beter.

Verder kan ik me niet voorstellen dat je op 1 dag triceps, biceps en borst traint.
Volgens mij put je dan alleen maar je armen uit.
In welke volgorde doe je het?

Ik zou dan mij triceps en biceps apart doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')