Het ligt eraan voor wat voor banen je gaat solliciteren. Ik ben aan het solliciteren bij de grote internationale (investment) banken, en daar screenen ze je van voor naar achter en moet je allerlei tests doen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:27 schreef Bismarck het volgende:
Als jij goed bent in wat je doet dan maakt het opleidingsniveau niet uit.
Ja dat bedoelde ik ook, dacht dat MA ook een afkorting voor Master in het algemeen is net zoals BA dat voor bachelor is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:42 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik weet trouwens niet waarom je een MA (Master of Arts?!) wilt worden? Ik denk dat je een Msc (Master of Science) bedoelde, daar vallen ook economische Master's onder.
Als jij als starter ergens wil binnenkomen maakt het uit omdat je jezelf nog moet bewijzen. Maar als jij je sporen verdient hebt bij bedrijf X en wil dan de overstap maken naar bedrijf Y dan zal bedrijf Y niet meer vragen om de cijfers van je middelbare schoolquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:42 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Het ligt eraan voor wat voor banen je gaat solliciteren. Ik ben aan het solliciteren bij de grote internationale (investment) banken, en daar screenen ze je van voor naar achter en moet je allerlei tests doen.
Ik ben bij een groot en bekend bedrijf in de IT begonnen, die hadden hun zaken wel op orde maar dan vooral voor zichzelf, ook daar kom je gewoon binnen door geen freak te zijn en door bij het team te passen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:45 schreef Patrick87 het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik ook, dacht dat MA ook een afkorting voor Master in het algemeen is net zoals BA dat voor bachelor is.
Ik wil trouwens eigenlijk wel erg graag bij een groot en bekend bedrijf werken. Die hebben de zaken vaak al goed voor elkaar en hebben veel doorgroeimogelijkheden.
Ben je er zeker van dat je na 4 jaar HBO geen stufi meer krijgt? Als ik jou was zou ik even langs een regiokantoor vd IB-groep lopen. Ben zelf ook nog weleens voor verrassingen komen te staan. Dan heb je die mogelijkheid iig uitgesloten.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:20 schreef Patrick87 het volgende:
Het probleem is namelijk dat je na 4 jaar HBO GEEN studiefinanciering meer krijgt voor je master (correct me if i'm wrong). Als je een master doet mag je wel je OV houden en je mag ook nog steeds goedkoop lenen........Dit betekent dus dat ik heel erg fors zal moeten gaan lenen en dus met een relatief grote schuld afstudeer. Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat ik een Master aankan, want het HBO gaat me tot op heden relatief gemakkelijk af.
De vraag is dus: Is deze master titel dit grote extra bedrag waard, of is de toegevoegde waarde daarvoor te klein?
Alvast bedankt voor jullie reacties!![]()
Ja, maar daar gaat dit topic toch ook over? TS is ook nog student en moet zich dus ook nog bewijzen en moet dus nog ergens binnenkomen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Als jij als starter ergens wil binnenkomen maakt het uit omdat je jezelf nog moet bewijzen. Maar als jij je sporen verdient hebt bij bedrijf X en wil dan de overstap maken naar bedrijf Y dan zal bedrijf Y niet meer vragen om de cijfers van je middelbare school. Terwijl ze dat wel aan starters vragen.
Ik ook niet; omdat je je HBO diploma hebt gehaald heb je wel voldaan aan de prestatieplicht om binnen 10jr een diploma te halen. En dus mag je je OV kaart nog een tijd houden.quote:Dat van die stufi is waar. Ik doe nu schakelprogramma aan de EUR na 4 jaar heao en krijg geen euri stufi meer, heb wel OV.
Als ik besluit om voor de master te gaan hou ik mn OV toch sowieso tijdens de hele master? Heb nog nooit vertraging opgelopen ergens.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat dit topic toch ook over? TS is ook nog student en moet zich dus ook nog bewijzen en moet dus nog ergens binnenkomen...
[..]
Ik ook niet; omdat je je HBO diploma hebt gehaald heb je wel voldaan aan de prestatieplicht om binnen 10jr een diploma te halen. En dus mag je je OV kaart nog een tijd houden.
Voor starters zullen ze dat ongetwijfeld eisen, maar heb je eerst 2 jaar bij Bavaria gewerkt op functie X zullen ze je bij Heineken ook zonder problemen binnenhalen, met of zonder master/wo etc.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:25 schreef Crizzz_ het volgende:
Merk wel dat veel multinationals (KLM/Unilever/Heineken) voor interessantie functies de eis hebben dat je een WO master hebt. Volgens mij is dat een harde eis en kom je zonder die Master eigenlijk niet in aanmerking voor die functie ook al heb je wat ervaring (ik heb het over traineeships enzo).
wie, wat, waar?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:39 schreef Wutangtony het volgende:
als ze teveel verdienen, waarom lappen ze het dan niet?
Ga je een 2-jarige Master doen dan? (schakeljaar telt niet mee als Masterjaar!) Anders krijg je geen extra jaar stufi...quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:09 schreef Patrick87 het volgende:
Ik wist niet dat je één jaar nog wel stufi krijgt. Dat scheelt toch 3000 euro. Mooi meegenomen iigIk denk wel dat ik de motivatie heb om nog door te gaan, zeker gezien mn leeftijd, maar ik weet niet hoe ik zal preseteren op de exacte vakken zoals wiskunde en statistiek. Je moet uiteindelijk alle vakken uit het schakelprogramma met een voldoende afsluiten neem ik aan?
Hm, dan gaat dat mooie verhaal dus niet op, want ik doe Bedrijfskunde MER en wil dus ook een economische master doen en die duren allemaal 1 jaar, 2 mét het schakelprogramma erbij.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ga je een 2-jarige Master doen dan? (schakeljaar telt niet mee als Masterjaar!) Anders krijg je geen extra jaar stufi...
Ik mag in mijn schakeljaar 1 vak niet halen, en dan kan ik doorstromen naar de Master. (moet ik dan wel dat vak doen tijdens de Master)
Ik zal je gewoon aanraden om een Master te gaan doen, met een Msc kan je zoveel meer dan met een HBO diploma. Alleen al het aantal bedrijven dat bij ons op de Uni. aan het recruiteren is belachelijk, echt bijna alle grote bedrijven. (vaak workshops, networking session, trainingen etc.)
Denk dat het alleen geldt voor (universitaire) opleidingen die normaal 5 jaar duren.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:09 schreef Patrick87 het volgende:
Ik wist niet dat je één jaar nog wel stufi krijgt. Dat scheelt toch 3000 euro. Mooi meegenomen iigIk denk wel dat ik de motivatie heb om nog door te gaan, zeker gezien mn leeftijd, maar ik weet niet hoe ik zal preseteren op de exacte vakken zoals wiskunde en statistiek. Je moet uiteindelijk alle vakken uit het schakelprogramma met een voldoende afsluiten neem ik aan?
Nog wel even een tip laat je niet door de eerste negatieve tentamenresultaten afschrikken je moet gewoon even wennen aan hoe je op de universiteit moet studeren.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:29 schreef Patrick87 het volgende:
[..]
Hm, dan gaat dat mooie verhaal dus niet op, want ik doe Bedrijfskunde MER en wil dus ook een economische master doen en die duren allemaal 1 jaar, 2 mét het schakelprogramma erbij.
Ik neig er wel erg na om het maar gewoon te doen, maar zie net de wiskunde course op de site van RUG en moet zeggen dat daar nog wel wat zelfstudie in de zomermaanden in gaat zitten![]()
Klopt! Het viel me ook wel tegen, omdat het zo erg omschakelen is. Gelukkig heb ik me er aardig doorheen geslagen, en heb ik het eerste trimester op 1 klein vak na gehaald.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nog wel even een tip laat je niet door de eerste negatieve tentamenresultaten afschrikken je moet gewoon even wennen aan hoe je op de universiteit moet studeren.
Kan je hier wat meer over vertellen? Hoe kan ik (als HBO'er) me hier zo goed mogelijk op instellen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:41 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Klopt! Het viel me ook wel tegen, omdat het zo erg omschakelen is.
Gewoon in het begin extreem goed je best doen. Dat betekent in grove lijnenquote:Op zondag 25 februari 2007 12:33 schreef Dizzee het volgende:
Kan je hier wat meer over vertellen? Hoe kan ik (als HBO'er) me hier zo goed mogelijk op instellen?
Ik begin in september namelijk met de pre-master.
Vooral niet terugschrikken als je eerste cijfers toch wel tegenvallen. Dan moet je het maar in de herkansingen zien te halen.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:33 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Kan je hier wat meer over vertellen? Hoe kan ik (als HBO'er) me hier zo goed mogelijk op instellen?
Ik begin in september namelijk met de pre-master.
Welke masteropleiding doe je?quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:41 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Klopt! Het viel me ook wel tegen, omdat het zo erg omschakelen is. Gelukkig heb ik me er aardig doorheen geslagen, en heb ik het eerste trimester op 1 klein vak na gehaald.
Ik heb gelukkig een redelijk schakelprogramma van 69ECTS, maar bij sommige Bus. Adm. schakelprogramma's kan het oplopen tot bijna 100ECTS![]()
Hoe zal dit werken als je een verkort HBO-traject heb doorlopen (3 jaar)quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:54 schreef greatchampion het volgende:
Is het niet zo dat als je na je HBO een master gaat doen nog 1 jaar extra prestatiebeurs krijgt? (van de 2 jaar master) en dus alleen de 2e jaar moet lenen? of zijn de regels weer veranderd?
Dacht dat ik dat ergens had gelezen op de IB-groep site aangezien ik ook van plan ben om een master te doen na m'n HBO
EDIT:
had zelfs een mail hierover naar IB-groep gemaildhieronder de inhoud:
Vraag:
Geachte heer/mevrouw,
Momenteel ben ik bezig met de laatste jaar van m'n HBO opleiding. Na
deze opleiding ben ik van plan om een master te volgen op de UvA. Krijg ik na
de 4 jaar studiefinanciering (die dus bijna is afgelopen) nog
studiefinanciering als ik m'n master ga doen?
Met vriendelijke groet,
Antwoord IB:
Je hebt alleen recht op een jaar verlenging als je een tweejarige
universitaire masteropleiding volgt. Voor een éénjarige universitaire
masteropleiding wordt er geen verlenging toegekend.
Met vriendelijke groet,
Regioteam Zuid-Oost Nederland
www.ib-groep.nl
welke master heb je gedaan op de UvT? is het pittig? ik wil daar namelijk ook een master gaan doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:21 schreef SqueaK het volgende:
Ik zelf ben ook een master gaan doen naar mn HBO... 1 jaar schakeljaar, 1 jaar master... (UvT)
maar ik wordt schijtziek van die 'algemene vakken' in het schakeljaar... zoals statistiek, ethiek en onderzoeksmethoden... van die vakken die iedereen moet doen ongeacht de opleiding,,,
de inhoudelijke vakken waar ik ook voor gekozen heb haal ik makkelijk...8 voor tentamens bijv.
ik struikel echt over statistiek ..bleeghh
* PietjePuk007 zit ook in schakeljaar en krijgt nu al de bibbers van "methoden en techniekenquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:21 schreef SqueaK het volgende:
Ik zelf ben ook een master gaan doen naar mn HBO... 1 jaar schakeljaar, 1 jaar master... (UvT)
maar ik wordt schijtziek van die 'algemene vakken' in het schakeljaar... zoals statistiek, ethiek en onderzoeksmethoden... van die vakken die iedereen moet doen ongeacht de opleiding,,,
Nopez......gelukkig niet zeg.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:33 schreef Roosje11 het volgende:
ik dacht dat je stufi alleen een gift was als je ook een master afmaakte? en dat je bij alleen een bachelor zowiezo alles moest terugbetalen?
Methoden en techniekenquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
* PietjePuk007 zit ook in schakeljaar en krijgt nu al de bibbers van "methoden en technieken" wat hij in semester 3 moet gaan volgen (semester 1 alles gehaald
)
Nog niets, zit in mijn schakeljaarquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |