abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 07:37:28 #61
3542 Gia
User under construction
pi_45274801
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat doet er toch helemaal niet toe.
Hiij is niet in zijn gemeenschap.
Bovendien doet het er niet toe of hij paars is en uit Timboektoe komt of moslim is, hij zet vraagtekens bij een bepaalde tekst. Daar hoeft niet de hele moslim gemeenschap bij betrokken te worden.
Dat is het zelfde als je zegt 'Ja, maar hunnie doen 't ook' .
Nee, dat hoeft hij niet, maar als deze school dit niet mag, dan mag een islamitische school dit ook niet.
Als een christelijke school homo's niet op de voorhand mag afwijzen, dan mag een moslimschool dat ook niet.

Dat is, denk ik, wat sommigen hiermee willen zeggen.

Maar het is misschien inderdaad een goed idee om met deze school een voorbeeld te stellen. En het spreekt denk ik voor zich, dat dit dan voor alle scholen in Nederland geldt.
Andersom is het natuurlijk ook zo dat, komt deze school hiermee weg, dat dan meerdere scholen dit beleid zullen volgen, wat ik zeer kwalijk zou vinden.
pi_45274870
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 07:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft hij niet, maar als deze school dit niet mag, dan mag een islamitische school dit ook niet.
Als een christelijke school homo's niet op de voorhand mag afwijzen, dan mag een moslimschool dat ook niet.
Nee, dat mag ook niet. Maar daar gaat dit bericht toch niet over. Waarom alles altijd zo krampachtig draaien dat er een islamlinkje bij zit. En op zich kan je die parallel nog heel goed trekken maar om dat te doen via een wethouder die gewoon zijn werk doet, vind ik raar. Het is primair niet relevant wat de achtergrond van zo'n wethouder is.
quote:
Maar het is misschien inderdaad een goed idee om met deze school een voorbeeld te stellen. En het spreekt denk ik voor zich, dat dit dan voor alle scholen in Nederland geldt.
Andersom is het natuurlijk ook zo dat, komt deze school hiermee weg, dat dan meerdere scholen dit beleid zullen volgen, wat ik zeer kwalijk zou vinden.
Scholen komen hier al heel lang mee weg want het wordt gedoogd. Af en toe komt het weer eens boven, zoals nu door een stukje in de krant of een of ander incident of een sollicitant die aan de bel trekt.

Primair is het volgens mij vooral belangrijk dat op dit soort scholen op een wat andere manier met homoseksualiteit wordt omgegaan. In de praktijk zal het niet direct logisch en misschien helemaal niet wenselijk zijn dat er een openlijke homo voor de klas komt. Maar het zou wel winst zijn als er wat meer openheid is. Ik ga deze directeur een mailtje sturen met de vraag of ik eens langs komen om voorlichting te geven. Dan hebben die leerling een gewone homo gezien, kunnen ze vragen stellen en ik kan ook nog iets vertellen over mijn gereformeerde familie en gaan we weer over tot de orde van de dag. Nu werd net gedaan alsof het helemaal niet bestaat of dat het ophoudt bij Gerard Joling c.s.
pi_45279521
Ik heb zelf onlangs ook de tekst geschreven voor de schoolgids van een middelbare school in Amsterdam. Ik zou onmiddellijk de klus hebben teruggeven als ik dergelijke, discriminerende teksten had moeten opschrijven.

Hoe christenen over homo's denken is zo onderhand wel bekend. Ik snap niet wat de meerwaarde is om dat nog eens expliciet te onderstrepen in een schoolgids. De mededeling dat de school bijbelgetrouw onderwijs aanbiedt, zou moeten volstaan. Maar kennelijk wil de school pronken het met feit dat er geen openlijk homoseksuele leerkrachten rondlopen. Ik kan op zich nog wel respecteren dat men vanuit hun geloofsovertuiging geen homoseksuele leerkracht wil aanstellen, maar beslist niet dat ze daar zo mee pronken en zelfs een onschuldige schoolgids gebruiken voor hun moralistische praatjes.

Het probleem is dat we dit in Nederland allemaal gewoon tolereren. De moslim-school die eist dat de docentes een hoofddoek dragen, veroorzaakt nog wat commotie. Maar over zoiets als deze school windt al niemand zich meer op.
pi_45289721
Ik neem aan dat in dat soort bijbelgetrouwe schooltjes vrouwen geen broeken mogen dragen, en een hoedje op moeten.
En wat te doen met vrouwelijke leerkrachten wanneer ze ongesteld zijn? Zitten ze dan in een achterafkamertje onrein te zijn?
En meisjes in groep 8 die al menstrueren? Dat kost ze toch een weekje lestijd in de maand.

Of zouden ouders en schoolbestuur toch selectief shoppen in de bijbel? Zo ja, waarom kiezen ze dan homoseksuelen uit als de types die ze liever niet over de vloer hebben?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45289837
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:55 schreef OllieA het volgende:
Ik neem aan dat in dat soort bijbelgetrouwe schooltjes vrouwen geen broeken mogen dragen, en een hoedje op moeten.
En wat te doen met vrouwelijke leerkrachten wanneer ze ongesteld zijn? Zitten ze dan in een achterafkamertje onrein te zijn?
En meisjes in groep 8 die al menstrueren? Dat kost ze toch een weekje lestijd in de maand.

Of zouden ouders en schoolbestuur toch selectief shoppen in de bijbel? Zo ja, waarom kiezen ze dan homoseksuelen uit als de types die ze liever niet over de vloer hebben?
Omdat jij de Bijbel niet kent.
pi_45289863
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik ken de bijbel wel erg goed, dus waar doel je op?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:01:29 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45289887
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken de bijbel wel erg goed, dus waar doel je op?
jij bok op de haverkist , jij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45290109
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Brutale hond dat je bent.
Deuteronomium 22:5
quote:
5 Een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is de HERE, uw God, een gruwel.
Leviticus 15:19
quote:
19 Wanneer een vrouw vloeit – namelijk de bloedvloeiing van haar lichaam heeft – dan zal zij zeven dagen in haar maandelijkse onreinheid blijven, en ieder die haar aanraakt, zal onrein zijn tot de avond.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45290226
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij bok op de haverkist , jij.
Nee hoor, ik ben een lief geitje maar over homoseksualiteit en de bijbel en de kerk kan je me altijd wakker bellen
pi_45290655
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Brutale hond dat je bent.
Deuteronomium 22:5
[..]

Leviticus 15:19
[..]
Ow gut krijgen we dit soort kinderachtige zaken weer, vervulling van de wet (voor het Joodse volk) door Jezus zijn dood, de bijbel lezen staat niet voor de bijbel snappen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:30:30 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45290722
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:28 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Ow gut krijgen we dit soort kinderachtige zaken weer, vervulling van de wet (voor het Joodse volk) door Jezus zijn dood, de bijbel lezen staat niet voor de bijbel snappen
Welk anti-homoscript moeten we dan lezen om dit soort dingen te snappen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45290922
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:28 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Ja, vervulling van de wet, die ken ik. Een truukje om selectief te kunnen shoppen.

En ik wil ook wel wat tekstjes van Paulus uit het NT voor je opzoeken hoor.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45291986
Lijk me vreselijk om als leerling op zo'n school te zitten en in de fase te zitten dat je voor jezelf weet dat je homosexueel bent.
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
pi_45292208
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:16 schreef buurvrouw4 het volgende:
Lijk me vreselijk om als leerling op zo'n school te zitten en in de fase te zitten dat je voor jezelf weet dat je homosexueel bent.
Spijker op de kop!
pi_45293409
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:16 schreef buurvrouw4 het volgende:
Dat lijkt me inderdaad belangrijker dan het al of niet toelaten van homoseksuele leerkrachten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45293657
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad belangrijker dan het al of niet toelaten van homoseksuele leerkrachten.
Het heeft wel veel met elkaar te maken natuurlijk. Dat het op de een of andere manier bestaat, ook al blijven ze het afkeuren of er moeilijk over doen - nu is er helemaal geen referentiekader.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:34:29 #77
71919 wonderer
pi_45293739
Ik vraag me af hoe zo'n gereformeerde homo erachter komt dat ie homo is. Want het vertekende beeld dat de kerk (en de media) schetst van homoseksualiteit, zal hij zich niet in herkennen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_45293818
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:34 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me af hoe zo'n gereformeerde homo erachter komt dat ie homo is. Want het vertekende beeld dat de kerk (en de media) schetst van homoseksualiteit, zal hij zich niet in herkennen.
Ik was ook een gereformeerde homo. Ik werd verliefd op jongens, zo kwam ik er achter, dat gevoel is sterker dan welk beeld ook
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:39:07 #79
71919 wonderer
pi_45293880
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik was ook een gereformeerde homo. Ik werd verliefd op jongens, zo kwam ik er achter, dat gevoel is sterker dan welk beeld ook
Ook zo streng? Ik heb wel es dingen gehoord van "homo's zijn zoals Gerard Joling, ik was zo niet, dus ik wist dat ik geen homo was" en dan zijn ze het natuurlijk wel.
pi_45293941
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:34 schreef wonderer het volgende:
Niet in dat vertekende beeld misschien, maar verliefd worden houd je niet tegen. En als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht, dan lijkt het me dat dat voor zich spreekt. En gereformeerd of niet, dan weet je wel hoe laat het is.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

I rest my case. Hoe ging je omgeving ermee om? Of weten ze het niet?
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')