abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 11 januari 2007 @ 22:50:12 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45267798
In navolging van het [Brainstormtopic] Photoshop workshop meet , het MEET topic.

Meet gaat de hele dag duren: zondag 11 maart 2007, 10:00 - 22:00 (of later). Meet met mogelijkheid om max 8 pc's/laptops kwijt te kunnen (ik kan daarnaast 2 pc's inzetten). Ik schat dat 15 a 20 personen echt de max is. Er zal dan aan pc-poolen gedaan moeten worden. Laptops 'vrij' meenemen, pc's even aanmelden bij mij. Je kan dus waarschijnlijk niet zelf de hele tijd achter de pc zitten.

Drie dagdelen met elk dagdeel een hoofdonderwerp:

• Basics; layers, transparantie en werken met selecties. Ook bijvoorbeeld tips voor het maken van goeie selecties kunnen hierin behandeld worden.
  • RAW; het openen, voor/batch bewerken en grof afmonteren van je in raw geschoten foto. Algemene workflow, do's & don't, wat wel in het RAW window en wat niet.
  • Verbetering; crop, klonen, healing patch, blur, sharpen, etc. Kortom, alles wat je met een foto doet om kleine storende elementen aan te passen.

Elk dagdeel wordt begonnen met een centrale sessie die aan de hand van voorbeelden de verschillende tools/werkwijzen uitlegt. Dit kan in kleinere blokjes worden opgedeelt zodat na uitleg van bijvoorbeeld klonen en healing, je even zelf kan proberen, voordat het volgende onderdeeltje wordt uitgelegd. Per dagdeel wil ik kijken of iemand er eentje voor zijn rekening wil nemen. Die persoon kan dan thuis voorbeelden en de onderwerpen voorbereiden. Als iemand het ziet zitten om een onderdeel op te pakken, dit dan even bij mij aangeven.

Qua planning wil ik ook ruimte genoeg inbouwen om zelf aan eigen projecten te werken, en ervaring uit te wisselen. Wel hoop ik toch dat de planning een beetje aangehouden kan worden qua hoofdonderwerpen.

Ik heb hier een 20Mbit internetverbinding, wireless en cat5 netwerk en een z/w laserprinter (hangt aan netwerk) ter beschikking. Een beamer moet ook te regelen zijn, maar ik denk niet dat gezien de beeldkwaliteit dat nuttig zal zijn.

Routebeschrijving etc volgt nog. Ben enorm bereikbaar met zowel OV (elke 10 minuten tram voor de deur) als auto (gratis parkeren).

In het brainstormtopic hebben de volgende mensen zich al aangemeld:
  • PdeHoog
  • umberella
  • --Christiaan--
  • Puckzzz
  • Yoni
  • Xilantof
  • Shark.bait
  • snakelady
  • An24
  • -Marjo-
  • ChatChewbacca
  • Pirke
  • Missbliss
  • Re
  • Shadow47
  • CrazyCharlie

Lynx666 heeft aangegeven dat hij zou willen helpen met het uitleg geven, wat natuurlijk een prima idee is. Bij hem hangt het onder andere van vervoer af.

[ Bericht 0% gewijzigd door freud op 11-01-2007 23:24:44 ]
  • Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      FOK!fotograaf donderdag 11 januari 2007 @ 23:04:49 #2
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_45268369
    Volgens mij nam Missbliss ook nog Re mee... Of anders om... Maar dat mogen zij uitmaken
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_45268645
    Klopt helemaal wat er over mij in de OP staat, en ik kom uit omg. Roosendaal, mocht iemand een plekje in de auto vrijhebben
      donderdag 11 januari 2007 @ 23:57:24 #4
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_45270470
    ik kan mijn PC met LCD scherm meenemen indien gewenst. Mijn notebooks zijn op sterven na dood.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_45274919
    tvp
    "There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
    [Simon de la Court Photography]
      vrijdag 12 januari 2007 @ 07:58:33 #6
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_45274934
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Die villa heb ik wel, verder ook een 4 PC's met PS, dus met een paar extra laptoppies moet het wel te doen zijn!
    [..]

Oh, dan zal Ierland wel helemaal te ver weg zijn denk ik zo
    Maar het lijkt me wel gezellig, zo'n workshop. Ik ga me maar eens aanmelden op de NUIG hierzo. Daar geven ze die ook.

BTW, we hebben dezelfde sig
    Sauna heb ik niet, jacuzzi wel maar ik geloof niet dat we in dit weer buiten willen zitten...

en ja die sig vonnem geing
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 08:24:38 #7
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45275116
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:
    ik kan mijn PC met LCD scherm meenemen indien gewenst. Mijn notebooks zijn op sterven na dood.
    Top! Aan mijn pc hangen 3 schermen, maar wil zo weinig mogelijk demonteren. Wel nog even naar de Gamma voor stekkerdozen .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_45275528
    Ik doe ook mee oh...stond al in de lijst Nou ja.... TVP dan maar
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 12 januari 2007 @ 09:23:02 #9
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_45275918
    Ik denk dat de echte PS kenners het even op zich moeten nemen het 1 en ander voor te bereiden. Ik reken mezelf daar even niet toe aangezien ik vind dat er ervarener PS-ers in de lijst staan. Wel wil ik als vliegende keeper fungeren om het 1 en ander nader uit te leggen wanneer die persoon daar nog wat vragen over heeft.
    zoals gezegd ik blijf niet tot 22.00 uur. ik denk dat ik rond een uurtje of 7 echt weer vertrek richting braboland, maar wat ik tot die tijd kan bijdragen vind ik prima.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      vrijdag 12 januari 2007 @ 09:57:41 #10
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_45276643
    Woei, tvp!
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_45276743
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 09:23 schreef Puckzzz het volgende:
    zoals gezegd ik blijf niet tot 22.00 uur. ik denk dat ik rond een uurtje of 7 echt weer vertrek richting braboland
    Same here...een hele dag wordt wat veel.
    Wie er eventueel mee wil rijden moet daar even rekening mee houden..(onder voorbehoud(het weer) neem ik een grotere auto, kunnen er 3 in mee, weet ik tzt wel te melden.)
    Ik neem iig laptop mee, als de ruimte er is een beeldschermpje en een stekkerdoos.

CC.
    Mistakes are the portals of discovery.
      FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 10:08:50 #12
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45276886
    Het gin er meer om dat ik niet iedereen er om 17:00 uit gooi. Dat is pas later en NA de afwas .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 11:14:46 #13
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_45278479
    De vragen die nu nog openstaan zijn dus:
    Wie neemt welke hardware mee? (PC/notebook)
    Welk OS heb je (Win/Mac)
    Welke versie photoshop?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 11:20:34 #14
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45278620
    In OP staat dat laptops mogen, PC even aangeven ivm ruimte reserveren. OS maakt op zich niet uit, versie van PS ook niet zo, want de basisfuncties zijn redelijk hetzelfde gebleven, op de healing/klonen na dan. Ik heb eventueel nog 'probeer' versies liggen . Als er tijd is, hoop ik ook de vergelijking Rawshooter vs CS2 te kunnen doornemen, aangezien die ook veel bij RAW wordt gebruikt.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 11:28:00 #15
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_45278807
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:20 schreef freud het volgende:
    In OP staat dat laptops mogen, PC even aangeven ivm ruimte reserveren. OS maakt op zich niet uit, versie van PS ook niet zo, want de basisfuncties zijn redelijk hetzelfde gebleven, op de healing/klonen na dan. Ik heb eventueel nog 'probeer' versies liggen . Als er tijd is, hoop ik ook de vergelijking Rawshooter vs CS2 te kunnen doornemen, aangezien die ook veel bij RAW wordt gebruikt.
    Ik had begrepen dat de mac versie net ff iets anders werkt dan de windows...(om nog niet te spreken over de mac zelf )

ik wil ff kijken of ik zw/w conversie kan uitleggen (voorbeeldjes zoeken en 'les' voorbereiden), als iemand daarin interesse heeft
      FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 11:57:46 #16
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45279690
    Ah, ipv de 'Mode' veranderen, met de kleurkanalen? Ook wel een goed idee lijkt me. Er zal toch ook een stukje zijn met kleurcorrecties, waar het wel zou passen. Ik ben er in ieder geval zelf wel in geintresseerd!

Over Mac gesproken, ik woon daar ook vlakbij --> lunch/diner optie?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 11:58:50 #17
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_45279714
    laptop, windows XP, PS CS2
      vrijdag 12 januari 2007 @ 12:16:52 #18
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_45280188
    Zwart/wit conversie is ongeveer het enige dat ik kan
    Verder jammer genoeg geen laptop hier, en ik denk dat mn brakke pctje een autorit niet overleefd
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_45280424
    Zo te zien aan het lijstje is het al een beetje vollig aan het worden. Maar ik heb zeker wel interesse ook, komen er herhalingen? Als ik zou komen dan heb ik iig een laptop mee.
      FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2007 @ 12:49:34 #20
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45281258
    Als je met laptop komt, moet het wel passen lijkt me. Kan ik je op de lijst zetten?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_45281876
    Ik neem denk ik ook een laptop mee, maar dat zal dan een zakelijke worden dus ik heb liever niet dat er anderen op het apparaat werken
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 12 januari 2007 @ 13:10:01 #22
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_45282001
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:57 schreef freud het volgende:
    Ah, ipv de 'Mode' veranderen, met de kleurkanalen? Ook wel een goed idee lijkt me. Er zal toch ook een stukje zijn met kleurcorrecties, waar het wel zou passen. Ik ben er in ieder geval zelf wel in geintresseerd!
    Ja precies. Andere z/w conversie dan greyscale, en waarom (da's mijn uitzoekwerk)
    quote:
    Over Mac gesproken, ik woon daar ook vlakbij --> lunch/diner optie?
    is wel een idee, die van Xila ligt ws zwaar op de maag, afgezien van XIla-represailles
      vrijdag 12 januari 2007 @ 13:15:12 #23
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_45282203
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 11:58 schreef Puckzzz het volgende:
    laptop, windows XP, PS CS2
    NL of US/UK ?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 13:20:49 #24
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_45282401
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:15 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

NL of US/UK ?
    PS CS2 engelstalig
    pi_45283557
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 12:49 schreef freud het volgende:
    Als je met laptop komt, moet het wel passen lijkt me. Kan ik je op de lijst zetten?
    Wacht nog maar even.. ik moet even de agenda controloren met aankomende verjaardagen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')