abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45306801
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:05 schreef picobyte het volgende:

[..]

Als ze dat doen kan ik bij mijn ouders in de voortuim op de tram stappen
http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=exloo
De info op die site is wel een beetje gedateerd,mijn ouders hebben het inmiddels ook weer compleet gerenoveerd van binnen.
[afbeelding]
Dat was een lokaalspoor, kerel. Maar ik zou die lijn ook graag weer in ere hersteld zien, al was het alleen maar omdat het traject zo mooi is...
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45306849
Zuidhorn lukt op bepaalde tijden wel om rendabel te zijn, de bus (lijn 11) vanaf Zernike zit dan echt tjokvol. Alleen de andere kant op is hij dan weer leeg..

Daarnaast had Groningen vroeger ene tram, en hierna de trolleybus. Maargoed, we zullen zien.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_45306875
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Sterker nog, de hele lijn lag er ooit, maar is gedeeltelijk weer afgebroken...
De Noordoostelijke Locaalspoorweg Maatschappij. Je kon met de lokaaltrein van Emmen naar Stadskanaal en dan verder naar Groningen (via Veendam). Je kon ook van Emmen over dezelfde lijn overstapen in Gasselternijveen en dan met de lokaaltrein naar Assen (en dan verder via het SS-spoor naar Groningen).

Wat ook kon was dat je met de tramlijn van de EDS (Eerst Drentsche Stoomtramwegmaatschappij) vanuit Emmen naar Ter Apel reisde, daar kon je overstappen op de lijn van de STAR (Stadskanaal - Ter Apel - Rijksgrens) en vanaf Stadskanaal kon je dan weer het lokaalspoor naar Groningen en Assen nemen. Je kon ook in Ter Apel de Oostelijk Groningen-tram naar Winschoten nemen en dan met de lokaaltrein naar Groningen gaan...

Dat al die lijnen verdwenen zijn in die tijd. Ongelooflijk.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45306903
40 jaar !

Kan ik mooi als bejaarde naar Groningen om te stappen.
In bloemenmotief en met blokhakken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_45309152
De spoorbaan stadskanaal-veendam wordt momenteel hersteld
pi_45309646
Hoe vaak is dit nou al gezegd.
Oh, and that's a bad miss!
pi_45313229
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:27 schreef TR08 het volgende:
In de stad is zo'n tram wel prima. Daarbuiten zou ik met hybride bussen gaan rijden uitgerust met een flink accupakket. In de stad kunnen die dan aanpikken op het stroomnet van de tram en gewoon uitstootvrij door de stad tuffen Voor een miljard euro kun je veel van die bussen bouwen. Bovendien kun je extra lange bussen bouwen (langer dan toegestaan met de standaard regelingen, dus 4-5 segmenten net als een tram) en die als provincie speciaal op delen van je eigen wegennet toelaten.
We kunnen buiten de stad ook gewoon wat bovenleiding aanleggen.Trolleybussen,net als vroegah.
pi_45313287
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef GizartFRL het volgende:
Kunnen ze mooi de oude tramroutes weer gaan gebruiken.
waar liepen die dan, over de hereweg weet ik, maar toch niet door het centrum?
pi_45313326
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 03:51 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]

r.
[..]

Zuidlaren heeft ooit een tramverbinding gehad, wist je dat niet? Was toen al geen succes
Kijk hier maar. In mijn privécollectie heb ik ook nog genoeg afbeeldingen. (Geen scanner op het moment helaas, maar die komt binnenkort)
Nee,maar een paardetram is natuurlijk ook wat anders dan een elektrieke.Plus dat er nu meer mensen in Zuidlaren wonen.
Een tramverbinding Assen-Vries-Zuidlaren-Haren-Groningen zou prima kunnen.Tussen Haren en Groningen reizen ook genoeg mensen.

En offtopic:als jij die oude foto's zo mooi vindt: een vriend van mij wees me laatst op www.drentsfotoarchief.nl ;daar staan er ook veel op.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:58:56 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45313979
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:34 schreef Tabu het volgende:
waar liepen die dan, over de hereweg weet ik, maar toch niet door het centrum?
Ik ga naar huis.
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 januari 2007 @ 15:25:43 #37
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45314671
Mooi project !
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_45332696
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee,maar een paardetram is natuurlijk ook wat anders dan een elektrieke.Plus dat er nu meer mensen in Zuidlaren wonen.
Een tramverbinding Assen-Vries-Zuidlaren-Haren-Groningen zou prima kunnen.Tussen Haren en Groningen reizen ook genoeg mensen.

En offtopic:als jij die oude foto's zo mooi vindt: een vriend van mij wees me laatst op www.drentsfotoarchief.nl ;daar staan er ook veel op.
Dank je voor de link. Gelukkig heb ik zelf ook een aardig grote collectie privéfoto's van de tram- en spoormaatschappijen in het begin van de vorige eeuw. Is ooit een grote hobby van me geweest...
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45332904
Waanzinproject. Totaal niet nodig. Voor dat geld kun je ook het Julianaplein aanpassen, en de ringweg aanpakken. Daar hebben veel meer mensen wat aan, en is ook stukken interessanter voor het milieu.

Een betere busdienst is veel beter. Trams zijn traag, inflexibel en vreselijk duur t.o.v. bussen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45334185
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:09 schreef highway101 het volgende:
Waanzinproject. Totaal niet nodig. Voor dat geld kun je ook het Julianaplein aanpassen, en de ringweg aanpakken. Daar hebben veel meer mensen wat aan, en is ook stukken interessanter voor het milieu.

Een betere busdienst is veel beter. Trams zijn traag, inflexibel en vreselijk duur t.o.v. bussen.


En hoe stel je je een betere busdienst voor, oh wijze?
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45340030
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:18 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

[..]



En hoe stel je je een betere busdienst voor, oh wijze?
Gelede bussen, hogere frequentie. Goedkoper dan zo´n logge trambaan aanleggen.

Een trambaan naar Assen en Veendam is helemaal van de zotte
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45342255
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:09 schreef highway101 het volgende:
Waanzinproject. Totaal niet nodig. Voor dat geld kun je ook het Julianaplein aanpassen, en de ringweg aanpakken. Daar hebben veel meer mensen wat aan, en is ook stukken interessanter voor het milieu.

Een betere busdienst is veel beter. Trams zijn traag, inflexibel en vreselijk duur t.o.v. bussen.
Nou,het scheelt.Met de ringweg zijn ze al bezig en aan het Julianaplein valt weinig aan te passen omdat daar de ruimte niet voor is.

Een betere busdienst heb je weinig aan als alle wegen verstopt zitten.En de bussen naar het Zernike gaan nou al vaak en zitten toch vol.Een tram heeft veel meer capaciteit.
pi_45342452
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:27 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nou,het scheelt.Met de ringweg zijn ze al bezig en aan het Julianaplein valt weinig aan te passen omdat daar de ruimte niet voor is.
Ik heb wel visualisaties gezien van een ongelijkvloers Julianaplein. De wens is er in elk geval. Een soort Kleinpolderplein-achtig knooppunt. Het Julianaplein is met meer dan 100.000 verkeersbewegingen het drukste verkeerslichten-kruispunt van Nederland.
quote:
Een betere busdienst heb je weinig aan als alle wegen verstopt zitten.En de bussen naar het Zernike gaan nou al vaak en zitten toch vol.Een tram heeft veel meer capaciteit.
De wegen zitten verstopt, omdat men extra ruimte voor meer rijstroken opofferd aan bijvoorbeeld busbanen. Zou je in plaats van een busbaan met een aantal bussen per uur, een extra rijstrook aanleggen, dan kunnen beide vervoersmodaliteiten weer doorstromen.
En verstopping heeft ook eea te maken met busvoorrang bij kruispunten. Daardoor moet het verkeer op de doorgaande route te vaak tot stilstand komen, om één bus voor te laten. Let er maar eens op bij kruispunten.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 14 januari 2007 @ 15:39:38 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45344371
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef highway101 het volgende:
Gelede bussen, hogere frequentie.
Dat is net reëel als een plan voor wereldvrede dat bestaat uit "Allemaal aardiger tegen elkaar doen."
Ik ga naar huis.
pi_45344399
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:39 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dat is net reëel als een plan voor wereldvrede dat bestaat uit "Allemaal aardiger tegen elkaar doen."
In Utrecht kan het ook.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 14 januari 2007 @ 15:53:15 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45344877
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:40 schreef highway101 het volgende:
In Utrecht kan het ook.
Dat is die mooie stad waar ze een tram hebben, toch?
Ik ga naar huis.
pi_45344907
Ik heb het over de gelede bussen naar de Uithof.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45350014
Ik denk dat je de opmerking "Meer of grotere bussen zijn geen optie; er kunnen op de Grote Markt echt geen bussen meer bij" niet hebt gezien. De tram komt er omdat de Grote Markt gewoon vol zit.

Maar wat is precies je grote bezwaar tegen de tram?
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45350176
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:25 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Maar wat is precies je grote bezwaar tegen de tram?
Ze zijn erg duur in aanschaf t.o.v. bussen.
Ze zijn inflexibel. Bij kleine incidenten kan het al tot grote vertragingen leiden. Bussen kunnen nog omrijden.
Er is dure infrastructuur voor nodig.
De onderhoudskosten zijn hoog.

voordelen zijn de wat hogere capaciteit, en de milieuvoordelen van een tram.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45352020
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:54 schreef highway101 het volgende:
Ik heb het over de gelede bussen naar de Uithof.
Dacht je dat ze geen gelede bussen hadden? Je bedoelt de dubbelgelede bussen neem ik aan.
Oh, and that's a bad miss!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')