tssss, niet eens een lekker zalmmoot of filet american tsss... of lekkere verse stokbroodjes met Franse kaasjes etc....quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:36 schreef freud het volgende:
Aangezien het in de ochtend begint, moet er ook iets voor de lunch komen. Ik haal zelf broodjes, beleg en melk. Ik regel ook wel frisdranken en dergelijke. Kosten laat ik dan wel weten, ik zet gewoon een pot neer waar men het dan geld in kan gooien.
Rond de lunch dus gewoon je eigen bammetjes smeren. Als er nog speciale dingen zijn voor jouw dieet, dan is het het handigste als je die zelf meeneemt. Ik hou het qua beleg basic, dus ham, kaas, jam, etc.
Je was vrij om een en ander mee te nemen geloof ikquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
tssss, niet eens een lekker zalmmoot of filet american tsss... of lekkere verse stokbroodjes met Franse kaasjes etc....
Hmmmmm...misschien moet ik toch maar wel komenquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik was al van plan om iets lekkers te maken voor bij de koffie
Brownies of Cheesecake?quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmmm...misschien moet ik toch maar wel komen
Die waren toch voor onderweg?quote:
Cheesecakequote:
Oww, good point. Koffiezetapparaat regelen. Senseo is voor meer dan 5 mensen niet praktisch...quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik was al van plan om iets lekkers te maken voor bij de koffie
Ik heb de mijne net weggegooidquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:07 schreef freud het volgende:
[..]
Oww, good point. Koffiezetapparaat regelen. Senseo is voor meer dan 5 mensen niet praktisch...
Nah, ik deel samen met mijn zusje een 'echte', dus die kan ik zo ophalen. Makkelijker om even wat meer tegelijk te maken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:22 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb de mijne net weggegooid![]()
Ik heb ook een senseo staan, ik kan 'm meenemen?
Freud haal je niet te veel op je hals.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:47 schreef freud het volgende:
[..]
Nah, ik deel samen met mijn zusje een 'echte', dus die kan ik zo ophalen. Makkelijker om even wat meer tegelijk te maken.
Ik heb een aantal kleine vraagjes, maar dat zijn vooral vraagjes, over aanpak enzo, maar dat komt dan op het moment zelf welquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:51 schreef Lynx666 het volgende:
Oh, bij de weg, zijn er nog meetgangers die nog enkele specifieke (afwijkende) onderwerpen uitgelegd willen zien?
Ik ben verjaardagen van 30 man gewend, dus dat zit wel OK hoor. Thanx voor het aanbod in ieder geval!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:49 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Freud haal je niet te veel op je hals.
Een beetje verdelen kan geen kwaad.
Ik wil ook wel wat voor je doen, maar dan moet je dat wel even aangeven![]()
En u bedoeld???quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ouders vonden het geen probleem gelukkig.
Ach, een hele dag afwezig zouden ze wel gek vinden jaquote:Op zondag 18 februari 2007 14:51 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Jemig wat netjes.
Iemand die nog gewoon toestemming vraagt aan zijn ouders![]()
Ze bestaan dus nog gewoon. Wel opgevoedde jongeren.
![]()
Dan moet ik zeker even een uurtje langskomen 's avondsquote:
doendoendoendoenquote:Op maandag 19 februari 2007 19:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan moet ik zeker even een uurtje langskomen 's avonds
Jeejquote:
Naar tiff omzetten?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:37 schreef freud het volgende:
[..]
Jeejfrautje Bitch komt nog steeds!
Ik zoek trouwens nog iemand die het stuk workflow voor zijn rekening kan nemen. Dus het stukje 'ik heb een RAW geschoten, en wat moet ik nu in RAW bewerken voordat ik het naar tiff omzet". Het zou wel leuk zijn als dan ook kort even bij grijskaart/witbalanscorrectie stilgestaan kan worden.
Je kan als jpg opslaan natuurlijk, maar dan verlies je kwaliteit. Het is dus handiger om als tif op te slaan, dan verlies je geen kwaliteit. Die tif ga je dan bewerken in PS, en na bewerking kan je altijd nog in jpg opslaan voor het internet of zo. Ik lever tegenwoordig mijn foto's ook bij de fotoboer in in tif formaat, omdat dat gewoon net wat mooier is. Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijkquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:50 schreef MissBliss het volgende:
Naar tiff omzetten?
k, dat stukje van Raw naar tiff wil ik niet missen!
Dat vind ik wel interessant, daar heb ik wel eens eerder over gehoord, heb je ergens een linkje waarin je het verval van kwaliteit kan zien als je telkens jpg saved?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef freud het volgende:
Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijk.
Ik doe alles in jpgquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef freud het volgende:
[..]
Je kan als jpg opslaan natuurlijk, maar dan verlies je kwaliteit. Het is dus handiger om als tif op te slaan, dan verlies je geen kwaliteit. Die tif ga je dan bewerken in PS, en na bewerking kan je altijd nog in jpg opslaan voor het internet of zo. Ik lever tegenwoordig mijn foto's ook bij de fotoboer in in tif formaat, omdat dat gewoon net wat mooier is. Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijk.
Dat opslaan als tif is trouwens alleen bij het opslaan venstertje, een ander formaat selecteren.
Euh, ken je bijvoorbeeld die lokjes en korrelige randjes langs wolken bijvoorbeeld, of hele kleine details zoas een vogel op een egale lucht? Dat zoort dingen. Ook is de kleurdiepte van tif volgens mij groter als jpg. Voor serieuzer werk doe ik daarom alles in tif. PSD kan ook, maar veel afdruktoko's zijn daar niet blij mee. Het nadeel is wel dat je pics een stuk gronter zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:53 schreef Re het volgende:
Dat vind ik wel interessant, daar heb ik wel eens eerder over gehoord, heb je ergens een linkje waarin je het verval van kwaliteit kan zien als je telkens jpg saved?
ik heb er ook vaak over gehoord hoor maar vroeg me daadwerkelijk af of er tests gedaan zijn die dat aantonen, ik zelf heb nog nooit problemen met mijn jpegs gehadquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:32 schreef freud het volgende:
[..]
Euh, ken je bijvoorbeeld die lokjes en korrelige randjes langs wolken bijvoorbeeld, of hele kleine details zoas een vogel op een egale lucht? Dat zoort dingen. Ook is de kleurdiepte van tif volgens mij groter als jpg. Voor serieuzer werk doe ik daarom alles in tif. PSD kan ook, maar veel afdruktoko's zijn daar niet blij mee. Het nadeel is wel dat je pics een stuk gronter zijn.
Google eens op "tif vs jpg" en je komt een hoop interssant materiaal tegen.
Erg goed: http://www.kenrockwell.com/tech/raw.htm
Mooie side by side vergelijking: http://www.scantips.com/files2.html
Zeker met z/w is het handig begreep ik, aangezien jpg 256 grijstinten kent en RAW 4096 of zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb er ook vaak over gehoord hoor maar vroeg me daadwerkelijk af of er tests gedaan zijn die dat aantonen, ik zelf heb nog nooit problemen met mijn jpegs gehad
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:00 schreef ..zapper het volgende:
Is er nog plek?
Dan wil ik ook wel graag meedoen als dat nog kanquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.
Afgezien van het feit dat-ie natuurlijk wel een uurtje komt vervelenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.
Ja, ok, maar dat is dus niet de hele dagquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat-ie natuurlijk wel een uurtje komt vervelen
Neuh, ik kom een heel eind, maar als je ruimte hebt om een paar klapstoelen achterin te leggen, dan is dat als backup wel handig.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
BTW moeten we ook nog stoelen meenemen?
alsje belooft te stofzuigen zit ik wel op de grondquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:39 schreef freud het volgende:
[..]
Neuh, ik kom een heel eind, maar als je ruimte hebt om een paar klapstoelen achterin te leggen, dan is dat als backup wel handig.
Wordt wel een beetje jaren 70 meet dan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alsje belooft te stofzuigen zit ik wel op de grond
wij zijn nog steeds aan het verbouwen, ik kan wel wat schakelmateriaal meenemenquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:00 schreef freud het volgende:
Mensen die switches mee kunnen nemen zijn in elk geval wel welkom, aangezien ik alles op wireless heb ingericht.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Wordt wel een beetje jaren 70 meet dan.
Een perzisch kleedje op de grond en wierook stokjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |