 
		 
			 
			
			
			Dat was een lokaalspoor, kerel. Maar ik zou die lijn ook graag weer in ere hersteld zien, al was het alleen maar omdat het traject zo mooi is...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:05 schreef picobyte het volgende:
[..]
Als ze dat doen kan ik bij mijn ouders in de voortuim op de tram stappen
http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=exloo
De info op die site is wel een beetje gedateerd,mijn ouders hebben het inmiddels ook weer compleet gerenoveerd van binnen.
[afbeelding]
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De Noordoostelijke Locaalspoorweg Maatschappij. Je kon met de lokaaltrein van Emmen naar Stadskanaal en dan verder naar Groningen (via Veendam). Je kon ook van Emmen over dezelfde lijn overstapen in Gasselternijveen en dan met de lokaaltrein naar Assen (en dan verder via het SS-spoor naar Groningen).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, de hele lijn lag er ooit, maar is gedeeltelijk weer afgebroken...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			We kunnen buiten de stad ook gewoon wat bovenleiding aanleggen.Trolleybussen,net als vroegah.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:27 schreef TR08 het volgende:
In de stad is zo'n tram wel prima. Daarbuiten zou ik met hybride bussen gaan rijden uitgerust met een flink accupakket. In de stad kunnen die dan aanpikken op het stroomnet van de tram en gewoon uitstootvrij door de stad tuffenVoor een miljard euro kun je veel van die bussen bouwen. Bovendien kun je extra lange bussen bouwen (langer dan toegestaan met de standaard regelingen, dus 4-5 segmenten net als een tram) en die als provincie speciaal op delen van je eigen wegennet toelaten.
 
			 
			
			
			waar liepen die dan, over de hereweg weet ik, maar toch niet door het centrum?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef GizartFRL het volgende:
Kunnen ze mooi de oude tramroutes weer gaan gebruiken.
 
			 
			
			
			Nee,maar een paardetram is natuurlijk ook wat anders dan een elektrieke.Plus dat er nu meer mensen in Zuidlaren wonen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 03:51 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
r.
[..]
Zuidlaren heeft ooit een tramverbinding gehad, wist je dat niet? Was toen al geen succes![]()
Kijk hier maar. In mijn privécollectie heb ik ook nog genoeg afbeeldingen. (Geen scanner op het moment helaas, maar die komt binnenkort)
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:34 schreef Tabu het volgende:
waar liepen die dan, over de hereweg weet ik, maar toch niet door het centrum?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dank je voor de link. Gelukkig heb ik zelf ook een aardig grote collectie privéfoto's van de tram- en spoormaatschappijen in het begin van de vorige eeuw. Is ooit een grote hobby van me geweest...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee,maar een paardetram is natuurlijk ook wat anders dan een elektrieke.Plus dat er nu meer mensen in Zuidlaren wonen.
Een tramverbinding Assen-Vries-Zuidlaren-Haren-Groningen zou prima kunnen.Tussen Haren en Groningen reizen ook genoeg mensen.
En offtopic:als jij die oude foto's zo mooi vindt: een vriend van mij wees me laatst op www.drentsfotoarchief.nl ;daar staan er ook veel op.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op zondag 14 januari 2007 01:09 schreef highway101 het volgende:
Waanzinproject. Totaal niet nodig. Voor dat geld kun je ook het Julianaplein aanpassen, en de ringweg aanpakken. Daar hebben veel meer mensen wat aan, en is ook stukken interessanter voor het milieu.
Een betere busdienst is veel beter. Trams zijn traag, inflexibel en vreselijk duur t.o.v. bussen.
 
			 
			
			
			Gelede bussen, hogere frequentie. Goedkoper dan zo´n logge trambaan aanleggen.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:18 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
[..]
![]()
En hoe stel je je een betere busdienst voor, oh wijze?
 
			 
			
			
			Nou,het scheelt.Met de ringweg zijn ze al bezig en aan het Julianaplein valt weinig aan te passen omdat daar de ruimte niet voor is.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:09 schreef highway101 het volgende:
Waanzinproject. Totaal niet nodig. Voor dat geld kun je ook het Julianaplein aanpassen, en de ringweg aanpakken. Daar hebben veel meer mensen wat aan, en is ook stukken interessanter voor het milieu.
Een betere busdienst is veel beter. Trams zijn traag, inflexibel en vreselijk duur t.o.v. bussen.
 
			 
			
			
			Ik heb wel visualisaties gezien van een ongelijkvloers Julianaplein. De wens is er in elk geval. Een soort Kleinpolderplein-achtig knooppunt. Het Julianaplein is met meer dan 100.000 verkeersbewegingen het drukste verkeerslichten-kruispunt van Nederland.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou,het scheelt.Met de ringweg zijn ze al bezig en aan het Julianaplein valt weinig aan te passen omdat daar de ruimte niet voor is.
De wegen zitten verstopt, omdat men extra ruimte voor meer rijstroken opofferd aan bijvoorbeeld busbanen. Zou je in plaats van een busbaan met een aantal bussen per uur, een extra rijstrook aanleggen, dan kunnen beide vervoersmodaliteiten weer doorstromen.quote:Een betere busdienst heb je weinig aan als alle wegen verstopt zitten.En de bussen naar het Zernike gaan nou al vaak en zitten toch vol.Een tram heeft veel meer capaciteit.
 
			 
			
			
			Dat is net reëel als een plan voor wereldvrede dat bestaat uit "Allemaal aardiger tegen elkaar doen."quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef highway101 het volgende:
Gelede bussen, hogere frequentie.
 
			 
			
			
			In Utrecht kan het ook.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is net reëel als een plan voor wereldvrede dat bestaat uit "Allemaal aardiger tegen elkaar doen."
 
			 
			
			
			Dat is die mooie stad waar ze een tram hebben, toch?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:40 schreef highway101 het volgende:
In Utrecht kan het ook.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ze zijn erg duur in aanschaf t.o.v. bussen.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:25 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Maar wat is precies je grote bezwaar tegen de tram?
 
			 
			
			
			Dacht je dat ze geen gelede bussen hadden? Je bedoelt de dubbelgelede bussen neem ik aan.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:54 schreef highway101 het volgende:
Ik heb het over de gelede bussen naar de Uithof.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |