abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:22:09 #1
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45282440
Ik heb een vraag naar aanleiding van een discussie die ik laatst met iemand had. Mischien is fok niet helemaal de ideale plaats voor dit soort vragen en de kans op serieuze antwoorden is mischien vrij klein..maar ach ik waag t er toch op

Eigenlijk zijn t 2 vragen

de 1e vraag is hoe entiteiten waargenomen kunnen worden, ik weet dat sommige mensen een warmte verschil voelen, maar er ook mensen zijn die aan de hand van gehoor of aan de hand van reuk merken als er geesten in de buurt zijn. Maar is het ook mogenlijk dat mensen geesten echt als "persoon"waarnemen (ik bedoel dus eigenlijk zoals in de sixth sense)

mijn 2e vraag is of het zo kan zijn dat er bijv een geest ergens in een kamer van een huis zit en het onmogenlijk is voor die geest de betreffende kamer te verlaten..dus niet omdat hij dat zelf niet wilt, maar omdat hij dat niet kan...en dan is de vraag waarom zou hij dat niet kunnen

beetje vreemde vragen, ik weet het maar toch zou ik graag antwoord krijgen hierop

ow en voordat er mensen dit topic gaan volgooien met reacties om te ontkrachten dat er geesten bestaan enzo...daar gaat het hier niet over, die discussie mag je ergens anders gaan voeren
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:42:22 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_45283147
Je kan entiteiten ook 'zien', alhoewel je ze vaak niet frontaal zal zien. Voelen en horen is ook een mogelijkheid, maar dat komt minder vaak voor.
Mensen die aardig paranormaal begaafd zijn kunnen entiteiten wel zien als een 'extra' persoon, zoals bijvoorbeeld bij 'beschermengelen'.

Wat betreft je tweede vraag: het lijkt me flauwekul dat een entiteit een kamer niet zal kunnen verlaten. Misschien met speciale redenen, maar anders... neuh.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:52:41 #3
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45283507
oke thnx voor je antwoord

dan nog een aanvullende vraag over het "zien" van geesten...
als een paranormaal begaafd iemand een geest kan zien, is t dan mogenlijk dat ze de geest van iemand zien met een gat op de plaats waar de persoon aan gestorven is (is de zin zo nog wel leesbaar )

voorbeeld, mensen die aan een hartaanval gestorven zijn zouden voor die persoon dan zichtbaar zijn met een gat/zwarte vlek in de borstkast
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:58:27 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_45283733
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:52 schreef _Flame_ het volgende:
oke thnx voor je antwoord

dan nog een aanvullende vraag over het "zien" van geesten...
als een paranormaal begaafd iemand een geest kan zien, is t dan mogenlijk dat ze de geest van iemand zien met een gat op de plaats waar de persoon aan gestorven is (is de zin zo nog wel leesbaar )

voorbeeld, mensen die aan een hartaanval gestorven zijn zouden voor die persoon dan zichtbaar zijn met een gat/zwarte vlek in de borstkast
Ik heb geen idee, je bedoelt net zoiets als in 'Sixth Sense', waar dat ene kleine jongentje vraagt of het hoofdrolspelertje mee wil om met pistolen te gaan spelen, zich omdraait en geen achterhoofd meer blijkt te hebben?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:59:23 #5
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45283777
ja dat bedoel ik idd ja
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:11:57 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_45284263
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:59 schreef _Flame_ het volgende:
ja dat bedoel ik idd ja
Het lijkt me dat dat flauwekul is, het lichaam is toch maar tijdelijk enzo? Ik weet niet precies hoe dat zit, interessante vraag.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:18:40 #7
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45284539
het lijkt mij ook flauwekul

maar het werd ergens beweerd dat iemand geesten op die manier zag, vandaar dat ik er wel meer over wil weten
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:25:07 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_45284793
Volgens mij zijn er wel mensen die geesten in hun vroegere vorm kunnen zien.
Haal maar eens een show van John Edwards van het internet.
Die man kan haarscherp de geesten beschrijven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:31:54 #9
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45285052
ja maar kan hij dan ook zien waar ze aan gestorven zijn...ziet hij dat in hun manifestatie zoals ik dat hierboven beschreven heb?
ik zal in elk geval zijn show eens bekijken, heb nog nooit van die man gehoord in elk geval
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:49:02 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_45291238
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:31 schreef _Flame_ het volgende:
ja maar kan hij dan ook zien waar ze aan gestorven zijn...ziet hij dat in hun manifestatie zoals ik dat hierboven beschreven heb?
ik zal in elk geval zijn show eens bekijken, heb nog nooit van die man gehoord in elk geval
Die gozer is echt heel erg goed
Hij ziet verleden, heden en toekomst.

Ik heb zijn shows toendertijd gedownload via de nieuwsgroep alt.binaries.tv.big-brother, en ze waren ook te downloaden bij alt.binaries.paranormal

Hier is zijn website:
http://www.johnedward.net/about_John_Edward.htm
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_45292761
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:31 schreef _Flame_ het volgende:
om eerlijk te zijn heb ik geen idee of dit idd kan. het kan zijn dat dit van persoon tot persoon verschilt. de een zal misschien wel verschijnen zoals hij op het moment van overlijden was, de ander niet.

ik heb het in ieder geval nog nooit gezien op deze manier (wel geesten als personen, maar er was niet duidelijk een oorzaak van overlijden te zien)

persoonlijk denk ik dus dat het echt van entiteit to entiteit verschilt.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')