Dat is toch al goed zat?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:02 schreef gurlie het volgende:
[..]
Oke, even eentje waar ik niet zo goed uit kom:
Moeder in je ondergoed, met je roze
zoontje onder de treurwilg bij de rivier.
In het gras richt zich het gras voor niets
nog eenmaal op in september.
Tarieven van ijs, limonade en bier voor
de lege ruiten van een houten gebouwtje.
Aan een populier een verregend
(met water geschreven) onleesbaar papier,
een verzoek, een advies, een bepaling,
een waarschuwing, een verbod, een straf.
Dit is wat ik van dit gedicht even van heb gemaakt:
Mijn eerste indruk bij dit gedicht is dat er wederom geen titel is gebruikt, bij geen enkele van de gedichten uit deze bundel. Dit gedicht heeft een geleding van vijf strofen van steeds twee regels. Er is wederom geen sprake van eindrijm, zoals ook bij geen enkele van de gedichten uit deze bundel.
Qua vorm is het opvallend dat er sprake is van enjambement. Elke strofe, bestaande uit twee regels, bevat eigenlijk steeds één zin doorlopend. Behalve de laatste twee strofen, dit is samen één zin. Er zijn geen bijzondere klanken.
Een opvallend stukje is de tweede regel van de vierde strofe, waarin drie woorden tussen haakjes staan, als een soort toevoeging.
Wat betreft de stijlfiguren is het meest opvallend de opsomming in de laatste strofe.
In de vierde strofe staat achteraan “een onleesbaar papier” , dit is een pleonasme aangezien een papier niet leesbaar is, slechts de letters.
Inhoud had ik even geen zin meer in.
Jij wel ja.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:02 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dan ga ik mondeling wel even verhaal halen
Eh, nee.quote:
Bedankt voor de hulp.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry Gurlie, dat gaat me op dit tijdstip niet meer lukken
Kan me niet herinneren dat wij op het VWO zo diep op gedichten ingingenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:05 schreef gurlie het volgende:
[..]
Eh, nee.
En de inhoud moet nog, motieven enzo, daar kom ik helemaal niet uit. Wat een hoop onzin zeg.
Dat zeg ik, tweede fase.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat wij op het VWO zo diep op gedichten ingingen
Ben je bij je ouders thuis?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef FlowDesign het volgende:
Ik ben foto's van mijn opa aan het inscannen
Precies, weer wat koppijn minder ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:19 schreef gurlie het volgende:
[..]
Dan kan ik sowieso niet naar de uni.
Scheelt wel een keuzemogelijkheid.
Je bereidt je alvast voor op wintersport zie ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:23 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Nog wel. Ga zo naar huis. Schnitzel, Rösti en sla maken
wel de sla vooraf eten he!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:23 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Nog wel. Ga zo naar huis. Schnitzel, Rösti en sla maken
Whehehequote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:25 schreef gurlie het volgende:
[..]
Je bereidt je alvast voor op wintersport zie ik.
Und Bier!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:46 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Whehehe
Dan eet ik morgen Rösti met een gebakken ei en een braadwurst
Joehoe?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:47 schreef FlowDesign het volgende:
Inkjet-fotopapier werkt dus idd niet goed in een Laserprinter
Veel plezier bij T.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:19 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik ga ook eten en zo even naar T.
Die gaat morgen weer naar huis.
das hört so ja..quote:
het zal aan mijn iq liggen maar ik heb gisteren nog uitgebreid gezocht naar een 'split' functie in everest..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Als ik zometeen thuis ben zal ik je ff een linkje geven voor 50 dollar gratis Real Money bij Partypoker
Bij Everest heb ik van die 100 punten al 3000 gemaakt ofzo
Jawellllquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:25 schreef bleiblei het volgende:
Je gaat daar toch niet mee bellen.
Mooi dingetje hoor. Maar niet als telefoon.
Ja maar, daar staat Apple niet om bekend. Ik snap wat je zegt, maar bij Apple is over alles nagedacht, over de kabeltjes (heb ik je dat ooit laten zien?) tot een ingebouwde iSight.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:31 schreef bleiblei het volgende:
Tis wel een lollige gadget hoor. Als ik geld teveel had kocht ik em misschien wel. Maar om nu dag in dag uit met die gsm rond te lopen? Neh... Lijkt ie me te onhandig voor.
Yepquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:37 schreef bleiblei het volgende:
wat is een iSight? Die webcam in de monitor van je macbook?
Ik heb prijs ook nooit genoemd als een sterk punt van Applequote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:41 schreef bleiblei het volgende:
En die kabeltjes zijn uberhip en tof maar ook o zo lachen als je adapter slijtage begint te vertonen in de kabeltjes vlak bij de stekkertjes.
Bij een Dell, Compaq etc. ben je of 90 cent kwijt voor een stekkertje of max 80 euro voor een nieuwe adapter. Dat lukt je niet bij de heren Apple vermoed ik.
Hadden jullie toen jullie nog Quicknet hadden je line direct op een eigen ADSL modem/router geprikt (ipv die copperjet)?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |