Dat is niet mis 6000 euro's per allochtoon aan de cusus en dan nog eens 5 jaar gratis kost en inwoning voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving. Naar m.i. kost een integreerder vele malen meer dan dat ze ooit op zullen brengen.quote:Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, donderdag
Het kost de gemeente Amsterdam 6000 euro om één allochtoon een integratiecursus te geven. Dit blijkt uit het plan Taal en Inburgering, dat binnenkort door de gemeenteraad behandeld wordt.
In totaal trekt de hoofdstad 90 miljoen euro uit voor 15.000 inburgeringstrajecten, die met een succesvol examen moeten worden afgesloten. In het examen wordt getoetst op taal, praktijksituaties en kennis van de Nederlandse samenleving. Deze eis is een gevolg van de nieuwe Wet inburgering, die per 1 januari in werking is getreden.
De relatief hoge kosten van de Amsterdamse aanpak komen doordat de gemeente de wettelijk verplichte eigen bijdrage van 270 euro voor inburgering als premie wil teruggeven na slagen voor het examen. De cursist moet dit dan wel binnen vijf jaar behalen.
Een deel van het beschikbare geld wordt dit jaar op andere manieren dan voorheen ingezet. Zo komen er in de stadsdelen, naast de al bestaande ’marktpleinen’, inburgeringcentra waar inwoners terechtkunnen voor informatie en advies.
Bron: papieren Telegraaf
Waar haal je dat vandaan?quote:5 jaar gratis kost en inwoning
Wie zegt dat ze dan pas iets bijdragen, en waarom "misschien"?quote:voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving
Waar je die 5 jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt, is mij een raadsel. Geen enkele migrant komt Nederland binnen zonder zelf voor kost en inwoning te moeten zorgen (asielzoekers uitgezonderd).quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat is niet mis 6000 euro's per allochtoon aan de cusus en dan nog eens 5 jaar gratis kost en inwoning voordat ze misschien een bijdrage gaan leveren aan de samenleving. Naar m.i. kost een integreerder vele malen meer dan dat ze ooit op zullen brengen.
Je beantwoord nu niemands vraag.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er is toch een nieuwe wet per 1 jan 2007 van kracht dat nieuwe gevallen zonder inburgeringscursus en dito examen niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning en zonder verblijfvergunning kan je niet aan het werk.
Dat en ook ik wil wel eens weten waar je die vijf jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:10 schreef Yildiz het volgende:
Het is ook nooit goed.
Asielzoekers?quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat en ook ik wil wel eens weten waar je die vijf jaar gratis kost en inwoning vandaan haalt.
Staat dat in je artikel dan? Volgens mij zit jij stiekem in een ander topic ofzo, want ik begrijp er geen snars van.quote:
Kijk nou een goed doordachte reactiequote:Op donderdag 11 januari 2007 09:57 schreef type_29 het volgende:
een oprotcursus is een stuk goedkoper
enkele reis land van herkomst
Allochtonen. Zielig. Positieve discriminatie. Knuffelen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom moet die cursus zoveel geld kosten? En waarom hoeft de allochtoon in kwestie, die tenslotte zelf iets wil van dit land, niet het hele tarief zelf te betalen?
Waarom? Willen zij een dergelijke geldverslindende cursus of willen wij dat?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Laat die cursus een lening zijn en laat het ze terugbetalen.
Inburgering hoeft helemaal niet veel te kosten, als iemand met praktijkervaring ermee, zoals eerder genoemd, weet ik dat dat veel goedkoper kan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom moet die cursus zoveel geld kosten? En waarom hoeft de allochtoon in kwestie, die tenslotte zelf iets wil van dit land, niet het hele tarief zelf te betalen?
Zeker nog nooit een serieuze cursus gevolgd buiten werktijd dat je niet weet hoeveel een opleiding kost.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Sterkte, het is een duur grapjequote:Op donderdag 11 januari 2007 10:02 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Kijk nou een goed doordachte reactie
Ik ben zelf bezig met Nederlands te leren aan mijn vriendin zodat ze hier naartoe kan komen, ik zal voor kost en inwoning zorgen voor haar en ik zal ook voor een groot deel voor die 6000 euro opdraaien.
De OP is onduidelijk over wat voor soort situatie het gaat, want het is helemaal niet meer makkelijk om de NL binnen te komen op dit moment.
Zij willen blijkbaar wonen in Nederland. Dan ook maar een cursus betalen om er te leren integreren. En anders gaan ze toch lekker terug.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waarom? Willen zij een dergelijke geldverslindende cursus of willen wij dat?![]()
Lekker simpel.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zij willen blijkbaar wonen in Nederland. Dan ook maar een cursus betalen om er te leren integreren. En anders gaan ze toch lekker terug.
Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom zouden zij 6.000 euro moeten betalen voor iets wat zij niet willen, maar jij wil?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zij willen blijkbaar wonen in Nederland. Dan ook maar een cursus betalen om er te leren integreren. En anders gaan ze toch lekker terug.
Dat antwoordde ik al. Als ze in Nederland willen wonen, mogen ze daar best voor hun eigen integratie betalen. Willen ze dat niet, blijven ze weg of gaan ze terug.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom zouden zij 6.000 euro moeten betalen voor iets wat zij niet willen, maar jij wil?
Tsja, zo gaat het vaak hequote:
Omdat mensen, ook buitenlanders, bepaalde fundementele mensenrechten hebben, zoals het recht op asiel als ze voor hun leven vrezen, het recht om te mogen trouwen en een gezin te stichten met wie ze zelf willen? Om andere redenen kom je dit land tegenwoordig niet eens permanent meer in.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat antwoordde ik al. Als ze in Nederland willen wonen, mogen ze daar best voor hun eigen integratie betalen. Willen ze dat niet, blijven ze weg of gaan ze terug.
Waarom zou je Nederlandse belastingbetalers laten opdraaien om er een buitenlander bij te halen.
Als Nederland lak heeft aan de fundementele rechten van de mens, ja, dan zou dat kunnen. Ik zou me alleen kapot schamen van zo'n land deel uit te maken. Ik wil leven in een Nederland dat openheid, vrijheid en tollerantie hoog in het vandel heeft staan. Niet in een xenofobisch Nederland, waar vrijheid niets meer is dan een symbolische woordspeling om anderen te onderdrukken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan kunnen ze nog steeds zelf er voor betalen. En Nederland heeft geen enkele verplichting om ze te accepteren. De grenzen zouden gewoon potdicht kunnen.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:57 schreef Killjoy het volgende:
De eisen die nu gesteld worden zijn al zo hoog dat de meeste mensen die zich op een normale manier in NL willen vestigen dat niet meer kunnen.
Voordat ze NL nog maar binnen komen moeten ze in het land van herkomst een mondeling examen in het NEDERLANDS afleggen. Kosten a 350 euro.
Probeer jij nu maar eens in een thailand ofzo een goede cursus NL te vinden (tip: Ik heb hem gevonden +/- 1400 euro)
Wat dat betreft kunnen de grenzen niet dichter dan nu, dus stel je niet aan.
En dan een teringland krijgen en ook nog eens véél meer betalen aan defensie en douane, en als bonus ook nog eens minder diversiteit en minder aanbod van producten die ze meenemen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan kunnen ze nog steeds zelf er voor betalen. En Nederland heeft geen enkele verplichting om ze te accepteren. De grenzen zouden gewoon potdicht kunnen.
Die rechten zijn maar iets vaags en niet iets dat afgedwongen kan worden. Zeker niet op het gebied van het opnemen van allochtonen en asielzoekers.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:56 schreef Vhiper het volgende:
Als Nederland lak heeft aan de fundementele rechten van de mens, ja, dan zou dat kunnen. Ik zou me alleen kapot schamen van zo'n land deel uit te maken. Ik wil leven in een Nederland dat openheid, vrijheid en tollerantie hoog in het vandel heeft staan. Niet in een xenofobisch Nederland, waar vrijheid niets meer is dan een symbolische woordspeling om anderen te onderdrukken.
Hoe moeilijker het ze gemaakt wordt, hoe beter. Dat filtert de echte armoedzaaiers eruit. Die zouden in Nederland toch alleen maar uitkeringtrekkers worden. Als ze zo nodig op zoek willen naar economisch geluk, laat ze dat dan in eigen land doen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:57 schreef Killjoy het volgende:
De eisen die nu gesteld worden zijn al zo hoog dat de meeste mensen die zich op een normale manier in NL willen vestigen dat niet meer kunnen.
Voordat ze NL nog maar binnen komen moeten ze in het land van herkomst een mondeling examen in het NEDERLANDS afleggen. Kosten a 350 euro.
Probeer jij nu maar eens in een thailand ofzo een goede cursus NL te vinden (tip: Ik heb hem gevonden +/- 1400 euro)
Wat dat betreft kunnen de grenzen niet dichter dan nu, dus stel je niet aan (@ Saviour)
Mijn vriendin kan hier pas binnenkomen als IK! garant sta, vast contract heb, ruim boven minimum salaris, etc.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe moeilijker het ze gemaakt wordt, hoe beter. Dat filtert de echte armoedzaaiers eruit. Die zouden in Nederland toch alleen maar uitkeringtrekkers worden. Als ze zo nodig op zoek willen naar economisch geluk, laat ze dat dan in eigen land doen.
Je weet toch dat je voor kort door de bocht opmerkingen je nooit hoeft in te lezen.quote:
Vaag? Het recht om te mogen leven en het recht om te mogen leven met wie je wil, lijken mij kristalheldere rechten. Dat ze niet afgedwongen kunnen worden, zegt meer over het afglijden van onze morele waarden, dan over die rechten.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Die rechten zijn maar iets vaags en niet iets dat afgedwongen kan worden. Zeker niet op het gebied van het opnemen van allochtonen en asielzoekers.
'Tuurlijk joh, selecteer mensen maar op de dikte van hun portemonnee. Ja, meneer, u mag met uw miljoen naar binnen hoor....Oh, u heeft niets? Nee, sorry, dan verlenen we u geen asiel, daar staat het vliegtuig terug naar Pyong Yang...Wat? Daar staat bij aankomst het vuurpeleton klaar? Ja, sorry meneer, dan had u maar wat meer geld mee moeten nemen voor u halsoverkop vluchtte...quote:Hoe moeilijker het ze gemaakt wordt, hoe beter. Dat filtert de echte armoedzaaiers eruit. Die zouden in Nederland toch alleen maar uitkeringtrekkers worden. Als ze zo nodig op zoek willen naar economisch geluk, laat ze dat dan in eigen land doen.
Klopt klopt, maar ik houdt altijd de hoop dat de persoon in kwestie nog iets bij te brengen is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet toch dat je voor kort door de bocht opmerkingen je nooit hoeft in te lezen.
Deze persoon zuiger is in mijn optiek is een typisch voorbeeld van : jongeren zonder empatisch vermogen & normen
En waarom hoeven studenten niet de complete kosten voor hun studie (vele malen hoger dan die paar duizend euro) te betalen, maar krijgen ze zelfs nog een maandelijkse bijdrage en gratis openbaar vervoer van de staat?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Aangezien die persoon niet eens de moeite heeft genomen om op door meerdere mensen aangehaalde kritieken te reageren neem ik die persoon niet meer serieus. Het enigste waar hij het over kan hebben is het huilen hoeveel een inburgering ons kost. Ik heb nog niet op het profiel van die persoon gekeken maar ik verwacht dat we met onze goed betaalde banen deze persoon een opleding aan het financieren zijn waarvan ik me echt afvraag of we dat geld niet beter hadden kunnen besteden aan subsidies voor inburgeringscursussen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:24 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Klopt klopt, maar ik houdt altijd de hoop dat de persoon in kwestie nog iets bij te brengen is.
Nee, kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten maar is de situatie wel gewenst zoals het nu nog veel vooorkomt dat er horden mensen al meer dan 30 jaar in NL wonen, practisch geen woord NL spreken en nog steeds een tolk nodig hebben?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:25 schreef Vhiper het volgende:
Omdat hij niet zit te wachten op die inburgeringscursus, maar deze opgelegd krijgt door autochtone idioten die niet weten hoe integratie werkt, misschien?
Je kan prima Nederlands leren voor VEEL minder geld dan 6.000 euro.![]()
edit- Nou, dat is de vraag.quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten maar is de situatie wel gewenst zoals het nu nog veel vooorkomt dat er horden mensen al meer dan 30 jaar in NL wonen, practisch geen woord NL spreken en nog steeds een tolk nodig hebben?
Wie is er dan idioot?
Omdat studenten gaan werken en belasting betalen, waardoor het saldo altijd richting staat doorslaat? Omdat hoger opgeleiden de economie draaiend houden? Van die allochtonen daarentegen hoef je helaas niet te verwachten dat ze ooit financieel, of in welke zin dan ook, iets positiefs zullen bijdragen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waarom hoeven studenten niet de complete kosten voor hun studie (vele malen hoger dan die paar duizend euro) te betalen, maar krijgen ze zelfs nog een maandelijkse bijdrage en gratis openbaar vervoer van de staat?
Waar bemoei je je mee je woont niet eens in nederland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:37 schreef StefanP het volgende:
Ach joh, het is maar 90 miljoen! Wat zeik je nou! Ben je soms een racist? Ja toch, zeg het maar, geef het maar toe!
Allahu Akbar! Hollandistan is in wording!
En jullie maar 70% belasting betalen![]()
Nee, maar wie heeft daar een probleem mee? Jij of die allochtoon die al 30 jaar geen NL spreekt, maar zich blijkbaar wel al 30 jaar in dit land weet te redden?quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten maar is de situatie wel gewenst zoals het nu nog veel vooorkomt dat er horden mensen al meer dan 30 jaar in NL wonen, practisch geen woord NL spreken en nog steeds een tolk nodig hebben?
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:39 schreef StefanP het volgende:
Van die allochtonen daarentegen hoef je helaas niet te verwachten dat ze ooit financieel, of in welke zin dan ook, iets positiefs zullen bijdragen.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:37 schreef StefanP het volgende:
Ben je soms een racist? Ja toch, zeg het maar, geef het maar toe!
En dan keihard diezcrinazie roepen als geen enkel bedrijf ze op de loonlijst wil hebben? O, wacht nee, de autochtoon moet maar hun taal , religie en gebruiken kennen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, maar wie heeft daar een probleem mee? Jij of die allochtoon die al 30 jaar geen NL spreekt, maar zich blijkbaar wel al 30 jaar in dit land weet te redden?
Het zijn meestal Nederlandse staatsburgers die gaan integreren. Die kun je niet zomaar op basis van hun afkomst een rekening van 6000 euro sturen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |