abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:31:46 #251
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52539019
Waar staat de werkbeschrijving van die sokpoppen? Ze zijn leuk!!

Mijn bijdrage;




Even je hoofd of het scherm draaien, met de foto lukt het niet
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:57:38 #252
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52539842
Leuk gedaan Saffier, maar wie gaat het dragen, Tobias?

Wie opent er een sok-beest topic met als grote inspirator Jelief!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:01:42 #253
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52539953
Vriendin van me heeft 2 maanden geleden een dochtertje gekregen, zij gaat het dragen als ze het past
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52541090
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:31 schreef Saffier het volgende:
Waar staat de werkbeschrijving van die sokpoppen? Ze zijn leuk!!

Mijn bijdrage;
[afbeelding]



Even je hoofd of het scherm draaien, met de foto lukt het niet
www.sokbeest.nl
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:43:09 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52746182
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_52808003
Heeft er iemand misschien tips voor me hoe ik het beste een boxkleed kan maken?

Wil er graag zelf een in elkaar zetten, maar twijfel nog een beetje hoe dat te doen...

Wat voor vulling zal ik gebruiken, moet ik die ook doorstikken, en wat voor stof kan ik het beste gebruiken?
Moet dat badstof zijn, of kan gewoon katoen ook?

En de maten, klopt het dat een gewoon boxkleed altijd iets ruim in de box valt?

Bedankt alvast!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:58:31 #257
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52808316
Stof kan je iedere stof nemen die je leuk vindt, mits het goed te wassen is
Vulling zou ik een paar lagen dikke fiberfill nemen. Bij gekochte boxkleden gaat na een paar keer de fiberfill in het grote middenstuk scheuren, dus ik zou met de machine nog een paar extra sierstiksels erin maken

Gekochte boxkleden zijn idd meestal net te groot. Rond de tijd dat ze beweeglijk worden zijn het trouwens sowieso ondingen, want dan liggen ze meestal op een prop in de hoek

ik bedenk trouwens net een systeem om ze risicoloos vast te zetten: lusjes aan het kleed in het midden van de spijlen (dus zo'n 10 lusjes aan de korte kant) en dan aan de buitenkant van de box iets door die lusjes heenrijgen.. Hmz.. eens over de uitvoering nadenken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52809259
ik heb ook nog wat boxkleden over, kan ik iemand daar blij mee maken? bij wijze van reserve? of dat je die als vulling gebruikt en er een nieuw stofje omheen maakt. ik hoef er niks voor te hebben. (behalve de eventuele verzendkosten dan).
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:37:31 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52809420
Elo, waarom op die manier en niet gewoon lusjes om de spijlen heen knopen? Dat kan toch ook? Of zie ik iets onveiligs over het hoofd?

DeLiedje, je zou ook al naar gewatteerde stof kunnen kijken, dat is toch nog wel verkrijgbaar tegenwoordig dacht ik? En dan idd nog een of meer lagen fiberfill ertussen doen.
***
pi_52809575
Ik denk niet zozeer onveilig maar wel binnen bereik van handjes tzt, dan blijf je strikken. Ofje moet er gewoon knopen in leggen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:52:25 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52809692
Ah ja, daar zit wat in. Maar dat is ook nog weer op te lossen door de lusjes te voorzien van een knoop met bijbehorend gat.
***
pi_52809720






Keerbaar jurkje kostte even wat vloeken en inventief zijn maar het is gelukt
Mike zei, "dat heeft mama gemaakt Emma" Toen kreeg ik een kus en was ik 'Lief'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:55:37 #263
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52809743
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:31 schreef bixister het volgende:
ik heb ook nog wat boxkleden over, kan ik iemand daar blij mee maken? bij wijze van reserve? of dat je die als vulling gebruikt en er een nieuw stofje omheen maakt. ik hoef er niks voor te hebben. (behalve de eventuele verzendkosten dan).
Je hebt er niet een die van 'plastic' is zekers?


Mooi popje Jelief!
Schattige foto's ook
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52811590
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:37 schreef Brighteyes het volgende:

DeLiedje, je zou ook al naar gewatteerde stof kunnen kijken, dat is toch nog wel verkrijgbaar tegenwoordig dacht ik? En dan idd nog een of meer lagen fiberfill ertussen doen.
Gewatteerde stof zou inderdaad een idee zijn... Maar ik heb al zo'n beetje precies in mijn hoofd hoe het moet worden en ik vrees (na mijn zeeeer mislukte stofjes jacht van vorige week) dat ik nooit leuke (naar mijn smaak dan) gewatteerde stoffen kan vinden... gewone stoffen al niet eens...

Ik heb een dik katoenen tafelkleed liggen met een hip patroontje wat mooi hier in de woonkamer zou passen... Die wil ik eigenlijk gebruiken, en dan groene badstof aan de achterkant ofzo... Kan ik m nog eens omdraaien
Box-zak erbij maken van dezelfde stof en we zijn klaar!

uh behalve dan dat ik ook nog 4 lakentjes wil naaien, 2 badcapejes, een mei-tai voor als kindje wat groter is... en wat nog meer ook al weer?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:22:58 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52812033
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Elo, waarom op die manier en niet gewoon lusjes om de spijlen heen knopen? Dat kan toch ook? Of zie ik iets onveiligs over het hoofd?

DeLiedje, je zou ook al naar gewatteerde stof kunnen kijken, dat is toch nog wel verkrijgbaar tegenwoordig dacht ik? En dan idd nog een of meer lagen fiberfill ertussen doen.
Ik denk dat die Houdini's van mij daar nog onder zouden kunnen komen (als je ze alleen maar op 4 hoeken vast zou zetten, anders blijf je knopen) en er wordt geheid aan die touwtjes getrokken en dus in no-time stuk.

Mijn gedachten sprongen eigenlijk van die vier hoeken naar over de hele lengte vastzetten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52812834
Een mooi koord door de lussen en de uiteinden met een flinke knoop vast?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52829123
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:55 schreef Neuk het volgende:
Je hebt er niet een die van 'plastic' is zekers?
had ik wel maar die is met de box meegegaan naar ons neefje.
pi_52887547
Ik wil zelf een geboortebord voor in de tuin maken, het figuurtje ben ik wel bijna over uit denk ik. Maar hoe ga ik het schilderen zodat het niet bij de eerste de beste regenbui eraf spoelt?
Iemand tips? Kan ik gewoon bij de bouwmarkt iets van verf halen (of heb je dan alleen enorme bakken verf?!) of kan ik beter bij zo'n hobbywinkel langsgaan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_52887588
Kun je het niet gewoon vernissen na het schilderen?

Wat leuk gedaan Jelief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 2 september 2007 @ 12:50:19 #270
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52887841
Gewone verf verkopen ze ook in kleine blikjes bij de bouwmarkt. En aangezien dat ook voor kozijnen e.d. gebruikt wordt, regent dat echt niet zo maar weg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 2 september 2007 @ 13:13:17 #271
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52888389
Jelief wat een schattig jurkje, wat knap gedaan!
pi_52889460
Bedankt, als t af is dan kom ik het wel een keer showen , maar ik ga nu eerst maar eens beginnen met bedenken hoe groot het gaat worden. Ik heb mn tekening af.

Jelief, leuk jurkje. Het lijkt me zo gaaf om zelf te kunnen naaien. Heb mn moeder al gevraagd of ze me wat dingetjes wil leren. Ze maakte vroeger heel veel voor ons (en ook voor de poppen).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 september 2007 @ 15:10:30 #273
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52891248
Jelief, wat mooi!

Deliedje, bij mij zit er een stuk plaid in, maar die is dus te dun. Ik leg er gewoon een oud boxkleed onder straks.

En nu lees ik hier Geboortebord en raak ik in paniek. Ik wou er 1 maken met het dingetje van het kaartje, en dat heb ik helemaal niet gedaan. Denk dat ik morgen aan de figuurzaag moet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52891840
Lishe . Ik wil je helemaal niet aan het panieken maken... Wie weet heb je nog wel tijd om te figuurzagen .

Ik ben trouwens lekker opgeschoten, tekening staat op t hout. Morgen verfjes halen en ik moet ook nog aan de zaag... Misschien zometeen maar doen... Heel lang geleden dat ik heb gefiguurzaagd.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 2 september 2007 @ 17:31:19 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52895014
Nou Nijna, het is maar goed geweest... Hij staat nu in de eerste laag. Morgen nog een klein kwastje en witte verf halen en dan kan ik 'm afmaken! Dank voor de herinnering. (Heb trouwens niet gezaagd, alleen het kaartje op een plaat nagemaakt.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')