Ja euh...
Waarschijnlijk ben ik vroeger op mijn mond gevallen en is mijn kaak toen iets verplaatst. Dus is mijn kaak ook scheef gaan groeien. Opzich zag je het niet van de buitenkant, maar ik voelde het wel aan de binnenkant. Ik kon mijn kiezen niet goed op elkaar doen en je zag het ook als ik mijn mond goed open deed.
Toen ben ik dus naar de orthodontist gedaan en na 13 (!!) beugels zei hij: Sorry, beugels helpen niet... Je moet naar een kaakchirurg!
Dus heeft de kaakchirurg 3 jaar geleden mijn kaak gebroken en weer goed gezet. Ik kreeg toen een héél dik hoofd en ik moest 6 (!!) weken vloeibaar voedsel eten en zaten mijn kaken aan elkaar vast met een soort beugel wat in je tandvlees zit zeg maar. Wat een hel was dat!
![]()
Na de operatie moest ik ook een paar daagjes in het ziekenhuis blijven en ik was toen heel erg misselijk van de narcose. Nou... Overgeven als je kaken op elkaar zitten is ook niet echt fijn, weejewel!
Het ergste was nog dat die beugel er ook nog uit moest. Zoveel pijn heb ik nog nooit gehad. Ze gingen met een soort creme op mijn tandvlees smeren, zodat ik het zogenaamd niet zou voelen. Nou euh, dus wel!
![]()
En die creme gleed ook heerlijk mijn keel in en ik zat daar maar in die stoel en kon niks zeggen!
Maareh afijn... Nu heb ik echt een mooi gebit en alles staat helemaal perfect recht! Olee!