Anyway onze planning:
13.00 uur Auto arriveert met bloemen en corsages.
14.00 uur trouwen (we worden trouwens in de echt verbonden door het zusje van mijn beste vriendin)
14.45 uur weg om foto's te maken.
17.00 uur diner met familie.
19.30-20.00 uur recpetie voor niet teveel mensen. We houden ook allebei niet van bruilofstfeesten dus doen we het maar zo.
Na die dag boeken we een lastminute omdat we totaal geen id hebben waar we naar toe willen. Dus leek dit ons een goede oplossing.
We gingen trouwen rond 11:00.... Ik zeg rond , omdat we te laat waren Dat kwam weer door de kapster, die dik een uur te laat was en het fototoestel dat het op het laatste moment niet deed. Na het trouwen gingen we naar een restaurant/brasserij voor een koffietafel met bruidstaart en een broodmaaltijd.( www.nogalwiedus.nl ) Daarna gingen wij foto's maken. Dáárna was er een receptie bij ons thuis. We hadden ongeveer 30 man verwacht, maar er kwamen er uiteindelijk een stuk of 60. En toen al het volk weg was en mn huis opgeruimd (werd gedaan door mijn schoonouders) zijn we geld gaan tellen
Wat we allemaal gekregen hebben?
De kaartjes - van mijn opa en oma
Het trouwpak - van mijn schoonouders
De Jurk - Dat was de trouwjurk van mijn moeder die ze helemaal verbouwt heeft. *trots op is* Een redelijk strakke lichte blauwe jurk met lange mouwen. (als ik een slachtoffer kan vinden die ff een foto wil scannen zal ik hem hier wel plaatsen.
De foto's - Gemaakt door een amateur fotograaf.
De trouwauto - een geleende jaguar met als bestuurder de toenmalige beste vriend van mn hubbie, die ook getuigen was
De taart - Een hele mooie met marsepijn en zo van een hele goede vriend van ons en door hem gemaakt.
De broodmaaltijd - (voor broers, zussen, getuigen, ouders en opa en oma's) van mijn moeder
en de hapjes en drankjes tijdens de receptie werden weer helemaal verzorgd door mijn schoonouders.
Al met al heeft dit ons het boeket gekost (de corsage's kregen we daar weer gratis bij) De benzine voor de auto het gemeentehuis. En de koffie voor bij de taart.
oh jah en de kapster moest ik ook betalen
En het was uiteindelijk een onwijs gave dag ondanks dat het ons haast niets gekost heeft en ik s'morgens het lood in mn schoenen had zitten en mn moeder belde met de mededeling dat ik er niet meer aan mee deed
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:28 schreef GrofGebekt het volgende:[..]
Maar volgens mij heb ik idd nog niet verteld hoe onze dag eruit gaat zien.
[verhaalmode]
Ookal zaten weer al een tijdje over te dubben en te discussieren of we het nou wel of niet zouden doen (toch duur enzo en nu ging het toch ook goed?), heeft het vriendje me toch gigantisch verrasd met een aanzoek. Afgelopen september zijn we een maand gaan toeren door Amerika. In Las Vegas staken we al de draak met de Wedding Chapels en dergelijke, voor de videocamera zeggen dat we er vanmiddag geweest waren enzo. Ach, als je een paar margarita's achter de kiezen hebt, wordt je behoorlijk flauw.
Vervolgens zouden we de Grand Canyon gaan bewonderen. Ik was helemaal stil van dit natuurwonder. En het was dan ook hier dat het vriendje me vastpakte en begon te 'speechen' over 'straks 10 jaar samen', nog iets over plannen enzo. En ik dacht: Uhoh, daar komt het....
Het duurde volgens mij wel een eeuwigheid voordat ik 'ja' kon zeggen, ook omdat mijn keel dichtgeplakt zat. Gut, wat heb ik me als een -muts gedragen zeg!!
[/verhaalmode]
Onze dagindeling ongeveer:
- We trouwen om 15.00 's middags en zullen daarvoor wel foto's nemen en de 'daggasten' thuis ontvangen. Thuis wat soep met brood denk ik, want anders heb je zulke rare geluiden tijdens de 'ceremonie'.
- We worden tussen 16.30 en 17.00 verwacht in het restaurant waar met de 'daggasten' een uitgebreid diner wordt genuttigd en waar vervolgens tegen 20.30 het feest lostbarst met de overige gasten.
Het restaurant dat we uitgekozen hebben is geen zalencomplex, want daar hebben we allebei een hekel aan. Je weet wel, lange tafels, je hebt je glas nog niet leeg of er staat al een nieuwe en niemand staat op.
Het is een oude herberg met een hele intieme sfeer. En groot voordeel, vreselijk buitenaf, dus het volume kan voluit!
Maar PluiZZje, leg die datum morgen direct vast, anders vis je er wel naast.
quote:Waarom dan pas? Hebben jullie daar een speciale reden voor?
Op woensdag 23 januari 2002 21:47 schreef Shaii het volgende:
Ontzettend leuk om alle trouwverhalen te lezen, ik krijg er een "ik wil ook trouwen" gevoel van! Maar ik moet nog een paar jaartjes wachten... Er is al een datum 4 augustus 2007!!
quote:Dan zijn we precies 10 jaar samen, romantisch he?
Op woensdag 23 januari 2002 22:00 schreef dutchie het volgende:[..]
Waarom dan pas? Hebben jullie daar een speciale reden voor?
quote:Dat was ook de reden van mijn vriend om mij ten huwelijk te vragen en op 6 juni te trouwen!
Op woensdag 23 januari 2002 22:01 schreef Shaii het volgende:[..]
Dan zijn we precies 10 jaar samen, romantisch he?
quote:Inderdaad!
Op woensdag 23 januari 2002 22:10 schreef dutchie het volgende:[..]
Dat was ook de reden van mijn vriend om mij ten huwelijk te vragen en op 6 juni te trouwen!
Waarschijnlijk denken we allemaal: Ach, als we al zo lang bij elkaar zijn, dan lukt de rest ook wel!
quote:Hoi
Op maandag 21 januari 2002 23:22 schreef m@x het volgende:
Ik heb alleen één groot probleem. Ik heb altijd geroepen dat ik op mijn bruiloft doc martens aan wil (omdat het mijn lievelingsschoenen zijn). Ik ben al stad en land afgeweest voor een paar bordeaux-rode docs, maar ze zijn nergens te krijgen (zelfs niet in Engeland). Kan iemand me helpen????????
Over die Doc. Martens: Heb je Sacha Shoes geprobeerd? Daar verkopen ze doccies en misschien ook nog de bordeaux-rode.
Maar volgens mij was dat model (en die kleur) zo'n 4 jaar terug erg populair. Mocht je ze echt heeeeel erg graag willen hebben dan zou je het ook kunnen proberen op tweedehands marktjes (Beverwijk bijvoorbeeld) daar heeft een vriendin van mij ze ooit gekocht (waren wel zwart...).
Verder heb je nog "Punch" op de nieuwe (of oude ) binnenweg in Rotterdam. Daar hebben ze de meest aparte doc. Martens die ik verder nog nooit ergens anders heb gezien.
Wie weet! (mocht je intresse hebben: kan ik je wel uitleggen waar dat winkeltje zit).
quote:Hee die paarse heb ik
Op donderdag 24 januari 2002 11:24 schreef moussy het volgende:
Wat de trouwkleding betreft. Ik wil graag in het rood trouwen en dan niet in een klassieke bruidsjurk maar in kleding die ik verder ook nog kan dragen. Het moet wel een beetje apart en gek zijn maar toch feestelijk. Ik ben vanmiddag even bij Didi (de winkel) langs geweest om te vragen of rood toevallig in hun zomercollectie zit. En ja hoor! Het is nog niet binnen maar de verkoopster die ik sprak zou contact opnemen met de inkoopster en die zou leuke spullen in mijn maat uitzoeken. Zodra het binnen is kan ik komen passen. Jippie!
[Dit bericht is gewijzigd door m@x op 24-01-2002 17:34]
m@x, trouwen in een DIDI outfitje en Dr.Martens is wel ontzettend gaaf!! Ik wil absoluut een foto zien tegen die tijd hoor!
quote:010-4366190
Op donderdag 24 januari 2002 17:28 schreef m@x het volgende:Ik ga zeker kijken of ze ze bij die zaak in Rotterdam hebben. Als je me kan uitleggen hoe ik er kom vanaf CS, graag!
Misschien dat je eerst beter kunt bellen om te vragen (scheelt weer een hoop gedoe he )
quote:Dutchie,
Ik krijg vannacht zo'n luminieus idee. Aangezien mijn vriendje me als verrassing zaterdag lekker mee uiteten nam (want dat had ik wel eens verdiend zie hij), wilde ik iets terugdoen.
En nou leek het me leuk om op de ochtend van de bruiloft hier een champagneontbijt te laten afleveren. (en voor mezelf dan ook natuurlijk hč )
Maar ik heb dus geen flauw idee waar ik zoiets kan krijgen. We wonen onder de rook van Zwolle. Iemand een idee?
kijk op www.ontbijtservice.nl.
Gr 2meter3.
quote:hey das een leuk idee !!
Op maandag 28 januari 2002 12:13 schreef dutchie het volgende:
Ik krijg vannacht zo'n luminieus idee. Aangezien mijn vriendje me als verrassing zaterdag lekker mee uiteten nam (want dat had ik wel eens verdiend zie hij), wilde ik iets terugdoen.
En nou leek het me leuk om op de ochtend van de bruiloft hier een champagneontbijt te laten afleveren. (en voor mezelf dan ook natuurlijk hč)
Maar ik heb dus geen flauw idee waar ik zoiets kan krijgen. We wonen onder de rook van Zwolle. Iemand een idee?
Denkje dr wel aan dat je misschien ivm de zenuwen geen hap door je keel kan krijgen
ennuh niet te veel aan de champagne lurken he, straks sta je tipsy voor de ambtenaar
Lekker boeiend als je de pixels ziet das dan juist wel mooi.
quote:Kan je lullen wat je wilt, maar dit vind ik écht een leuk idee!
Op dinsdag 29 januari 2002 12:02 schreef Budah het volgende:
Waarom niet gewoon groot op de voorkant van het kaartje dit:
Lekker boeiend als je de pixels ziet das dan juist wel mooi.
quote:Helemaal mee eens!
Op dinsdag 29 januari 2002 12:20 schreef Barb het volgende:[..]
Kan je lullen wat je wilt, maar dit vind ik écht een leuk idee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |