Geloof me, je gaat de plaatjes geweldig vindenquote:Op maandag 31 december 2007 09:47 schreef Liz87 het volgende:
hihi het moet ook niet natuurlijk
ik ken het boek verder niet, dus ik zou niet weten hoe leuk het is om in je vrije tijd door het boek te bladeren
ha, ik wist dat jij ging reagerenquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:
dat is toch de mate van vuren dat de vagus nervus (1 van de kopzenuwen) doet? De vagus nervus inhibeert de hartspier (parasymphatisch zenuwstelsel), en wordt beinvloed door stress is het idee (dient als een soort marker om invloed daarvan te meten).
Maar wat de vertaling ervan is...pff...ik zou het vertalen als "Mate van activiteit van het parasymphatisch zenuwstelsel". Een beetje omschrijven dus, daarnaast denk ik alleen maar duidelijker.
Ah, dank je voor de uitleg!quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:59 schreef Grumpey het volgende:
biologische he
Symphatische zenuwstelsel is kortweg alles wat je organen activeert, hogere hartslag en bloeddruk, zeg maar alles wat je voelt als iemand je eens heel goed laat schrikken
Parasymphatisch is precies andersom, die inhibeert activiteit van organen en brengt een soort rusttoestand teweeg
cardiac activation is de activatie van het hart (de hartspieren). Dit wordt inderdaad gecontrolleerd door de vagus nervus (vagal nerve in engels). Deze zorgt ervoor dat er een balans is tussen de excitatie van de hartspier door het symphatische zenuwstelsel, en de inhibitie van het parasymphatische zenuwstelsel.
Same here (op die koorts naquote:Op maandag 21 januari 2008 13:31 schreef MeloD het volgende:
Methoden & Technieken gehaald! En dat ondanks 39 graden koorts en de griep
Vandaag de grote dag.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:03 schreef MeloD het volgende:
Lekker dat je 'm ook gehaald hebt!
TS heb ik een hard hoofd in, die vind ik toch een heel stuk moeilijker dan M&T
Maar we gaan 't wel zien
En IBV is veels te saai.. *Is aan het skillslabbenquote:Op zondag 9 maart 2008 19:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Het is veels te stil.
Dat is iets wat je zelf uit moet zoeken.. Waar wil je wonen, waar zijn de opleidingen, hoe lang wil je reizen?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:35 schreef Sok41 het volgende:
Gegroet,
Ik volg op het moment een opleiding ICT maar ik wil hierna(dit jaar nog) gaan beginnen met HBO psych. Nu ben ik eens een beetje wezen zoeken naar de juiste plek voor mij om dat te doen, maar tot nu toe vind ik niet veel relevante dingen. Ik woon in zeeland en vroeg me dus af wat voor mij het gunstigst is.
Bedankt alvast,
't Liefts blijf ik namelijk in Zeeland. Maar zover ik kon zien is dat haast geen optie.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:40 schreef warrel het volgende:
[..]
Dat is iets wat je zelf uit moet zoeken.. Waar wil je wonen, waar zijn de opleidingen, hoe lang wil je reizen?
Ik ben geen voorstander van thuisstudie, in het geheel al niet van LOI, teminste sommige opleidingen die hun ondersteunen.quote:
Uiteraard, er zijn namelijk ook nog geen afgestudeerde HBO 'psychologen'.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:13 schreef Sharkdoggie het volgende:
Zoek eerst uit (maar dat geldt natuurlijk voor alle opleidingen) wat je met een HBO Psy kan doen. In de hulpverlening (op HBO niveau) wordt bijna alleen maar gevraagd naar Social Workers (MWD, SPH) en HBO-V (verpleegkunde), omdat werkgevers niet bekend zijn met HBO Psy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |