Thanks daar hebben we wat aan!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:47 schreef Saabmobiel het volgende:
Mini:
+ ben ruim 2 meter: geen enkel probleem, haaks door bocht, veel fun, Classic Car(t)
- Roest op o.a. A frame (nog steeds trouwens?), roest en roest. Pedalen stonden dicht op elkaar maar kan ook aan mijn schoenmaat liggen.![]()
206 CC te weing in gereden om eerlijk oordeel over te kunnen vellen:
+ is u vrouw?, Nieuwer model dan Mini, minder onderhoud (hoop ik), cabrio
- is u man?, met ruim 2 meter wel een probleem (hoofd steekt ruim boven daklijst uit).
Ik zou voor de Mini gaan, maar dat is puur persoonlijk![]()
Ja daar zit ik dus ook mee, de CC is geliefd onder 't vrouwelijk volk, maar aan de andere kant maakt me dat niet zoveel uit omdat het een prima auto is. Ook ligt er net 17" lichtmetaal onder van InterAction, ziet er vrij stoer uit in tegenstelling tot de standaard velgen. en het is de 2.0 uitvoering, rijdt wel aardig, vergeleken met de 1.6.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef DonJames het volgende:
Hangt er nogal vanaf hoeveel je denkt te gaan rijden. Als je vaker lange stukken wil rijden is de mini geen aanrader. De 206 vind ik persoonlijk een beetje te girly, maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Die hebben we ook op het oog jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Mijn oude buurvrouw (is verhuisd dus oud maar ook oud want ze was 55) had een 206cc en deze was wel cool. Hij was eigenlijk ook wel een beetje een aso bak. Bodykit erop overal kippengaas extra lichten en verlaagd. grote uitlaatpijp achterop zodat hij als een sportwagen klinkt maar maar een 1.6 blokje heeft. De 206 (heb nogt nooit in een 206cc gereden) is een lekkere auto om in te rijden. Heeft ook vrij veel ruimte voorin. De auto is veiliger en heeft meer comfort dan de mini en het is natuurlijk een cabrio, dus in de zomer met open dak rondrijden. Alleen als de auto licht blauw is dan is het wel een echte vrouwen auto.
De mini is leuk. Ik heb er nog nooit mee gereden maar lijkt me minder comfortabel en een stuk minder veilig dan de 206. De mini is anders dan andere auto's je valt op op de weg (dat hoop ik althans). Ook is het denk ik makkelijker om zelf te sleutelen aan de mini. En sleutelen moet je gewend zijn want je hebt tenslotte een mg B gehad![]()
Kies je voor veilig en comfort dan zou ik zeker voor de 206 gaan maar als je kiest voor "fun" leuk en anders dan zou ik zeker voor de mini gaan. Daarbij krijg je vaak leukere reacties op een aparte auto wat ook weer scheelt.
edit: Zoiets als deze mini, hij is cool. http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/MINI/Cooper_S/11617526/mini_cooper_s__groen_metallic.html?resultset=76881935;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bgridcode%3D%3Bwhitelabel%3D%3Bmerk%3DMINI%3Bmodel%3D%3Bvraagprijs_van%3D%3Bvraagprijs_tot%3D%3BcarrosserieId%3D%3BbrandstofId%3D%3Bbouwjaar_van%3D%3Bbouwjaar_tot%3D%3Bresultset%3D76881935%3Bstart%3D10%3BresultRows%3D10%3BsortBy%3DvraagprijsLH%3BcategoryId%3D1;whitelabel=#top
Maar ik moet eerlijk zeggen niet echt mijn smaak. Houd meer van oude amerikanen met V8 motoren.
Door de nogal aparte houding die je moet aannemen in zo'n ding heb je meer ruimte dan in menig andere auto. Bagageruimte is wel zeer beperkt, maar ach, er past een krat bier in.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:42 schreef Googolplexian het volgende:
Mini ... altijd
maar vergeet niet dat deze mini niet voor niets een mini heet. Je hebt er niet veel aan dan behalve rondrijden en (hele) kleine boodschappen doen.
1.86m ??Da's wel de goden verzoeken... in een Mini.
Maarja, ik rijd zelf een tweezitter honda en ben 1.88mliefhebberij
is prachtige wagen, hadden zo'n 72-er met dieper gelegen sportgrille, zijn maar 1 jaar gemaakt... midnight blue, chromen bumpers/spaakvelgen, zwart interieur...quote:
Klopt! het leuke vind ik persoonlijk dat het model vrijwel identiek is als de allereerste... zijn zo'n 40 jaar lang geproduceerd, ruim 5 milioen stuks... en als je dan nagaat dat deze cooper S uit 2000 gewoon vrij nieuw is, ook technisch wel goed in elkaar zal zitten (niet dat er veel techniek op/aan zitquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:23 schreef TelleJ het volgende:
Hier hoef je niet lang over na te denken, de mini natuurlijk.
Zeker als die als 2e auto voor de fun erbij komt.
2000 was ook het laatste jaar dat de mini gemaakt werdt, dus deze zal wel beter zijn dan de echt oude mini`s.
En roest hoort erbij, al zal dat nog wel meevallen bij zo`n jonge auto, zeker als die goed is bijgehouden.
mijn moeder heeft een jaar of 8 een 96er BGT gereden, dagelijks.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:24 schreef EsDe het volgende:
[..]
is prachtige wagen, hadden zo'n 72-er met dieper gelegen sportgrille, zijn maar 1 jaar gemaakt... midnight blue, chromen bumpers/spaakvelgen, zwart interieur...![]()
Maar, niet echt een practische auto voor dagelijks gebruik, al zijn er genoeg Diehards die het wel doen...respect daarvoor![]()
zegt de MG workshop you iets?quote:mijn moeder heeft een jaar of 8 een 96er BGT gereden, dagelijks.
auto is jammergenoeg verkocht, we hebben nu alleen nog een B met rover v8![]()
Dit zegt natuurlijk ook niks. Als je een 83'er koopt die altijd binnen heeft gestaan, dan kan die nog veel beter zijn dan een '75'er die altijd buiten heeft gestaan.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:56 schreef nonono het volgende:
BV goed
begin 70 begin 90
slecht
heel 80 en vanaf 98
Want?quote:Op zondag 14 januari 2007 11:56 schreef nonono het volgende:
[..]
oja 1 ding koop geen duitse import!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |