quote:Jup
Op dinsdag 29 januari 2002 13:16 schreef DIGGER het volgende:
Wat ik me dit weekend bedacht, blauwe, jij ging toch in Maart, dus volgende maand, trouwen?
quote:Jongen, zou je dat nou wel doen?
Op zaterdag 02 februari 2002 12:57 schreef Zooi het volgende:[..]
Jup
Maar ik wil wel even weten hoe jullie dag eruit ziet, dus brand maar los!
quote:JAH
Op maandag 04 februari 2002 14:48 schreef dutchie het volgende:[..]
Jongen, zou je dat nou wel doen?
Maar ik wil wel even weten hoe jullie dag eruit ziet, dus brand maar los!
quote:Niet doen, je hebt het die dag al druk genoeg. Doe dit maar NA de bruiloft.
Op maandag 28 januari 2002 12:13 schreef dutchie het volgende:
Ik krijg vannacht zo'n luminieus idee. Aangezien mijn vriendje me als verrassing zaterdag lekker mee uiteten nam (want dat had ik wel eens verdiend zie hij), wilde ik iets terugdoen.
En nou leek het me leuk om op de ochtend van de bruiloft hier een champagneontbijt te laten afleveren. (en voor mezelf dan ook natuurlijk hč)
Maar ik heb dus geen flauw idee waar ik zoiets kan krijgen. We wonen onder de rook van Zwolle. Iemand een idee?
quote:Wat doe je dan met de gasten die er de gehele dag bij zijn, spelletjes bingo olv je oma
Op dinsdag 22 januari 2002 11:45 schreef DarkElf het volgende:
14.45 uur weg om foto's te maken.
quote:Die zijn hooguit een uur alleen. En ze krijgen genoeg champagne in de tussentijd.
Op woensdag 06 februari 2002 13:06 schreef DIGGER het volgende:[..]
Wat doe je dan met de gasten die er de gehele dag bij zijn, spelletjes bingo olv je oma
quote:Maar je schrijfstijl kennende vast en zeker ook een leuk verhaal, dus kom maar op
Op woensdag 06 februari 2002 11:12 schreef Zooi het volgende:JAH
Zal eens kijken of ik vanmiddag de tijd heb om eens wat dingen te schrijven, over de dag zelf, de planning, wat er allemaal aan vooraf is gegaan, etc. Zal wel een lang verhaal gaan worden vrees ik
quote:*ongeduldig meewacht*
Op woensdag 06 februari 2002 13:09 schreef DIGGER het volgende:[..]
Maar je schrijfstijl kennende vast en zeker ook een leuk verhaal, dus kom maar op
Wat vooraf ging (long, long ago....)
Liesbeth en ik wonen nu inmiddels een jaartje of 6 samen en uiteindelijk kom je dan op een punt waarbij je zegt: tja, wordt het niet eens tijd...?
Ik had wel al eens een paar keer een grapje gemaakt, door na een avond zwaar stapen met z'n tweeen out-of-the-blue te vragen: "komt er nog wat van, wanneer zullen we trouwen", maar aangezien dat niet echt het gewenste effect had (Ik geloof dat Liesbeth haar woorden waren: mwhoehahahah! Doe normaal!") heb ik in december 2000 het toch maar besloten anders aan te pakken.
Aangezien ik het type ben 'Grote bek, totdat het erop aan komt' had ik besloten om het maar niet direct te vragen omdat ik bang was dat ook ik bij deze serieuze vraag in de lach zou schieten en dus volstrekt niet serieus meer genomen zou worden, maar om het 'vuile' werk op te laten knappen door ons kleine kindje: de hond
Na het schrijven van een lange brief met als afsluiting 'De vraag' heb ik onze hond een grote strik omgedaan, de brief eraan en hebben we samen gewacht op de bank totdat de dame terug thuis zou komen. De rest ging eigenlijk vrij makelijk: Liesbeth komt thuis, hond loopt blij naar haar toe, Liesbeth ziet brief, leest brief, barst in tranen uit en zegt: JA.
Missie dus geslaagd.
Maar hoe nu verder? Uiteraard de gebruikelijke weg, vertellen aan ouders, familie, etc en ondertussen dus echt geen flauw benul ervan hebben wat er echt allemaal bij komt kijken om zo'n dag zo te plannen dat je werkelijk tevreden kan zijn over alles en zeker weet dat alles perfect zal verlopen.
Omdat we het huwelijk pas geplanned hadden en dit nog meer dan 1 jaar zou gaan duren hadden we allebei in het begin zoiets van "oh, komt wel goed, we kijken er later wel naar, nog tijd zat'. NIET DUS.
Hoe meer je erover praat met anderen, hoe meer ideeen je uitwisseld, hoe meer dingen en plannen je zal moeten uitwerken, en dat hebben we geweten!
Omdat Zeeuws-Vlaanderen niet echt veel biedt qua mogelijkheden wilde we absoluut niet de standaard trouw-locaties, welke over het algemeen vrij vierkant, kaal en nietszeggend zijn. (althans hier dan) Zeker omdat we in een leeftijdscatagorie zitten waarbij al je vrienden en vriendinnen ook gaan trouwen hadden we al redelijk wat van de mogelijkheden kunnen bekijken en steeds weer kwam de gedachte terug: "Leuk, maar zeer zeker niets voor ons".
Via een collega van mijn toekomstige schoonvader kwam uiteindelijk een geweldig alternatief en werden we gewezen op een klein landgoed met een werkelijk adembenemend kasteel net over de Belgische grens. Auto pakken op een zondagmiddag en erheen crossen natuurlijk. Bij aankomst was het in 1 seconde besloten: Wat het ook mag gaan kosten, dit is het!
Pffff, zoveel dingen te schrijven, zal me proberen te beperken tot de meest bizare dingen
De kaarten, normaal toch niet zo'n moeilijk is, voor ons wel dus. De tekst was het probleem niet, onze (blijkbaar) uitgesproken mening hierover wel. 10 boeken doorgezocht op zoek naar de kaart waarbij we allebei een goed gevoel hadden. Uiteindelijk bleef 1 kaart over die voldeed aan onze wensen en na veel twijfelen, nadenken etc is dat hem dan ook geworden. Gewoon lekker straight to the point, geen bloementjes en andere zoetsappige onzin er op, lekker strak en geheel zoals we het wilde. Uiteindelijk heeft dit diverse weken gekost voordat we er echt uit waren.
De voorkant van de kaart:
De mensen om uit te nodigen: We hebben er nog niet niet slaande ruzie om gehad maar veel scheelde het niet. Je kent het probleem wel. Enorme lijsten, wie wel, wie niet, wie overdag, wie 's avonds, wie op de receptie, etc. Om stappelgek van te worden! Zelfde telt voor de tafelschikking. Op het moment dat je daaraan gaat wagen krijg je pas echt in de gaten wat voor vreemde familie's het zijn
Uiteindelijk zijn we nu al maanden achter elkaar bezig met alle dingen die geregeld moeten worden voor zo'n dag en ik moet eerlijk bekenen dat ik dit zwaar onderschat had. Zo ongelovelijk veel details om op te letten en waarschijnlijk ligt het aan ons, je wilt gewoon een gevoel hebben dat het perfect geregeld is, zeker voor zo'n dag.
Gelukkig hebben we 2 geweldige ceremoniemeesters welke enorm veel werk uit handen nemen, maar toch willen we zoveel mogelijk zelf regelen.
De lijsten met punten die hier liggen wil je gewoon echt niet zien maar om toch een indruk te geven waar we de laatste paar weken mee bezig zijn zal ik er eentje online gooien:
Helaas voor ons is dit nog maar een van de vele lijsten die momenteel afgewerkt wordt, en zijn er nog genoeg dingen te regelen, het zijn meestal wel kleine puntjes, maar zoals je kunt zien loopt alles momenteel door elkaar.
Heb wel even wat kleine dingen zwart gemaakt ivm privacy en ook omdat er wat mensen van Fok zullen komen en deze hoeven niet alles te weten
Voor de mensen die het niet kunnen lezen, het is mijn handschrift dus blame me
Het meeste is inmiddels geregeld, vanochtend bij de Notaris geweest om de definitieve versie vast te laten stellen mbt de huwelijkse voorwaarden, de taart is eindelijk geregeld, de bedankjes voor ouders en getuigen zijn godszijdank ook besteld en alles lijkt op rolletjes te lopen.
Wat me overigens wel enorm is opgevallen: Ik ben iemand die graag internet raadpleegt op zoek naar de meest bizare, leuke of orginele dingen, b.v. met betrekking tot cadautjes, etc. In het begin zijn we samen begonnen met zoeken en het is werkelijk onvoorstelbaar hoe slecht alles in elkaar steekt op internet gebied. Als er al fatsoenlijke shops zijn bieden ze allemaal het zelfde en het is allemaal prul.
Een grof overzicht van de dag:
10:00 vertrek om Liesbeth op te halen
10:15 Foto's maken
12:30 Terug en ontvangst familie, vrienden welke hele dag aanwezig zijn
13:15 Vertrek naar stadhuis
14:00 Huwelijksvoltrekking
14:45 Vertrek stadhuis, hier gaan we zelf nog even naar een klein kappeltje, de rest alvast naar de feestgelegenheid.
15:30 Aankomst feestgelegenheid, even bijkomen met champagne, etc.
17:15 Uitgebreide maaltijd
19:30 Receptie
21:00 Avondfeest met enorme taart en vuurwerk
Tot ongeveer 1 a 2 uur.
Zondag vertrekken naar hotel en maandagochtend vroeg op het vliegtuig om te genieten van 14 dagen rust
Alle twee lopen we inmiddels redelijk hyper rond, ondanks het feit dat het nog een week of 6 is, we hebben er voor gekozen om onze bruiloft op een manier te regelen die geheel naar onze stijl was, hebben daarbij waarschijnlijk ontelbare uren geinvesteerd om alles net wat anders, net wat beter en net wat aparter te maken en hiermee het ons zelf ontzettend moeilijk gemaakt, maar alles hierboven geschreven hebbende kan ik met een gerust hart zeggen dat ik (en ik hoop ook Liesbeth) er alle vertrouwen in heb.
quote:Via de reguliere weg? Dus via drukker uit boeken uitgezocht?
Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef DarkElf het volgende:
Up date: We hebben fantastische trouwkaarten gevonden
Wij denken er nog steeds aan om zelf de kaarten te maken. We hebben een vriendin van ons gevraagd een tekening te maken, ze maakt voor haar hobby schetstekeningen.
quote:Tis toch gewoon een kwestie van een belletje plegen, deurtje openen voor de leverancier, op de blote voetjes weer terug naar boven lopen, hubbie to be verrassen en lekker knabbelen? Ik zie het juist als een soort rustpuntje op de dag. Zo gauw we uit bed komen, gaat het feest pas beginnen.
Op woensdag 06 februari 2002 12:57 schreef HiZ het volgende:
Niet doen, je hebt het die dag al druk genoeg. Doe dit maar NA de bruiloft.
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 14:56 schreef Zooi het volgende:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal, maar we waren gewaarschuwd.
quote:*slik*
[afbeelding] lijst
heel veel liefde, geluk en misschien wel een kindje toegewenst
maak er iets leuks van!
quote:We hebben een site gevonden van een grafisch vormgeefster die dit voor haar werk doet en het geld? fff denken hoor.
Op woensdag 06 februari 2002 14:58 schreef dutchie het volgende:[..]
Via de reguliere weg? Dus via drukker uit boeken uitgezocht?
Wat zijn jullie daarvoor kwijt?Wij denken er nog steeds aan om zelf de kaarten te maken. We hebben een vriendin van ons gevraagd een tekening te maken, ze maakt voor haar hobby schetstekeningen.
[..]Tis toch gewoon een kwestie van een belletje plegen, deurtje openen voor de leverancier, op de blote voetjes weer terug naar boven lopen, hubbie to be verrassen en lekker knabbelen? Ik zie het juist als een soort rustpuntje op de dag. Zo gauw we uit bed komen, gaat het feest pas beginnen.
50 stuks
75 stuks
100 stuks
125 stuks
150 stuks
175 stuks
200 stuks
Euro
¤ 130,75
¤ 166,83
¤ 183,37
¤ 220,60
¤ 255,06
¤ 285,51
¤ 312,51
Wij houden allebei niet van die standaardkaarten en toen we haar spullen bekeken hadden we allebei meteen zoiets van: Die is het!
We waren weer helemaal blij!
Zelf je kaart ontwerpen lijkt me ook leuk ware het niet dat ik daar niet de id-en voor heb.
quote:Moeilijk, maar het is wel iets wat je samen beslist. Dus als het vriendje niet wil, ja... dan wordt het moeilijk. We zagen er eerst ook niet het nut van in, nog steeds niet eik
Op woensdag 06 februari 2002 16:35 schreef bibi het volgende:
En wat te doen als het vriendje het nut van trouwen niet inziet en al helemaal de romantische kant niet
Maar nadat mijn zus en mijn beste vriendin getrouwd zijn, begon het toch wel te kriebelen. Het is toch, hoe cliché ook, een hele bijzondere dag. Toen besloten we dat we ooit nog wel eens gingen trouwen. En daarna ebte dat kriebeltje weer weg. Vooral omdat we er maar niet overheen konden komen wat het kostte zo'n bruiloft, vooral het vriendje had daar vreselijk veel moeite mee.
Toch merkte ik dat hij het er toch wel vaak over had, hoe in te delen, wie wel en wie niet enz. Maar ik brak zo'n gesprek meestal maar af, omdat ik dacht dat het toch nog eeuwen zou duren en het nut er niet van in zag om dat nu al te bespreken.
Tot de reis naar Amerika; de avond voor ons vertrek kwamen een vriend en vriendin nog even langs om ons een goede reis te wensen. En vanuit het niets zei zij ineens tegen het vriendje: "Je gaat haar vragen hč?"
Het vriendje reageerde nogal ongemakkelijk, maar ik besteedde er geen aandacht aan.
En zo zaten we een aantal dagen later aan de rand van de Grand Canyon en begon hij zijn ingestudeerde (vermoed ik) woorden. Achteraf gezien vallen alle stukjes op zijn plaats, vooral omdat hij zich zo vreemd gedroeg die dag.
Maar gut, ik dwaal af.
Wat ik bedoel te zeggen, sleep je vriend mee naar een leuke bruiloft. Want een standaardbruiloft bevestigt toch alleen maar wat hij toch al vermoedde.
Belangrijker nog, ga voor jezelf na waarom jij juist wel wilt trouwen en zet dat op een rijtje. Misschien kan je hem daarmee overtuigen.
Waarom ik zelf wil trouwen? Omdat wij een nogal passioneel stel zijn en nooit een blad voor onze mond nemen. Dat heeft menigeen al eens doen fronzen en denken, die redden het nooit samen.
Wij willen graag laten zien hoeveel we van elkaar houden en ook nog eens een leuk feestje geven, zonder na die tijd de troep hoeven op te ruimen.
Ben zelf bezig met mijn verhaal, want ja, ook ik stap in het huwelijksbootje met mijn lieve Zuurtje.
De locatie is bepaald en vastgelegd. Ondertrouw en trouwdatum staan ook al vast. Nu moeten we alle andere dingen nog regelen. We willen wel mooie foto's, maar ik wil er geen duizenden guldens voor uitgeven. Die dingen verdwijnen toch in de kast en komen er de eerste weken vaak uit, daarna met 25 jaar getrouwd en daarna met het leegruimen van het huis als je dood bent
Dus waarom veel geld uitgeven.
Hebben een niet te dure fotograaf gevonden voor een shoot.
http://www.artphoto2000.nl/index.html
Vrienden van ons hadden het daar ook gedaan en het was goed geregeld, niet te duur en de foto's zijn best leuk.
Met het eten en het feest wil ik het met wegwerpcamera's doen. Die gaan dan door de zaal heen en kan iedereen zijn eigen visie van het feest fotograveren!
Muziek... zijn we nog niet over uit, ringen nog niet (goed alternatief is trouwens om een horlogeset te kopen en op de achterkant iets te laten graveren!), gasten nog niet, jurk nog niet etc. etc.
Hebben wel iets speciaals als we uit het stadhuis komen. Dan laten we witte duiven los, 7. Als symbool voor 7 dagen vrede, liefde en geluk!
Heb een ontzettende mooie jurk gezien, maar ook dat bedrag vind ik te bizar voor woorden. Volgens mij heb ik nog niet voor zo'n bedrag in mijn kledingkast hangen en dan zal ik voor 1 dag zo'n jurk kopen.
Nee dus. Mijn ma wil hem zelf gaan maken. We gaan hem passen in een winkel zodat we weten of dit hem echt is. Dan gaan we met het plaatje naar iemand die het patroon voor me uittekent en dan gaat mijn ma aan de slag. Is niet de eerste keer, ze heeft die van mijn zussen ook gedaan!
Bedankjes hebben we ook nog niet vastgelegd, het duurt nog zo lang, maar we weten wel al wat we willen.
quote:Mooi, wanneer moeten EW en ik vrijhouden?
Op donderdag 07 februari 2002 12:07 schreef Kleintje het volgende:
De locatie is bepaald en vastgelegd. Ondertrouw en trouwdatum staan ook al vast.
En Blauwe, wat een verhaal zeg, kheb nu niet zo veel tijd, lees het een van de komende dagen nog wel eens rustig door.
Het is een heel georganiseer, maar het eindresultaat is bijzonder bijzonder.
quote:Dat had ik je toch al verteld?
Op donderdag 07 februari 2002 13:02 schreef DIGGER het volgende:[..]
Mooi, wanneer moeten EW en ik vrijhouden?
En Blauwe, wat een verhaal zeg, kheb nu niet zo veel tijd, lees het een van de komende dagen nog wel eens rustig door.
Wij hadden heel eenvoudig.
Een antieke trouwauto,kosten niks
.
Wij waren het laatste stel wat erin getrouwd was,want er kwam rook uit de moter,en bleek later te duur om motorblok te vervangen ofzo.
Toen hadden ze kennelijk besloten dat we niet hoefden te betalen,want we hebben nooit een rekening gehad.
en ik ga er ook niet meer achteraan is al 4 jaar geleden bijna
Een trouwjurk had ik niet aan,omdat ik daar niet en het figuur voor heb
en last van mijn rug had vonden we het niet passe(ofzo).
Vanwege mn rugkwaal wilden we niet een te groot feest geven.
omdat ik dat niet op kon brengen lichamelijk,en er toch wel wat van wilde meemaken .
hebben we met naaste familie ,een boottocht gemaakt en tijdens die boottocht een buffet met alles d'r op en d'r aan.
We hadden afgesproken dat ze drinken mochten wat ze wilden.
En dat werd ook gedaan.
Muziek hadden we zelf meegenomen cd's,maar die hadden we meer op de achtergrond.
Wel hadden we foto's laten maken door een amateur fotograaf,met de auto en heb een album vol mooie plaatjes van ons,met die antieke auto.
Dat wilde ik wel graag omdat we verder niks groots deden eraan.
Ook hebben we nog een videoband van de hele dag,ook van s'avonds.
Al met al heb ik absoluut geen spijt van dat we het zo gedaan hebben.
achteraf het enigste waar ik spijt van had is dat ik dure trouwschoenen had gekocht.
te duur eigenlijk,maar die had ik me aan laten praten :|(
Ook hadden we mooie trouwkaarten,hele chique
o ja en de trouwringen hadden ons ook geen cent gekost want die hadden we betaald van mijn man zijn freebees pasje bij de kijkshop!!!!
Ik heb ze gevonden!!!!!!!!!
Ik liep vandaag toevalig bij Sacha Shoes binnen en ja hoor, daar stonden ze. Direct gekocht natuurlijk. Nu moet ik wel nog maanden wachten voor ik ze aanmag omdat we pas op 21 juni trouwen, maar de trouwschoenen zijn gelukkig binnen.
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 15:42 schreef m@x het volgende:
[afbeelding]Ik heb ze gevonden!!!!!!!!!
![]()
Ik liep vandaag toevalig bij Sacha Shoes binnen en ja hoor, daar stonden ze. Direct gekocht natuurlijk. Nu moet ik wel nog maanden wachten voor ik ze aanmag omdat we pas op 21 juni trouwen, maar de trouwschoenen zijn gelukkig binnen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |