met het laatste ga ik ook niet akkoord. is zelfs ongezondquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:38 schreef Fugie het volgende:
Als je eerst krachttraining doet is de energie (glucose) uit je lichaam al voor een gedeelte weg, als je daarna wat cardio doet zal je lichaam sneller het vet aanspreken en dat verbranden.
Maar het beste blijft voor het ontbijt een half uurtje te hardlopen. Verbrand je het meeste vet mee omdat je lichaam dan volledig zonder energie zit en je dus bijna direct vet gaat verbranden.
Wat ik meestal deed, als ik met vetverbranding bezig was, is 20 minuten cardio (fietsen/steppen/hardlopen), vervolgens krachttrainen (niet zwaar, maar lichte en langere setjes) en daarna weer een half uur hardlopen/fietsen/steppen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:13 schreef DarkElf het volgende:
ik dacht altijd dat als je op echt flink hoge hartslag cardio-otdat je vooral je conditie trainde en nietzozeer vet aan het verbranden was.
verwarrend allemaal hoor, al die tegenstrijdige berichten
Mja, het is allebei waar (nog meer verwarring). Wat ik begreep is dat je het eerste half uur ongeveer meer conditie traint, en dat na dat half uur ook de vetverbranding op gang komt. Hoge hartslag is dus alleen nuttig als je langer cardio doet. Als je puur vetverbranding doet, moet je lagere hartslag houden. Bij mij is het ook conditie opbouw, omdat ik ernaast ook nog squash. Daar is ook mijn fitness op gericht, om meer power te hebben in bepaalde spiergroepen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:13 schreef DarkElf het volgende:
ik dacht altijd dat als je op echt flink hoge hartslag cardio-otdat je vooral je conditie trainde en nietzozeer vet aan het verbranden was.
verwarrend allemaal hoor, al die tegenstrijdige berichten
Mars is 267 calorieen, met crosstrainer doe ik dat per 10 minuten... Beetje onzin dus, omdat je verschillende soorten cardio hebt. Maar goed, niet gelijk na het sporten eten helpt ook, omdat je lichaam na het sporten nog een tijdje op hogere verbranding doordraait, en dus verbrand. Ga je gelijk eten, dan worden die stoffen aangesproken, ipv aanwezige reserves. Ik probeer ongeveer pas na 1 uur weer te eten. Wel goed drinken natuurlijk!!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:21 schreef Calyptus het volgende:
de beste vetverbranding krijg je door minder eten in meer portier te eten.
Cardio is een aanvulling, geen middel. 30 minuten cardio verbrand ongeveer 1 mars
alleen nuttig als je gaat krachttrainen, cardio belast je spieren niet dusdanig dat het nodig is om extra eiwitten in te nemen.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:38 schreef DarkElf het volgende:
in een uur na je training kale kwark eten of kale yoghurt kom je wel vaak tegen... voor de eiwitten....
Ga alstjeblieft naar het bodybuilding topic voor advies. Wat je hier krijgt heb je niets aanquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:09 schreef DarkElf het volgende:
mm op de sportschool zeggen ze dat het helpt je spieren te herstellen na de kracht / en na de cardio om te zorgen dat je niet je spieren inteert? (of zoiets) daarom adviseren ze mag kwark als je thuiskomt...
(sowieso beter dat dan iets anders vind ik aangezien ik honger krijg van sporten)
Als je je buikspieren traint moet je ook je rugspieren niet vergeten he? Voor de apparaten zou ik ook gewoon even in de sportschool vragen. Niet overal hebben ze dezelfde apparaten namelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Mijn vriend en ik gaan binnenkort beginnen met fitness.
Ik wil het deels voor mijn conditie doen maar voornamelijk om wat af te vallen.
ik sport nu 2 keer in de week (streetdance wedstrijd training) en daarnaast gaan we straks 1x per week naar de sportschool.
Welke oefeningen / apparaten kan ik gebruiken om (voornamelijk) mijn buikspieren te trainen?
Zo te horen heb je er dan ook de ballen verstand van... Schouders, borst, armen? Waar is de grootste spiergroep van je bovenlichaam? De rug dus. En waar het om gaat is dat je lichaam in balans blijft, dus allee spiergroepen traint. Je begint je training met de grote spiergroepen en eindigt met de kleinenere. Je traint 3 keer per week je borst, daar heb je dus geen zak aan. Je hele training zuigt aan alle kantenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Mijn advies zou zijn voor iedereen die gaat fitnessen: eerst met cardio je conditie op een fatsoenlijk peil krijgen, dan je voedingspatroon langzaam aanpassen voor een snellere verbranding en vetopbouw, dan schouders, borst en armen (in die volgorde).
Misschien moet je eens beter kijken inderdaad en nee ik heb niet alle oefeningen en alles erbij gezet. Ik heb daar namelijk gewoon geen zin in nu, ik ben gewoon ff lui.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:23 schreef JoeyT het volgende:
En waar het om gaat is dat je lichaam in balans blijft, dus allee spiergroepen traint. Je begint je training met de grote spiergroepen en eindigt met de kleinenere. Je traint 3 keer per week je borst, daar heb je dus geen zak aan. Je hele training zuigt aan alle kanten
Voor 5 keer per week kan ik wel wat effectievers verzinnen
Edit: Ik zie dat je rug en benen wel traint maar de balans is er totaal niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |