abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45253785

Onze tuin.
In het midden de vijver en naast de trampoline inmiddels onze tweede vijver.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:39:31 #277
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_45253811
Ben net thuis (terug uit Amsterdam) daaar ging het echt te keer... stuk van de A1 staat aardig onder water... leuk
Maar goed hier in Ermelo is niks aan de hand
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:43:24 #278
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_45253964
Niet normaal dit meer!
Net liep het zicht terug tot 20 meter door de regen, vlak daarna een enrome windvlaag die allemaal enorme takken van de bomen deed waaien.
Hier in de tuin lig er nu een van 4 meter. Vloog rakelins langs mijn raam
silence can say more than thousand words
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:37:02 #279
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_45255923
De storm van vandaag bleek eerder te komen dan verwacht, ik zag dit gister al aankomen aangezien de regenband met de bij behorende storm al op de radar zag verschijnen (rond 1 uur). Vond het al vaag maar goed.

Ik was op mijn werk storm viel idd wel wat tegen, volgens mij is het hier niet eens tot storm gekomen, echter rond 14:00 een enorme regen en flinke windstoten! Maar daar was ook alles mee gedaan.

Gister schate ik 30% kans op een 10, bij deze was die in Vlissingen dus het geval vanavond hier dus de storm, (zo komt het wel op neer).
Ook voor volgende week wordt er weer een portie wind verwacht, maar dit is allemaal nog ver weg, dus ga geen moeite doen voor een uitspraak

Voor de rest geen weersverslag waardig, misschien een langere dagverslag, voor de rest niks.

Actueel: Wind neemt aanmerkelijk toe!
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:44:23 #280
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_45256123
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
o.a.

vanavond hier dus de storm, (zo komt het wel op neer).

en

Vreemd, ik zie dit op geen enkele weerkaart/weersite bevestigd.
Waar zit SpeedyGJ geografisch gezien?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:44:43 #281
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45256136
quote:

Storm zorgt voor kleine problemen
Bron : NU.nl

Uitgegeven: 11 januari 2007 13:55
Laatst gewijzigd: 11 januari 2007 16:36

BREEZAND - De storm die donderdag over Nederland raast heeft voor kleine problemen gezorgd. Ernstige incidenten hebben zich tot nog toe niet voorgedaan. Er is een weeralarm afgegeven voor elke kustprovincie, Noord-Brabant en Limburg. De Amsterdamse brandweer waarschuwt mensen niet naar buiten te gaan.

Foto: Marjan Borsjes l Twee balkonhekken gevallen door storm Amsterdam

Volgens de brandweer zijn er nog geen gewonden gevallen, maar er zijn wel risico's dat mensen geraakt kunnen worden. De brandweer heeft sinds 13.00 uur tientallen meldingen gekregen over stormschade.

Foto: Hans Rhee l Schip losgeslagen op het IJsselmeer

Op het IJsselmeer is een twintig meter lang kraanschip losgeslagen door het ontstuimige weer. Het onbemande schip is daarop richting de Afsluitdijk gedreven waar het ter hoogte van Breezand tegen de basaltblokken is geslagen.

Het schip is op een onbekende plaats op het IJsselmeer losgeslagen. Door de golfslag en de wind wordt het schip continu tegen de Afsluitdijk gekwakt.

Friesland

In Friesland worden als gevolg van de storm acht bruggen niet meer geopend voor de scheepvaart. Bij het openen van de bruggen zouden de omhoogstaande wegdekken namelijk loodrecht in de harde wind komen te staan. Uit voorzorg heeft de provincie Friesland de bediening van de bruggen daarom stopgezet, aldus een zegsman.

Dijken

De dijken in de provincie Groningen worden in de nacht van donderdag op vrijdag beperkt bewaakt. Door de harde wind in combinatie met de hoge waterstand wordt in Delfzijl een waterstand van 3,40 meter boven NAP verwacht. De waterschappen hebben daarom besloten de dijkdoorgangen in en rondom Delfzijl te sluiten. Daarnaast worden de hele nacht de waterstanden gecontroleerd.

Gewond

In het Gelderse Zelhem is een auto door de hevige wind over de kop geslagen. Hierdoor raakten vier personen gewond. Ze zijn, met onder meer nekklachten, naar een ziekenhuis gebracht. Een windvlaag duwde de wagen in de berm, waardoor de bestuurder de controle verloor en de auto een buiteling maakte, meldde de politie.

Foto: Tanja Hempenius l Dak sporthal Center Parks Zandvoort weggewaaid

De brandweer rukte donderdag in Noord- en Oost-Gelderland vijftien keer uit om ontwortelde bomen en afgebroken takken van wegen te verwijderen.

Schiphol

Ook Schiphol heeft last van de storm. De luchthaven verwacht dat de vertragingen voor reizigers in de loop van de dag 'fors' gaan oplopen. In de namiddag en avond verwacht Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) drukte op Schiphol, omdat per uur slechts dertig vliegtuigen kunnen landen. Tijdens piekuren landen normaliter meer dan zestig toestellen per uur.

Het capaciteitstekort kan ertoe leiden dat vluchten vanuit een Europese stad daar moeten wachten tot Schiphol ruimte voor hen heeft. Hoelang de vertragingen kunnen gaan duren, kon de woordvoerster van de LVNL nog niet zeggen. Op Lelystad Airport is momenteel helemaal geen vliegverkeer mogelijk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:46:24 #282
34663 SpeedyGJ
pi_45256192
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:44 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Vreemd, ik zie dit op geen enkele weerkaart/weersite bevestigd.
Waar zit SpeedyGJ geografisch gezien?
Noorden....wind was even kalm maar lijkt nu weer flink toe te nemen tot storm zoals wordt voorspelt
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:54:24 #283
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45256449
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:46 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Noorden....wind was even kalm maar lijkt nu weer flink toe te nemen tot storm zoals wordt voorspelt
yep, hij trekt idd weer aan in het noorden

mijn Praxis blijkt toch niet zo stevig:

17:42:53 11-01-07 1 G BRAN HV 3 STORMSCHADE (Incidentnet: reg.inmeld) Praxis Doe Het Zelf center ANTHONY FOKKERWEG 50 AMSTERDAM ( ASD ) [ 512 ]

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45256681
Dacht toenet de wind weer aan trok, maar nu is het hier weer rustig. (Leeuwarden)

Viel toch vies tegen. Had liever wat meer spectakel verwacht, sorry...
pi_45256720
knmi heeft weeralarm voor noord en oost nederland ingetrokken.. www.knmi.nl
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:03:21 #286
34663 SpeedyGJ
pi_45256729
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:01 schreef seeya_40 het volgende:
Dacht toenet de wind weer aan trok, maar nu is het hier weer rustig. (Leeuwarden)

Viel toch vies tegen. Had liever wat meer spectakel verwacht, sorry...
hier issie wel behoorlijk toegenomen vergeleken met uurtje terug
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:04:48 #287
69559 61neorej
pi_45256764
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
De storm van vandaag bleek eerder te komen dan verwacht, ik zag dit gister al aankomen aangezien de regenband met de bij behorende storm al op de radar zag verschijnen (rond 1 uur). Vond het al vaag maar goed.

Ik was op mijn werk storm viel idd wel wat tegen, volgens mij is het hier niet eens tot storm gekomen, echter rond 14:00 een enorme regen en flinke windstoten! Maar daar was ook alles mee gedaan.

Gister schate ik 30% kans op een 10, bij deze was die in Vlissingen dus het geval vanavond hier dus de storm, (zo komt het wel op neer).
Ook voor volgende week wordt er weer een portie wind verwacht, maar dit is allemaal nog ver weg, dus ga geen moeite doen voor een uitspraak

Voor de rest geen weersverslag waardig, misschien een langere dagverslag, voor de rest niks.

Hij kwam juist later als verwacht?
Gister zat in de verwachtingen dat het hoogtepunt aan de kust al aan het eind van de ochtend zou zijn.
Rond 2 uur trok het koufront echter pas het land op in het noorden wat ook het hoogtepunt was.
De windkracht 10 werd in Vlissingen pas rond 4 uur gehaald wat dus een stuk later is.

Vanavond kan het echter opnieuw even tot storm komen en dat zat wel goed in de verwachtingen al.
pi_45257163
Het lijkt voorbij te zijn. In De Bilt wordt nog maar een windkracht van30 km/h gemeten.

In Vlissingen zo'n 45 km/h

pi_45257323
Wel leuke plaatjes toenet op het journaal. Toch jammer dat ik er zo weinig van heb meegekregen. Vraag me af of het bij mijn ouders erger was (Vught). Ben benieuwd naar de mogelijke storm van volgende week
pi_45263089
hier is het vreselijk koud en nat

BAH
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:26:10 #291
69559 61neorej
pi_45264430
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef sararaats het volgende:
hier is het vreselijk koud en nat

BAH
Koud? Het is overal rond de 10 graden. daar was je vroeger in maart midden op de dag al blij mee
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:35:10 #292
34663 SpeedyGJ
pi_45267266
Het houd hier maar niet op hele hoge waterstand, en een dikke kracht 7 met flinke rukwinden tegen kracht 10 aan! Heerlijk
pi_45267336
Begint hier nu ook weer flink te waaien. Vooral de windstoten zijn zeer sterk.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:07:53 #294
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45268511
Ook in AMsterdam het afgelopen uur weer aardig wat windstoten, maar de gemiddelde wind is flink afgenomen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')