abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:37:17 #1
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45192829
Vier zwarte torens, waarvan de hoogste op tien dagen gaans te zien is...
Een loden deur, diep in het hart van een stinkend moeras...
Kilometerslange gangen, bedekt met mos en muursalpeter...
Ladders, loopbruggen en trappen die tot in het diepste der aarde voeren...


Kortom, de Donjon.

Wie na zo\'n inleiding een serieus fantasie verhaal verwacht vol met stoere helden en dappere krijgers heeft mooi pech. Wie echte zin heeft in antihelden, absurde humor verpakt in leuke goedgeschreven verhalen met mooie tekeningen is hier dan weer wel aan het goede adres.


Herbert & Marvin

In Nederland zijn nu 12 boeken van de Donjon uitgegeven, In frankrijk zijn er al een stuk of 30. De serie is grotendeels in 3 stukken te splitsen, maar alles draait om de Donjon.

In de serie Ochtendgloren wordt het ontstaan van de Donjon beschreven (Deel -99 t/m 0).
In Zenit (de hoofdserie, deel 1 t/m 100) zijn de gloriedagen van de Donjon te zien.
En als laatste Avondschemer (deel 101 tot ?) het verval van de grote Donjon.

Verder is er nog Donjon monsters, die ook in de verhaallijn liggen en steeds een ander personage van de Donjon belichten. En als laatste Donjon Parade, een soort humoristische spin-off met Herbert & Marvin in de hoofdrol.


De serie is begonnen door Lewis Trondheim & Joann Sfar (Donjon-auteur Lewis Trondheim is de winnaar van de VPRO Grand Prix 2004 en uitgeroepen tot beste stripmaker ter wereld. Uit het jury-rapport: \'Origineel, veelzijdig, grappig en een tikkeltje cynisch: een klasse apart.\' )

Zei schreven deel 1 samen in 1998 en deden ook de tekeningen. Toen daarna de delen -99 en 101 uitkwamen drukten ze ons op het hart dat ze echt niet van plan waren 300 delen te maken. Maar nu er al meerdere delen uitgekomen zijn en ze gebruik maken van andere tekenaars hebben ze dat een beetje terug getrokken.

Enkele linkjes:
http://www.bibou.org/donjon/
Website met ALLES over de Donjon, helaas wel in het frans.

http://www.pastis.org/donjonland/
Officiële website van de Donjon, ook frans.

Uitgeverij L - De belangrijkste Donjonzaken op een rij
Uitgever die nu Donjon in Nederland uitgeeft (was voorheen uitgeverij M)


Zijn er hier op Fok nog meer Donjon fans? die net als ik alle 12 delen in de kast hebben staan?
Zo ja, goed nieuws!

Deze maand komt Donjon Monsters deel 2 uit.
In februari Donjon Parade deel 2
En in april, Donjon Zenit 5: Een gruwelijk huwelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door DaMart op 28-09-2009 17:05:07 ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:43:25 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45193106
Het klinkt wel spannend, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar het nu over gaat. Gaat het over een kasteel met allemaal fabelfiguren, is het een ridder? Hoe is de verhaallijn?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:49:48 #3
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45193387
Paar voorbeeldpagina's


Uit Donjon Avondschemer 101


Uit Donjon Avondschemer 103



Uit Donjon Zenit 1


Pagina uit Donjon Zenit 5 (komt uit in April)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:52:53 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45193548
Het lijkt wel een zeldzame combinatie van fantasy en humor.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:55:40 #5
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45193673
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:43 schreef LXIV het volgende:
Het klinkt wel spannend, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar het nu over gaat. Gaat het over een kasteel met allemaal fabelfiguren, is het een ridder? Hoe is de verhaallijn?
Even proberen kort uit te leggen

De donjon is een kasteel, eigendom van De Wachter. In dit kasteel wonen overal monsters. Tot zover is het duidelijk.

Het doel van de Donjon is om klanten te trekken, avonturiers. Deze komen de donjon binnen met hun mooie wapenuitrustingen, misschien wat goud of ander waardevol spul. Ze slachten her en der een monster af, vinden wat schatten. De meeste sterven uiteindelijk om hun waardevolle spullen achter te laten, wat weer meer mensen aantrekt.

Zo nu en dan ontsnapt er weer iemand met een goeie buit, wat van het reclamebudget van de Donjon afgaat. Dit trekt weer nieuwe klanten aan. Het is dus een soort efteling, maar dan gevaarlijker

De serie Ochtendglore gaat over hoe de wachter z'n Donjon opbouwt.
In Zenit zien we het in z'n volle glorie.

Het verschilt erg per boek wat de sfeer is. De zenit boeken zijn erg grappig en absurd, Ochtendglore is wat serieuzer, over een opgroeiende Wachter. De parade boeken zijn hilarisch. en de Avondschemerboeken zijn wat donkerder.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:52 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt wel een zeldzame combinatie van fantasy en humor.
inderdaad.
En alle verhalen sluiten erg goed aan elkaar.
Als er weer een nieuw deel is, kan je daarna weer alle andere delen heerlijk gaan lezen en weer nieuwe links tussen de boeken vinden. het verveelt nooit

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_45211934
Donjon is leuk!!! Alleen heb ik geen een Maar hup allemaal: ga donjons kopen!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:01:33 #7
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45487754
Stormlooptopic.
Maar ik blijf stug doorgaan.
Vandaag in de krant:

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 19 januari 2007 @ 05:52:24 #8
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_45497506
Donjon

Ik was eerst wat sceptisch, de serie werd ons aangeraden door een verkoper van een stripwinkel en het klonk nogal chaotisch met al die verschillende tijdvakken, maar inmiddels ben ik overtuigd van de kwaliteit.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:26:54 #9
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45507020
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 05:52 schreef lizardtattoo het volgende:
Donjon

Ik was eerst wat sceptisch, de serie werd ons aangeraden door een verkoper van een stripwinkel en het klonk nogal chaotisch met al die verschillende tijdvakken, maar inmiddels ben ik overtuigd van de kwaliteit.
Ik heb ooit jaren terug (zal eind jaren 90 geweest zijn) stukjes donjon in de sjosji gelezen.
Toen ik daar ineens aan terugdacht ging ik dat zoeken. Dus ik naar de (strip)boekenwinkel:
Ja, ik zoek een serie in een soort kasteel met een eend, beetje horror maar wel grappig.

En verdomd, hij wist precies waar ik het over had

dus ik deel 1 kopen, meteen verslaafd
Dat er meer was dan alleen deel 1 t/m 4 kwam ik later achter.

Het klinkt inderdaad een beetje complex, maar gelukkig zijn alle verhalen op zich ook goed te lezen als losse delen. en dat het allemaal op elkaar aansluit is gewoon erg leuk omdat je daarna weer de andere delen kan lezen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:18:49 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45508548
Donjon.

Lees jij ze in het engels of nederlands?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:07:00 #11
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45509952
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:18 schreef nipeng het volgende:
Donjon.

Lees jij ze in het engels of nederlands?
Ik lees graag boeken in de originele taal indien mogenlijk.
maar aangezien het origineel frans is is zowel engels als nederlands een vertaling.
En nederlands is makkelijker om aan te komen

dus nederlands.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:30:28 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45512316
Exact mijn insteek ook.

Ik zal eens opzoeken welke ik allemaal heb,
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:19:44 #13
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45519673
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:30 schreef nipeng het volgende:
Exact mijn insteek ook.

Ik zal eens opzoeken welke ik allemaal heb,
oh, die heb ik al

Ik geloof dat ze in het engels wel meer delen al hebben van de ochtendgloren en avondschemer. Aangezien ze daar 2 delen in 1 boek bundelen.

maarja, die komen gerust wel naar nederland.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:23:55 #14
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45531370
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?q=donjon&g=0&postcode=&distance=&search=Zoek

Op marktplaats staan nog een paar donjons voor een redelijk prijsje.

Mocht je nog niet compleet zijn.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:54:00 #15
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45664052

Jaa!

De nieuwe donjon ligt in de winkel! (en op m'n buro)
Deel 2 van Donjon Monsters genaamd De tranen van de reus.

Deze aflevering speelt af tussen deel 3 en 4 van Zenit. Deze keer getekend door J-C. Menu. (waar ik nog niet eerder van gehoord heb. In dit verhaal is Alcibiades de hoofdrolspeler. En het gaat dus blijkbaar over het reuzenoog (die was in deel 4 ook zomaar ineens weg)

Ik ga 'm vanavond gezellig lezen


Dus hup, allemaal naar de stripwinkel de nieuwe donjon halen.
Volgende maand weer een nieuw deel

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 27 januari 2007 @ 00:46:10 #16
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45715328
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:54 schreef timbob het volgende:
[[url=http://www.boekenwereld.com/graphics/productPics/groot/38/9789024554386.jpg]afbeelding][/url]
Jaa!

De nieuwe donjon ligt in de winkel! (en op m'n buro)
Deel 2 van Donjon Monsters genaamd De tranen van de reus.

Deze aflevering speelt af tussen deel 3 en 4 van Zenit. Deze keer getekend door J-C. Menu. (waar ik nog niet eerder van gehoord heb. In dit verhaal is Alcibiades de hoofdrolspeler. En het gaat dus blijkbaar over het reuzenoog (die was in deel 4 ook zomaar ineens weg)

Ik ga 'm vanavond gezellig lezen


Dus hup, allemaal naar de stripwinkel de nieuwe donjon halen.
Volgende maand weer een nieuw deel
Ik vond dit deel weer erg leuk. Ik moest wel even wennen aan de tekenstijl. Het is wel erg rond/cartoon achtig getekend. Maar ik moet zeggen dat ik dit een van de leuke Donjon verhalen vond. Er zit ontzettend veel humor in en het verhaal an sich is ontzettend grappig gevonden.

Ik ben benieuwd hoe de volgende Zenit gaat worden. Het wordt ook wel weer eens tijd voor een nieuw deel in de 'hoofdreeks'. Tot dusverre vind ik de spinoffs allemaal wel heel erg leuk, en soms zelfs leuker dan de Zenit reeks.

De nieuwe Avondschemer vond ik iets minder. Sfar gaat steeds meer in zijn eigen stijl tekenen en dat gecombineerd met weinig humor maakte dit deel toch wat te serieus in vergelijking met de andere Donjon strips. Maar de eerste twee delen van Avondschemer vond ik weer heel goed, dus maar even afwachten wat het volgende nummer brengt. Dit leek een beetje op een boek om wat nieuwe situaties te creeëren voor volgende delen.
Ik ben overigens een grote fan van Sfar, dus verder geen onvertogen woord over deze man. De Kat van de Rabbijn en Vampire Loves zijn geniaal.

Oja, ik ben ook zo'n nerd die tot dusverre alle delen heeft. En ik heb nog een speciale limited franse versie van Donjon monsters deel 10 (!!) . Het is een groter formaat boek, geheel in zwart-wit geschetst en in een oplage van 3000 verschenen. Liep er toevallig tegenaan toen ik in Parijs was. Naja, niet geheel toevallig want ik was natuurlijk wel een beetje aan het neuzen tussen de stripboeken.




getekend door Bézian
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:09:18 #17
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45727502
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:46 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vond dit deel weer erg leuk. Ik moest wel even wennen aan de tekenstijl. Het is wel erg rond/cartoon achtig getekend. Maar ik moet zeggen dat ik dit een van de leuke Donjon verhalen vond. Er zit ontzettend veel humor in en het verhaal an sich is ontzettend grappig gevonden.
Ik had ook nogal wat moeite met de tekenstijl. ik vond het verhaal ook dankzij de teksten daardoor wat moeizaam lezen.
De personages leken zich allemaal wel anders te gedragen (vooral marvin)

evengoed toch een leuk verhaal en leuk dat nu uitgelegd word waarom ze in deel 4 ineens dat oog kwijt zijn.
quote:
Ik ben benieuwd hoe de volgende Zenit gaat worden. Het wordt ook wel weer eens tijd voor een nieuw deel in de 'hoofdreeks'. Tot dusverre vind ik de spinoffs allemaal wel heel erg leuk, en soms zelfs leuker dan de Zenit reeks.
Als het goed is is de nieuwe wel door een andere tekenaar gedaan. maar ik heb hierboven ook een pagina ervan neergezet en het ziet er erg mooi uit. Het werd idd wel weer tijd voor een nieuwe zenit
quote:
De nieuwe Avondschemer vond ik iets minder. Sfar gaat steeds meer in zijn eigen stijl tekenen en dat gecombineerd met weinig humor maakte dit deel toch wat te serieus in vergelijking met de andere Donjon strips. Maar de eerste twee delen van Avondschemer vond ik weer heel goed, dus maar even afwachten wat het volgende nummer brengt. Dit leek een beetje op een boek om wat nieuwe situaties te creeëren voor volgende delen.
Ik ben overigens een grote fan van Sfar, dus verder geen onvertogen woord over deze man. De Kat van de Rabbijn en Vampire Loves zijn geniaal.
De derde avondschemer was inderdaad te vaag voor woorden 1 grote drugstrip leek het wel. De volgende avondschemer, deel 104, is weer door een ander getekend. maar waneer die in nederland uitkomt weet ik niet... Ik denk dat ze in deel 104 meer gaan uitleggen over de kinderen van marvin. vandaar dat dat uitgelegd is in 103.. gok ik.
aan de voorkant te zien wel iig.

Marvin het konijn met de mini marvinnetjes?
quote:
Oja, ik ben ook zo'n nerd die tot dusverre alle delen heeft. En ik heb nog een speciale limited franse versie van Donjon monsters deel 10 (!!) . Het is een groter formaat boek, geheel in zwart-wit geschetst en in een oplage van 3000 verschenen. Liep er toevallig tegenaan toen ik in Parijs was. Naja, niet geheel toevallig want ik was natuurlijk wel een beetje aan het neuzen tussen de stripboeken.

[afbeelding]

[afbeelding]
getekend door Bézian
Nog een fan
die zwart wit versies horen bij de donjon bonus serie (staat ook in het begin van elk boek) ik denk niet dat die ooit in nederland uitgegeven gaan worden... ik heb er ook wel een paar op ebay zien staan. misschien maar daarvandaan halen... Als echte fan wil je natuurlijk alles hebben.

wat ik wel al via ebay binnen heb gehaald:

Reclame / persblad met daarin de hele verhaallijn van de donjon, alle delen die in frankrijk uitgekomen zijn. extra info over de hoofdpersonen en mooie grote tekeningen ervan. Kon ik niet laten liggen voor 1.50

In frankrijk komt in mei 2007 trouwens een deel uit dat zich afspeelt op -400... rare jongens, die fransen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:21:25 #18
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_45727775
Ohja, als er nog iemand goed is in frans:

Le secret du raconteur
Pagina 1

Pagina 2


Le pont des ogres
Pagina 1Pagina 2

Le fantôme endormi
Pagina 1 Pagina 2

Le chat et le bifteck
Pagina 1 Pagina 2

Met mijn gebrekkige frans kan ik net een beetje de hoofdlijn van het verhaal begrijpen.

Dit zijn trouwens stripjes die in frankrijk in een tijdschrift verschenen. Verhalen die de verhalenverteller vertelt om de monsters van de Donjon in slaap te krijgen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:22:32 #19
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46529377
De nieuwe Donjon Parade is uit aldus de website van Uitgeverij L


Ik heb 'm nog niet binnen. maar ik verwacht dat hij weer erg leuk is (de vorige parade was ook al extreem grappig)


De wijze van het getto
Wederom getekend door Manu Larcenet. dus dat staat in ieder geval garant voor kijkplezier.

Plaatje in het frans:

ziet er goed uit
Zongo

[ Bericht 2% gewijzigd door timbob op 22-02-2007 16:18:47 (tiepfoutje) ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_46540884
Donjon
Met een beetje mazzel heb ik wijze van het getto morgen binnen
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:18:00 #21
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46562104
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:52 schreef Taliesin-DS het volgende:
Donjon
Met een beetje mazzel heb ik wijze van het getto morgen binnen
Jeej!
nog een fan

Ik haal mijn Donjon's altijd gewoon bij de stripboekenwinkel eigenlijk.
Daar kan ik namelijk ook meteen sparen voor kortingen

Vrijdag is er weer een pokeravondje, kijken of ik een donjon bij elkaar kan winnen
Ik heb wel weer zin een nieuwe donjon te lezen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_46567862
Ah leuk weer een nieuwe. Misschien ga ik zaterdag wel even langs Het Beeldverhaal of Lambiek om hem te halen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_46635442
Ik heb hem vandaag gelezen. Hij is wel leuk, maar zal zeker niet tot m'n favorieten gaan behoren. Al is de scheetschene wel erg grappig.
Een Donjon van Karton was iig leuker. Het verhaal is ook (net als de vorige Parade) weer erg kort (31 pagina's).
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:54:22 #24
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46697536
Stiekem toch de nieuwe donjon maar gekocht. Straks maar even lekker gaan zitten lezen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 26 februari 2007 @ 19:46:40 #25
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_46705602
Wat ik trouwens vreemd vind: in dit deel wil Herbert de kracht gebruiken om met zijn vingerknip zijn tegenstander te verpulveren. Volgens de beschrijving spelen de delen van Parade zich af tussen deel 1 en deel 2 en pas in deel 2 leert hij deze kracht beheersen.
Dus OF de beschrijving van de serie klopt niet in Nederland OF Manu/Sfar/Trondheim hebben zelf een foutje gemaakt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 26 februari 2007 @ 20:54:42 #26
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46708843
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:46 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat ik trouwens vreemd vind: in dit deel wil Herbert de kracht gebruiken om met zijn vingerknip zijn tegenstander te verpulveren. Volgens de beschrijving spelen de delen van Parade zich af tussen deel 1 en deel 2 en pas in deel 2 leert hij deze kracht beheersen.
Dus OF de beschrijving van de serie klopt niet in Nederland OF Manu/Sfar/Trondheim hebben zelf een foutje gemaakt.
ja nee wacht.

Ten eerste kan herbert alleen zijn krachten gebruiken op Groene wezens (zie deel 3)

ten tweede is het meer een inside grapje. Hij ziet zo'n klein scharminkelig biggetje aankomen die er totaal niet gevaarlijk uit ziet. Dus hij zegt dat hij 'm met 1 vinger aankan.

De lezer weet dat hij later wel die kracht zal krijgen. vandaar dat het grappig is
Herbert wil daar gewoon een beetje stoer / nonchalant doen.

Zo zie ik het tenminste.

Als hij namelijk wel al die kracht had, zou hij die draak die daarna kwam (die wel groen is) met 1 vingertje omleggen...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 26 februari 2007 @ 23:36:19 #27
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_46717776
Dat van groene wezens wist ik uiteraard wel. Maar het was even niet bij me opgekomen dat het een inside joke was. Beetje suf idd.
Maar wat vond je ervan?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 00:32:21 #28
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46719328
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:36 schreef Wepeel2 het volgende:
Dat van groene wezens wist ik uiteraard wel. Maar het was even niet bij me opgekomen dat het een inside joke was. Beetje suf idd.
Maar wat vond je ervan?
Ik heb 'm nog maar halverwege gelezen.
ik wil er wel goed te tijd voor nemen natuurlijk

morgen lekker verder lezen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:30:33 #29
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_46736532
Uit!

Leuk verhaal. Wel echt een tussendoorverhaaltje. Ik denk dat de eerste iets leuker was.
Maar ach. leuk genoeg om nog meerdere keren te lezen

Mooi getekend weer.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:23:31 #30
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_49740531
Nieuws!

Deel 5 is uit! (een maand te laat, maar ok)
ik heb 'm net in de winkel gehaald en even doorgekeken.
het is echt prachtig getekend!

Ik ga denkik weer enorm genieten van dit deel
iedereen naar de winkel

oeh oeh oeh wat mooi

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:20:50 #31
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_49792474
En hij is uit
Tof verhaal!

Het is een beetje rustig in dit topic

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_50580347
TVP voor dit topic.
  maandag 18 juni 2007 @ 17:26:48 #33
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_50583784
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef maduropa het volgende:
TVP voor dit topic.
verstandig.

Trouwens, in ander nieuws.
ik heb laatst nog een donjon uit frankrijk besteld. Deel -84 in zwart wit uitvoering.
hij moet nog binnenkomen...
lijkt me tof


Donjon Bonus - Après la pluie (deel -84)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 18 juni 2007 @ 19:09:58 #34
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_50586933
Ziet er tof uit. Helaas kan ik geen Frans, maar wel leuk voor de verzameling.

Inmiddels Donjon Zenit 5 ook gelezen. Misschien wel de leukste uit de Zenit reeks tot nu toe. De tekeningen van Boulet zijn iets anders dan die van Trondheim, maar ze sluiten verder wel mooi aan.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:04:22 #35
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50589102
Ik moet toch eens gaan kijken of ik helemaal bij ben.
pi_50590545
Ik heb er heel vaak over nagedacht om ze zelf maar te importeren uit Frankrijk, en dan een woordenboek erlangs te houden.
Maarja, dan is 10 euro per deel niet direct meer goedkoop te noemen.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:14:18 #37
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_50594802
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:39 schreef maduropa het volgende:
Ik heb er heel vaak over nagedacht om ze zelf maar te importeren uit Frankrijk, en dan een woordenboek erlangs te houden.
Maarja, dan is 10 euro per deel niet direct meer goedkoop te noemen.
ze komen uiteindelijk toch wel een keer in nederland
behalve dan al die special editions, daar is hier geen markt voor.
dus ik wacht geduldig af (ik heb geen keuze, ik wil meer maarja... )

en soms stiekem kijken op www.bibou.org/donjon wat er allemaal weer in frankrijk uit is.
(zenit deel 6 komt in november 2007 uit in frankrijk)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 18 juni 2007 @ 22:30:12 #38
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_50595666
Ik ga volgende maand nog 3 weken naar Frankrijk. Waarschijnlijk kan ik het toch niet laten om even te spieken of ik nog leuke speciale uitgaves zie.
Ik ben sowieso nog van plan om een keer franse taallessen te volgen want ik vind het behoorlijk frusterend als ik mijn vriendin franse stripuitgaves zie lezen van Trondheim die hier nog niet vertaald zijn.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:33:30 #39
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_50595801
Ik zie dat Donjon Parade helemaal over Grogro gaat.



hebben hebben hebben.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:33:40 #40
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_50598638
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:30 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik ga volgende maand nog 3 weken naar Frankrijk. Waarschijnlijk kan ik het toch niet laten om even te spieken of ik nog leuke speciale uitgaves zie.
Ik ben sowieso nog van plan om een keer franse taallessen te volgen want ik vind het behoorlijk frusterend als ik mijn vriendin franse stripuitgaves zie lezen van Trondheim die hier nog niet vertaald zijn.
ze zijn net begonnen kobijn uit te geven in nederland van trondheim!
(das de franse serie lapinot.)
ik heb de eerste twee delen, en het is leuk

linkje naar de uitgever:
http://www.silvesterstrips.nl/new/reeks.php?rid=55

je kan je ook inschrijven voor de special editions. daarvan hebben de ruggen een ander plaatje die samen 1 geheel vormen (tekening die trondheim speciaal voor de nederlandse uitgave heeft gemaakt) ook krijg je er dan een box bij en een set exclusieve printjes. hoe tof is dat

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_50603487
Grogro is tof,

"Spuug dat konijn uit of slik het door,"
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:42:14 #42
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_50623491
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:33 schreef timbob het volgende:

[..]

ze zijn net begonnen kobijn uit te geven in nederland van trondheim!
(das de franse serie lapinot.)
ik heb de eerste twee delen, en het is leuk

linkje naar de uitgever:
http://www.silvesterstrips.nl/new/reeks.php?rid=55

je kan je ook inschrijven voor de special editions. daarvan hebben de ruggen een ander plaatje die samen 1 geheel vormen (tekening die trondheim speciaal voor de nederlandse uitgave heeft gemaakt) ook krijg je er dan een box bij en een set exclusieve printjes. hoe tof is dat
Ik had het al gezien ja. Die vertalingen van Kobijn ga ik ook zeker nog wel halen. Ik weet alleen niet of ik zin heb om me meteen in te schrijven op de hele serie. Hoewel zo'n box wel erg tof is.
Ik heb het overigens al eerder in het Nederlands gelezen. Vroeger heeft het namelijk ook ooit in de SjoSji gestaan, of hoe dat blad in die tijd ook heette. Ze veranderden zo'n beetje elke drie jaar van naam op het laatst.

Maar ik vind die humor van Trondheim echt geweldig. Vooral de bizarre dialogen en dat alles net anders is dan je denkt.
In het album De Vechtkoning zit bijvoorbeeld dat stuk waar hij in training gaat en de wachter vertelt dat hij na zijn training zijn tegenstander met een vingernagel kan doden. Normaal gesproken een overdrijving, maar in het Donjon universum wordt dat vervolgens weer bijna letterlijk uitgevoerd. En mocht je die grap doorhebben (oh hij leert natuurlijk letterlijk zijn nagel als wapen te gebruiken!) dan blijkt het aan het eind toch weer net anders, want hij leert belachelijk genoeg hoe hij iemand met een veer kan doden. Dus hoewel het een tik is met zijn vinger (en ook nagel, heeft hij die uberhaupt? ) zijn het uiteindelijk de veren op z'n lichaam die het werk doen.
Naja, ik vind het ook stom om grappen uit te leggen , maar dat vind ik wel een typisch voorbeeld van Donjon logica en dat alles nét anders is dan je denkt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:12:45 #43
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_50634370
Hij moet alleen uitkijken als hij een meisje aanraakt

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:37:19 #44
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_50661186
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:12 schreef timbob het volgende:
Hij moet alleen uitkijken als hij een meisje aanraakt
Een tik op de billen zit er niet in in ieder geval.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:45:02 #45
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_50687787
ik wil weer een nieuwe donjon

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_52549549
Ik heb zojuist mijn eerste Donjon gelezen (Zenith 1, voor mijn verjaardag gekregen) en ik ben laaiend enthousiast. Ik ga zeer binnenkort op zoek naar meer.

Bedankt voor de suggestie. Dit topic deed de reeks op mijn lijstje prijken.
pi_52550452
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 03:26 schreef Lyr het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste Donjon gelezen (Zenith 1, voor mijn verjaardag gekregen) en ik ben laaiend enthousiast. Ik ga zeer binnenkort op zoek naar meer.

Bedankt voor de suggestie. Dit topic deed de reeks op mijn lijstje prijken.
Ik ben bijna jaloers,
Ik weet wat voor geweldige wereld voor jou om te ontdekken er ligt, en dat er nog veel vers leesplezier is.
Voor de rest is het op dit moment wachten tot er weer nieuwe Donjon's verschijnen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:30:13 #48
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_52583449
Of frans leren lezen
deel -84, après la pluie.
grote uitgave in het zwart wit. 3000 exemplaren

hoera voor ebay
hij past alleen niet in m'n boekenkast omdat ie te groot is




▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 28 november 2007 @ 22:31:26 #49
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_54906963
Ja hoi.

Er komen weer 2 nieuwe donjons aan "binnenkort"
namelijk JUNI 2008!
kijk, dat schiet op..

eerst komt er een nieuwe parade uit, deel 3 ondertussen, en daarna een nieuwe Zenith (deel 6), die nu ongeveer in frankrijk uit zou moeten zijn.

Leuk en aardig, eerst de leukste series eruitwerken, maar hoe zit het dan met de ondertussen 11 delen aan donjon monsters (deel 12 is onderweg) en de 5 delen elk aan ochtendgloren en avondschemer. Die wil ok zo ondertussen ook wel eens lezen....

JUNI!
schiet niet op natuurlijk.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 28 november 2007 @ 22:35:17 #50
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54907092
Ik mijn Donjons zijn te koop.

Fables is veel toffer.
en Nextwave is leuker.
  woensdag 28 november 2007 @ 22:45:58 #51
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_54907488
Ik mijn donjons hou ik lekker zelf.
Bovendien heb ik ze allemaal dus jouwes hoef ik lekker niet

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_54929440
ja, juni... dat schiet niet op natuurlijk!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:25:14 #53
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_54946002
Wat ik dan gek vind:
quote:
Een mededeling van dienst als reactie op een van de vele Donjon-vragen die ons via deze website bereiken. Wees niet bevreesd. De Donjon, de slottoren van de titel, staat als een huis.
In het voorjaar 2008 is er weer een grote actie met 4 leverbare titels. Doe er uw voordeel mee!
Van nog groter belang is het 'wanneer' met betrekking tot nieuw te verwachten Donjon-titels. Die vraag beantwoorden wij eveneens met het allergrootste plezier: met ingang van juni 2008 verschijnen er weer nieuwe albums, te beginnen met Donjon Parade deel 3, te verwachten op de Haarlemse stripdagen, gevolgd door een nieuwe titel in de hoofdreekst, Donjon Zenit 6.
Als de serie echt staat 'als een huis' waarom het dan zo traag gaat. haalt een beetje de lol eruit als je ruim een jaar moet wachten op een nieuw boek. Ze zijn toch al geschreven. Misschien willen ze gewoon niet dat de serie goed loopt.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:16:54 #54
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_54954002
Volgens mij loopt het helemaal niet geweldig, anders zouden ze wel meer titels uitbrengen en er echt in durven te investeren. Hieruit blijkt dat ze dat niet durven.
Ik denk dat we maar gewoon allemaal op franse les moeten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:50:28 #55
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_54954937
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Volgens mij loopt het helemaal niet geweldig, anders zouden ze wel meer titels uitbrengen en er echt in durven te investeren. Hieruit blijkt dat ze dat niet durven.
Ik denk dat we maar gewoon allemaal op franse les moeten.
ja, maar op deze manier zetten ze de serie ook niet echt kracht achter.
een serie die wat doorloopt... uhm
loopt ook wat meer door

nu haakt iedereen af.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 1 december 2007 @ 00:22:12 #56
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_54960362
oh, donjon zenith 6 wordt ook door Boulet getekend, die ook deel 5 deed. das dan wel weer goed nieuws, want hij kan een best strookje inkt neerzetten.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 23 december 2007 @ 20:14:02 #57
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55498572
ja!
ook al boeit het bijna niemand meer... deel 6 van zenith is uit in frankrijk!

kijk!




Jottem! jeej! en hoera!

ziet er weer puik uit, dacht ik zo.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55613161
Nieuwe albums in het Nederlands staan iirc geplanned voor komend voorjaar

En anders wordt het ook nog langzaam maar zeker allemaal in Amerika uitgebracht, dus das eventueel een optie, mocht het hier voortijdig ophouden...
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:12:34 #59
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55614832
Ja
voorjaar... weetje hoelang nog

Op zich tof dat ze met zenith 6 komen, maar ik ben bang dat ze straks de rest vergeten.
monsters deel 2 was dan wel ruk, maar die andere wil ik echt wel hebben allemaal.

Desnoods engels dan maar he... die zijn sowieso al verder met sommige series.

We kunnen niet anders dan wachten.
Bill Bailey is tof trouwens.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55619448
Sinds de start in 1998 hadden ze eerst gepland dat er iedere maand wel een album zou verschijnen.
In dat geval hadden er nu al ruim honderd albums de winkels gezien, dus hun eigen productie is ook niet zo hoog als ze gewenst hadden.
De enigste reeks waar een beetje peper in zat is volgens mij Monsters, met inderdaad al meteen een minder goed album voor de reeks.

Zouden ze nog bezig zijn het hele universum uit te schrijven? ten slotte moeten alle verhaallijnen uiteindelijk wel in elkaar passen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:36:13 #61
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55620365
Nu zijn er in nederland nog maar 2 monsters verschenen. Maar wat ik zag van de franse monsters, zitten daar best mooie uitgaves tussen.. het verhaal snap ik dan wel niet, maar het ziet er allemaal erg mooi en spannend uit .

ze hebben er tenslotte al 11, dus daar moet wel wat leuks tussen zitten.
Dat ze ooit nog eens 300 albums in totaal uit gaan geven geloof ik ook niet echt in, maar er mogen er van mij nog wel een paar bijkomen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 16 maart 2008 @ 17:26:55 #62
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57416068
slecht nieuws.
Zenit 6 die binnenkort uit gaat komen (juni/juli ergens) (waarom meteen zenit 6, en niet eerst een paar monsters.... geen idee) gaat 14.95 kosten

verdeurie!
ik ben maar een arme student hoor.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:50:28 #63
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57698080
Plaatjespost!
covers van aankomende albums.

donjon ochtendgloren -83




Donjon avondschemer 106


Donjon Monsters 12



Ik zeg, mooi

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_57748180
Donjon

Ik heb Zenit 1 t/m 4 en Ochtendgloren 99 geleend van de bieb. Hoeveel stripboek zijn er wel niet van Ochtendgloren?
Children of the night. What music they make.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:15:19 #65
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57749588
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:29 schreef DeHovenier het volgende:
Donjon

Ik heb Zenit 1 t/m 4 en Ochtendgloren 99 geleend van de bieb. Hoeveel stripboek zijn er wel niet van Ochtendgloren?
tot nu toe 3 in het nederlands.
-99 -98 en -97. met een min ervoor dus. de franse versie heeft ook nog -84, en -83 komt geloof ik binnenkort uit
het idee is dus dat het van -99 naar 1 loopt, waar zenit begint.

Maar of die ooit nog allemaal uitkomen.....

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_57749626
Ah ok, ik dacht dat er al 99 boeken waren
Children of the night. What music they make.
pi_57851082
Boeken teruggebracht en Donjon Parade: De Wijze van het Ghetto; Donjon Monsters: De Tranen van de Reus; Ochtendgloren 97, 98 en Zenit 5 geleend
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:44:22 #68
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57851262
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:32 schreef DeHovenier het volgende:
Boeken teruggebracht en Donjon Parade: De Wijze van het Ghetto; Donjon Monsters: De Tranen van de Reus; Ochtendgloren 97, 98 en Zenit 5 geleend
Lees je ze wel goedom?
De ochtendgloren tellen af, van -99 naar 0.

Goeie bieb trouwens, als ze die boeken hebben.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_57851347
Ik begrijp dat die gast van Ochtendgloren in Zenit De Wachter is? Ben nu Zenit 5 aan het lezen.

M'n bieb is de DOK.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:55:03 #70
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57851423
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ik begrijp dat die gast van Ochtendgloren in Zenit De Wachter is? Ben nu Zenit 5 aan het lezen.

M'n bieb is de DOK.
jep.
Het zijn de jonge jaren van de wachter zegmaar
Voordat er nog een echte donjon was.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_57853020
De tranen van de reus is wel slecht getekend zeg
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:01:35 #72
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_57853715
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:22 schreef DeHovenier het volgende:
De tranen van de reus is wel slecht getekend zeg
Die viel mij inderdaad ook erg tegen.
Het is op zich erg leuk dat elk deel van donjon monsters door een ander getekend word, maar dat 2de deel was wel huilen met de pet op.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_61422650
En er zijn weer twee nieuwe albums uit,
beide langverwacht,
Zenith 6 - thuiskomst onder tromgeroffel,
Parade 3 - de dag van de pad.

En, wie heeft ze ook al in huis,
Ik vind ze weer zeer vermakelijk, wel jammer van de prijsverhoging want voor de 2 albums samen moet je nu 25 euro neertellen.
pi_61424175
Jammer idd. Ik kijk binnenkort wel bij de bieb of ze die albums al hebben
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:14:30 #75
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_61428167
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:06 schreef maduropa het volgende:
En er zijn weer twee nieuwe albums uit,
beide langverwacht,
Zenith 6 - thuiskomst onder tromgeroffel,
Parade 3 - de dag van de pad.

En, wie heeft ze ook al in huis,
Ik vind ze weer zeer vermakelijk, wel jammer van de prijsverhoging want voor de 2 albums samen moet je nu 25 euro neertellen.
Uiteraard heb ik ze in huis
Ik vond Zenith 6 erg tof. Kan niet wachten op meer delen.

Mooi om te zien hoe het personage van herbert groeit naarmate de serie vordert.

De parade was grappig. maar minder sterk dan vorige delen, had ik het idee...

Nu er weer nieuwe delen zijn betekent dat dus weer dat ik alle delen weer opnieuw kan lezen.. (ja, ik ben zo..)

Die prijsverhoging is inderdaad wat jammer.. maar liever dat dan dat ze stoppen met de serie.
Hopelijk gaan ze toch nog een keer een paar monsters vertalen in het nederlands...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 10 januari 2009 @ 15:16:05 #76
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_64886704
Van de website van Uitgeverij L :
quote:
Auteur(s): Larcenet, Sfar, Trondheim

Donjon Parade 4 - Bloemetjes, Bijtjes en Kleurtjes
Oorspr. titel: Des Fleurs et des marmots

Deel 4 uit de serie Donjon

Vertaling: Frits van der Heide

Wordt uitgegeven in: 2009

De verhalen van Donjon Parade zijn gesitueerd tussen deel 1 en 2 van de reeks Zenit. Het zijn humoristische verhalen met hoofdrollen voor de draak Marvin en de eend Herbert, die deze keer beginnen aan een levensgevaarlijke en, eerlijk gezegd, volstrekt onuitvoerbare missie...
Dus er komt nog een donjon parade uit.
deze dus:


Iets met groene mannetjes.

Is natuurlijk leuk. maar ik zie veel liever nieuwe delen van ochtendgloren, avondschemer of monsters.
Vooral de monster serie lijkt me heel vet. (ja, ik weet het, monsters 2 was een ramp, maar de andere delen beloven veel goeds.)

Maar eens even een mailtje sturen naar de uitgever, of dat ooit nog komt, of dat ik echt frans moet gaan leren...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_65102834
Een nieuwe donjon monsters hoeft voor mij ook niet.

Heb je al antwoord teruggehad?
Children of the night. What music they make.
pi_65103290
Gezocht: Enthousiasteling(en) die me kan(/kunnen) helpen met de website www.donjonland.nl

Ik heb dit domein in het verleden ooit geregistreerd met de bedoeling om hier een Nederlandse Donjon-site van te maken. We weten intussen allemaal hoe het zit met de reeks, nagenoeg niet vooruit te branden.
Helaas geldt dat ook voor de site zelf.
Daarnaast heb ik het vanwege mijn werk en prive zeer druk en ben ik niet de beste webdesigner die bestaat.

Ik wil het echter opnieuw gaan proberen.
Maar een website zonder teksten, besprekingen en extra informatie werkt natuurlijk voor geen meter en alles zelf verzinnen kost me teveel tijd.
Wie o wie wil me helpen,
stuur me dan eventueel een pm of mail (zie profiel)
Webdesign mag zeker worden aangeleverd, maar tekst zou al heel mooi zijn.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:30:56 #79
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65121592
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:33 schreef DeHovenier het volgende:
Een nieuwe donjon monsters hoeft voor mij ook niet.

Heb je al antwoord teruggehad?
ik kan geen email adres vinden


P.s.
maduropa, ik heb je een PMmetje gestuurd. Nu ga ik eten halen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:07:20 #80
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65316698
Zo, ik heb een mailtje gestuurd naar de uitgeverij.. en nu maar wachten

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_65321999


Ik ben vandaag een andere stripreeks tegengekomen, van dezelfde tekenaar als Donjon; Lewis Trondheim.

De hoofdpersoon Kobijn is een konijn en per album beleeft hij vanalles, maar wel steeds in een andere hoedanigheid, setting en tijd. 2 of 3 characters komen ook elk album terug.

Zie ook http://www.depoort.com/images/pdf/Silvester%20flyer%20Kobijn.pdf

Children of the night. What music they make.
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:16:26 #82
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65323223
Ja kobijn is tof
Ze zijn bezig alle 13 delen van kobijn in het nederlands uit te geven, via silvester.
Als je ze sowieso allemaal wilt hebben, raad ik je aan bij silvester de speciale edities te halen. Zijn net zo duur, maar de ruggen vormen samen een tekening als de serie compleet is. Verder krijg je, als je je inschrijft voor de serie, een mooie bewaarbox en een set kaarten erbij.

Er zijn nu 6 delen uit (zie mijn boekenkast) en ze zijn inderdaad tof en erg verschillend.
De nieuwste zou al een tijdje uit komen, maar Silvester loopt een beetje achter met het uitbrengen, maar ze komen echt!

inderdaad een tip.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_65346205
Heb je een pic van je boekenkast?
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:57:05 #84
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65347887
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:04 schreef DeHovenier het volgende:
Heb je een pic van je boekenkast?
ach, zo speciaal is ie nou ook weer niet
ik heb alleen alle nederlandse donjons, alle nederlandse kobijnen en 1 franse donjon.
en verder niet echt heel veel boeiends

Een paar meneer johans en wat calvin en hobbessen.

dus zo'n enorme freak ben ik ook weer niet

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 16 februari 2009 @ 18:11:17 #85
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_66127748
quote:
Beste Timbob

Dit jaar staat ook de verschijning van een Donjon avondschemer in de
planning. Waarschijnlijk verschijnt deze ergens rond augustus dit jaar.
Dit is natuurlijk wel onder voorbehoud. Momenteel liggen er nog geen
plannen om andere albums van Donjon te vertalen.

Met vriendelijke groet,

De redactie van Dromen & Demonen
Avondschemer dus.
nummertje 104?

Interessante voorkant

En daarna.. de rest!
hup!
vertalen die hap

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_66144869
Gogogo
Children of the night. What music they make.
pi_66170678
Woo.

Ik heb nu al de Nederlandse albums, en verheug me op nieuw leesvoer.
  zondag 15 maart 2009 @ 14:46:19 #88
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_67070010
Er is wat data bekend op de website van Uitgeverij L:

Donjon parade 4: Bloemetjes, bijtjes en kleutertjes - april 2009
Donjon Avondschemer 104 - De dojo in de zon - juli 2009

Volgende maand weer een donjon dus
ben benieuwd!
Al kijk ik meer uit naar Avondschemer nummer 104.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_67103244
Eindelijk... al zeggen die verschijningsdata ook nooit iets
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_67107955
Ik las laatst 2 albums van Donjon in de bieb, volgens mij de Vulkaan van Kwansuis en Armageddon. Maar man, wat vind ik het verhaal onduidelijk! Herbert is opeens zwart en heeft zonen, en die draak heet nu Koning Stof, is blind en heeft geen armen Heb ik soms een paar delen gemist

En je moet je plaatjes updaten!
Children of the night. What music they make.
  maandag 16 maart 2009 @ 21:10:28 #91
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_67115476
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:53 schreef DeHovenier het volgende:
Ik las laatst 2 albums van Donjon in de bieb, volgens mij de Vulkaan van Kwansuis en Armageddon. Maar man, wat vind ik het verhaal onduidelijk! Herbert is opeens zwart en heeft zonen, en die draak heet nu Koning Stof, is blind en heeft geen armen Heb ik soms een paar delen gemist

En je moet je plaatjes updaten!
ghehe
ja, je hebt ongeveer 90 delen gemist.
Maar het wordt toch tussen neus en lippen door een beetje uitgelegd?

Het is inderdaad een gat, maar het valt allemaal wel zelf een beetje in te vullen denkik.
Nu missen we wel een hoop monsters in nederland, en ik denk dat daar ook aardig wat info in staat die handig is om te weten.

En die plaatjes.. ik kan die posts niet meer editen denkik, en ik weet ook niet meer precies welke plaatjes het waren.
Misschien eens aan een modje vragen...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 16 maart 2009 @ 21:14:46 #92
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_67115641
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:53 schreef DeHovenier het volgende:
Ik las laatst 2 albums van Donjon in de bieb, volgens mij de Vulkaan van Kwansuis en Armageddon. Maar man, wat vind ik het verhaal onduidelijk! Herbert is opeens zwart en heeft zonen, en die draak heet nu Koning Stof, is blind en heeft geen armen Heb ik soms een paar delen gemist

En je moet je plaatjes updaten!
Er zijn drie reeksen:
Ochtendgloren - de opkomst van de Donjon
Zenith - De gloriejaren van de Donjon
Avondschemer - De nadagen van de Donjon

Jij hebt avondschemer gelezen en waarschijnlijk daarvoor Zenith. Dat kan wel erg verwarrend werken ja.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 16 maart 2009 @ 21:25:05 #93
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_67116046
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Er zijn drie reeksen:
Ochtendgloren - de opkomst van de Donjon
Zenith - De gloriejaren van de Donjon
Avondschemer - De nadagen van de Donjon

Jij hebt avondschemer gelezen en waarschijnlijk daarvoor Zenith. Dat kan wel erg verwarrend werken ja.
nee, je hebt 5 reeksen

Ochtendgloren.
Zenith.
Parade
Avondschemer

en Monsters. Die ergens tussen -300 en 108 ofzo lopen.
Ok, en bonus, maar die tellen we niet mee.

Maar ik heb eigenlijk geen moeite met het door elkaar lezen. je moet alleen even doorhebben hoe het in de tijd zit vind het juist wel spannend op die manier.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 16 maart 2009 @ 23:23:06 #94
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_67121689
Ok ok vooruit. Maar Ochtendgloren, Zenith en Avondschemer zijn toch wel de reeksen waarin het grote verhaal vertelt. Parade en Monsters zijn vooral leuke aanvullingen op het universum.
Maar inderdaad, je hebt gelijk.
En het is inderdaad niet verwarrend, maar je moet het wel even weten anders snap je er inderdaad geen hout van. Aan de andere kant: in elk boek staat het duidelijk uitgelegd.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 00:12:31 #95
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_67123283
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:23 schreef Wepeel2 het volgende:
Ok ok vooruit. Maar Ochtendgloren, Zenith en Avondschemer zijn toch wel de reeksen waarin het grote verhaal vertelt. Parade en Monsters zijn vooral leuke aanvullingen op het universum.
Maar inderdaad, je hebt gelijk.
En het is inderdaad niet verwarrend, maar je moet het wel even weten anders snap je er inderdaad geen hout van. Aan de andere kant: in elk boek staat het duidelijk uitgelegd.
Toch denk ik dat de monsters wel belangrijk zijn voor het verhaal. Tenminste, de delen die in frankrijk uitgekomen zijn. Die spelen zich steeds af op punten waar belangrijke dingen gebeuren in de donjon geschiedenis..

Maarja, of die ooit vertaald gaan worden....

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 29 maart 2009 @ 14:53:07 #96
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_67518499
terzijde: Over Kobijn:
quote:
Beste Timbob,

Dank voor je interesse. De nieuwe delen van Kobijn staan nog steeds in de planning. Helaas kan ik je nog niet met zekerheid mededelen wanneer ze verschijnen. Het goede nieuws is wel dat de verzamelcassette van Kobijn binnenkort in productie gaat. De boeken zullen dan niet lang meer op zich laten wachten. Prettig weekend.
Dus, na een jaar vertraging ofzo, komen er ook weer kobijnenen aan
jeej

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:11:16 #97
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_68792156
Hey Timbob, er is weer een nieuwe donjon uit!

Ik weet het. ik heb 'm vanmiddag gekocht!

Dus
Nieuwe donjon monsters: Bloemetjes, Bijtjes en Kleutertjes.

Iets over poep en rioolsystemen en kleuters
Lekker lezen weer!

Verderop dit jaar komt er weer een avondschemer aan.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_68793698
Oe, morgen even halen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_68796504
Bedankt voor de tip!
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:08:10 #100
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71004287
Ah,
Volgens o.a. Bol.com is het nieuwe deel van Donjon vandaag uit!
Donjon Avondschemer 104 De dojo in de zon.
Dus ik ga zo maar even kijken in de boekenwinkel

Fijn, eindelijk weer een Donjon die verder gaat in de verhaallijn in plaats van de Donjon parades.
En ook weer met een nieuwe tekenaar... Ben benieuwd hoe dit eruit ziet



Verder staat er op de pagina van Uitgeverij L dat er ook nog een deel in de planning staat:
Avondschemer 105 De nieuwe centrions
(maar ik gok dat dat een typefoutje is, en ze centurions bedoelen.. toch?)



Maar er staat daar nog geen tijdsplanning bij, maar volgens een andere webshop wordt die verwacht op 18 november 2009...
Dus, allen weer op naar de winkel!

Jeej

[ Bericht 0% gewijzigd door timbob op 15-07-2009 16:18:58 ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71008673


Ik heb kort geleden nog wat andere stripboeken gelezen van Trondheim, over 2 aliens die het heelal doorcruisen en elk planeet willen veroveren, maar dat gaat niet zomaar 1,2,3
Children of the night. What music they make.
  maandag 28 september 2009 @ 14:17:21 #102
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_73179555
Jaa!
ik heb dus nu eindelijk de nieuwe donjon.. hij had wat vertraging opgelopen

Maar ok, nummer 104. Ze zijn duurder geworden


Volgens bol.com komt op 15.11.2009 nummer 105 ook uit.

Dus er zit weer wat schot in, zo blijkt.

straks lekker lezen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 28 september 2009 @ 16:48:07 #103
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_73183805
quote:
Joann Sfar heeft het te druk met zijn films en andere strips om nog tijd vrij te maken voor nieuwe albums in het Donjon-universum. Deze zomer staat een meeting met Lewis Trondheim in de agenda waarin ze het zullen hebben over de toekomst van Donjon. Voor Trondheim zijn de keuzes duidelijk: of ze stoppen ermee of er komt een andere scenarist aan boord of hij doet het voortaan zonder Sfar. Wordt vervolgd dus.
(Bron: Wartmag, 2 juli 2009)
Ben benieuwd wat hier uit volgt...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_73399390
Idd, ben benieuwd!

Dat jij alle albums koopt zeg, ze zijn niet goedkoop
Children of the night. What music they make.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:21:36 #105
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_73405982
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:54 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, ben benieuwd!

Dat jij alle albums koopt zeg, ze zijn niet goedkoop
Ja, maar ik rook niet

(Ik ben een consumeerhoer )

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_75035609
Nieuw op dit forum, enorme donjon fan. Ik zat net te goegullen op een franse site en vond twee mooie omslagtekeningen van Bouss...
Doet me dan wel smachten naar die berg vertalingen die we nog te gaan hebben
  donderdag 26 november 2009 @ 22:07:18 #107
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_75036402
Ik heb vandaag toevallig de nieuwste gehaald. Lekker lezen later, als ik weer tijd heb

die cover van bouss is geloof ik een soort fan art. Hij heeft wel meer covers getekend van nog niet bestaande verhalen. Super mooi meestal.

Maar ook de niet vertaalde delen hebben mooie covers, vooral veel van de monster serie.

Maar ik ben bang dat ze die niet meer aandurven na dat dramatische deel 2...

Veel mailen naar de uitgever denkik dan maar

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 26 november 2009 @ 22:44:14 #108
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_75038203
Ohja, en welkom
In de op staat een link naar een franse site, daar staan alle versies die daar al zijn uitgegeven.

en hier:
http://www.over-blog.com/recherche/recherche-blog.php?ref=1100804&query=donjon

staan nog een paar van de covers die Bouss getekend heeft. Ik las laatst (of dacht te lezen met m'n gebrekkige frans) dat er 2 van werden geprint als poster. Maar heb er verder niet zoveel over kunnen vinden nog...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:39:29 #109
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_87618791
* **NIEUWS!***

Donjon monsters deel 3 is uit! Blijkbaar!
Ik dacht, goh, laat ik weer eens kijken of er nog wat gebeurd is. en zie!


Eindelijk durven ze het aan om verder te gaan met de Monsters reeks.
en gelukkig maar, want wat ik bij de franse versies gezien heb, zitten daar hele mooie boeken tussen.

Monsters deel 3 speelt af rond Avondschemer 103 (of net iets erna) en is getekend door Andreas.

Zie hier een bol.com link met inkijkexemplaar.

Waarom zie ik dit dan ook op zaterdagavond.. morgen zijn de winkels dicht :(

Maar toch! nieuwe donjon!

Tevens vond ik dit plaatje op een Donjon blog:

Donjon als gameboy game :D
humor enzo.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_87628246
Die pic heeft wel wat weg van Kolonisten van Catan :P
Children of the night. What music they make.
  zondag 17 oktober 2010 @ 16:50:43 #111
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_87636963
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:23 schreef DeHovenier het volgende:
Die pic heeft wel wat weg van Kolonisten van Catan :P
Ha
Inderdaad :D

Zo te zien is het nieuwe deel wel weer duurder geworden, das een beetje jammer :(

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:05:40 #112
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_87761575
Ik heb 'm binnen!
straks lekker lezen!

zinloze schop, maar heb er wel zin in :D

*O*

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:16:28 #113
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_89347006
Ik lees net dat er in februari weer een deel van Donjon uitkomt *O*

Dit zal deel 4 van de monsters serie zijn, in het nederlands "de zwarte heer" genoemd. Deze keer is het album getekend door Blanquet,


Zo te zien weer een heel andere tekenstijl... Ben benieuwd

Deze zal, net zoals Monsters deel 3, die hiervoor uitgekomen is, tegelijkertijd afspelen met nummer 103 (Armageddon), en zal, aan de voorkant te zien, het verhaal van herbert / de zwarte heer vertellen...

Ik was erg blij met de vorige monsters, leuk om te zien hoe ze 1 tijdsdeel vanuit verschillende plekken & personages uitleggen. Mooi ook om te zien dat er directe links tussen de boeken zijn (dankzij Gilberto).

het boek zal wel weer net zo duur zijn als de vorige.. jammer, wordt een dure hobby zo :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92483382
Ik wou afgelopen week de boeken van Donjon gaan kopen. Heb zelf Eendenhart en de Vechtkoning al jaren liggen. Vind ze fantastisch.

Maar ik kan moeilijk nieuwe exemplaren van sommige delen vinden. Alleen 2e hands. Zag wel een advertentie op Marktplaats. 16 delen voor 80 euro. Maar die staat op gereserveerd. :'(

Weet iemand een goede site voor nieuwe exemplaren?
----
  maandag 7 februari 2011 @ 23:56:02 #115
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92485386
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:12 schreef KingLysandus het volgende:
Ik wou afgelopen week de boeken van Donjon gaan kopen. Heb zelf Eendenhart en de Vechtkoning al jaren liggen. Vind ze fantastisch.

Maar ik kan moeilijk nieuwe exemplaren van sommige delen vinden. Alleen 2e hands. Zag wel een advertentie op Marktplaats. 16 delen voor 80 euro. Maar die staat op gereserveerd. :'(

Weet iemand een goede site voor nieuwe exemplaren?
Volgens mij ook omdat ze halverwege overgegaan zijn naar een andere uitgever. waardoor sommige delen lastig te vinden zijn.
op bol.com kan je een flink aantal delen halen, en verder is het denkik gewoon de stripboekwinkels langs, waar ze vaak nog wel delen hebben liggen...

oh, en hier, zie ik net:
http://www.comicstripshop.com/search/serieid/1916/Donjon

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92493077
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:56 schreef timbob het volgende:

[..]

Volgens mij ook omdat ze halverwege overgegaan zijn naar een andere uitgever. waardoor sommige delen lastig te vinden zijn.
op bol.com kan je een flink aantal delen halen, en verder is het denkik gewoon de stripboekwinkels langs, waar ze vaak nog wel delen hebben liggen...

oh, en hier, zie ik net:
http://www.comicstripshop.com/search/serieid/1916/Donjon
Bedankt, maar daar is De prinses van de barbaren ook al niet verkrijgbaar. :'(
Hopelijk kan ik die set van marktplaats krijgen.
----
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:24:32 #117
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_92498762
Bij het beeldverhaal in Amsterdam hebben ze ook het nodige in voorraad. Ik weet niet of je daar in de buurt woont?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:16:51 #118
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92517093
M'n huisgenoot heeft net een heel pakket van 16 donjons besteld uit belgie :D
zal eens vragen waar hij ze vandaan heeft...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92536329
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:16 schreef timbob het volgende:
M'n huisgenoot heeft net een heel pakket van 16 donjons besteld uit belgie :D
zal eens vragen waar hij ze vandaan heeft...
Dat is toevallig. Ik heb net akkoord voor 16 delen voor 100 euro op marktplaats. Is toch niet dezelfde aanbieder ofzo? :D Straks ga ik nog voor niets betalen. Die woont ook in het zuiden ergens.
----
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:37:33 #120
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92541313
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Dat is toevallig. Ik heb net akkoord voor 16 delen voor 100 euro op marktplaats. Is toch niet dezelfde aanbieder ofzo? :D Straks ga ik nog voor niets betalen. Die woont ook in het zuiden ergens.
Ha, nee, hij had ze van een Belgische stripboekenwinkel. Daar hadden ze nog een paar van die voordeelpakketten liggen. (3 voor de prijs van 2 ofzo)

Maar gefeliciteerd met je aankoop :D
Weet je al in welke volgorde je ze gaat lezen?

Belangrijke vraag natuurlijk :P

Ik ben ook wel een beetje jaloers trouwens. Al die boeken voor het eerst kunnen lezen...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92543981
Ik wou weer beginnen met Eendenhart. Maar wat raad jij aan?
----
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:23:50 #122
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92545484
Ik zou denk ik gaan lezen in de volgorde waarop ze origineel (in Frankrijk dus) zijn uitgekomen.. dan zijn de links die tussen de delen zitten het leukste...

en die lijst gaat ongeveer zo:

quote:
1998
Eendenhart (DZ 1)
De Vechtkoning (DZ 2)

1999
Het Drakenkerkhof (DC 101)
Hemd van de nacht (DPM -99)

2000
De prinses van de barbaren (DZ 3)
Een Donjon van karton (DP 1)


2001
De vulkaan van Kwansuis (DC 102)
Nacht brengt onraad (DPM -98)
Jan-Jan de Boeman (DM 1)
De wijze van het Ghetto (DP 2)
De tranen van de reus (DM 2)
Clef en main (DB 1)

2002
Toverkunsten en tegenspoed (DZ 4)
De dag van de pad (DP 3)
Armageddon (DC 103)
Een kaart van groot belang (DM 3)

2003
La nuit du tombeur (DM 5)
Du ramdam chez les brasseurs (DM 6)
Une jeunesse qui s'enfuit (DPM -97)
De zwarte heer (DM 4) (Komt 15 feb uit)
Mon fils le tueur (DM 7)

2004
Crève-coeur (DM 8)
Mon fils le tueur N&B (DB 2)
Les Profondeurs (DM 9)
Bloemetjes, Bijtjes en Kleutertjes (DP 4)

2005
De dojo in de zon (DC 104)

2006
Des Soldats d'honneur (DM 10)
Des Soldats d'honneur N&B (DB 3)
Après la pluie (DPM -84)
Een gruwelijk huwelijk (DZ 5)
Fortissimo ! (DB 4)
De nieuwe Centurio's (DC 105)
Après la Pluie N&B (DB 5)


2007
Technique Grogro (DP 5)
Le Grand Animateur (DM 11)
Thuiskomst onder tromgeroffel (DZ 6)

2008
Le grimoire de l'inventeur (DM 12)
Sans un bruit (DPM -83)

2009
Révolutions (DC 106)


DPM = Donjon Potron-minet (Donjon Ochtendgloren)
DZ = Donjon Zénith
DP = Donjon Parade
DC = Donjon Crépuscule (Donjon Avondschemer)
DM = Donjon Monsters
DB = Donjon Bonus

De dikgedrukte delen zijn de delen die dus in het nederlands uitgekomen zijn. Jammer genoeg gaan ze hier vaak wel gewoon een serie af.. vooral de nieuwe uitgever.. en zo zijn er een hoop gaten gevallen die de monsters delen opvullen..

Maarja, we moeten maar wachten.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92559155
Ik krijg dan deze 16:

Ochtendgloren -99; Hemd Van De Nacht

Ochtendgloren -98; Nacht Brengt Onraad

Ochtendgloren -97; De Jeugd Vliegt Uit

Avondschemer 101; Het Drakenkerkhof

Avondschemer 102; De Volkaan Van Kwansuis

Avondschemer 103; Armageddon

Zenit 1; Eendenhart

Zenit 2; De Vechtkoning

Zenit 3; De Prinses Van De Barbaren

Zenit 4; Toverkunsten En Tegenspoed

Zenit 5; Een Gruwelijk Huwelijk

Zenit 6; Thuiskomst Onder Tromgeroffel

Monsters 1; Jan-Jan De Boeman

Monsters 2; De Tranen Van De Reus

Parade 1; Een Donjon Van Karton

Parade 2; De Wijze Van Het Getto
----
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:33:28 #124
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92561255
mooie lijst. kan je wel weer ff mee vooruit :P
Dan mis je alleen nog een paar parade boeken, 2 avondschemers en een monsters

Maar die zijn nog wel makkelijk te vinden in winkels e.d.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92625950
En hij moet morgen bij mij in de buurt zijn. Scheelt mij weer verzend kosten of zelf 3 uur voor het op en neer rijden. :D
----
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:39:23 #126
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92648469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:33 schreef KingLysandus het volgende:
En hij moet morgen bij mij in de buurt zijn. Scheelt mij weer verzend kosten of zelf 3 uur voor het op en neer rijden. :D
Dubbelbonus!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_92660075
Ik heb hem gevraagd of hij 2 delen uit het pakket wil halen voor een lagere prijs. Zo niet niet dan heb ik Eendenhart en Vechtkoning in de aanbieding. :D
----
  zaterdag 12 februari 2011 @ 03:01:50 #128
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_92668765
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:42 schreef KingLysandus het volgende:
Ik heb hem gevraagd of hij 2 delen uit het pakket wil halen voor een lagere prijs. Zo niet niet dan heb ik Eendenhart en Vechtkoning in de aanbieding. :D
Altijd leuk om kado te geven toch?
hebben ze meteen het begin te pakken :)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 9 mei 2011 @ 00:07:14 #129
78498 classpc
I don't like change
pi_96531553
Klinkt interessant, deze stripboeken. Toch maar eens een deel bestellen om te proberen. :)
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_96567278
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:07 schreef classpc het volgende:
Klinkt interessant, deze stripboeken. Toch maar eens een deel bestellen om te proberen. :)
Goede keuze 14.gif
Children of the night. What music they make.
pi_107151665
Evening,

ik heb lang niets van me laten horen...maar nog steeds gek op Donjon. Ik ben benieuwd of iemand weet hoe het met met name de Zenith reeks zal gaan...komt er nog een vervolg?

groet
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:10:33 #132
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_107164403
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:27 schreef marvinherbert het volgende:
Evening,

ik heb lang niets van me laten horen...maar nog steeds gek op Donjon. Ik ben benieuwd of iemand weet hoe het met met name de Zenith reeks zal gaan...komt er nog een vervolg?

groet
Het is al een tijdje stil inderdaad hier...
In nederland is voor het laatste Monsters 4 uitgekomen (De zwarte heer)
Er zijn nog genoeg franse delen die vertaald kunnen worden. Maar geen delen van Zenith meer. Daar zijn er nu 6 van.

Er staan voor zover ik kan zien ook geen nieuwe delen in de planning. Wat ik begreep was dat Sfar zich wilde gaan richten op films de komende tijd. en trondheim niet in z'n eentje verder wilde gaan.

Van mij mogen er wel weer wat Donjons uitkomen eigenlijk ;)
ben erg benieuwd naar de rest van de monsters serie namelijk.
En een paar ochtendgloren graag.

De uitgever is:
http://www.dromen-demonen(...)jon/136/1/index.html

Als iedereen nou even een mailtje stuurt met vragen voor nieuwe delen, wie weet komt er dan nog eens wat :)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:23:47 #133
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_142675805
Er is al 911 dagen niet meer gereageerd in dit topic...
Wordt wel weer eens tijd.

Nieuwsflash!
Er zijn dus blijkbaar dit jaar weer 2 nieuwe donjonboeken uitgebracht in frankrijk. Op niveau 110 en 111.
De kans dat deze ooit in het nederlands nog uitkomen acht ik medium... maargoed, toch leuk nieuws.

Dus ik besloot ter ere van deze uitgave maar eens een nederlandse wikipedia-pagina aan te maken over deze toffe serie.

De eerste draft staat online hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Donjon_(stripverhaal)
en is een grove vertaling van de engelse wiki, vast vol met fouten etc. Maar het is een begin.

dus.
jeej

en plaatjes:

dat beloofd wat..
Ze zijn wel al in het engels vertaald, en in het duits.. dus misschien toch maar eens aan die vertalingen beginnen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:34:47 #134
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_143817155
Hey Timbob. is er nog nieuws over de donjon?
jazeker Timbob!
vertel Timbob!

Nou, jullie hebben allemaal mijn vorige post gelezen (lees, ik ben de enige nog in dit topic geloof ik :') )
En vandaag ging ik op mijn saaie baan weer eens verder werken aan de wikipedia pagina, en ben ik internet eens gaan afstruinen.. en tot mijn verbazing kwam ik dit tegen:




Het ziet er dus naar uit dat Silvester Strips de rest van de donjon wil gaan uitgeven!
das op zich heel mooi nieuws.. maar stiekem blijf ik wat sceptisch..
Zo ken ik nog de serie van Kobijn, die ze in 2008 beloofden in 2 jaar tijd geheel uit te brengen. Daar mis ik nog 4 delen van. (overigens hebben ze in februari blijkbaar toegezegd dat ze daar ook weer mee gaan beginnen). En volgens hun catalogus zou Monsters deel 5 in juni uitgekomen zijn maar is er niks meer over bekend momenteel.

Maargoed, elk nieuws is goed nieuws... en we houden de vingertjes gekruist.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:39:29 #135
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_144719758
Hey Timbob, nog nieuws?
Ja timbob!

vertel Timbob!

Volgens Silvesterstrips wordt Donjon Monsters 5 op dit moment geletterd! dus die zal spoedig verschijnen!

hoera!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:06:15 #136
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_145737284
Hey Timbob! had je al gezien wat er op de facebookpagina van silvester stond?

nee! vertel!!

dit:



Hoera!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:48:33 #137
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_146862757
Het wordt ondertussen december, aldus de nieuwe catalogus van Silvester :')

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 4 december 2014 @ 15:05:59 #138
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_147279756
http://www.silvesterstrips.nl/strips/donjon/05-versierder/

En hij is uit!

Dat is goed nieuws voor timbob! :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_147281267
:D

_O_

Zou het trouwens niet erg vinden om die strips in het Engels te lezen.
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:40:17 #140
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_147303576
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:01 schreef DeHovenier het volgende:
:D

_O_

Zou het trouwens niet erg vinden om die strips in het Engels te lezen.
Lijkt me ook niet erg.. Ik zat er serieus over na te denken de Engelse versies te kopen, maar toen kwam het nieuws van silvester :D

Tevens:
Interview met trondheim, over de laatste twee albums. Leuk om te lezen :)

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=57525

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 29 april 2015 @ 18:02:55 #141
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_152130306
2 weken terug eindelijk de laatste donjon gehaald.
Wat fijn om na die jaren weer een nieuw verhaal te lezen. En een goeie ook!

Silvester is van plan lekker door te gaan met uitgeven.


In de catalogus staat dat avondschemer 106 al uit is, maar die komt net als monsters 6 uit in juni/juli aldus een navraag op Facebook :)

Een monsters over grogro, op niveau 44. Ben heel benieuwd :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 7 september 2015 @ 16:28:32 #142
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_155898419


Nu echt, zeggen ze.
Nu hopen dat ze een logische volgorde aanhouden...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_155919256
Heb ooit een aantal van die strips gelezen! Raar sfeertje maar tering die tekeningen waren supervet. Als ik ze ooit ergens zie dan koop ik ze :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:38:54 #144
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_155924276
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:36 schreef bijdehand het volgende:
Heb ooit een aantal van die strips gelezen! Raar sfeertje maar tering die tekeningen waren supervet. Als ik ze ooit ergens zie dan koop ik ze :7
Klopt, rare sfeertjes :) maar het mooie is dat de sfeer per album ook heel verschillend is. Van luchtige komedie naar donkere post-appocaliptische werelden, en een middel-eeuws coming-of-age verhaal.

Tof.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_155925114
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:38 schreef timbob het volgende:

[..]

Klopt, rare sfeertjes :) maar het mooie is dat de sfeer per album ook heel verschillend is. Van luchtige komedie naar donkere post-appocaliptische werelden, en een middel-eeuws coming-of-age verhaal.

Tof.
Heel tof.

Echter is de volgorde waarin je ze moet lezen mij niet duidelijk. Of maakt de volgorde niks uit?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:50:34 #146
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_155927098
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heel tof.

Echter is de volgorde waarin je ze moet lezen mij niet duidelijk. Of maakt de volgorde niks uit?
Het probleem is denk ik daarin een beetje dat je veel volgordes hebt. In theorie is elk boek een soort van afgesloten hoofdstuk en kan je alles door elkaar lezen, of je kan ze lezen in chronologische volgorde.

De Nederlandse uitgaven hebben een andere volgorde dan de Franse. Ook verwarrend.

De volgorde die ik het meest logisch vind is de volgorde van de Franse uitgaven.

Dan loopt het chronologisch door elkaar, maar je ziet eerder de links tussen de verhalen.

Op de wiki kan je ze sorteren op alle volgordes..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Donjon_(stripverhaal)


Als het je lukt, zou ik de Franse volgorde doen :D

tl;dr
Alles kan door elkaar, maar de volgorde van de originele Franse uitgaven is het leukst qua links tussen de verhalen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:12:59 #147
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_156568584






Nieuw deel!
Sinds donderdag in de winkel.
En zo mooi getekend :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:54:21 #148
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_160364700
Volgens uitgever Silvester komt de nieuwe donjon pas uit medio juni...
Dat duurt nog kei-lang!

Als iedereen in dit topic nou even gaat porren bij silvester dat ze op moeten schieten ;)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:55:03 #149
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_160364722
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:54 schreef timbob het volgende:
Volgens uitgever Silvester komt de nieuwe donjon pas uit medio juni...
Dat duurt nog kei-lang!

Als iedereen in dit topic nou even gaat porren bij silvester dat ze op moeten schieten ;)
Timbob, je bent de enige die dit topic leest...

Ohja.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_160572346
quote:
12s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:55 schreef timbob het volgende:

[..]

Timbob, je bent de enige die dit topic leest...

Ohja.
Echt?
ben jij de enige die het leest?

eh, wat doe ik dan hier :)
pi_160573000
Het leeft! *O*
Children of the night. What music they make.
pi_160611957
jahaa

mooi,
maar voor hoe lang.

Toen ik ooit voor het eerste wat las over het Donjon project was het vooral de hoge ambitie die mij opviel.
Iedere maand zou er een album verschijnen uit een van de reeksen, ik reserveerde al snel wat geld want dat zou me dus flink wat per jaar gaan kosten.
Het eerste album was een genot, al die details in de tekeningen, het leesgenot zou alleen maar groter worden als er verwijzingen naar andere albums in zouden komen te zitten.
Helaas, in Nederland maar ook zeker in Frankrijk viel het geregeld stil.
Weet even niet hoeveel er intussen al geproduceerd is,
afgelopen vakantie in Frankrijk geregeld weer gekeken in de boekenwinkels en boekenafdelingen van de supermarkten, maar Donjon springt helaas nooit naar voren.
  zondag 13 maart 2016 @ 14:45:28 #153
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_160635817
Hoera! Het topic leeft :D

De serie is in Frankrijk ondertussen al afgerond. Ik denk dat dat de reden is dat Sylvester het aandurfde om de andere boeken uit te geven, er is nu een serie om af te ronden.
Helaas zijn ze tergend traag. Als ze met dit tempo van 1 a 2 boeken per jaar doorgaan gaat het nog jaren duren en zal men de aandacht verliezen.

In Frankrijk zijn de boeken zeker te vinden in de grote boekhandels en stripzaken. Afgelopen zomer ben ik nog in lille geweest en daar stond dit in een boekenwinkel:




Keuze genoeg. Ik lees niet echt Frans, maar toch maar een boek meegenomen. Donjon parade nummer 5. Aangezien ik dacht dat dat nog wel even kon duren voordat deze uit is in Nederland. Als hij ooit al komt.

Sylvester heeft wel de volgende donjon in de catalogus gezet. Een nieuwe uit de monsters serie.


Mooie tekenstijl. Ben erg benieuwd. Maarja, juni pas.

Het is dezelfde uitgever die beloofde in 2008 de serie van kobijn af te ronden, daar mis ik ook bog drie delen van...

Het is erg jammer dat series van trondheim niet worden afgerond in Nederland.. Ik heb ook nog drie delen Ralph Azham liggen.. Zijn ze mee gestopt.

Nouja, ik blijf hoop houden, en iedereen moet veel zeuren bij de uitgever dat ze op moeten schieten. :D als ze met dit tempo van een boek per 10 maanden doorgaan zijn ze over iets meer dan 9 jaar klaar met de serie...

Edit:
Als je wilt lezen wat er uit is in Frankrijk en wat in Nederland:
donjon Wikipedia pagina.

[ Bericht 4% gewijzigd door timbob op 13-03-2016 15:00:25 ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:41:34 #154
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_163528639
In juni zou monsters deel 6 uitkomen.
Het is nu juli


:'(

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:39:13 #155
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_163556840
Volgens Silvesterstrips gaat Monsters 6 binnenkort in productie.
hiep hoi.

Ik ben voor de zekerheid alvast begonnen met Duolingo Frans...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:45:47 #156
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_164815080
Duurt lang...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:38:48 #157
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165727315
Wisten jullie trouwens dat de serie-onderdelen in Frankrijk allemaal rijmend zijn? Alle monsters rijmen op elkaar, net als alle zeniths, en ochtendgloren etc.. :)

Wisten jullie ook dat het ondertussen oktober is, en de nieuwe donjon nog steeds niet uit. :{

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:08:49 #158
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165830578



Op afwachting of er ooit nog een donjon uit komt... Maar een ander trondheim boekje van marktplaats gesnort.

Net echt was het eerste boek van trondheim wat in het Nederlands vertaald werd volgens mij. Geschreven in 1995 en de Nederlandse versie in 2002.

Een autobiografisch boek waarvan de eerlijkheid aan het einde door bevriende auteurs in twijfel wordt getrokken. Zeer vermakelijk wel.

Alles is getekend in de bekende stijl met antropomorfische dieren, zoals hij later ook donjon en kobijn zou doen.

Weer eentje voor de collectie ;)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:59:30 #159
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165839451


De nieuwe catalogus staat op de website van Silvesterstrips. Met daarop de nieuwe donjon die volgens deze gids in oktober uitkomt... Zou het dan toch echt....?

Maar goed, de eerste belofte voor dit album was juni.... Dus het mag wel een keer.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 13 oktober 2016 @ 15:51:45 #160
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_165932230

Ok, november dus...
Maar alvast te bestellen!


http://www.silvesterstrips.nl/strips/donjon/monsters-6-herrie/

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:20:21 #161
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166085104




20 jaar verder dus.
De wachter is oud, jomanda is een geest, maar ze zijn nog wel steeds in de donjon. terwijl dat er niet zo naar uit zag in de laatste zenith.

oooooh. we missen nog zoveel verhalen :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:46:19 #162
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166276097


Morgen halen :9

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:03:01 #163
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166494156
Hebben we allemaal de nieuwe donjon al gelezen?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:24:59 #164
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166494386
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:03 schreef timbob het volgende:
Hebben we allemaal de nieuwe donjon al gelezen?
Ik wel!
Ik vond 'm tof!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:53:37 #165
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_168437771


Uit de nieuwe donjon die in feb uitkomt :9

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:44:50 #166
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_174994318
Oh, er zijn trouwens weer twee nieuwe donjons uit, en bij eentje krijg je een mooie kunstdruk op A3 van de cover-art.

Dan weten jullie dat.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_175001174
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:44 schreef timbob het volgende:
Oh, er zijn trouwens weer twee nieuwe donjons uit, en bij eentje krijg je een mooie kunstdruk op A3 van de cover-art.

Dan weten jullie dat.
Goeie kick :P

Waar/hoe is die kunstdruk te verkrijgen?
Children of the night. What music they make.
  zondag 12 november 2017 @ 00:03:01 #168
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_175010533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:36 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Goeie kick :P

Waar/hoe is die kunstdruk te verkrijgen?
Ik kreeg mijnes gewoon toen ik de nieuwe donjons kocht bij de Blunder in Utrecht. Verschillende stripwinkels zouden ze moeten hebben, en anders bestellen bij Silvester :)

Tevens ben ik met dit bezig, want ik ben een nerd.
Binnenkort door iemand laten letteren :D


▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 8 april 2018 @ 10:53:22 #169
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_178381929


Op 17 april 1998 kwam de eerste donjon in Frankrijk uit. Nog een paar dagen en donjon is 20 jaar oud en nu voel ik me ook oud 😬

Maar hoera!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:00:49 #170
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_178589441
quote:
17s.gif Op zondag 8 april 2018 10:53 schreef timbob het volgende:
[ afbeelding ]

Op 17 april 1998 kwam de eerste donjon in Frankrijk uit. Nog een paar dagen en donjon is 20 jaar oud en nu voel ik me ook oud 😬

Maar hoera!
Vandaag dus :7

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:02:54 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178589489
Dit topic is ook oud
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 18 april 2018 @ 08:44:48 #172
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_178593313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:02 schreef LXIV het volgende:
Dit topic is ook oud
Klopt
Maar daardoor niet minder relevant.

(zoals je moeder)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 27 januari 2019 @ 02:14:39 #173
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_184647250


Nieuwe donjon in 2020! 😱

Tegen die tijd is Silvester vast klaar met de rest vertalen :') :')

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 27 januari 2019 @ 02:15:20 #174
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_184647255
-edit-
Wat een hiv, alles op mobiel proberen te doen. Quite ipv edit

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:34:47 #175
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_195962018
Hoi,
Er liggen weer twee nieuwe donjons in de winkel! En in m’n boekenkast!

Hoera!

Einde.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_196071697
Ik heb de serie eigenlijk maar losgelaten, een aantal jaar geleden al. Ik mis dan ook de laatste albums.
Het principe van de schrijver vond ik toen zeer interessant, ieder maand een uitgave van een van de reeksen.
Dat lukte ze echter vanaf het begin al niet.
Het wisselen van uitgevers in Nederland, het trage uitgeven en toch de hoge prijs per album.
Wel jammer.
Wel leuk om te zien dat dit topic redelijk analoog loopt met de uitgaves.
Ik ga dit weekend eens kijken hoeveel ik er mis en of ik er nog eentje zal aanschaffen of niet.
  maandag 9 november 2020 @ 08:19:04 #177
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_196146025
Ik moet zeggen, het is ook niet de makkelijkste serie om te volgen. Er is weinig logica in het patroon van uitgaves. Nieuwste delen worden eerder vertaald dan de oudere (ook al zeggen ze dat de delen door elkaar gelezen kunnen worden, maar dat trekt m’n hoofd niet :') )

Het is ook nooit duidelijk wanneer er weer een nieuw deel uit gaat komen.

MAAAARRRRrr zodra er weer een nieuw deel uit komt ben ik weer helemaal blij :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 14 februari 2022 @ 08:37:56 #178
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_203655017
Hoi

Bijna twee jaar een dood topic, maar!

https://nl.ulule.com/figurines-donjon/

Er is nog 1 dag een kickstarter voor een heel tof Donjon Figurines pakket.

Ik heb ’m al aangeschaft ;)


▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')