abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45239158
quote:
Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, donderdag
Het kost de gemeente Amsterdam 6000 euro om één allochtoon een integratiecursus te geven. Dit blijkt uit het plan Taal en Inburgering, dat binnenkort door de gemeenteraad behandeld wordt.
In totaal trekt de hoofdstad 90 miljoen euro uit voor 15.000 inburgeringstrajecten, die met een succesvol examen moeten worden afgesloten. In het examen wordt getoetst op taal, praktijksituaties en kennis van de Nederlandse samenleving. Deze eis is een gevolg van de nieuwe Wet inburgering, die per 1 januari in werking is getreden.

De relatief hoge kosten van de Amsterdamse aanpak komen doordat de gemeente de wettelijk verplichte eigen bijdrage van 270 euro voor inburgering als premie wil teruggeven na slagen voor het examen. De cursist moet dit dan wel binnen vijf jaar behalen.
Een deel van het beschikbare geld wordt dit jaar op andere manieren dan voorheen ingezet. Zo komen er in de stadsdelen, naast de al bestaande ’marktpleinen’, inburgeringcentra waar inwoners terechtkunnen voor informatie en advies.

Bron: papieren Telegraaf
Dat is niet mis 6000 euro's per allochtoon aan de cusus en dan nog eens 5 jaar gratis kost en inwoning voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving. Naar m.i. kost een integreerder vele malen meer dan dat ze ooit op zullen brengen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:10:50 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45239223
Het is ook nooit goed.

Eerst integreren ze niet, en kosten ze teveel, maar eigenlijk veel minder vergeleken met autochtonen die hier onderwijs op kosten van de staat gevolgd hebben.

En vervolgens wordt er dan even 6000 per persoon aangesproken, is het wéér teveel.

TS, wat is jouw plan dan? Verplicht LOI cursus gecombineerd met huisarrest ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:14:46 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45239268
quote:
5 jaar gratis kost en inwoning
Waar haal je dat vandaan?
quote:
voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving
Wie zegt dat ze dan pas iets bijdragen, en waarom "misschien"?
pi_45239366
5 jaar gratis kost en inwoning? Dan wel op kosten van degene die de inburgeraar hier naar toe heeft gehaald. Er zijn ten eerste inkomenseisen aan het overhalen van iemand en ten tweede een onderhoudsplicht d.m.v. een getekende garantverklaring.

Iemand overhalen kost overigens ook duizenden euro's, het is dus niet zo dat de offers van 1 kant komen. Voor inburgeringsexamen, visumaanvraag,papieren legaliseren+vertalen ben je zo al 2.000 euro kwijt, nog buiten de cursussen die gevolgd moeten worden in het land van herkomst en de eventuele reis en verblijfkosten om iemand examen te laten doen bij een ambassade(of consulaat).
pi_45239453
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is niet mis 6000 euro's per allochtoon aan de cusus en dan nog eens 5 jaar gratis kost en inwoning voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving. Naar m.i. kost een integreerder vele malen meer dan dat ze ooit op zullen brengen.
Waar je die 5 jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt, is mij een raadsel. Geen enkele migrant komt Nederland binnen zonder zelf voor kost en inwoning te moeten zorgen (asielzoekers uitgezonderd).

Verder is reeds verleden jaar ook al de wet inburgering in het buitenland aangenomen, die stelt dat elke nieuwe migrant eerst in het buitenland voldoende Nederlands e.d. moet kennen voor ze uberhaupt voor een verblijfsvergunning in aanmerking komen. Wat de gemeente Amsterdam nu ophoest, is voor oudkomers. Een ideetje van Verdonk om die, achteraf, ook nog eens "in te laten burgeren". Uiteraard kan je die 6000 euro per persoon net zo goed door de plee spoelen, aangezien de integratie bij voorbaat mislukt is als de autochtone bevolking de allochtone minderheid altijd als gast en niet als Nederlander blijft zien.

Verder vind ik 6000 euro wel erg veel voor een jaartje inburgeringscursus...Mijn vrouw was op eigen kosten met zo'n 200 euro klaar en heeft nu haar NT2 op zak. Maarja, ambtenaren zijn goed in het verspillen van geld...
pi_45240016
Er is toch een nieuwe wet per 1 jan 2007 van kracht dat nieuwe gevallen zonder inburgeringscursus en dito examen niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning en zonder verblijfvergunning kan je niet aan het werk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:56:02 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45240034
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er is toch een nieuwe wet per 1 jan 2007 van kracht dat nieuwe gevallen zonder inburgeringscursus en dito examen niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning en zonder verblijfvergunning kan je niet aan het werk.
Je beantwoord nu niemands vraag.
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:57:14 #8
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_45240061
een oprotcursus is een stuk goedkoper
enkele reis land van herkomst
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 11 januari 2007 @ 09:59:09 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45240110
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:10 schreef Yildiz het volgende:
Het is ook nooit goed.
Dat en ook ik wil wel eens weten waar je die vijf jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45240133
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat en ook ik wil wel eens weten waar je die vijf jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt.
Asielzoekers?
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:01:19 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45240143
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Asielzoekers?
Staat dat in je artikel dan? Volgens mij zit jij stiekem in een ander topic ofzo, want ik begrijp er geen snars van.
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:02:08 #12
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_45240162
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:57 schreef type_29 het volgende:
een oprotcursus is een stuk goedkoper
enkele reis land van herkomst
Kijk nou een goed doordachte reactie

Ik ben zelf bezig met Nederlands te leren aan mijn vriendin zodat ze hier naartoe kan komen, ik zal voor kost en inwoning zorgen voor haar en ik zal ook voor een groot deel voor die 6000 euro opdraaien.

De OP is onduidelijk over wat voor soort situatie het gaat, want het is helemaal niet meer makkelijk om de NL binnen te komen op dit moment.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:05:36 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45240237
Laat die cursus een lening zijn en laat het ze terugbetalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:16:10 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45240423
Waarom moet die cursus zoveel geld kosten? En waarom hoeft de allochtoon in kwestie, die tenslotte zelf iets wil van dit land, niet het hele tarief zelf te betalen?
censuur :O
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:17:52 #15
46149 __Saviour__
pi_45240449
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom moet die cursus zoveel geld kosten? En waarom hoeft de allochtoon in kwestie, die tenslotte zelf iets wil van dit land, niet het hele tarief zelf te betalen?
Allochtonen. Zielig. Positieve discriminatie. Knuffelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45240567
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Laat die cursus een lening zijn en laat het ze terugbetalen.
Waarom? Willen zij een dergelijke geldverslindende cursus of willen wij dat?
pi_45240649
quote:
Inburgering hoeft helemaal niet veel te kosten, als iemand met praktijkervaring ermee, zoals eerder genoemd, weet ik dat dat veel goedkoper kan.

En waarom hoeft de allochtoon in kwestie dit niet zelf te betalen? Omdat hij niet zit te wachten op die inburgeringscursus, maar deze opgelegd krijgt door autochtone idioten die niet weten hoe integratie werkt, misschien?

Je kan prima Nederlands leren voor VEEL minder geld dan 6.000 euro.
pi_45240691
quote:
Zeker nog nooit een serieuze cursus gevolgd buiten werktijd dat je niet weet hoeveel een opleiding kost.

En de meeste allochtonen willen niets van dit land , maar willen graag met hun geliefde samen zijn, de meeste kosten worden al door de geliefde nederlander gedragen. Ook moet de geliefde in nederland aan bepaalde inkomens eisen voldoen anders kan je een gelukkig samenzijn in nederland al lang op je buik schrijven.
pi_45240713
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:02 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Kijk nou een goed doordachte reactie

Ik ben zelf bezig met Nederlands te leren aan mijn vriendin zodat ze hier naartoe kan komen, ik zal voor kost en inwoning zorgen voor haar en ik zal ook voor een groot deel voor die 6000 euro opdraaien.

De OP is onduidelijk over wat voor soort situatie het gaat, want het is helemaal niet meer makkelijk om de NL binnen te komen op dit moment.
Sterkte, het is een duur grapje
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:29:10 #20
46149 __Saviour__
pi_45240739
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Waarom? Willen zij een dergelijke geldverslindende cursus of willen wij dat?
Zij willen blijkbaar wonen in Nederland. Dan ook maar een cursus betalen om er te leren integreren. En anders gaan ze toch lekker terug.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:35:50 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45240926
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zij willen blijkbaar wonen in Nederland. Dan ook maar een cursus betalen om er te leren integreren. En anders gaan ze toch lekker terug.
Lekker simpel.
pi_45240953
quote:

[..]

Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom zouden zij 6.000 euro moeten betalen voor iets wat zij niet willen, maar jij wil?
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:39:58 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_45241035
Kunnen ze ze beter een jaar universiteit aanbieden. Met bindend emigratieadvies .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:40:13 #24
46149 __Saviour__
pi_45241040
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom zouden zij 6.000 euro moeten betalen voor iets wat zij niet willen, maar jij wil?
Dat antwoordde ik al. Als ze in Nederland willen wonen, mogen ze daar best voor hun eigen integratie betalen. Willen ze dat niet, blijven ze weg of gaan ze terug.
Waarom zou je Nederlandse belastingbetalers laten opdraaien om er een buitenlander bij te halen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45241150
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Lekker simpel.
Tsja, zo gaat het vaak he

"Doe dit of dat en zo niet, tief je toch gewoon lekker op joh"

En dan denken dat de integratie ermee gebaat is, hoe naïef
pi_45241249
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:40 schreef __Saviour__ het volgende:

Dat antwoordde ik al. Als ze in Nederland willen wonen, mogen ze daar best voor hun eigen integratie betalen. Willen ze dat niet, blijven ze weg of gaan ze terug.
Waarom zou je Nederlandse belastingbetalers laten opdraaien om er een buitenlander bij te halen.
Omdat mensen, ook buitenlanders, bepaalde fundementele mensenrechten hebben, zoals het recht op asiel als ze voor hun leven vrezen, het recht om te mogen trouwen en een gezin te stichten met wie ze zelf willen? Om andere redenen kom je dit land tegenwoordig niet eens permanent meer in.
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:52:50 #27
46149 __Saviour__
pi_45241366
Dan kunnen ze nog steeds zelf er voor betalen. En Nederland heeft geen enkele verplichting om ze te accepteren. De grenzen zouden gewoon potdicht kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45241461
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan kunnen ze nog steeds zelf er voor betalen. En Nederland heeft geen enkele verplichting om ze te accepteren. De grenzen zouden gewoon potdicht kunnen.
Als Nederland lak heeft aan de fundementele rechten van de mens, ja, dan zou dat kunnen. Ik zou me alleen kapot schamen van zo'n land deel uit te maken. Ik wil leven in een Nederland dat openheid, vrijheid en tollerantie hoog in het vandel heeft staan. Niet in een xenofobisch Nederland, waar vrijheid niets meer is dan een symbolische woordspeling om anderen te onderdrukken.
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:57:27 #29
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_45241475
De eisen die nu gesteld worden zijn al zo hoog dat de meeste mensen die zich op een normale manier in NL willen vestigen dat niet meer kunnen.
Voordat ze NL nog maar binnen komen moeten ze in het land van herkomst een mondeling examen in het NEDERLANDS afleggen. Kosten a 350 euro.
Probeer jij nu maar eens in een thailand ofzo een goede cursus NL te vinden (tip: Ik heb hem gevonden +/- 1400 euro)

Wat dat betreft kunnen de grenzen niet dichter dan nu, dus stel je niet aan (@ Saviour)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_45241497
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:57 schreef Killjoy het volgende:
De eisen die nu gesteld worden zijn al zo hoog dat de meeste mensen die zich op een normale manier in NL willen vestigen dat niet meer kunnen.
Voordat ze NL nog maar binnen komen moeten ze in het land van herkomst een mondeling examen in het NEDERLANDS afleggen. Kosten a 350 euro.
Probeer jij nu maar eens in een thailand ofzo een goede cursus NL te vinden (tip: Ik heb hem gevonden +/- 1400 euro)

Wat dat betreft kunnen de grenzen niet dichter dan nu, dus stel je niet aan.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:01:35 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45241597
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:52 schreef __Saviour__ het volgende:
En dan een teringland krijgen en ook nog eens véél meer betalen aan defensie en douane, en als bonus ook nog eens minder diversiteit en minder aanbod van producten die ze meenemen?

Dankje. Als ik dat zo graag wil, vlieg ik wel naar Noord-Korea.

Maar inderdaad, het zóu kunnen.
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 11:02:53 #32
46149 __Saviour__
pi_45241644
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:56 schreef Vhiper het volgende:
Als Nederland lak heeft aan de fundementele rechten van de mens, ja, dan zou dat kunnen. Ik zou me alleen kapot schamen van zo'n land deel uit te maken. Ik wil leven in een Nederland dat openheid, vrijheid en tollerantie hoog in het vandel heeft staan. Niet in een xenofobisch Nederland, waar vrijheid niets meer is dan een symbolische woordspeling om anderen te onderdrukken.
Die rechten zijn maar iets vaags en niet iets dat afgedwongen kan worden. Zeker niet op het gebied van het opnemen van allochtonen en asielzoekers.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:57 schreef Killjoy het volgende:

Wat dat betreft kunnen de grenzen niet dichter dan nu, dus stel je niet aan (@ Saviour)
Hoe moeilijker het ze gemaakt wordt, hoe beter. Dat filtert de echte armoedzaaiers eruit. Die zouden in Nederland toch alleen maar uitkeringtrekkers worden. Als ze zo nodig op zoek willen naar economisch geluk, laat ze dat dan in eigen land doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:07:13 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45241775
Waar haal je die wijsheid plots vandaan?
(Retorisch, geen bronaanvraag ofzo.)
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:07:34 #34
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_45241785
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoe moeilijker het ze gemaakt wordt, hoe beter. Dat filtert de echte armoedzaaiers eruit. Die zouden in Nederland toch alleen maar uitkeringtrekkers worden. Als ze zo nodig op zoek willen naar economisch geluk, laat ze dat dan in eigen land doen.
Mijn vriendin kan hier pas binnenkomen als IK! garant sta, vast contract heb, ruim boven minimum salaris, etc.
Dus armoedzaaiers kunnen al niet meer binnen komen.

http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verblijfwijzer_mijnsituatie.asp?proc=halen&procedure=Huwelijk%20en%20relatie&procedurestapnaam=Voorwaarden&land=Thailand&duur=1&lang=nl

Lees je hier maar even in.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_45241940
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:07 schreef Killjoy het volgende:

Lees je hier maar even in.
Je weet toch dat je voor kort door de bocht opmerkingen je nooit hoeft in te lezen.

Deze persoon zuiger is in mijn optiek is een typisch voorbeeld van : jongeren zonder empatisch vermogen & normen
pi_45242141
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

Die rechten zijn maar iets vaags en niet iets dat afgedwongen kan worden. Zeker niet op het gebied van het opnemen van allochtonen en asielzoekers.
Vaag? Het recht om te mogen leven en het recht om te mogen leven met wie je wil, lijken mij kristalheldere rechten. Dat ze niet afgedwongen kunnen worden, zegt meer over het afglijden van onze morele waarden, dan over die rechten.
quote:
'Tuurlijk joh, selecteer mensen maar op de dikte van hun portemonnee. Ja, meneer, u mag met uw miljoen naar binnen hoor....Oh, u heeft niets? Nee, sorry, dan verlenen we u geen asiel, daar staat het vliegtuig terug naar Pyong Yang...Wat? Daar staat bij aankomst het vuurpeleton klaar? Ja, sorry meneer, dan had u maar wat meer geld mee moeten nemen voor u halsoverkop vluchtte...

Economische migranten komen Nederland allang niet meer permanent in. Mensen komen hier alleen nog permanent binnen om asiel te krijgen omdat ze voor hun leven vrezen, of om te trouwen met een in Nederland legaal verblijvend persoon (a.k.a. Nederlander)
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:24:37 #37
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_45242275
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je weet toch dat je voor kort door de bocht opmerkingen je nooit hoeft in te lezen.

Deze persoon zuiger is in mijn optiek is een typisch voorbeeld van : jongeren zonder empatisch vermogen & normen
Klopt klopt, maar ik houdt altijd de hoop dat de persoon in kwestie nog iets bij te brengen is.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:30:23 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45242445
quote:
En waarom hoeven studenten niet de complete kosten voor hun studie (vele malen hoger dan die paar duizend euro) te betalen, maar krijgen ze zelfs nog een maandelijkse bijdrage en gratis openbaar vervoer van de staat?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45242732
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:24 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Klopt klopt, maar ik houdt altijd de hoop dat de persoon in kwestie nog iets bij te brengen is.
Aangezien die persoon niet eens de moeite heeft genomen om op door meerdere mensen aangehaalde kritieken te reageren neem ik die persoon niet meer serieus. Het enigste waar hij het over kan hebben is het huilen hoeveel een inburgering ons kost. Ik heb nog niet op het profiel van die persoon gekeken maar ik verwacht dat we met onze goed betaalde banen deze persoon een opleding aan het financieren zijn waarvan ik me echt afvraag of we dat geld niet beter hadden kunnen besteden aan subsidies voor inburgeringscursussen.
pi_45267900
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:25 schreef Vhiper het volgende:

Omdat hij niet zit te wachten op die inburgeringscursus, maar deze opgelegd krijgt door autochtone idioten die niet weten hoe integratie werkt, misschien?

Je kan prima Nederlands leren voor VEEL minder geld dan 6.000 euro.
Nee, kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten maar is de situatie wel gewenst zoals het nu nog veel vooorkomt dat er horden mensen al meer dan 30 jaar in NL wonen, practisch geen woord NL spreken en nog steeds een tolk nodig hebben?
Wie is er dan idioot?
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:10:38 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45268641
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten maar is de situatie wel gewenst zoals het nu nog veel vooorkomt dat er horden mensen al meer dan 30 jaar in NL wonen, practisch geen woord NL spreken en nog steeds een tolk nodig hebben?
Wie is er dan idioot?
edit- Nou, dat is de vraag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 11-01-2007 23:16:38 ]
pi_45273696
Ach joh, het is maar 90 miljoen! Wat zeik je nou! Ben je soms een racist? Ja toch, zeg het maar, geef het maar toe!

Allahu Akbar! Hollandistan is in wording!

En jullie maar 70% belasting betalen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45273712
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En waarom hoeven studenten niet de complete kosten voor hun studie (vele malen hoger dan die paar duizend euro) te betalen, maar krijgen ze zelfs nog een maandelijkse bijdrage en gratis openbaar vervoer van de staat?
Omdat studenten gaan werken en belasting betalen, waardoor het saldo altijd richting staat doorslaat? Omdat hoger opgeleiden de economie draaiend houden? Van die allochtonen daarentegen hoef je helaas niet te verwachten dat ze ooit financieel, of in welke zin dan ook, iets positiefs zullen bijdragen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45273769
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:37 schreef StefanP het volgende:
Ach joh, het is maar 90 miljoen! Wat zeik je nou! Ben je soms een racist? Ja toch, zeg het maar, geef het maar toe!

Allahu Akbar! Hollandistan is in wording!

En jullie maar 70% belasting betalen
Waar bemoei je je mee je woont niet eens in nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45274205
Ach, een stalker. Wat schattig. Er zijn nog wat topics waar ik in heb gereageerd en waar je die zin vanavond nog niet hebt gepost - kom op, je kunt het!
-Mark Steyn
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 06:36:52 #46
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45274617
Het recht?
Zijn er ook andere landen die je inburgering volledig bekostigen vraag ik mij af en wat is er mis met als mens de plicht/verantwoordelijkheid voor bepaalde dingen te hebben ?
pi_45275384
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, maar wie heeft daar een probleem mee? Jij of die allochtoon die al 30 jaar geen NL spreekt, maar zich blijkbaar wel al 30 jaar in dit land weet te redden?
pi_45275425
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:39 schreef StefanP het volgende:
Van die allochtonen daarentegen hoef je helaas niet te verwachten dat ze ooit financieel, of in welke zin dan ook, iets positiefs zullen bijdragen.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je soms een racist? Ja toch, zeg het maar, geef het maar toe!
pi_45275515
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, maar wie heeft daar een probleem mee? Jij of die allochtoon die al 30 jaar geen NL spreekt, maar zich blijkbaar wel al 30 jaar in dit land weet te redden?
En dan keihard diezcrinazie roepen als geen enkel bedrijf ze op de loonlijst wil hebben? O, wacht nee, de autochtoon moet maar hun taal , religie en gebruiken kennen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:07:40 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45275677
quote:

[..]

Het zijn meestal Nederlandse staatsburgers die gaan integreren. Die kun je niet zomaar op basis van hun afkomst een rekening van 6000 euro sturen.
Denk jij uberhaupt wel eens na, voordat je iets post? Ik hoor alleen maar zachte poep, uit jouw mond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')