Bekeuring voor wegrijden van ongeval is een misdrijf die bekeurt wordt 250 euro. Althans, dat las ik toen ik het onlangs moest uitzoeken of het wel waard was om die bekeuring te krijgen, maar dat was het dus niet. Reden dat ik het uitzocht was omdat ik een bijna een half jaar geleden een Mercedes heb beschadigt (lijkt wel of die dingen ongelukken/aanrijdingen aantrekken
![]()
) alleen ik merkte dus niks en de bijrijder ook niet. Getuige heeft het wel gezien en mijn kenteken op een briefje onder de ruitewisser van die mercedes gelegd. Gelukkig was de agent die de zaak afhandelde zo aardig om zich buiten te houden als beide partijen het er mee eens waren en uiteindelijk heb ik de schade betaalt. 170 euro. Lijkt veel geld, maar ik heb begrepen dat het erg goedkoop is.
Wat trouwens het toppunt van vals/gemeen/vuil/enz is, gebeurt in 1 van de "my name is Earl" afleveringen. Een persoon wil instappen maar bij het openen van de deur ramt hij met de deur een auto die ernaast staat geparkeerd. Gevolg, flinke deuk. Wat doet de persoon: hij legt een briefje onder de ruitewisser met de tekst: "I hit your car. Good luck finding me." In de serie is het overigens wel komisch
![]()
maar IRL dus erg gemeen